Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Харків
29.01.2019 р. справа №520/8973/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Старосєльцевої О.В., розглянувши в порядку загального позовного провадження за процедурою письмового провадження справу за позовом
Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТ.СЕРВІС" простягнення штрафу та пені у розмірі 36285 грн., -
встановив:
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 18.10.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено у порядку загального позовного провадження, судове засідання призначене на 06.11.2018р. Ухвалою від 20.11.2018р. закрито підготовче судове засідання та призначено справу до розгляду по суті на 27.11.2018р.
На судові засідання, призначені на 27.11.2018р. та 13.12.2019р. відповідач не прибув, докази належного його повідомлення надійшли до суду лише 28.12.2018р. та 03.01.2019р. відповідно. У судове засідання, призначене на 29.01.2019р. представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, правом надати заперечення не скористався.
Позивач, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, в порядку адміністративного судочинства заявив вимогу про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТ.СЕРВІС" штрафу та пені у розмірі 36.285,00 грн.
Аргументуючи заявлені вимоги зазначив, що відповідачем всупереч приписам Закону України "Про телебачення та радіомовлення" не було подано звітність щодо його структури власності, у зв'язку з чим відносно відповідача було прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та пені. 26.01.2019р. надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Частиною 9 ст. 205 КАС України передбачено, що, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ч. 3 ст. 205 КАС України у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у ній письмовими доказами.
Суд, вивчивши доводи позову, повно виконавши процесуальний обов'язок зі збору доказів, дослідивши добуті по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.
З матеріалів справи судом встановлено, що в ході опрацювання відомостей та документів про структуру власності телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, робочою групою позивача було встановлено факт неподання ТОВ "ІТ.СЕРВІС" у 2018р. інформації про структуру власності, що є порушенням вимог Закону України "Про телебачення та радіомовлення".
Внаслідок наявності названого порушення, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було прийнято рішення №1044 від 12.07.2018р. (Протокол №17) про накладення на відповідача штрафних санкцій у розмірі 25.553,35 грн.
Вказаним рішенням було зобов'язано відповідача сплатити штраф на користь Державного бюджету України у тридцятиденний термін з дня отримання рішення.
Зазначене рішення направлено відповідачу засобами поштового зв'язку 16.07.2018р. згідно реєстру розсилки рішень Національної ради від 12.07.2018р.
Внаслідок невиконання зазначеного рішення у встановлений законом строк Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення за кожен день прострочення сплати штрафу за період з 21.08.2018 року по 01.10.2018 року, тобто за 42 дні прострочення нараховано пеню у розмірі 10.732,26 грн.
Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1460 від 06.09.2018р. (Протокол №23), яким було визнано порушення ТОВ "ІТ.СЕРВІС" пункту 3 Рішення № 1044 від 12.07.2018р. (Протокол №17) та вирішено звернутись за стягненням суми штрафу та пені за кожен день прострочення сплати з відповідача у судовому порядку.
Суд зазначає, правовідносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань унормовані Законом України "Про телебачення та радіомовлення" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон).
Відповідно до ч.4 ст.7 Закону Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).
Положеннями ч.1 ст. 70 Закону встановлено, що Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення.
Відповідно до ч. 9 ст. 40 Закону провайдер програмної послуги зобов'язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.
Згідно ч. 4 ст. 12 Закону структура власності суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення визнається прозорою, якщо інформація, оприлюднена на його офіційному веб-сайті та надана Національній раді, дає змогу визначити всіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь у юридичній особі чи можливість значного або вирішального впливу на управління та/або діяльність юридичної особи, у тому числі відносини контролю між усіма особами в ланцюгу володіння корпоративними правами щодо цієї юридичної особи, а також визначити кінцевого бенефіціарного власника. Інформація про структуру власності суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення розміщується на його офіційному веб-сайті відповідно до вимог цього Закону. Суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
За приписами ч.1-3 ст. 72 Закону санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради; Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії; Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.
Частиною 6 ст.72 Закону передбачено, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.
Відповідно до ч. 11 ст. 72 Закону за неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону.
Відповідно до ч.3 ст.75 Закону у разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду. У разі оскарження ліцензіатом рішення про застосування санкції у вигляді штрафу термін сплати штрафу, зазначений у цій частині, та нарахування пені за прострочення його сплати призупиняється на час судового розгляду справи.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення суми, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов'язує можливість стягнення суми у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту. При цьому, питання правомірності застосування штрафних санкцій та пені не може бути предметом доказування, оскільки це не є предметом позову у даній справі, а, отже, суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.
Оскільки станом на 05.09.2018р. ТОВ "ІТ.СЕРВІС" не надало Національній раді документального підтвердження факту сплати штрафу, остання вирішила звернутися до суду про стягнення штрафу з ТОВ "ІТ.СЕРВІС" та нарахувати пеню за кожен день простроченої сплати. (Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1460 від 06.09.2018р. (Протокол №23)).
Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до ТОВ "ІТ.СЕРВІС" датований 01.10.2018р.
Отже, пеню нараховане за період з 21.08.2018 року по 01.10.2018 року, тобто за 42 дні прострочення у розмірі 10.732,26 грн.
З наданої інформації позивача судом встановлено, що рішення №1044 від 12.07.2018р. (Протокол №17) в судовому порядку відповідачем не оскаржено, отже, є діючим та підлягає виконанню.
Доказів оскарження дій владного органу щодо нарахування пені відповідачем до матеріалів справи не надано.
За ТОВ "ІТ.СЕРВІС" рахується заборгованість зі сплати штрафної санкції та пені за неподання інформації про структуру власності в розмірі 36.285,00грн, що підтверджується довідкою від 01.11.2018р. №10а/18. Станом на 29.01.2019р. наявна заборгованість, також, не сплачена.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Оскільки судовим розглядом не встановлено факт порушення заявленою суб'єктом владних повноважень вимогою прав, свобод та інтересів суб'єкта господарювання у сфері публічно-правових відносин, то позов належить задовольнити.
Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст.ст.139, 143 КАС України та Закону України Про судовий збір .
Керуючись ст.ст. 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст.6-9, ст.ст.72-77, 211, 241-243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
вирішив:
Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТ.СЕРВІС" про стягнення штрафу та пені у загальному розмірі 36.285,00грн. - задовольнити.
Cтягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТ.СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 34332355, адреса: просп. Московський, буд. 257, к. 1009/1, м. Харків, 61044) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (місце знаходження: вул. Прорізна, буд. 2, м. Київ, 01601, УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу: +;2659;101; ; ; ; ; ; сплата штрафу та пені у розмірі 36.285,00грн. (тридцять шість тисяч двісті вісімдесят п'ять грн.00 коп.) згідно з рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018р. № 1044, без ПДВ.
Роз'яснити, що рішення підлягає оскарженню шляхом подання апеляційної скарги у строк згідно з ч. 1 ст. 295 КАС України, тобто протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення, а набирає законної сили відповідно ст. 255 КАС України після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду.
Роз'яснити, що скарга може бути подана у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України.
Суддя Старосєльцева О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2019 |
Оприлюднено | 31.01.2019 |
Номер документу | 79493360 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Старосєльцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні