РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
15 січня 2019 р. Справа № 120/3872/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Альчука Максима Петровича,
за участю секретаря судового засідання: Шевченка Р.В.
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу
про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області, в якому просить: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 25.07.2018 № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю висновків податкового органу, викладених в акті перевірки від 25.05.2018 № 2352/1401/30807832 щодо порушення позивачем строків подання податкової звітності з податку на додану вартість та порядку сплати орендної плати за землю. Також позивач зазначає про те, що контролюючим органом йому не вручено акт перевірки.
Відповідно до ухвали суду від 31.10.2018 про відкриття провадження розгляд справи здійснюється за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання.
Представником відповідача надано відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого заперечує проти задоволення адміністративного позову. Окремо зазначає, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем у відповідності до вимог чинного законодавства.
Ухвалою суду від 30.11.2018 закрито підготовче провадження.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити, посилаючись на доводи позовної заяви.
В судовому засіданні представник відповідача заперечила проти задоволення адміністративного позову, посилаючись на обґрунтування відзиву.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що у задоволенні адміністративного позову належить відмовити, з наступних підстав.
Судом встановлено, що посадовими особами Головного управління ДФС у Вінницькій області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Агровінпром" податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, валютного - за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2017.
За результатами перевірки складено акт від 25.05.2018 № 2352/1401/30807832, яким зафіксовано порушення ТОВ "Агровінпром":
п. 181.1 ст. 181, п. 183.1 ст. 183, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. "а" ст. 193, ст. 194 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено заниження податку на додану вартість в сумі 192711 грн, в тому числі: за липень2017 року - 29259 грн, за серпень 2017 року - 40863 грн, за листопад 2017 року - 40863 грн, та заниження від'ємного значення податку на додану вартість, зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) в сумі 40863 грн, в тому числі за грудень 2017 року - 40863 грн;
п. 201.10 ст. 201, п. 120-1.2 ст. 120-1 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено відсутність реєстрації протягом граничного строку податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за липень 2017 року в сумі 29259 грн, серпень 2017 року в сумі 40863 грн, вересень 2017 року в сумі 40863 грн, жовтень 2017 року в сумі 40863 грн;
пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49; п. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено неподання ТОВ "Агровінпром" декларації з податку на додану вартість за липень 2017р., серпень 2017р., вересень 2017р., жовтень 2017р., листопад 2017р.;
п. 288.1, 288.4, 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, в результаті чого перевіркою встановлено заниження сум орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності всього в сумі 277922,90 грн, в тому числі за 2015р. - 277922,90 грн (за січень-серпень 2015 року по 34740,36 грн).
На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом сформовано податкові повідомлення-рішення від 25.07.2018 № НОМЕР_2, яким до позивача застосовано штрафні санкції за платежем податок на додану вартість в сумі 850 грн, № НОМЕР_3, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 75926 грн, за порушення строків подання податкових декларацій з податку на додану вартість, № НОМЕР_4, яким ТОВ "Агровінпром" нараховано грошове зобов'язання в загальній сумі 130276 грн за платежем земельний податок, в тому числі: 102221 грн - податкове зобов'язання, 26055 грн - штрафні санкції, № НОМЕР_1, яким ТОВ "Агровінпром" нараховано грошове зобов'язання за платежем податок на додану вартість в загальній сумі 240889 грн, в тому числі: 192711 грн - податкове зобов'язання, 48178 грн - штрафні санкції.
Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач оскаржив їх до Державної фіскальної служби України (а.с. 26-29).
Рішенням ДФС України від 17.10.2018 № 33741/6/99-99-11-01-01-25 в задоволенні скарги ТОВ "Агровінпром" відмовлено (а.с. 64).
Не погоджуючись з рішенням вищого контролюючого органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України). При цьому, в даному випадку норми ПК України застосовуються в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до п.п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення, визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи, що передбачено п.п. 20.1.18, 20.1.19 цього ж Кодексу.
Як свідчать матеріали справи за наслідками проведеної перевірки, контролюючим органом складено акт від 25.05.2018 № 2352/1401/30807832, висновки якого стали підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень від 25.07.2018 № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4, № НОМЕР_1.
Надаючи правову оцінку податковому повідомленню-рішенню від 18.06.2018 року № № НОМЕР_4, суд виходив з наступного.
Проведеною перевіркою відображеного показника орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року в сумі 3188793 грн. на підставі таких документів: договорів оренди земельних ділянок із змінами та додатками, податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, встановлено заниження задекларованих TOB Агровінпром сум орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності всього в сумі 277922,90 грн., в тому числі за 2015 р.- 277922,90 грн. (за січень- серпень 2015 року по 34740,36 грн.)
Перевіркою встановлено, що змінами до Додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010 від 01.01.2012 року передбачено орендна плата в сумі - 358898 грн., в тому числі орендна плата за 745,1381 га ріллі - 335312,15 грн., (помісячно - 27942,68 грн.); за 25,5193 га під ставками - 15311,58 грн., (помісячно - 27942,68 грн.); за 16,5493 га, під господарськими будівлями і дворами - 8274,65грн., (помісячно - 689,54 грн.).
TOB Агровінпром подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) до Калинівського відділення Козятинської ОДПІ 20.02.2015 року № НОМЕР_5 відповідно до якої річна сума орендної плати становить 405406,22 грн., в тому числі орендна плата за 745,1381 га ріллі -335312,15 грн., (помісячно - 27942,68 грн.); за 25,5193 га під ставками-15311,58 грн., (помісячно - 27942,68 грн.); за 16,5493 га, під господарськими будівлями і дворами - 54777,52грн., (4564,83 грн.).
Відповідно до п. 288.1, п. 288.4 ст.288 Податкового кодексу України (далі - ПК України), підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з положеннями пп. 288.5.1, 288.5.2 п. 288.5. ст.288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Матеріали справи свідчать, що між Новогребельською сільською Радою народних депутатів с. Нова Гребля Калинівського району Вінницької області та ТОВ "Агровінпром" 19.12.2001 укладено договір оренди земельної ділянки.
Відповідно до п. 1.3 вказаного договору в оренду передається земельна ділянка площею 894 га землі сільськогосподарського призначення, а саме: ріллі 771,9 га, багаторічних насаджень 19,7 га, сіножатей 16,7 га, пасовищ 7,1 га, дороги, прогони, просіки 14,0 га інші землі в розмірі 78,6 га.
Згідно п. 2.2 Договір укладається на термін десять років, починаючи з моменту його реєстрації. По закінченні терміну договору орендар має переважне право на поновлення договору на новий строк, про що письмово повідомляє орендодавця за два місяці до закінчення дії даного договору.
Орендна плата становить 1333 грн за один місяць з розрахунку 18 грн з 1 га землі. До розміру орендної плати включено земельний податок та капітальні затрати на поліпшення землі, підтримання у належному стані інженерних мереж (п. 3.1Договору).
На підставі додаткової угоди від 08.04.2010, укладеної між Калинівською районною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром" поновлює договір оренди землі, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення на підставі розпорядження голови Калинівської районної державної адміністрації від 07.04.2010 за № 151 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходяться на території Новогребельської сільської ради за межами населеного пункту с ОСОБА_3.
Згідно п. 2 додаткової угоди поновленню підлягає договір оренди землі на земельні ділянки загальною площею 820,2728 га, в тому числі: рілля - 778,2042 га, під господарськими будівлями і дворами - 16,5493 га, під ставками 25,5193 га.
Змінами до Додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010 від 01.01.2012 року передбачено орендна плата в сумі - 358898 грн., в тому числі орендна плата за 745,1381 га ріллі - 335312,15 грн., (помісячно - 27942,68 грн.); за 25,5193 га під ставками - 15311,58 грн., (помісячно - 27942,68 грн.); за 16,5493 га, під господарськими будівлями і дворами - 8274,65грн., ( помісячно - 689,54 грн.).
Рішенням Господарського суду Вінницької області, залишеним без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 09.09.2015 у справі № 902/516/15 за позовом Прокурора Калинівського району Вінницької області в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Калинівської районної державної адміністрації до товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром", третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів - Новогребельської сільської ради про внесення змін до договору оренди, судом, внесено зміни до пункту 9 "Змін до додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010" від 01.01.2012 площею 745,1381 га ріллі, що знаходиться на території Новогребельської сільської ради Калинівського району, зареєстрованого у відділі Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області за № 052168564002418 який викладено у наступній редакції: Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на paxунок місцевого бюджету Новогребельської сільської ради в розмірі не менше 3 відсотків нормативно грошової оцінки земельної ділянки в рік. Річна орендна плата становить 752196,53 грн. та вноситься щомісячно в рівних частинах до місцевого бюджету Новогребельської сільської ради (а.с. 58-61).
На виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду TOB Агровінпром подано уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) до Калинівського відділення Козятинської ОДПІ 20.11.2015 року № НОМЕР_6 відповідно до якої річна сума орендної плати за земельні ділянки площею 745,1381 га ріллі становить 474273,60 грн., в тому числі за період з 01.01.2015 року по 31.08.2015 року - 223541,44 (по місячно - 27942,68 грн.), за період з 01.09.2015 року по 31.12.2015 року -250732,16 (помісячно - 62683,04 грн.) (а.с. 45-46).
Отже, ТОВ "Агровінпром" занизило орендну плату за 745,1381 га ріллі за період з січня по серпень 2015 року.
Згідно пп. 14.1.147 14.1 ст. 147 ПК України плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі (пп. 269.1.1, 269.1.2 п. 269.1 ст. 269 ПК України).
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 18.06.2018 року № НОМЕР_4 прийнято контролюючим органом у відношенні позивача у відповідності до податкового законодавства та скасуванню не підлягає.
Щодо правомірності податкового повідомлення-рішення від 25.07.2018 № НОМЕР_2, яким до позивача застосовано штрафні санкції за платежем податок на додану вартість в сумі 850 грн за неподання податкових декларацій з податку на додану вартість.
Перевіркою встановлено, що TOB Агровінпром не подано до органів ДФС податкові декларації з податку на додану вартість за липень 2017р., серпень 2017р., вересень 2017 року, жовтень 2017 року, листопад 2017 року.
Відповідно до пп. 49.18.1. п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПК України).
Аналіз викладених норм свідчить про те, що чинним податковим законодавством на платника податку покладено обов'язок щодо своєчасності формування та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі невиконання вказаного обов'язку, платник податків несе відповідальність у вигляді штрафу.
Враховуючи те, що позивачем не виконано свого обов'язку щодо подання податкових декларацій з податку на додану вартість за період липень-листопад 2017 року, суд доходить висновку про правомірність податкового повідомлення-рішення від 25.07.2018 № НОМЕР_2, яким до позивача застосовано штрафні санкції за платежем податок на додану вартість в сумі 850 грн.
Надаючи оцінку податковому повідомленню-рішенню № НОМЕР_3, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 75926 грн, за порушення строків подання податкових декларацій з податку на додану вартість, суд зазначає наступне.
Під час перевірки встановлено та підтверджується матеріалами справи, що TOB Агровінпром зареєстровано платником ПДВ з 07.11.2017 року відповідно до поданої заяви з порушенням термінів подання такої заяви, а саме: відповідно наданих до перевірки документів підприємство зобов'язано зареєструватись платником ПДВ в липні 2017 року.
Перевіркою встановлено, що TOB Агровінпром досягло обсяги постачання більше 1000000 грн. протягом останніх 12 календарних місяців в червні 2017 року, що становить 1004139 грн., в т.ч. в липні 2016 року - 82143,99 грн., в серпні 2016 року - 83589,44 грн., в вересні 2016 року - 83589,44 грн., в жовтні 2016 року - 83589,44 грн., в листопаді 2016 року - 83589,44 грн., в грудні 2016 року - 83589,44 грн., в січні 2017 року - 83589,44 грн., в лютому 2017 року -46642,01 грн., в березні 2017 року -121541,27 грн., в квітні 2017 року - 84091,64 грн., в травні 2017 року -84091,64 грн., в червні 2017 року - 84091,64 грн.
Відповідно наданих документів для перевірки та під час судового засідання встановлено, що в періоді з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року на виконання умов Додаткової угоди до договору суборенди земельної ділянки б/н від 22.02.2012 TOB Агровінпром надавало послуги суборенди земельних ділянок TOB Моноліт .
Додатковою угодою до договору суборенди земельної ділянки б/н від 22.02.2012 року передбачено: TOB Агровінпром названим у подальшому Орендодавець , з одного боку, і TOB Моноліт названий у подальшому Суборендар уклали Договір про подане нижче:
п. 1.1 орендар передає, а Суборендар бере у тимчасове володіння та користування земельну ділянку, що розташована на території ОСОБА_3 гребельської сільської ради
Земельна ділянка-рілля - 745,1381 га
Земельна ділянка під ставками - 25,5193 га
Земельна ділянка під господарським дворами - 16,5493 га. Майно, що орендується, знаходиться у володінні та користуванні Орендаря (TOB Агровінпром ) у відповідності до договору оренди від 08.квітня 2010 р. та поновлення Договору оренди від 01.01.2012 між Калинівською РДА та Орендарем TOB Агровінпром , названим у подальшому Орендодавець .
п.5.1 ст. 5 зазначеної додаткової Угоди передбачено: Суборендар сплачує орендну плату в розмірі зазначеному в додатку до договору, що складається щорічно, з урахуванням індексації.
Додатком до уточненої додаткової Угоди суборенди земельної ділянки від 30.09.2015 року передбачена суборендна плата за 2015 рік в розмірі 544362,72 грн.
Фактично TOB Агровінпром надало послуги суборенди земельної ділянки TOB Моноліт в 2015 році на суму 544362,72 грн., що підтверджено актами наданих послуг та бухгалтерським проведенням: Дт 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями Кт 703 Дохід від реалізації робіт і послуг . TOB Моноліт провело розрахунок з TOB Агровінпром в сумі 522020 грн.
Додатком до уточненої додаткової угоди суборенди земельної ділянки від 02.01.2016 року передбачена суборендна плата за 2016 рік в розмірі 944850,72 грн.
Фактично TOB Агровінпром надало послуги суборенди земельної ділянки TOB Моноліт в 2016 році на суму 944850,72 грн., що підтверджено актами наданих послуг та бухгалтерським проведенням: Дт 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями Кт 703 Дохід від реалізації робіт і послуг . TOB Моноліт провело розрахунок з TOB Агровінпром через розрахунковий рахунок в сумі 994859,74 грн.
Додатком до уточненої додаткової угоди суборенди земельної ділянки від 20.07.2017 року передбачена суборендна плата в 2017 році в розмірі 1781306,12 грн.(в т.ч. ПДВ за листопад 2017 р. та грудень 2017 року - 81726 грн.)
Фактично TOB Агровінпром надало послуги суборенди земельної ділянки TOB Моноліт в 2017 році на суму 1781306,12 грн.(в т.ч. ПДВ за листопад 2017 р.та грудень 2017 року - 81726 грн.), що підтверджено актами наданих послуг, податковими накладними та бухгалтерським проведенням: Дт 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями Кт 703 Дохід від реалізації робіт і послуг . TOB Моноліт провело розрахунок з TOB Агровінпром через розрахунковий рахунок в сумі 1568647,21 грн.
Враховуючи надані первинні бухгалтерські документи: акти наданих послуг, виписки банку, прибуткові касові ордери, які відображені в регістрах бухгалтерського обліку, зокрема в оборотно-сальдових відомостях бухгалтерських рахунках 36 Розрахунки з вітчизняними покупцями , 703 Дохід від реалізації робіт і послуг , 301 Каса в національній валюті , Дт 311 Поточні рахунки в національній валюті перевіркою встановлені обсяги оподаткованих операціях по періодах (за даними оборотно-сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 36 Розрахунки з вітчизняними покупцями станом на 01.01.2015 року на підприємстві рахується Дебіторська заборгованість з контрагентом TOB Моноліт в сумі 37163,43 грн., відповідно наданих для перевірки прибуткових ордерів від 03.02.2015 року в сумі 33783,43 грн. та від 13.02.2015 року в сумі 3800 грн. TOB Моноліт розрахувалося за отримані послуги суборенди за грудень 2014 року в лютому 2015 року готівкою.
Згідно баз даних АІС Податковий блок TOB Агровінпром подало до Калинівського відділення Козятинської ОДПІ ГУ ДФС декларацію з податку на прибуток за 2014 рік №1500004599 від 02.03.2015 року та фінансову звітність за №1500004600 від 02.03.2015 року з прочерками, тобто відсутній дохід від реалізації товарів (робіт, послуг).
Враховуючи вище викладене, перевіркою для визначення обсягів оподаткованих операцій в перевіряємому періоді не враховано Дебіторську заборгованість по pax. 36 Розрахунки з вітчизняними покупцями станом на 01.01.2015року, в зв'язку з відсутністю задекларованих доходів від реалізації послуг в 2014 році.
Згідно пп. 181.1 ст. 181 ПК України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Відповідно до п.183.10 ст.183 ПК України, будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Згідно пп. "б" п. 185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
У відповідності до п. 187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 188.1 ст.188 ПК України визначено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Відповідно до пп. "а" п. 193.1 ст.193 ПК України Ставки податку встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах: 20 відсотків.
Згідно з п. 194.1 ст.194 ПК України операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об'єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті "а" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, яка є основною.
Положеннями пп. "а" п.202.1 ст.202 ПК України визначено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей: якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця.
Аналіз викладених норм свідчить про те, що особа підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку на додану вартість, якщо сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню нарахована такій особі за останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень.
Отже, враховуючи те, що позивач отримав дохід за надання послуг суборенди ТОВ "Моноліт" на суму, що перевищує 1000000 грн за період липень-листопад 2017 року, однак не зареєструвався платником податку на додану вартість, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 25.07.2018 року є правомірним та не підлягає скасуванню.
Оцінюючи податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_3, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 75926 грн, за порушення строків подання податкових декларацій з податку на додану вартість, суд виходив з наступного.
Перевіркою реєстрації (відсутності реєстрації) податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. TOB Агровінпром за період з 01.01.2015р. по 31.12.2017р. встановлено відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за липень 2017 року - в сумі 29259 грн., серпень 2017 року - в сумі 40863 грн., вересень 2017 року - в сумі 40863 грн., жовтень 2017 року - в сумі 40863 грн..
Відповідно до п.201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних та /або розрахунків коригувань має здійснюватись до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням граничних строків :
Для податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних, складених з 01 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
Для податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день місяця (включно), - до 15 дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем в якому вони були складені.
Відповідно до статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податках накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригувань - у разі порушення термінів реєстрації до 15 календарних днів - 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригувань - у разі порушення термінів реєстрації від 16 до 30 календарних днів - 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригувань - у разі порушення термінів реєстрації від 31 до 60 календарних днів - 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригувань - у разі порушення термінів реєстрації на 61 до 365 календарних днів.
Відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу (п. 120-1.2 ст. 120-1 ПК України).
З огляду на те, що під час судового засідання позивачем не надано доказів своєчасності подання податкових декларацій з податку на додану вартість за період липень-жовтень 2017 року, суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_3 від 25.07.2018.
Одночасно суд не приймає до уваги доводи позивача про невручення акту перевірки, з наступних підстав.
Пунктом 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України визначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата (п. 42.3 ст. 42 ПК України).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення (п. 42.4 ст. 42 ПК України).
Матеріали справи свідчать, що конверт з актом перевірки повернувся на адресу контролюючого органу з відміткою поштового відділення зв'язку, у зв'язку із відсутністю ТОВ "Агровінпром" за податковою адресою.
Позивачем під час судового розгляду справи не надано доказів зміни своєї податкової адреси та повідомлення про це відповідача.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 2 ст. 19 Конституції України).
Згідно ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши досліджені в ході розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до переконання, що у задоволенні адміністративного позову належить відмовити.
Згідно статті 139 КАС України судові витрати не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" (22452, Вінницька область, Калинівський район, с. Нова Гребля, вул. Коцюбинського, буд. 4, код ЄДРПОУ 30807832) до Головного управління ДФС у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 39402165) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2019 |
Оприлюднено | 25.01.2019 |
Номер документу | 79373633 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні