Постанова
від 30.01.2019 по справі 815/5119/16
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/5119/16

Категорія: 10.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Балан Я. В.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючої судді - Шевчук О.А.,

суддів: Бойка А.В., Осіпова Ю.В.,

при секретарі Жигайлової О.Е.,

за участю представника апелянта - Голуб А.С.,

представника позивача - Чуханенка Р.А.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Одеської міської ради на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2018 року, прийняту в порядку письмового провадження в м. Одесі за заявою управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про зміну способу і порядку виконання рішення суду, по справі за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса до Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради про стягнення капіталізованих платежів, -

ВСТАНОВИЛА:

У жовтні 2016 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив стягнути з ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради капіталізовані платежі у сумі - 105576,31 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2016 р. адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із зазначеною постановою суду першої інстанції Ліквідаційна комісія відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради подала апеляційну скаргу.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2017 р. апеляційну скаргу було залишено без руху та надано апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги до 13.02.2017 р.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 20 лютого 2017 р. повторно направлено ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.01.2017 р., встановивши строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги до 28.02.2017 р.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2017 р. апеляційну скаргу було повернуто апелянту.

29.03.2017 р. Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист по даній справі.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 06 лютого 2018 р. заяву управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про виправлення описки у постанові Одеського окружного адміністративного суду від 01.12.2016 р. по справі № 815/5119/16 та у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду від 29.03.2017 р. по справі № 815/5119/16 задоволено. Внесено виправлення до постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.12.2016 р. по справі № 815/5119/16 та до виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду від 29.03.2017 р. по справі № 815/5119/16 щодо описки в найменуванні відповідача та боржника. Замінено у тексті постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01.12.2016 р. по справі № 815/5119/16 та у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду від 29.03.2017 р. по справі № 815/5119/16 найменування боржника та відповідача: з Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради на Відділ освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 06 лютого 2018 р. заяву управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про заміну сторони по справі № 815/5119/16 задоволено. Замінено стягувача за виконавчим провадженням щодо примусового виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01.12.2016 р. по справі № 815/5119/16 - з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворюваннях України у м. Одесі на його правонаступника - Одеське міське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Одеської області.

30 серпня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про зміну способу і порядку виконання рішення суду, в якій заявник просить змінити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2016 р. по справі № 815/4996/16; стягнути з бюджету міста Одеси на користь Одеського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області грошові кошти у розмірі 404056,99 грн.

Зазначена заява обґрунтована тим, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2016 р. по справі № 815/4996/16 було стягнуто з Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса капіталізовані платежі у сумі 404056,99 грн. 03.05.2017 р. відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків та професійних захворювань України у м. Одеса вказаний виконавчий лист був поданий на примусове виконання до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області. 12.06.2017 р. до Відділення Фонду у м. Одеса надійшов лист про повернення виконавчого документа без виконання від управління державної казначейської служби України у м. Одесі Оденської області. Капіталізовані платежі які повинні бути стягнутими з боржника відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування є страховими виплатами, які Фонду соціального страхування України в особі своїх робочих органах, повинен сплатити потерпілим на виробництві, що перебувають на обліку в Одеському міському відділенні. Відповідно до Положення про Департамент освіти та науки Одеської міської ради, що є додатком 6 до рішення Одеської міської ради від 16.04.2013 року № 3287-VI Департамент освіти і науки Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2018 р. заяву управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про заміну способу і порядку виконання рішення суду по справі №815/5119/16 - задоволено. Змінено спосіб виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду по справі №815/5119/16 від 01.12.2016р., а саме: замість стягнення з Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради (65078, м. Одеса, вул. Генерала Петрова, 22, код ЄДРПОУ 20994020) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі капіталізовані платежі у сумі 105 576,31 грн. - замінити на зобов'язання Одеську міську раду (код ЄДРПОУ 26597691, адреса: 65004, Україна, м. Одеса, пл. Думська, 1) виплатити на користь Одеського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Одеської області (код ЄДРПОУ 41844610, адреса: 65049, м. Одеса, вул. Івана Франка, 55) кошти у розмірі 105576,31 грн. .

Не погоджуючись з ухвалою суду Одеська міська рада подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні заяви про зміну способу і порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01.12.2016 р. відмовити повністю. Доводами апеляційної скарги зазначено, що матеріали вказаної адміністративної справи не містять відомостей про залучення Одеської міської ради до участі у розгляді справи та повідомлення її належним чином про дату, час та місце проведення судових засідань з розгляду цієї справи. Таким чином, на думку апелянта, незважаючи на те, що резолютивною частиною рішення суд першої інстанції поклав обов`язок відшкодувати страхову виплату на особу, яка не є ані учасником справи, ані правонаступником відповідача, зазначену заяву про зміну способу і порядку виконання рішення суду було задоволено без участі Одеської міської ради, чим істотно порушено права та інтереси останньої. Крім того, попри відсутність у прохальній частині заяви чіткого визначення боржника, з якого необхідно стягнути капіталізовані кошти та жодних належних та обгрунтованих посилань на норми чинного законодавства, якими б обов`язок зі сплати капіталізованих платежів з ліквідованої юридичної особи публічного права покладався саме на міську раду, суд дійшов необгрунтованого висновку про необхідність стягнення таких платежів з останньої. При цьому, вирішуючи питання про зміну способу виконання рішення, суд у своїй ухвалі не надав належного законодавчого обгрунтування такому рішенню, не навів жодного доказу, який би підтверджував обгрунтованість такого рішення та не зазначив конкретних норм матеріального права, з яких вбачається наявність такого обов`язку у Одеській міській раді.

Відзивів на апеляційну скаргу позивачем та відповідачем не надано.

Особи, що беруть участь у справі, про дату, час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст. 124-130 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - не зазначено правонаступника Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради. Тобто, вказаний відділ був ліквідований та не має правонаступника.

Відповідно до листа Департаменту освіти та науки Одеської міської ради №62/Пі від 07.06.2018р. функцію роботодавця покладено на керівників закладів освіти. Також, функції централізованих бухгалтерій, ведення бухгалтерського обліку закладів установ освіти комунальної власності покладено на комунальні установи центру фінансування та господарської діяльності закладів та установ освіти районів м. Одеси.

Як вказує заявник, від Відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради на час подання адміністративного позову на обліку у відділенні Фонду у м. Одеса, а на даний час на обліку в Одеському міському відділенні перебуває 2 особові справи потерпілих на виробництві.

Відповідно до передавальних Актів про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом №1 від 11.04.2007р. та №1 від 04.02.2005р., потерпілі - ОСОБА_3 та ОСОБА_4 є працівниками Одеської гімназії №9 (код ЄДРПОУ 25429589)

На даний час в Одеському міському відділенні страхувальником, який відповідно до чинного законодавства України сплачує єдиний внесок за Одеську гімназію №9 (код ЄДРПОУ 25429589) є Департамент освіти та науки Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 02145398).

Приймаючи рішення про задоволення заяви про заміну способу і порядку виконання рішення суду по справі, суд першої інстанції виходив з того, що заява представника Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про заміну способу і порядку виконання рішення суду по справі №815/5119/16 є обґрунтованою та підлягає задоволенню шляхом зобов'язання Одеської міської ради виплатити на користь Одеського міського відділення кошти у розмірі 105 576,31 грн., оскільки Ліквідаційною комісією відділ освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради було ліквідовано, а правонаступник відсутній.

Колегія суддів не погоджується з таким рішенням, з огляду на наступне.

Відповідно до ч.3 ст.378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Отже, передумовою для прийняття судом рішення про зміну способу або порядку виконання судового рішення, є наявність обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення у спосіб чи порядок, які первинно визначені в рішенні суду.

Крім того, відповідно до ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання . Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Як вбачається з заяви про зміну способу і порядку виконання рішення суду, з такою заявою до суду звернулись управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області, які не є стягувачем у виконавчому провадженні, на що суд першої інстанції не звернув уваги та не дав цьому належної оцінки. При цьому, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області зазначають, що виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2016 року про стягнення з Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради на користь Одеського міського відділення капіталізованих платежів у сумі 404056,99 грн. є неможливим, Департамент освіти та науки Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради, а тому заявник просить стягнути з бюджету м. Одеси грошові кошти у цій сумі.

Задовольняючи вищезазначену заяву, суд першої інстанції не надав належної оцінки і тим обставинам, що заявник посилався у своїй заяві, про стягнення з Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради суми 404056,99 грн., однак, відповідно до постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2016 року кошти стягнуто з Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації у сумі 105576,31 грн.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2016 року стягнуто з Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі капіталізовані платежі у сумі 105576,31 грн.

В подальшому ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2018 року було замінено у тексті постанови Одеського окружного адміністративного суду від 01.12.2016 р. по справі № 815/5119/16 та у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду від 29.03.2017 р. найменування боржника та відповідача - з Ліквідаційної комісії відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради на Відділ освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради.

Колегія суддів звертає увагу, що Одеська міська рада не є стороною у справі, не була залучена до участі у справі під час розгляду справи, жодних позовних вимог до Одеської міської ради заявлено не було і вже на стадії виконання судового рішення з апелянта стягнуто 105576,31 грн.

Разом з тим, судова колегія зазначає, що суд першої інстанції, задовольняючи заяву про зміну способу і порядку виконання рішення, фактично змінив суть самого рішення, що належить до повноважень суду апеляційної або касаційної інстанції, крім того, наклав зобов`язання по вчиненню певних дій на суб`єкта владних повноважень, а саме Одеську міську раду, яка не приймала участь у розгляді справи та була позбавлена права надавати пояснення, документи та вчиняти будь-які інші дії, які надані учасникам справи.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів приходить до висновку, що ухвала Одеського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2018 року прийнята з грубим порушенням норм процесуального права, а тому підлягає скасуванню, апеляційна скарга Одеської міської ради підлягає задоволенню.

Відповідно до п.4 ч.1 ст. 317 КАС України передбачено, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст. ст. 294, 308, 311, 315, 317, 321, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Одеської міської ради - задовольнити.

Ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2018 року - скасувати.

Ухвалити постанову, якою у задоволенні заяви управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про зміну способу і порядку виконання рішення суду - відмовити.

Відповідно до ст. 329 КАС України постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Повний текст судового рішення складено 30.01.2019 року.

Головуюча суддя: О.А. Шевчук

Суддя: А.В. Бойко

Суддя: Ю.В. Осіпов

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2019
Оприлюднено01.02.2019
Номер документу79526988
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5119/16

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Постанова від 15.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні