Справа № 815/5119/16
УХВАЛА
05 березня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балан Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Одеського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Одеській області, про виправлення помилки у виконавчому листі по адміністративній справі №815/5119/16, за позовною заявою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса до Відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради, про стягнення капіталізованих платежів,-
В с т а н о в и в:
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2016 року, позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворюваннях України у м. Одесі до Відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради, про стягнення на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворюваннях України у м. Одесі капіталізовані платежі у сумі 105576,31 гривень - задоволено.
29 березня 2017 року, Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №815/5119/16, строком пред`явлення до 14 червня 2017 року.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2018 року, замінено стягувача за виконавчим провадженням з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворюваннях України у м. Одесі на його правонаступника - Одеське міське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Одеської області.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2019 року, замінено боржника за виконавчим провадженням з Відділу освіти Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради на Департамент освіти та науки Одеської міської ради.
28 лютого 2020 року, через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду, від Одеського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Одеській області надійшла заява про виправлення помилки у виконавчому листі (вх. №9316/20 від 28.02.2020р.).
В обґрунтування вищевказаної заяви представником Одеського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Одеській області зазначено, що судом помилково встановлено строк пред`явлення виконавчого листа до виконання три місяці, замість трьох років.
Відповідно до ч. 3 ст. 374 КАС України суд розглядає заяву про виправлення помилки у виконавчому листі в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу.
Неявка стягувача і боржника не перешкоджає розгляду заяви.
У судове засідання, призначене на 05 березня 2020 року о 10 годині 15 хвилин, особи, які беруть участь у справі не з`явились. Належним чином та своєчасно повідомлялись про час, дату та місце розгляду справи.
Зважаючи на неявку сторін у судове засідання щодо розгляду заяви про виправлення помилки у виконавчому листі по адміністративній справі №815/5119/16, розгляд заяви здійснено судом без участі сторін, у порядку письмового провадження.
Відповідно до ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає наступне.
Порядок оформлення та видачі виконавчих листів визначений Кодексом адміністративного судочинства України та Законом України Про виконавче провадження №1404-VІІІ від 02.06.2016 року (у редакції, яка була чинна на момент видачі виконавчого листа від 17.02.2017 року).
Відповідно до статті 12 Законом України Про виконавче провадження №1404-VІІІ від 02.06.2016 року (редакція від 17.02.2017 року), виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.
Строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки або розстрочки виконання рішення.
У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.
Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Судом встановлено, що Одеським окружним адміністративним судом видано Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса виконавчий лист №815/5119/16, строком пред`явлення до 14 червня 2017 року.
Проте, суд зазначає, що відповідно до статті 4 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування №1105-XIVвід 23.09.1999 року (у редакції чинній на момент видачі виконавчого листа), Фонд соціального страхування України є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням. Фонд, якщо інше не передбачено законами України, не може займатися іншою діяльністю, крім тієї, для якої його створено, та використовувати свої кошти на цілі, не пов`язані з цією діяльністю. Кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України та використовуються тільки за цільовим призначенням. Статтею 8 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування №1105-XIVвід 23.09.1999 року визначено, що робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділеннях в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
08 серпня 2017 року, діяльність Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі (код ЄДРПОУ 38723446) припинено, у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області, яке є правонаступником.
У редакції Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування №1105-XIV від 11.10.2018 року, статтею 8 визначено, що робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення, що затверджується правлінням Фонду, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
Статтею 11 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування №1105-XIV від 11.10.2018 року, закріплено, що джерелами формування коштів Фонду є: 1) страхові внески страхувальників та застрахованих осіб; 2) суми фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону, інших законів до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців за порушення встановленого порядку сплати страхових внесків та використання коштів Фонду, штрафів за недотримання законодавства про соціальне страхування, а також суми адміністративних штрафів, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення; 3) суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за соціальним страхуванням; 4) доходи від розміщення тимчасово вільних коштів, у тому числі резерву коштів Фонду; 5) капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; 6) доходи від реалізації майна, придбаного за рахунок коштів Фонду; 7) добровільні внески та інші надходження відповідно до закону.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, організаційно-правова форма Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області Інші організаційно-правові форми .
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Фонд соціального страхування України не відноситься до держави або державного органу у розумінні статті 12 Закону України Про виконавче провадження №1404-VІІІ від 02.06.2016 року.
Таким чином, строк пред`явлення виконавчого листа до виконання по адміністративній справі №815/5119/16 має бути встановлений три роки, а не три місяці, а тому, заява Одеського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Одеській області, про виправлення помилки у виконавчому листі по адміністративній справі №815/5119/16 підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 166,167, 248, 256, 295, 374 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Одеського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Одеській області (65049, м. Одеса, вул. І. Франка 55, код ЄДРПОУ 41844610), про виправлення помилки у виконавчому листі по адміністративній справі №815/5119/16 - задовольнити.
Виправити помилку у виконавчому листі по адміністративній справі №815/5119/16, вірно зазначивши строк пред`явлення виконавчого листа до виконання - 14 березня 2020 року.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Балан Я.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2020 |
Оприлюднено | 06.03.2020 |
Номер документу | 88019421 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні