К Копія
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-909/2009р.
04 вересня 2009 року м.Надвірна
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
в складі: головуючого - судді Грещука Р.П.
секретаря - Юрчило Л.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Надвірна справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного Фонду України в Надвірнянському районі про стягнення щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни ,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного Фонду України в Надвірнянському районі про стягнення щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни.
Свої вимоги мотивує тим, що він народився 20.02.1945 року і маючи статус дитини війни, має право на отримання державної соціальної допомоги у підвищеному розмірі, а саме на щомісячне підвищення пенсії на 30% мінімальної пенсії за віком згідно ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Наявність в нього такого права підтверджена також і рішенням Конституційного Суду України від 9.07.2007 року, яким визнано неконституційною норми Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», якими було зупинено дію норми ст.6 вказаного Закону. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання. Однак, таку доплату Управління Пенсійного Фонду в Надвірнянському районі йому не проводило і не проводить в даний час.
Згідно ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» встановлено розмір мінімальної пенсії за віком, яка визначається в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Вважає, що в період з 1.01.2006 року по 1.06.2009 року йому не доплачено 4341грн. 30 коп. підвищення пенсії як дитині війни.
Просить суд постановити рішення, яким визнати неправомірними дії відповідача щодо відмови у підвищенні йому розміру пенсії як дитині війни, стягнути з відповідача в його користь недоплачене щомісячне підвищення до пенсії, як дитині війни в розмірі 4341 грн. 30 коп. за 2006-2009 роки та зобов’язати Управління Пенсійного Фонду в районі в подальшому при нарахуванні пенсії здійснювати підвищення пенсії як дитині війни в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком щомісячно.
В судове засідання позивач не прибув, однак в позовній заяві просить поновити йому пропущений з поважних причин строк звернення до суду, а справу розглянути в його відсутність в зв’язку з поганим станом здоров’я, Заявлені вимоги підтримує з підстав, наведених в позовній заяві. Просить суд задоволити його позов.
Представник відповідача в судове засідання не прибув. Однак від Управління Пенсійного Фонду в Надвірнянському районі надійшла заява в якій управління ПФУ району просить розглянути дану справу без участі їхнього представника, в зв’язку з неможливістю прибути в судове засідання. Просить в позові ОСОБА_1 відмовити.
Взявши до уваги доводи позовної заяви позивача, дослідивши письмові докази, надані сторонами на виконання вимог ст.71 КАСУ і які вони вважають достатніми для
2
обґрунтування і заперечення заявлених вимог та з’ясувавши фактичні обставини справи, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 народилася 20.02.1945 року і в даний час він отримує пенсію по віку та згідно ст.1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» наділена статусом дитини війни, про що свідчить його пенсійне посвідчення № 200760, паспорт громадянина України (копії даних документів зберігаються в матеріалах справи).
У відповідності із ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком, а згідно ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», розмір мінімальної пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок 20 років страхового стажу, визначено прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, встановленому в Законі «Про державний бюджет України» на відповідний рік.
Законами України від 20.12.2005 року «Про державний бюджет України на 2006 рік» та від 19.12.2006 року «Про державний бюджет України на 2007 рік» було призупинено дію ст.6. Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 30.12.2007 року, було внесено зміни до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», а саме вказано, що дітям війни виплачується підвищення до пенсії у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Це підвищення становило з 1.01.2008 року - 47 грн., з 1.04.2008 року – 48грн.10 коп., з 1.07.2008 року – 48 грн.20 коп., з 1.10.2008 року – 49грн. 80 коп. Аналогічні розміри підвищення дітям війни до пенсії встановлені і постановою Кабінету Міністрів України №530 від 28.05.2008 року «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян».
Рішенням Конституційного Суду України від 9.07.2007 року №6-рп у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України (справа про соціальні гарантії громадян) щодо відповідності Конституції України положень окремих статей Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік» визнано такими, що не відповідають Конституції України положення п.12 ст.71, ст.111 закону України «Про державний бюджет на 2007 рік» і визнано неконституційними положення ст.71, 111 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік», де зазначено, що підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. А згідно п.5 Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп у справі за конституційним поданням Верховного Суду України і 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України положень ст.67 розділу, пунктів 1-4 ,6-22, 24-100 розділу 2 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України», Конституційний Суд України прийшов до висновку, що Законом «Про Державний бюджет» не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.
Конституційний Суд України у своїх рішеннях дійшов до висновку, що зупинення Законом України «Про державний бюджет України» дії інших законів України щодо надання пільг, компенсацій та гарантій, внесення змін до інших законів України, встановлення іншого правового регулювання відносин, ніж передбачено законами
3
України, не відповідає ст.ст. 1,3 ч.2 ст.6,ч.2 ст.8,ч.2 ст.19,ст..21,22 п.1 ч.2 ст.92,ч.1,2,3 ст.95 Конституції України, тобто є неконституційним.
Відповідно до ст.152 Конституції України закони та інші правові акти, які за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Таким чином позивач має право на підвищення пенсії на 30% як дитина війни.
За таких обставин суд вважає, що відповідачем неправомірно застосовується при призначенні і виплаті підвищення до пенсії позивачу як дитині війни, положення Закону України «Про державний бюджет України» на 2007 та 2008 роки і Постанова КМ України №530 від 28.05.2008 року «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», так як вони суперечать Конституції України і Закону України «Про соціальний захист дітей війни» .
У відповідності із ст.99, 102 КАС України для звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Пропущений з поважних причин процесуальний строк, встановлений законом, може бути поновлений за клопотанням особи, яка бере участь у справі. Суд прийшов до висновку, що позивач пропустив строк звернення до суду з поважних причин і порушене право позивача підлягає судовому захисту.
При таких обставинах суд вважає протиправними дії Управління Пенсійного Фонду України в Надвірнянському районі при призначенні і виплаті позивачу підвищення до пенсії як дитині війни і тому відповідача слід зобов’язати зробити перерахунок і виплатити позивачці пенсію за віком з врахуванням підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни з 09.07.2007 року.
Щодо позовних вимог про нарахування і виплату підвищення до пенсії позивачу як дитині війни за період з 01.01.2006 року по 08.07.2007 року, то в цій частині позов задоволенню не підлягає, оскільки рішення Конституційного Суду України прийняте 09.07.2007 року і з часу його прийняття воно підлягає до виконання.
Тому, оцінюючи здобуті докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог.
На підставі ст.ст. 1, 3 ,6, 8 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст.28 Закону України «Про загальнобов’язкове державне пенсійне страхування», Рішення Конституційного Суду України від 9.07.2007 року та від 22.05.2008 року, керуючись ст.ст. 99,100,158 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 задоволити частково.
Визнати протиправними дії Управління Пенсійного Фонду України в Надвірнянському районі при призначенні і виплаті ОСОБА_1 підвищення до пенсії як дитині війни у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду України в Надвірнянському районі зробити перерахунок з 09.07.2007 року і виплачувати ОСОБА_1 пенсію за віком з врахуванням підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни.
В решті позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заява про апеляційне оскарження не було подано. У разі подачі заяви про апеляційне оскарження, але апеляційна заява не була подана в строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення строку.
Заяву про апеляційне оскарження постанови суду до Львівського апеляційного адміністративного суду може бути подано протягом 10 днів з дня її проголошення,
4
апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження через суд першої інстанції.
Оригінал постанови зберігається в матеріалах справи № 2а-909/2009р.
Суддя підпис: ОСОБА_2
З оригіналом згідно. Суддя Грещук Р.П.
Постанова не вступила в законну силу ОСОБА_2
Повний текст постанови виготовлено
та підписано 08 вересня 2009 року
Суд | Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2009 |
Оприлюднено | 19.02.2010 |
Номер документу | 7930604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Асанов Ельмір Наріманович
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Грещук Р.П.
Адміністративне
Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим
Захарова Ірина Олександрівна
Адміністративне
Кам'янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області
Васильченко Віталій Васильович
Адміністративне
Бердянський міськрайонний суд Запорізької області
Ліхтанська Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні