Рішення
від 13.02.2019 по справі 641/7373/18
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Провадження № 2/641/404/2019 Справа № 641/7373/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2019 року

Комінтернівський районний суд міста Харкова у складі:

Головуючого судді- Чайка І.В.,

за участю секретаря - Дрокіної С.О.,

представник позивача - ОСОБА_1

відповідача - ОСОБА_2,

відповідача - ОСОБА_3,

відповідача -ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Комінтернівського районного суду м. Харкова в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу № 641/7373/18 за позовною заявою Комунального підприємства Харківводоканал до ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2 про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Комінтернівського районного суду м. Харкова з позовом до ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2 про стягнення заборгованості, в якому з урахуванням поданої заяви про зменшення позовних вимог від 23.01.2019 року просив стягнути в солідарному порядку з відповідачів суму заборгованості за послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року, з урахуванням індексу інфляції та 3% річних, в загальному розмірі 12 775 грн. 44 коп.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідачі по справі мешкають за адресою: м. Харків, вул. АДРЕСА_1 та є споживачами послуг з централізованого водопостачання та водовідведення шляхом відкриття абонентського особового рахунку № 422329. Протягом тривалого часу відповідачі не своєчасно та не в повному обсязі здійснюють оплату за надані позивачем послуги, внаслідок чого у них утворилася заборгованість у розмірі 12775,44 грн., яка складається з наступного: за надані послуги з централізованого водопостачання за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року в розмірі 6289,08 грн., та за надані послуги з централізованого водовідведення за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року в розмірі 4668,87 грн. Також, відповідачам нараховано 1442,74 грн. індексу інфляції за час прострочення та 3% річних від простроченої суми в розмірі 374,75 грн.

Посилаючись на вказані обставини, а також на вимоги Закону України Про житлово-комунальні послуги , Закону України Про питну воду та питне водопостачання № 2918 від 10.01.2002 року, п.18 Постанови Кабінету Міністрів України № 630 від 21 липня 2005 року Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної і гарячої води і водовідведення , позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою суду від 02.11.2018 року провадження у вказаній справі відкрито та розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав доводи позовної заяви та просив позов задовольнити. При цьому наголошував на тому, що відповідачами не було проведено повірку лічильника обліку споживання послуг водопостачання, тому за період 01.05.2014 року по 30.06.2018 року, нарахування проводились не за показниками лічильника, а за кількістю зареєстрованих осіб, які користувались зазначеними послугами відповідно до тарифів. Однак відповідачі незважаючи на вказані обставини, надані їм послуги сплачують не повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечувала проти позову, вказуючи на те, що в їх квартирі встановлені лічильники на холодну та гарячу воду та вони справно сплачують за надані послуги за показниками лічильника. Однак, позивач нараховує їм щомісячні платежі без урахування показників засобів обліку. Вважає, що повірку лічильника обліку споживання послуг водопостачання, позивач повинен здійснювати за власний рахунок відповідно до Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність .

Відповідачі ОСОБА_3 та ОСОБА_4 в судовому засіданні підтримали доводи заперечень ОСОБА_4 та просили в позові відмовити.

Суд, заслухавши доводи представника позивача та відповідачів по справі дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Як визначено ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ч.1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідного до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно ч.1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтями 77, 78 ЦПК України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Суд розглядає справу в межах заявлених вимог, відповідно до заяви про зменшення позовних вимог від 23.01.2019 року щодо стягнення заборгованості за послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року, з урахуванням індексу інфляції та 3% річних, в загальному розмірі 12 775 грн. 44 коп.

Судом встановлено, що відповідачі по справі зареєстровані за адресою : ІНФОРМАЦІЯ_1. ( а.с.21,22,23)

Відповідно до ст.68 ЖК України плата за комунальні послуги повинна вноситись квартиронаймачем своєчасно.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до ст. 11 ЦК України цивільні права та обов язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов язки.

Загальні умови виконання зобов'язання передбачені статтею 526 ЦК України.

Згідно цієї правової норми зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки визначені Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 р. № 1875-IV.

Згідно статті 4 вказаного Закону законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства, цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг.

Відповідно до статті 1 зазначеного Закону комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством.

Виконавцем житлово-комунальних послуг є суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

Споживачем житлово-комунальних послуг вважаться фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.

Згідно статтей 20, 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов'язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Згідно наданої до суду уточненої звідної картки абонента розрахунку суми заборгованості, у зв язку з не повною сплатою відповідачами наданих КП Харківводоканал послуг, у них утворилась заборгованість у розмірі 12775,44 грн., яка складається з наступного: за надані послуги з централізованого водопостачання за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року в розмірі 6289,08 грн., та за надані послуги з централізованого водовідведення за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року в розмірі 4668,87 грн.

Також у відповідності до положень ст. 625 ЦК України відповідачам нараховано 1442,74 грн. індекс інфляції за час прострочення та 3% річних від простроченої суми в розмірі 374,75 грн.

Згідно наданих суду копій квитанцій про сплату комунальних послуг, вбачається що за відповідачами здійснювалась оплата за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, згідно показниками лічильника.

Представник позивача посилається на те, що нарахування за спожиту воду проводилось за нормативами її споживання, оскільки починаючи з 4 кварталу 2008 року відповідачами не здійснено повірку приладів обліку.

Частиною 3 п. 5 ст. 20 Закону України Про житлово-комунальні послуги та п. 1 ст. 30 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 зобов'язано споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом, крім того статтею 22 Закону України Про питну воду та питне водопостачання передбачено, що споживач зобов'язаний своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Порядок повірки засобів вимірювальної техніки регламентується ст. 28 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність .

Частиною 3 ст. 28 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність передбачено, що порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Підприємства, організації та фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов'язані із здійсненням на госпрозрахункових засадах усіх видів державного метрологічного контролю, визначених статтею 21, а також послуги передбачені частиною четвертою статті 15 цього Закону, в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України (ст.46 ЗУ Про метрологію та метрологічну діяльність).

Закон України Про метрологію та метрологічну діяльність регулює відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності, із змінами і доповненнями, внесеними Законом України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання , від 22 червня 2017 року № 2119-VIII.

До моменту прийняття Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання , від 22 червня 2017 року № 2119-VIII, який набрав чинності 02 серпня 2017 року, частиною четвертою статті 17 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність було передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюється за рахунок суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло- газо- і водопостачання.

З набранням чинності Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення і обслуговування засобів обліку.

Так, вказаним Законом було внесено зміни до статті 17 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність та виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб теплову енергію і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюється за рахунок суб'єктів господарювання, що надають послуги з тепло- і водопостачання.

При цьому, відповідно до частини четвертої статті 17 цього Закону періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання , від 22 червня 2017 року № 2119-VIII.

Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 6 і 10 частини 1 статті1 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів. Обслуговування вузлів обліку - огляд, опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання , обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів - розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті на цей засіб, але не менш як один раз на шість років для засобів механічного типу та не менш як один раз на дев'ять років для засобів інших типів.

Крім цього, відповідно до п. 5 та п.7 розділу ІV Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання та ч.4 ст. 17 Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання .

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) від 02.11.2017 року №1344 Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 26.11.2015 року №2868 витрати на періодичну повірку виключені з тарифу на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Так відповідно до Структури тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) КП Харківводоканал , яка є Додатком 70 до вищезазначеної постанови НКРЕКП у редакції від 02.11.2017 р. №1344, виключено матеріальні витрати на обслуговування квартирних засобів обліку (у т. ч. на періодичну повірку), які до прийняття Законом вказаних змін передбачалися зазначеною структурою тарифів.

Відповідно повірка лічильників води повинна була проводитися за рахунок споживача.

КП Харківводоканал , як виконавець послуг з водопостачання та водовідведення, контролює міжповіркові інтервали та інформує споживача про необхідність виконання періодичної повірки лічильника.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України Про метрологію і метрологічну діяльність дозволяється застосовувати лічильник, якщо він пройшов повірку. Тобто, застосування лічильника у разі не проходження чергової повірки заборонено законом.

Таким чином, враховуючи що сума заборгованості за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення виникла за період з 01.05.2014 року по 30.06.2018 року, тобто в період дії закону Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність , яким було передбачено, що періодична повірка засобів вимірювальної техніки, здійснюється за рахунок суб'єктів господарювання, та в час набрання 02 серпня 2017 року чинності Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання , яким виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки обслуговування та ремонту засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб, здійснюється за рахунок суб'єктів господарювання, суд приходить до висновку про відмову у задоволені позову частині вимог заявлених за період з 01.05.2014 року по 02.08.2017 року, оскільки за вказаний період відповідачами сплачені послуги за показниками лічильника в повному обсязі.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню в частині стягнення заборгованості за період з 02.08.2017 року по 30.06.2018 року в розмірі 2869,14 грн., з яких заборгованість з централізованого водопостачання в сумі 1574, 63 грн. та заборгованість з централізованого водовідведення в сумі 1294,51 грн.

Крім того, згідно до ч.2 ст. 625 ЦК України боржник який прострочив виконання грошового зобовязання, на вимогу кредитора зобовязаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Виходячи з вищенаведеного, до стягнення з відповідачів за період з 02.08.2017 року по 30.06.2018 року підлягає 3% річних від простроченої суми за послуги: з централізованого водопостачання у розмірі 43,00 грн. та індекс інфляції за весь час прострочення в сумі 152,36 грн. , а також за послуги з централізованого водовідведення за період з 02.08.2017 року по 30.06.2018 року підлягає стягненню 3% річних в розмірі 35,00 грн., та індекс інфляції в сумі 125,26 грн.

Таким чином, загальна сума, що підлягає стягненню з відповідачів на користь КП Харківводоканал становить 3 224 грн. 76 коп.

Крім того, відповідно до вимог ст.141 ЦПК України, з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню судовий збір в розмірі 587, 33 грн., з кожного.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. . 4,5,13,76-83,141,265 ЦПК України суддя, -

.

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву Комунального підприємства «Харківводоканал» - задовольнити частково.

Стягнути солідарно з ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2 на користь Комунального підприємства „Харківводоканал» заборгованість за надані послуги з централізованого водопостачання та водовідведення за період з 02.08.2017 року по 30.06.2018 року, з урахуванням індексу інфляції та 3% річних, в загальному розмірі 3 224 грн. 76 коп.

В частині позовоних вимог про стягнення заборгованості за надані послуги з централізованого водопостачання та водовідведення за період 01.05.2014 по 01.08.2017 року - відмовити.

Стягнути в рівних частках з ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2 на користь Комунального підприємства „Харківводоканал» судовий збір в сумі 587 грн. 33 коп., з кожного.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, а якщо апеляційну скаргу подано- після закінчення апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення, а у разі його ухвалення за відсутності учасників справи- в той же строк з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у відповідності з п. 15.5 Розділу ХІІІ Перехідні положення ЦПК України до Харківського апеляційного суду через Комінтернівський районний суд м. Харкова протягом 30 (тридцяти) днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Сторони та учасники справи:

Позивач - Комунальне підприємство «Харківводоканал» , місце знаходження: м. Харків, вул. Шевченко, 2 , Код ЄДРПОУ - 03361715.

Представник позивача - ОСОБА_1, діє за довіреністю від 03.01.2019 року № 01-01-23/31-19, службова адреса м. Харків, вул. Шевченко, 2.

Відповідач - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, адреса проживання: ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП - НОМЕР_1.

Відповідач - ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4, адреса проживання: ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП - НОМЕР_2.

Відповідач - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_5, адреса проживання: ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП - в матеріалах справи відсутній.

Повний текст рішення по справі складено 18 лютого 2019 року.

Суддя: ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79887504
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —641/7373/18

Постанова від 06.06.2019

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кісь П. В.

Ухвала від 26.04.2019

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кісь П. В.

Ухвала від 26.04.2019

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кісь П. В.

Ухвала від 25.03.2019

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кісь П. В.

Ухвала від 19.03.2019

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Кісь П. В.

Рішення від 13.02.2019

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Чайка І. В.

Рішення від 13.02.2019

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Чайка І. В.

Ухвала від 02.11.2018

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Чайка І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні