ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА
08 лютого 2019 р.Справа №160/1179/19
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сліпець Н.Є., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" про забезпечення адміністративного позову у адміністративній справі №160/1179/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" до Головного управління Державної служби України з питань праці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року про накладення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
06.02.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" (далі - позивач, ТОВ "НВФ "Еверест") звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної служби України з питань праці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року про накладення штрафу на Товариство "НВФ "Еверест" у розмірі 558450 грн.
08.02.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було відкрито провадження за вищезазначеним адміністративним позовом та справу призначено до розгляду в підготовчому засіданні на 04 березня 2019 року о 10 годині 40 хвилин.
06.02.2019 року ТОВ "НВФ "Еверест" разом з адміністративним позовом було подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року про накладення штрафу на Товариство "НВФ "Еверест" у розмірі 558450 грн. - до набрання законної сили рішенням по справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" до Головного управління Державної служби України з питань праці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року про накладення штрафу.
В обґрунтування заяви про забезпечення позову, зазначено, що постанова має очевидні ознаки протиправності, пред'явлення її до виконання створило очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, так як державний виконавець після винесення постанови про відкриття виконавчого провадження має винести постанову про арешт коштів на майно боржника й стягнути грошові кошти з його рахунків, що призведе до погіршення матеріального становища позивача, а для його відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, що також негативно відобразиться на роботі підприємства.
Відповідно до ч.1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її находження, без повідомлення учасників справи.
Керуючись ч.1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив розгляд заяви про забезпечення позову у адміністративній справі №160/1179/19 здійснити за відсутності учасників справи.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
Згідно частин першої, другої та четвертої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Відповідно до статті 151 КАС України адміністративний позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Частиною другою статті 151 КАС України передбачено, що заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Постановою Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року на Товариство "НВФ "Еверест" було накладено штраф за порушення законодавства про працю у розмірі 558450,00 грн.
Не погодившись із прийнятою постановою, ТОВ "НВФ "Еверест" звернулось з даним позовом до суду.
Судом встановлено, що постановою в рамках виконавчого провадження ВП №58007344 від 08.01.2019 року державним виконавцем Металургійного відділу державної виконавчої служби міста Кривий Ріг, Бочкарьовою С.Г., було відкрито виконавче провадження.
З вищезазначеної постанови державного виконавця вбачається, що на даний час в межах виконавчого провадження ВП №58007344 здійснюється примусове виконання постанови ГУ Держпраці у Дніпропетровській області №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року, яка оскаржується позивачем у даній справі.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 3 Закону України Про виконавче провадження відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема, рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.
Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення від 17.07.2013 року №509 передбачено, що не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).
Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України Про виконавче провадження виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону: 1) за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Згідно ч.7 ст.26 Закону України Про виконавче провадження у разі якщо в заяві стягувача зазначено рахунки боржника у банках, інших фінансових установах, виконавець негайно після відкриття виконавчого провадження накладає арешт на кошти боржника.
Суд вважає, що стягнення штрафу в примусовому порядку за оскаржуваною постановою відповідача може істотно ускладнити поновлення порушених прав позивача в разі задоволення адміністративного позову.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, про задоволення заяви про забезпечення позову та наявність підстав для вжиття заходів адміністративного позову, оскільки на час розгляду заяви існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі.
Керуючись ст.ст. 150, 151, 154, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" про забезпечення позову у адміністративній справі №160/1179/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" до Головного управління Державної служби України з питань праці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року про накладення штрафу - задовольнити.
Зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про накладення штрафу №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року, до набрання законної сили рішення у адміністративній справі №160/1179/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Еверест" до Головного управління Державної служби України з питань праці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови №ДН1669/261/НП/АВ/ТД-ФС/708 від 15.11.2018 року про накладення штрафу.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Відповідно до статті 256 КАС України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 294-297 КАС України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.Є. Сліпець
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2019 |
Оприлюднено | 10.02.2019 |
Номер документу | 79689692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні