ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"14" січня 2019 р. м. Київ Справа № 911/1075/17
за заявою ліквідатора Приватного підприємства Славія арбітражного керуючого Борових Ігоря Авнеровича (АДРЕСА_2)
про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали господарського суду Київської області від 07.08.2018 у справі № 911/1075/17
за кредиторською заявою Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 39439980)
у справі № 911/1075/17
за заявою Приватного підприємства Славія (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Грушевського, 6, кв. 16; код ЄДРПОУ 24887172) - Боржник/Банкрут
про банкрутство
Суддя Наріжний С.Ю.
За участю секретаря Ющенко А.В.
За участю представників учасників у справі:
ліквідатор ПП Славія арбітражний керуючий Борових І.А.;
від ГУ ДФС у м. Києві: Крапівнер В.Р.
ВСТАНОВИВ:
у провадженні господарського суду Київської області знаходиться справа № 911/1075/17 за заявою боржника Приватного підприємства Славія про банкрутство за загальною процедурою банкрутства, передбаченою Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі також Закон про банкрутство ), прийнята до розгляду ухвалою суду від 24.04.2017.
Ухвалою господарського суду Київської області від 11.05.2017 порушено провадження у справі № 911/1075/17; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном Боржника та призначено розпорядником майна Боржника арбітражного керуючого Стрельченко Ю.В., вирішено інші процедурні питання у справі.
Постановою господарського суду Київської області від 05.12.2017 визнано банкрутом ПП Славія ; відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Борових І.А.; вирішено інші процедурні питання у справі.
05.12.2017 господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення № 47635 про визнання ПП Славія банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
На даний час провадження у справі перебуває на стадії ліквідаційної процедури.
09.01.2018 до суду надійшла заява ГУ ДФС у м. Києві б/№, б/дати (вх. № 221/18) про визнання грошових вимог до Боржника у сумі 144578,40 грн.
Ухвалою господарського суду Київської області від 07.08.2018 заяву ГУ ДФС у м. Києві б/№, б/дати (вх. № 221/18) задоволено; визнано грошові вимоги ГУ ДФС у м. Києві до Боржника у сумах: 3200,00 грн. - 1 черга; 89319,43 грн. - 4 черга; 55258,97 грн. - 6 черга (в ліквідаційній процедурі).
03.12.2018 до суду надійшла заява ліквідатора ПП Славія арбітражного керуючого Борових І.А. від 27.11.2018 № 02-11/03-114 (вх. № 15/18) про перегляд ухвали від 07.08.2018 за нововиявленими обставинами.
Ухвалою господарського суду Київської області від 04.12.2018 відкрито провадження за нововиявленими обставинами за заявою ліквідатора ПП Славія арбітражного керуючого Борових І.А. від 27.11.2018 № 02-11/03-114 (вх. № 15/18) про перегляд ухвали від 07.08.2018 за нововиявленими обставинами, та призначено засідання для розгляду заяви по суті на 18.12.2018; встановлено строк ГУ ДФС у м. Києві для надання суду відзиву на заяву ліквідатора ПП Славія арбітражного керуючого Борових І.А. від 27.11.2018 № 02-11/03-114 (вх. № 15/18) - до 14.12.2018.
18.12.2018 до суду надійшов відзив кредитора у справі про банкрутство - ТОВ Терра Фуд від 18.12.2018 № 18/12 (вх. № 34671/18) на заяву ліквідатора, відповідно до якого кредитор ТОВ Терра Фуд підтримав заяву ліквідатора.
Ухвалою суду від 18.12.2018 розгляд заяви про перегляд ухвали за нововиявленими обставинами відкладено на 14.01.2019.
14.01.2019 в судове засідання з'явились ліквідатор Банкрута, а також представник ГУ ДФС у м. Києві. Інші учасники у справі повноважних представників в судове засідання не направили.
Розглянувши заяву ліквідатора ПП Славія про перегляд ухвали від 07.08.2018 за нововиявленими обставинами та матеріали справи в цілому, заслухавши пояснення представників учасників у справі, суд зазначає таке.
В заяві ліквідатор ПП Славія просить суд скасувати ухвалу господарського суду Київської області від 07.08.2018 та постановити нову ухвалу, якою повністю відмовити у задоволенні заяви ГУ ДФС у м. Києві про визнання кредитором.
В обґрунтування заяви ліквідатор Банкрута зазначає, що 14.11.2018 ним було отримано лист ГУ ДФС у м. Києві від 05.11.2018 № 96291/10/26-15-17-05-19, з якого стало відомо, що податок на нерухоме майно в сумі 79952,07 грн. та орендна плата з юридичних осіб в сумі 64626,33 грн. стосується нерухомого майна, що знаходиться за адресою: м. Київ, Солом'янський р-н, вул. Зеленогірська, та вказана обставина є істотною і не була відома ліквідатору станом на дату розгляду кредиторської заяви.
При цьому ліквідатор зазначає, що договір оренди земельної ділянки по вул. Зеленогірській в м. Києві закінчився 19.08.2016, отже відсутні підстави нарахування плати за землю після закінчення строку користування земельною ділянкою.
Крім цього ліквідатор зазначає, що об'єкт нерухомості, розташований за адресою: м. Київ, вул. Зеленогірська, 8А, який належав Боржнику, був відчужений ТОВ Ріелтекс за договором купівлі-продажу від 13.02.2017, у зв'язку з чим відсутні підстави для нарахування Боржнику податку на нерухоме майно після вказаної дати.
Згідно ч. 1, 2 ст. 320 ГПК України, рішення, постанови та ухвали господарського суду, якими закінчено розгляд справи, а також ухвали у справах про банкрутство (неплатоспроможність), які підлягають оскарженню у випадках, передбачених Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , що набрали законної сили, можуть бути переглянуті за нововиявленими або виключними обставинами.
Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами зокрема є істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Так, в кредиторській заяві б/№, б/дати (вх. № 221/18) ГУ ДФС у м. Києві просило визнати грошові вимоги до Боржника ПП Славія на загальну суму 144578,40 грн., з яких: 79952,07 грн. з податку на нерухоме майно; 64626,33 грн. з орендної плати з юридичних осіб.
Щодо грошових вимог ГУ ДФС у м. Києві з орендної плати з юридичних осіб встановлено, що заявлена сума в розмірі 64626,33 грн. нарахована згідно податкового розрахунку земельного податку № 1700057418 від 29.03.2017 за період з 30.05.2017 по 30.11.2017.
З листа ГУ ДФС у м. Києві від 05.11.2018 № 96291/10/26-15-17-05-19 вбачається, що зазначена сума виникла згідно задекларованих зобов'язань Боржника на підставі договору оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: Київ, вул. Зеленогірська.
Згідно договору оренди земельної ділянки від 19.08.2013, зареєстрованого в реєстрі за № 240, що укладений між Київською міською радою (орендодавець) та ПП Славія (орендар), орендодавець на підставі рішення Київської міської ради від 20.09.2012 № 115/8399, передає, а орендар приймає в оренду земельну ділянку з наступними характеристиками: місце розташування - вул. Зеленогірська у Солом'янському районі м. Києва площею 0,0697 га для будівництва та обслуговування енергетичної інфраструктури (трансформаторної підстанції), кадастровий номер 8000000000:72:225:0007 (п. 1.1., 2.1. договору оренди).
Пунктом 3.1. договору визначено, що договір укладено на 1 рік.
Відповідно до інформації Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що міститься в листі № 05707-1982 від 29.01.2018, відповідно до витягу з протоколу № 18 засідання постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування від 21.07.2015, вказаний договір оренди земельної ділянки поновлено на 1 рік.
За наявною в Департаменті земельних ресурсів інформацією додаткова угода щодо поновлення договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:72:225:0007 станом на 26.01.2018 не укладалась.
Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно п. 269.1, 269.2 статті 269 Податкового кодексу України, платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст. 270 ПК України).
Відповідно до ст. 271 ПК України, базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Пунктом 287.1. статті 287 ПК України визначено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Відповідно до п. 288.1. статті 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2. статті 288 ПК України).
Як вже вказано вище, п. 3.1. договору оренди визначено строк дії договору оренди - 1 рік. Жодних положень щодо автоматичного продовження дії договору оренди земельної ділянки договір не містить.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України Про оренду землі , договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Таким чином, враховуючи обставини щодо продовження строку дії договору оренди земельної ділянки судом встановлено, що строк дії договору оренди земельної ділянки по вул. Зеленогірській в м. Києві закінчився 19.08.2016.
Враховуючи викладене вище судом встановлено, що починаючи з 19.08.2016 відсутня підстава для нарахування в порядку ст. 288 ПК України орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:72:225:0007.
З огляду на зазначене, оскільки в кредиторській заяві ГУ ДФС у м. Києві заявлено грошові вимоги до Боржника щодо орендної плати за період з 30.05.2017 по 30.11.2017, та поданими документами підтверджено відсутність підстав для нарахування орендної плати за вказаний період, суд дійшов висновку, що вказані вимоги щодо 64626,33 грн. з орендної плати з юридичних осіб є необґрунтованими та не підлягають визнанню.
Щодо грошових вимог ГУ ДФС у м. Києві з податку на нерухоме майно встановлено, що заявлена сума в розмірі 79952,07 грн. нарахована згідно податкових декларацій № 9275832862 від 18.02.2016, № 9020398504 від 19.02.2016, № 9022709370 від 23.02.2016 та № 9025590628 від 21.02.2017 за загальний період з 18.02.2016 по 29.10.2017, і складається з 76080,99 грн. основного боргу і 3871,08 грн. пені.
В той же час, як вбачається з договору купівлі-продажу адміністративного будинку від 13.02.2017 за реєстровим номером 26, укладеного між ТОВ Аріо Фортіс Фінанс (продавець), який є іпотекодержателем, та ТОВ Ріелтекс (покупець), в порядку ст. 38 Закону України Про іпотеку продавець продав покупцю адміністративний будинок, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Зеленогірська, буд. 8А, належний на праві власності ПП Славія .
Відповідні відомості щодо набуття ТОВ Ріелтекс права власності на вказаний об'єкт нерухомості також відображені в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Згідно п. 266.1.1. статті 266 ПК України, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п. 266.2.1. статті 266 ПК України).
Відповідно до п. 266.8.1. статті 266 ПК України, у разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
У зв'язку з викладеним вище, починаючи з 01.02.2017 ПП Славія не є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, отже нарахування вказаного податку Боржнику з 01.02.2017 є безпідставним.
Як вже вказано вище, ліквідатор Банкрута в заяві про перегляд ухвали за нововиявленими обставинами просить суд відмовити повністю у визнанні заявлених кредиторських вимог, однак, як вбачається з детального розрахунку податкового боргу з податку на нерухоме майно, крім нарахувань податку після 01.02.2017, ГУ ДФС у м. Києві також заявлено вимоги за період з 18.02.2016 до 31.01.2017 (період перебування відповідного нерухомого майна у власності Боржника), на загальну суму 39721,41 грн., з яких 39041,34 грн. за основним платежем та 680,07 грн. пені.
Вказана заборгованість з податку на нерухоме майно є обґрунтованою, документально підтвердженою та ліквідатором наявність відповідного податкового боргу не спростована, отже у суду відсутні підстави для відхилення таких грошових вимог.
Зазначені грошові вимоги в силу статей 23, 38 Закону про банкрутство є конкурсними та заявником пропущено строк для заявлення вказаних конкурсних вимог, отже відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону про банкрутство, дані вимоги підлягають визнанню та віднесенню до 6 черги задоволення вимог кредиторів (в ліквідаційній процедурі).
Згідно ч. 3, 4 ст. 325 ГПК України, за результатами перегляду судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами суд може задовольнити заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами, скасувати відповідне судове рішення та ухвалити нове рішення чи змінити рішення;
У разі задоволення заяви про перегляд судового рішення з підстав, визначених частиною другою, пунктами 1, 3 частини третьої статті 320 цього Кодексу, та скасування судового рішення, що переглядається, суд: 1) ухвалює рішення - якщо переглядалося рішення суду; 2) приймає постанову - якщо переглядалася постанова суду; 3) постановляє ухвалу - якщо переглядалася ухвала суду.
Враховуючи викладене вище суд дійшов висновку, що заява ліквідатора ПП Славія є частково обґрунтованою, наявні підстави за зміни ухвали від 07.08.2018 про визнання грошових вимог ГУ ДФС у м. Києві за нововиявленими обставинами, шляхом відхилення кредиторських вимог з орендної плати з юридичних осіб повністю в сумі 64626,33 грн. та часткового відхилення кредиторських вимог з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 40230,66 грн.
Отже кредиторські вимоги ГУ ДФС у м. Києві до Боржника підлягають визнанню частково, у сумах: 3200,00 грн. (судовий збір) - 1 черга; 39721,41 грн. (з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 18.02.2016 до 31.01.2017) - 6 черга в ліквідаційній процедурі.
Таким чином заява ліквідатора ПП Славія про перегляд ухвали від 07.08.2018 у справі № 911/1075/17 за нововиявленими обставинами задовольняється судом частково.
Відповідно до ст. 129 ГПК України, судові витрати ліквідатора у вигляді судового збору в сумі 5286,00 грн., сплаченого за подачу заяви про перегляд ухвали від 07.08.2018 за нововиявленими обставинами, покладаються на ГУ ДФС у м. Києві та Боржника пропорційно; стягненню з ГУ ДФС у м. Києві на користь ПП Славія підлягає судовий збір у сумі 3833,73 грн.
Керуючись ст. 129, 232-235, 255, 320, 325, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, ст. 23, 38 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву ліквідатора ПП Славія арбітражного керуючого Борових І.А. від 27.11.2018 № 02-11/03-114 (вх. № 15/18) про перегляд ухвали за нововиявленими обставинами задовольнити частково.
2. Ухвалу господарського суду Київської області від 07.08.2018 у справі № 911/1075/17 змінити.
3. Пункт 1 резолютивної частини ухвали господарського суду Київської області від 07.08.2018 у справі № 911/1075/17 викласти в наступній редакції: Заяву Головного управління ДФС у м. Києві б/№, б/дати (вх. № 221/18) задовольнити частково. Визнати грошові вимоги Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) до Приватного підприємства Славія (код ЄДРПОУ 24887172) у сумах: 3200,00 грн. - 1 черга; 39721,41 грн. - 6 черга (в ліквідаційній процедурі). В іншій частині заяву ГУ ДФС у м. Києві відхилити. .
4. В іншій частині заяви ліквідатора ПП Славія арбітражного керуючого Борових І.А. від 27.11.2018 № 02-11/03-114 (вх. № 15/18) про перегляд ухвали за нововиявленими обставинами відмовити.
5. Стягнути з Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 39439980) на користь Приватного підприємства Славія (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Грушевського, 6, кв. 16; код ЄДРПОУ 24887172) 3833 (три тисячі вісімсот тридцять три) грн. 73 коп. судового збору за розгляд заяви про перегляд ухвали за нововиявленими обставинами.
6. Видати наказ.
7. Копію ухвали надіслати учасникам у справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дати складення та підписання повного тексту ухвали шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.
Повний текст ухвали виготовлено і підписано 21.01.2019.
Суддя С.Ю. Наріжний
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2019 |
Оприлюднено | 22.01.2019 |
Номер документу | 79289064 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні