Рішення
від 18.09.2018 по справі 804/2192/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2018 року Справа № 804/2192/18 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кадникова Г.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 про визнання протиправнимидій та зобов'язання вчинити певні дії та за позовом третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору - Товариства з обмеженою відповідальністю Паріс-2 до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (далі - ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою про:

- зобов'язання Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 09.11.2017р., виписану товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (ЄДРПУО - 41079412), товариству з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (ЄДРПУО: 32083219);

- зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 01.12.2017р., виписану Товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (ЄДРПУО - 41079412), Товариству з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (ЄДРПУО: 32083219).

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що між ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА та ТОВ ПАРІС-2 (далі - ТОВ ПАРІС-2) укладено договір поставки від 01.03.2017р. №П-0023, на виконання умов якого ТОВ ПАРІС-2 на підставі видаткової накладної від 09.11.2017р. № П-0098 та видаткової накладної від 01.12.2018 року П-0109 було відвантажено товар Клеризима (далі - товар) у кількості 600 л. загальною вартістю 643 680, 00 грн., у тому числі ПДВ 20% 107 280,00 грн. та Товар у кількості 600 л. загальною вартістю 558 000, 00 грн., у тому числі ПДВ 20% 111 600,00 грн. відповідно, а ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА було отримано вказаний товар. ТОВ ПАРІС-2 подано на реєстрацію до відповідача податкові накладні № 6 від 01.11.2017 року та № 2 від 01.12.2017 року, які згідно з квитанціями були отримані, але реєстрацію яких було зупинено. Як причину зупинення реєстрації накладних у кожній квитанції зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, згідно з УКТ ЗЕД 3507. Позивач вважає, що зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних порушує його право на отримання податкового кредиту, який у нього виникає відповідно до положень Податкового кодексу України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.04.2018р. відкрито провадження по справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного провадження.

17.05.2018р. ТОВ ПАРІС-2 подано позовну заяву до спільного розгляду з позовом ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА до ДФС України про:

- зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 09.11.2017р., виписану товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (код ЄДРПУО - 41079412), товариству з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (код ЄДРПУО: 32083219);

- визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №454773/41079412 від 20.12.2017р.;

- зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 01.12.2017р., виписану товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (код ЄДРПУО - 41079412), товариству з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (код ЄДРПУО: 32083219).

В обґрунтування своїх вимог ТОВ ПАРІС-2 зазначає, що між ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА та товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (далі - ТОВ ПАРІС-2) укладено договір поставки від 01.03.2017р. №П-0023, на виконання умов якого ТОВ ПАРІС-2 на підставі видаткової накладної від 09.11.2017р. № П-0098 та видаткової накладної від 01.12.2018 року П-0109 було відвантажено товар Клеризима (далі - Товар) у кількості 600 л. загальною вартістю 643 680, 00 грн., у тому числі ПДВ 20% 107 280,00 грн. та Товар у кількості 600 л. загальною вартістю 558 000, 00 грн., у тому числі ПДВ 20% 111600,00грн. відповідно, а ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА отримано вказаний товар.

ТОВ ПАРІС-2 подано на реєстрацію до відповідача податкову накладну № 6 від 01.11.2017р. Згідно з квитанцією вказана податкова накладна була прийнята, але реєстрація була зупинена. При зупиненні реєстрації податкової накладної №6 від 01.11.2017р відповідач необґрунтовано застосував критерій оцінки невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД): 3507, оскільки такий критерій відсутній в переліку Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженихнаказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків). 22.11.2017р. ТОВ ПАРІС-2 були подані пояснення з усіма належними документами, що відповідають критеріям та підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Проте підприємство 23.11.2017р. отримало квитанцію №2, в якій зазначено, що документи не прийнято у зв'язку з відсутністю факту зупинення реєстрації податкової накладної №6 від 09.11.2014р. Рішення Комісії ДФС у зв'язку з наведеним в квитанції № 2 від 23.11.2017р. ТОВ ПАРІС-2 не отримувало.

Також, за поясненнями ТОВ ПАРІС-2 подано на реєстрацію податкову накладну № 2 від 01.12.2017р. Згідно з квитанцією вказана податкова накладна була прийнята, але реєстрація теж була зупинена. При зупиненні реєстрації податкової накладної №6 від 01.11.2017р відповідач необґрунтовано застосував критерій оцінки невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД): 3507 оскільки такий критерій відсутній в переліку Критеріїв оцінки ступеня ризиків. 14.12.2017р. ТОВ ПАРІС-2 подало пояснення з документами, за результатами опрацювання яких Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 20.12.2017р.;№454773/41079412 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.12.2017р. №2.

ТОВ ПАРІС-2 зазначило, що вважає необґрунтованим, протиправним та таким, що підлягає скасуванню рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісія ДФС України) від 20.12.2017р.;№454773/41079412, оскільки ним на вимогу контролюючого органу були надані всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за вказаною вище податковою накладною, в реєстрації якої було відмовлено.Крім того, на думку ТОВ ПАРІС-2 , в оскаржуваному рішенні відповідач не навів обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної від 01.12.2017р. №2 та не зазначив, що саме стало підставою для винесення оскаржуваного рішення. Крім того, відповідач лише узагальнено підсумував, що надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства та недостатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушені при складанні документів та яких документів не вистачало для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Таким чином, на думку позивача, оскаржуване рішення прийняте не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.05.2018 р. провадження у справі зупинено для надання часу сторонам для узгодження.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.06.2017 р. провадження у справі поновлено.

11.06.2018р. відповідач, заперечуючи проти позову ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА , надав відзив на позов, який долучений до матеріалів справи.

В обґрунтування своїх заперечень проти позову відповідач зазначив, що у даній ситуації право ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА ніяким чином не порушено, а позивачем обрано неналежний спосіб захисту.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.06.2018р. у справу залучено в якості третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 та прийнято до провадження позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 до ДФС України про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії та скасування рішення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.07.2018р. суддею Дніпропетровського окружного адміністративного суду Тулянцевою І.В. заявлено самовідвід у даній справі.

Розпорядженням керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду №1858 д від 11.07.2018р. призначено повторний автоматизований розподіл справи у зв'язку із винесенням ухали від 06.07.2018р. про самовідвід судді Тулянцевої І.В. від розгляду даної справи.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.07.2018р. справу повторно розподілено судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кадниковій Г.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.07.2018р. справу прийнято до провадження та призначено до розгляду у порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

15.08.2018 року відповідач, заперечуючи проти позовних вимог ТОВ ПАРІС-2 подав до суду відзив на позовну заяву.

Відповідач вважає спірне рішення комісії ДФС правомірним та обґрунтованим, оскільки воно прийняте виключно в межах діючого законодавства, а тому і дії комісії не суперечать нормам законодавства. Позовні вимоги про зобов'язання фіскального органу зареєструвати податкові накладні№ 2 від 01.12.2017р та № 6 від 09.11.2017р на думку відповідача є необґрунтованими, оскільки дії по реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, в які не допускається будь-яке втручання, за рахунок таких вимог, а позивач намагається недобросовісно у розумінні ч.2 ст.44 КАС України скористатись належним йому правом на захист.

Ураховуючи положення ч.3 та ч.4 ст.257, ст.258, ст.261, ст.262 КАС України, суд розглянув цю адміністративну справу одноособово в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідивши та оцінивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, в їх сукупності, проаналізувавши норми діючого законодавства, прийшов до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (код ЄДРПОУ -32083219) зареєстроване як юридична особа 17.07.2002р., номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань1 229 120 0000 000123. Датою взяття товариства на облік як платника податків в Новомосковській ОДПI ГУ ДФС У Дніпропетровській області є 01.08.2002р. (а.с.20).

ТОВ ПАРІС-2 (код ЄДРПОУ - 41079412) зареєстроване як юридична особа 12.01.2017., номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 1 229 102 0000 003659. Датою взяття товариства на облік як платника податків в Новомосковській ОДПI ГУ ДФС У Дніпропетровській області є 13.01.2017р. (а.с.129).

Між товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (Постачальник) укладено договір поставки від 01.03.2017р. №П-002 (далі - Договір),за умовами якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця у встановлений термін Товар для подальшого його використання в підприємницькій діяльності, а Покупець, в свою чергу, зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах, визначених даним Договором (а.с.9-11)

На виконання умов вказаного вище договору 09.11.2017р. ІКС-МЕДІА здійснив оплату передбаченого договором Товару в сумі 643 680,00 грн., в тому числі ПДВ - 107 280,00 грн., а ТОВ ПАРІС-2 , в свою чергу було відвантажено позивачу обумовлений договором товар - Клеризиму, у кількості 600л. згідно з підписаною сторонами видатковою накладною від 09.11.2017р.№ П-0098 (а.с.13)

01.12.2017р. ІКС-МЕДІА здійснив оплату передбаченого договором Товару в сумі 669 600,00 грн., в тому числі ПДВ - 111 600,00 грн., а ТОВ ПАРІС-2 , в свою чергу було відвантажено позивачу обумовлений договором товар - Клеризиму, у кількості 600л. згідно з підписаною сторонами видатковою накладною від 01.12.2017р. № П-0109 (а.с.17).

З урахуванням виконання вище зазначених умов договору, ТОВ ПАРІС-2 було складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну від 09.11.2017р. № 6 на загальну суму 643680,00 грн., в тому числі ПДВ - 107280,00 грн., а також накладну № 2 від 01.12.2017р. на суму 669600,00 грн., в тому числі ПДВ - 111600,00 грн.(а.с. 14, 18).

Проте після доставки та прийняття зазначених вище податкових накладних їх реєстрацію було зупинено ДФС України, про що позивачу направлено квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ПН/РК) кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 21.11.2017р. та від 11.12.2017р. (а.с.15, 19).

Відповідачем було вказано наступні помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків. При цьому він зазначив, що за результатами опрацювання системою моніторингу критеріїв оцінки ризику (СМКОР) виявлена невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 3507.

Не погодившись із зупиненням реєстрації податкової накладної від 09.11.2017р. №6, ТОВ ПАРІС-2 23.11.2017р. звернулося до комісії Відповідача з відповідним електронним зверненням, надавши наступні документи:

Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено № 2 від 22.11.2017р. (а.с.52);

копія договору поставки № 65 від 02.03.2017р. (а.с. 53-56);

копія рахунку-фактури № Т -00000468 від 09.11.2017р. (а.с. 57-58);

копія видаткової накладної № -Т00000451 від 09.11.2018р. (а.с. 59-60);

копія договору поставки № П-002 від 01.03.2017р. (а.с. 31-64);

копія рахунку-фактури № П-0102 від 09.11.2017р. (а.с. 65-66);

копія видаткової накладної № П-0098 від 09.11.2017р. (а.с. 67-68)

копія податкової накладної № 6 від 09.11.2017р. (а.с. 70)

23.11.2017р. ТОВ ПАРІС-2 було отримано квитанцію № 2, в якій зазначено, що вищевказані документи не прийняті, так як відсутній факт зупинення реєстрації податкової накладної № 6 від 09.11.2014 року.

Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації у зв'язку із наведеним в квитанції № 2 від 23.11.2017р. ТОВ ПАРІС-2 не отримувало.

Не погодившись із зупиненням реєстрації податкової накладної від 01.12.2017р. №2, ТОВ ПАРІС-2 14.12.2017р. звернулося до комісії Відповідача з відповідним електронним зверненням, надавши наступні документи:

таблиця даних платника податку № 1 від 14.12.2017р. (а.с. 71);

квитанція № 1 від 14.12.2017р. (а.с.72);

повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, дія якої /го зупинено від 14.12.2017р. №1 (а.с.73);

копію договору поставки № 65 від 02.03.2017р. між ТОВ ТЕРАЛАЙТ , як постачальником, та ТОВ ПАРІС-2 (а.с. 75-78);

копію видаткової накладної № Т-00000444 від 07.11.2017р. від ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с. 79-80);

копія рахунку-фактури № Т-00000462 від 07.11.2017р. (а.с. 81-82);

копія податкової накладної постачальника № 15 від 07.11.2017р. виписаної ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с. 83-84);

квитанція про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.11.2017р., а саме № 15 від 07.11.2017р. виписаної ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с.85-86);

копія договору поставки П-002 від 01.03.2017р. між ТОВ ПАРІС-2 та ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (а.с.87-90);

копія рахунку-фактури № П-0101 від 07.11.2017р. (а.с.91-92);

копіявидаткової накладної № П-0097 від 07.11.2017р. (а.с. 93-94);

копіядовіреності № ИМ-0586 від 07.11.2017р. (а.с. 95);

копіярахунку-фактури постачальника № Т-00000468 від 09.11.2017р. (а.с.96-97);

копіявидаткової накладної постачальника № Т-00000451 від 09.11.2017р. (а.с.98-99);

копіяподаткової накладної постачальника № 22 від 09.11.2017р. виписаної ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с. 100-101);

квитанція про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.11.2017р., а саме № 22 від 09.11.2017р. виписаної ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с. 102-103);

копіярахунку-фактури № П-0102 від 09.11.2017р. (а.с. 104-105);

копія видаткової накладної № П-0098 від 09.11.2017р. (а.с. 106-107);

копіядовіреності № ИМ-0587 від 09.11.2017р., виписаної ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА на отримання товарів від ТОВ ПАРІС-2 (а.с. 108);

копіярахунку-фактури № Т-00000499 від 01.12.2017р. (а.с.109-110)

копіявидаткової накладної постачальника № Т-00000481 від 01.12.2017р. (а.с. 111-112).

копіяподаткової накладної постачальника № 1 від 01.12.2017р. виписаної ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с.113-114).

квитанція про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2017р., асаме№ 1 від 01.12.2017р. виписаної ТОВ ТЕРАЛАЙТ (а.с. 115-116);

копія рахунку-фактури № П-0112 від 01.12.2017р. виписаної ТОВ ПАРІС-2 ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (а.с.117-118);

копія видаткової накладної № П-0109 від 01.12.2017р., виписаної ТОВ ПАРІС-2 ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (а.с. 119-120);

копія довіреності № ИМ-0595 від 01.12.2017р. виписаної ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА (а.с. 121-122);

копія податкової накладної № 2 від 01.12.2017р. виписаної ТОВ ПАРІС-2 ТОВ КОМПАНІЯ -МЕДІА (а.с.123-124);

квитанції про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.07.2017р., а саме № 2 від 01.12.2017р. виписаної ТОВ ПАРІС-2 .

Зазначені документи було отримано Відповідачем 14.12.2017р., що підтверджується квитанцією № 1 (а.с.74).

Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 454773/41079412 від 20.12.2017р. відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 01.12.2017р. (а.с.127).

Підставою прийняття такого рішення відповідач вказав надання платником копій документів, які складені з порушенням законодавства не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Не погодившись з такими діями та рішенням відповідача ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА та ТОВ ПАРІС-2 вважаючи їх протиправними та необґрунтованими, оскаржуютьїх в судовому порядку.

Предметом доказування в цій адміністративній справі, відповідно до ч.2 ст.73 КАС України, є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення сторін або мають інше значення для розгляду цієї адміністративної справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Щодо позовних вимог ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 2. Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Ч.1ст.5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Згідно п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України), на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України встановлено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пункт 201.10 статті 201 ПК України передбачає, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже документом, який посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, вважається податкова накладна, складена платником за такими операціями та зареєстрована в ЄРПН, зобов'язання за якою включені до податкової декларації відповідного періоду.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.

Суд враховує, що право на захист - це самостійне суб'єктивне право, яке з'являється у володільця регулятивного права лише в момент порушення чи оспорення останнього.

При цьому, відмінною ознакою дій суб'єкта владних повноважень є наявність в них змісту управління особою, здійснення щодо неї влади, шляхом впливу на її права і обов'язки.

Таким чином, порушення суб'єктивного права є підставою для звернення особи за захистом цього права із застосуванням відповідного способу захисту.

Разом з тим особа, права якої порушено, може скористатись не будь-яким, а конкретним способом захисту свого права.

Враховуючи наведене, право на формування податкового кредиту позивача в даному випадку залежить саме від виконання обов'язку ТОВ ПАРІС-2 щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, у випадку невиконання ТОВ ПАРІС-2 такого обов'язку, ТОВ КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця.

За результатом розгляду обставин справи, суд дійшов висновку, що позивачем обраний неналежний спосіб захисту порушених прав.

Щодо позовних вимог ТОВ ПАРІС-2 суд зазначає наступне.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

В Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

П.187.1ст.187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.1ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246 (далі - Порядок №1246, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимогПодаткового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 Порядку №1246, після надходженняподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідностіподаткової накладноїта/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку такихподаткової накладноїта/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстраціюподаткову накладнута/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установленихпунктом 192.1 статті 192та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно допункту 201.1статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно допунктів 200-1.3і200-1.9статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться уподатковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно допункту 201.16статті 201 Кодексу;

дотримання вимогЗаконів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Так, як вже зазначалося у рішенні вище, у квитанціях від 21.12.2017р. та від 11.12.2017р. відповідач зазначив підставою зупинення реєстрації податкових накладних №6 від 09.11.2017р. та №2 від 01.12.2017р. відповідність цих податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, а саме: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 35070.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженінаказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567(в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Критерії оцінки ступня ризиків).

Згідно з п.6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється Державною фіскальною службою за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами215.3.1та 215.3.2 пункту215.3статті 215розділуVI Податкового кодексу України(далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі, якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі, якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

З огляду на положення п.6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, суд зазначає, що у переліку цих критеріїв відсутній такий критерій як невідповідність обсягів постачання обсягам придбання.

Тобто критерій оцінки невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах , передбачений пп.1 п.6 Критеріїв, відповідачем не може бути застосований при здійсненні моніторингу податкової накладної та не може бути покладений в основу прийнятого рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної.

ПоложеннямиПостанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29.03.2017р. №190передбачається, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Так, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. в пп.201.16.1 п.201.16ст.201 ПК України, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу, відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, контролюючий орган зобов'язаний був у квитанції чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений п.6 Критеріїв оцінки ступня ризиків.

Тобто, на думку суду, при зупиненні реєстрації податкових накладних з визначених у квитанціях від 21.12.2017р. та від 11.12.2017р. підстав, відповідачем не були дотримані вимоги чинного законодавства та не зазначений конкретний вид критерію, який встановлений п.6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, який би свідчив про необхідність зупинення реєстрації податкової накладної.

Суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні відповідач не вказав на те, які з наданих документів складені з порушенням законодавства чи є подані документи недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, не вказав, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Тобто оскаржуване рішення винесене з порушенням вимог чинного законодавства.

Тому суд не враховує твердження відповідача про те, що ним цілком обґрунтовано прийняте оскаржуване рішення.

Суд не бере до уваги твердження відповідача про те, що право ТОВ ПАРІС-2 при реєстрації податкової накладної №6 від 09.11.2017р. ніяким чином не порушене, оскільки останнім відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України надано на розгляд комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН або відмову у такій реєстрації подано пояснення та документи на підтвердження реальності господарської операції, проте відповідачем вказані документи та пояснення не прийняті.

Також, суд вважає безпідставними твердження відповідача про те, що прийняття рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації ПН/РК є дискреційним повноваженням, та суд не може втручатись у дискрецію (вільний розсуд). Адже відповідач реалізував свої дискреційні повноваження на стадії прийняття оскаржуваного рішення про зупинку у реєстрації ПН/РК коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН від 21.12.2017р. № 9245404386 та від 11.12.2017р. № 9263021497.

Також, як зазначив Вищий адміністративний суд України в Інформаційному листі від 24.10.2013р. №1486/12/13-13, у відповідності до п.201.10 ст.201 ПК Україниреєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком постачальника товарів чи послуг.

Цьому обов'язку відповідає обов'язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При вирішенні вказаного спору, пов'язаних з оскарженням неприйняття податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, суди враховує таке.

Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

Підпунктом 201.16.4. п.201.16ст.201 ПК України передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктами 19, 20 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду).

У разі надходження до Державної фіскальної служби України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке набрало законної сили, такі податкова накладна/розрахунок коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З урахуванням викладеного вище, суд зазначає, що за результатами розгляду спору про оскарження рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної, суд може прийняти рішення про реєстрацію або скасування реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Тим самим спростовуються твердження відповідача про дискреційність його повноважень в розглядуваному спорі.

Крім того, у суду відсутні правові підстави вважати дії позивача щодо оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної недобросовісними у розумінні ч.2 ст.44 КАС України, на що посилається відповідач. Оскільки зазначена норма передбачає, що учасники справи зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки. Тобто в рамках розглядуваного спору позивач жодним чином не порушив вказані приписи КАС України, та посилання відповідача на них є безпідставними. З урахуванням цього, суд вважає доводи відповідача, якими він обґрунтовує свої заперечення, такими, що не відповідають дійсності та є недоведеними.

Відповідно до частин 1, 2, 3 ст.242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з ч.2ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу, а суд згідно зіст.90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.2ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням принципу змагальності, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин у справі (ст.9 КАС України), положення Кодексу адміністративного судочинства України передбачають не лише обов'язок суб'єкта владних повноважень (відповідача у справі) щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності (ч.2ст.77 КАС України), але й обов'язок кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч.1ст.77 КАС України).

Приймаючи до уваги викладене вище, суд прийшов до висновку, що доводи ТОВ ПАРІС-2 , якими він обґрунтовує свої позовні вимоги, підтверджуються матеріалами справи та є достатніми для прийняття рішення по суті заявлених вимог. Оскаржуване рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №454773/41079412 від 20.12.2017р. (індивідуальний акт, з урахуванням положень п.19ст.2 КАС України) є таким, що не відповідає вимогам ч.2ст.2 КАС України. Адже таке рішення прийняте відповідачем необґрунтовано, тобто враховуючи не передбачені нормами чинного на момент виникнення спірних правовідносин українського законодавства, підстави для зупинення реєстрації податкової накладної. А для відновлення порушених прав, свобод та інтересів позивача суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну № 6 від 09.11.2017р. та податкову накладну № 2 від 01.12.2017р. в ЄРПН.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Відповідно до п.2 ч.2 та ч.3ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

У разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Тому, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги ТОВ ПАРІС-2 у повному обсязі.

Оскільки позов сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, задоволено, на підставі приписів ч.1 ст.139 КАС України, відшкодуванню сплаченого третьою особою, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору ТОВ ПАРІС-2 судового збору, за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, підлягає сплачена сума у розмірі 3524грн.00коп. (відповідно квитанції № 1794825 від 10.05.2018р.).

Керуючись ст.ст.90,139,241-246,255,258,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ ІКС-МЕДІА до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Позов третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень суб'єкта владних та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ - 39292197), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №454773/41079412 від 20.12.2017р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 01.12.2017 рокув Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 .

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ - 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 09.11.2017р., подану Товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (код ЄДРПОУ 41079412), датою її подання.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 01.12.2017р., подану товариством з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (48100, Тернопільська область, місто Теребовля, вулиця Застіноцька, будинок 6, код ЄДРПОУ 41079412), датою її подання.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ПАРІС-2 (48100, Тернопільська область, місто Теребовля, вулиця Застіноцька, будинок 6, код ЄДРПОУ 41079412) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ - 39292197) судові витрати у розмірі 3524грн.00коп. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

Дата ухвалення рішення18.09.2018
Оприлюднено06.02.2019

Судовий реєстр по справі —804/2192/18

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Постанова від 25.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні