Рішення
від 16.01.2019 по справі 423/3624/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

16 січня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 423/3624/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку спрощеного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Гірської міської ради Попаснянського району Луганської області про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

25.10.2018 ОСОБА_1 (далі - Позивач, ОСОБА_1) звернувся до Попаснянського районного суду Луганської області з позовом до Гірської міської ради Попаснянського району про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалою Попаснянського районного суду Луганської області від 29.10.2018 справу № 423/3624/18 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гірської міської ради Попаснянського району про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити дії передано на розгляд Луганському окружному адміністративному суду за предметною юрисдикцією (арк.спр. 10-11).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 14.11.2018 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків (арк.спр.17-18).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 продовжено позивачу строк для усунення недоліків (арк.спр. 32-33).

11.12.2018 позивачем усунуто недоліки позовної заяви (арк.спр. 36).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 13.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (арк.спр. 40-41).

Ухвалою суду від 28.12.2018 зобовязано виконавчий комітет Гірської міської ради Попаснянського району Луганської області надати суду завірену належним чином копію заяви ОСОБА_1 від 22.08.2018 вх. № К-097-21 про відключення квартири від централізованого опалення з додатками, всі документи, на підставі яких прийнято рішення про відмову ОСОБА_1 у відключенні його квартири від централізованого опалення; запропоновано позивачу надати суду докази, що підтверджують право власності на квартиру (арк.спр. 52).

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ОСОБА_1 є абонентом споживання центрального опалення за адресою: АДРЕСА_1. З заявою про надання інформації стосовно розрахунку існуючої заборгованості та тарифікації з центрального опалення позивач звернувся до КП Первомайськтеплокомуненерго . У грудні 2017 року позивач отримав відповідь, в якій зазначено, що станом на 01.10.2017 заборгованість становить 2401,16 грн, але у цій відповіді не надано жодних обґрунтувань формуванню існуючої заборгованості (не врахована призначена раніше субсидія), не вказано тарифи з центрального опалення, за якими нараховувалась плата за теплопостачання.

Позивач має намір встановити у своєму помешканні індивідуальне опалення (або газове, або електричне), тому з заявою про відключення квартири від центрального опалення звернувся до відповідача.

У вересні 2018 року отримав відповідь від 22.08.2018 № 2-26/33, в якій зазначено, що у випадку позивача відключення від мереж центрального опалення неможливо, тому що у будинку АДРЕСА_1, всі квартири підключені до центрального опалення. Газопровід, від якого можливе підключення будинку до індивідуального опалення, поблизу не проходить. Відповідач наголошує про неможливість відключення від центрального опалення та підключення до індивідуального газового опалення, але не зазначає можливість встановлення у квартирі електричного опалення.

Внаслідок таких дій відповідача позивач протиправно обмежений в реалізації законних прав як власник квартири, оскільки не має права скористатись своїми правами, які передбачені статтями 316, 317, 319 ЦК України, і відповідач ставить його в залежність від інших мешканців будинку, які не мають можливості встановити індивідуальне опалення.

У зв'язку з відмовою відповідача позивач змушений оплачувати у завищеному розмірі фактично не надані послуги з центрального опалення квартири, чим, на думку позивача, порушуються його права, встановлені статтею 41 Конституції України.

На підставі викладеного позивач просить суд:

1) визнати протиправною відмову Виконавчого комітету Гірської міської ради Попаснянського району у наданні ОСОБА_1 дозволу на від'єднання належної йому квартири АДРЕСА_1 від мереж централізованого опалення та влаштування у вказаній квартирі індивідуального опалення;

2) зобов'язати Виконавчий комітет Гірської міської ради Попаснянського району видати ОСОБА_1 дозвіл на від'єднання належної йому квартири АДРЕСА_1 від мереж централізованого опалення та влаштування у вказаній квартирі індивідуального опалення.

Позивач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання від 11.01.2019 за вх. № 1795/2019 про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі (арк.спр.55).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, просив розглянути справу без його участі (арк.спр. 62), надав відзив від 26.12.2018 за вх. № 41547/2018, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог з огляду на таке.

22.08.2018 до Виконавчого комітету Гірської міської ради надійшла заява (вх. № К 097-21) від ОСОБА_1 з питання відключення квартири від централізованого опалення. Розглянувши заяву та інформацію про будинок та квартиру, яку ОСОБА_1 бажає відключити від централізованого опалення, було надано відповідь від 22.08.2018 № 2-26/33, в якій зазначено, що відповідно до діючого законодавства України та відсутності технічної можливості відключення цієї квартири, надати дозвіл на відключення квартири від централізованого опалення неможливо.

Відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21.05.2005 № 630, та Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово - комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства з питань житлово - комунального господарства України від 06.11.2007 № 169), здійснюється відключення усього будинку, а не його секції, під'їздів чи окремих його приміщень, і вирішувати це питання необхідно за згодою всіх співмешканців багатоквартирного будинку. Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води заборонено.

На підставі викладеного відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, є власником квартири за адресою: АДРЕСА_1, що підтверджується копіями паспорту (арк.спр. 24-25), картки фізичної особи - платника податків (арк.спр. 25), технічного паспорту р/н 2824/22 (арк.спр. 57), свідоцтва про право власності на житло НОМЕР_2 від 15.10.2007 (арк.спр. 58), витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 23.10.2007 № 16383563, виданого Первомайським міським госпрозрахунковим бюро технічної інвентаризації (арк.спр. 59).

22.08.2018 за вх. № К-097/21 до виконавчого комітету Гірської міської ради надійшла заява ОСОБА_1 в порядку звернення громадян від 10.08.2018, в якій позивач просив надати відповідь щодо можливості відключення від центрального опалення та надання дозволу на встановлення в квартирі індивідуального опалення, зазначивши, що є абонентом споживання центрального опалення за адресою: АДРЕСА_1, та має намір встановити у своєму помешканні індивідуальне опалення та відмовитись від послуг КП Первомайськтеплокомуненерго (арк.спр. 64).

22.08.2018 за вих. № 2-26/33 відповідачем надано відповідь на заяву ОСОБА_1 від 22.08.2018 вх. № К-097-21 з питання відключення квартири від централізованого опалення, в якій роз'яснено, що питання відключення житлових будинків від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою КМУ від 21.05.2005 № 630, та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово - комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства з питань житлово - комунального господарства України від 06.11.2007 № 169). Відповідно до вказаних чинних нормативно - правових документів передбачається відключення будинку загалом, а не секцій, під'їздів чи окремих його приміщень, і вирішувати це необхідно за згодою всіх співвласників багатоквартирного будинку. Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води заборонено.

Повідомлено з посиланням на норми Порядку № 4, що для від'єднання будівлі від мереж ЦО та ГВП власникам необхідно: отримати відповідний дозвіл міжвідомчої комісії; звернутися письмово до виконавця послуг з ЦО та ГВП щодо видачі технічних умов; замовити в теплопостачальній організації проекти розрахунків гідравлічного режиму системи ЦО будинку та розрахунку залишкового теплового навантаження; погодити в теплопостачальній організації відповідні проекти; замовити в ліцензованій організації монтажні роботи щодо від'єднання будинку від мереж централізованого опалення та його обладнання системою автономного опалення.

Далі, після від'єднання будівлі від мереж ЦО, складають відповідний акт встановленого взірця за участю представників теплопостачального підприємства, управителя будинку та монтажної організації, що проводила зазначені роботи. Акт мають підписати всі сторони, і його потрібно засвідчити печаткою. Дата затвердження цього акта головою міжвідомчої комісії є датою припинення нарахувань плати за централізоване опалення.

Зазначено, що 10.12.2017 ухвалено Закон України Про житлово - комунальні послуги в новій редакції, відповідно до п. 7 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень якого у багатоповерхових будинках, в яких на день набрання законом чинності не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого гарячого водопостачання, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов'язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Роз'яснено ОСОБА_1, що у його випадку відключення від мереж централізованого опалення неможливо, тому що у будинку АДРЕСА_1 всі квартири підключені до центрального опалення. Газопровод, від якого можливе підключення квартири ОСОБА_1 до індивідуального опалення, поблизу не проходить (арк.спр. 59-60).

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

ОСОБА_1 звернувся до відповідача з заявою в порядку звернення громадян.

Так, частиною першою статті 1 Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР Про звернення громадян (далі - Закон № 393/96) встановлено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо (частина третя статті 3 Закону № 393/96).

Частинами шостою та сьомою статті 5 Закону № 393/96 визначено, що письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення). У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Відповідно до частини першої статті 15 Закону № 393/96 органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Згідно із частинами третьою та четвертою статті 15 Закону № 393/96 відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Частиною першою статті 20 Закону № 393/96 визначено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Заява позивача надійшла до відповідача 22.08.2018 за вх. № К-097/21, відповідь надана 22.08.2018 за вих. № 2-26/33, тобто з дотриманням строку, визначеного статтею 20 Закону № 393/96, та порядку, визначеного цим Законом.

Щодо обґрунтованості та правомірності наданої відповіді, повноти розгляду поданої позивачем заяви, суд зазначає таке.

Згідно зі статтею 24 Закону України Про теплопостачання споживач теплової енергії має право на вибір одного або декілька джерел теплової енергії чи теплопостачання, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 затверджено Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила).

На виконання приписів пункту 25 Правил наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 затверджено Порядок відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (далі - Порядок).

Порядком визначено процедуру відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води житлового будинку (секції, під'їзду) або його окремих приміщень при відмові споживачів від послуг централізованого опалення та постачання гарячої води.

Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 06.11.2007 № 169 до Порядку внесені зміни, загальний зміст яких зводиться до можливості відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води лише цілого житлового будинку в цілому, а не його окремих приміщень.

Так, відповідно до пункту 2.1 Порядку для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання.

До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з влаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

Згідно з пунктом 2.2 Порядку комісія після вивчення наданих власником (власниками) документів, у місячний строк приймає рішення щодо відключення від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання, влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов для виготовлення проектної документації.

Зі змісту вказаних норм вбачається, що рішення про влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання Комісія приймає разом із рішенням щодо відключення від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання.

Для прийняття такого рішення необхідна наявність, зокрема, рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з влаштуванням індивідуального опалення, яке підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

З тексту заяви ОСОБА_1 слідує, що він просив надати відповідь щодо можливості відключення від центрального опалення та надання дозволу на встановлення у його квартирі індивідуального опалення.

Судом установлено, що у відповіді від 22.08.2018 за вих. № 2-26/33 роз'яснено позивачу норми діючого законодавства з порушеного ним питання, порядок від'єднання будівлі від мереж центрального опалення, та надано відповідь щодо неможливості відключення від центрального опалення та надання дозволу на встановлення у його квартирі індивідуального опалення.

Таким чином, з огляду на те, що з заявою про надання дозволу на від'єднання квартири від мереж централізованого опалення та влаштування у квартирі індивідуального опалення ОСОБА_1 в порядку, визначеному наведеними нормативними актами не звертався, а фактично просив надати відповідь щодо можливості такого від'єднання та встановлення індивідуального опалення, і така відповідь з нормативним обґрунтуванням виконавчим комітетом Гірської міської ради була надана з дотриманням порядку та строку, встановленого Законом № 393/96, відсутні підстави для задоволення позовної вимоги про визнання протиправною відмови відповідача у наданні ОСОБА_1 дозволу на від'єднання належної йому квартири від мереж централізованого опалення та влаштування у вказаній квартирі індивідуального опалення.

Позовна вимога про зобов'язання відповідача видати ОСОБА_1 дозвіл на від'єднання належної йому квартири від мереж централізованого опалення та влаштування у квартирі індивідуального опалення також задоволенню не підлягає, оскільки є передчасною з огляду на відсутність рішення відповідача про відмову у наданні такого дозволу.

Також суд відхиляє доводи позивача про порушення з боку відповідача його прав, визначених статтею 41 Конституції України, оскільки право власника розпоряджатись майном на свій розсуд, обирати вид необхідних послуг, може бути реалізовано за певних умов та з дотриманням встановленої процедури.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1) до Виконавчого комітету Гірської міської ради Попаснянського району Луганської області (код ЄДРПОУ 04051721, місцезнаходження: 93292, Луганська область, Попаснянський район, м. Гірське, вул. Центральна, буд. 7) про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя А.Г. Секірська

Дата ухвалення рішення16.01.2019
Оприлюднено17.01.2019
Номер документу79196597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —423/3624/18

Рішення від 16.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Попаснянський районний суд Луганської області

Лизенко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні