ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
Вн. № < Внутрішній Номер с прави >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01.10.2009 р. № 5/483
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:
головуючого судді Кочана В .М., суддів Донця В.А. Власенко вої О.О.
секретаря судового засіда ння Іщук А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний позов
ОСОБА_1
до Міністерства України з пи тань надзвичайних ситуацій т а у справах захисту населенн я від наслідків Чорнобильськ ої катастрофи,
Головного управління Міні стерства України з питань на дзвичайних ситуацій та у спр авах захисту населення від н аслідків Чорнобильської кат астрофи в м. Києві,
про зобов"язання внести зміни до грошового атестату, стягн ення грошового забезпечення , відшкодування моральної шк оди,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - Позив ач) звернувся до суду з амініс тративним позовом, в якому пр осив: визнати протиправними дії Головного управління Мін істерства України з питань н адзвичайних ситуацій та захи сту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в м.Києві щодо ненарахування т а щодо невиплати йому грошов ого забезпечення за період з 01 січня 2007 року по 15 квітня 2008 рок у та грошової допомоги при зв ільненні; Зобов'язати Головн е управління Міністерства Ук раїни з питань надзвичайних ситуацій та захисту населенн я від наслідків Чорнобильськ ої катастрофи в м. Києві нарах увати та виплатити йому грош ове забезпечення за період з 01 січня 2007 року по 15 квітня 2008 рок у у розмірі, встановленому за останньою штатною посадою - з аступника начальника Головн ого управління - начальника у правління наглядово - профіл актичної діяльності Головно го Управління Міністер ства України з питань надзви чайних ситуацій та у справах захисту населення від наслі дків Чорнобильської катастр офи та грошову допомогу при з вільненні; зобов'язати Голов не управління Міністерства У країни з питань надзвичайних ситуацій та захисту населен ня від наслідків Чорнобильсь кої катастрофи в м. Києві внес ти відомості про нараховане грошове забезпечення за пері од з 01 січня 2007 року по 15 квітня 200 8 року та грошову допомогу при звільненні до грошового ате стату ОСОБА_1; стягнути з М іністерства України з питань надзвичайних ситуацій та за хисту населення від наслідкі в Чорнобильської катастрофи на його користь в якості відш кодування моральної шкоди 500 0 00 гривень.
Позивач та його представни к в судовому засіданні позов ні вимоги підтримали і поясн или наступне.
Відповідно до наказу Мі ністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у с правах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи (далі - Відповідач 1) в ід 17 жовтня 2005 року № 290 ОСОБА_1 було призначено заступнико м начальника Головного Управ ління - начальником Управлін ня наглядово-профілактичної діяльності Головного Управл іння Міністерства України з питань надзвичайних ситуаці й та у справах захисту населе ння від наслідків Чорнобильс ької катастрофи в місті Києв і (надалі -Відповідач 2).
Наказом Відповідача 1 від 06 червня 2006 року №209 Позивача бул о звільнено з займаної посад и та зараховано у розпорядже ння начальника Головного упр авління Міністерства Україн и з питань надзвичайних ситу ацій та у справах захисту нас елення від наслідків Чорноби льської катастрофи в місті К иєві.
Наказом Відповідача 1 від 15 к вітня 2008 року №199 Позивача звіл ьнено зі служби у відставку у зв'язку зі скороченням штаті в.
Всупереч вимог п.п.33,49 Положе ння про порядок проходження служби особами рядового і на чальницького складу органів і підрозділів цивільного за хисту, затвердженого Постано вою Кабінету міністрів Украї ни від 21 липня 2005 року №629 Позива ч майже два роки перебував у р озпорядженні і не призначавс я на жодну посаду, хоча впродо вж зазначеного періоду йому посади пропонувались і згоду на їх зайняття він надавав.
Крім того, з січня 20 07 року і по день звільнення По зивачу взагалі не нараховува лося і не виплачувалось грош ове забезпечення, про що свід чить грошовий атестат №38 від 0 5 червня 2008 року та довідка про грошове забезпечення за 2005 - 2008 p p.
З вини Відповідача 2, який не виплачував позивачу грошове забезпечення під час проход ження ним служби, позивач був позбавлений права на отрима ння пенсійного забезпечення , хоча має вислугу понад 30 рокі в.
Внаслідок неправомірних д ій Відповідача 1 Позивачу бул о заподіяно моральну шкоду, я ку він оцінює в 500 000 гривень.
Представники Відповідачі в проти задоволення позову з аперечили. Пояснили, що грошо ве утримання позивачу, який п еребував у розпорядженні від повідача 2 не виплачувалось в ідповідно до Наказів Міністе рства України з питань надзв ичайних ситуацій та у справа х захисту населення від насл ідків Чорнобильської катаст рофи. Позивач тривалий час не виходив на службу, тобто вчин яв прогули, відмовлявся від з айняття запропонованих йому посад.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи по справі, суд вважає, що ад міністративний позов слід за довольнити частково з наступ них підстав.
В судовому засіданні вс тановлено, що Відповідно до н аказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуаці й та у справах захисту населе ння від наслідків Чорнобильс ької катастрофи (далі - Відпов ідач 1) від 17 жовтня 2005 року № 290 О СОБА_1 було призначено заст упником начальника Головног о Управління - начальником Уп равління наглядово-профілак тичної діяльності Головного Управління Міністерства Укр аїни з питань надзвичайних с итуацій та у справах захисту населення від наслідків Чор нобильської катастрофи в міс ті Києві (надалі -Відповідач 2 ).
Наказом Відповідача 1 від 06 червня 2006 року №209 Позивача бул о звільнено з займаної посад и та зараховано у розпорядже ння начальника Головного Упр авління Міністерства Україн и з питань надзвичайних ситу ацій та у справах захисту нас елення від наслідків Чорноби льської катастрофи в місті К иєві
Відповідно до п. 33 Положення про порядок проходження слу жби особами рядового і начал ьницького складу органів і п ідрозділів цивільного захис ту, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 21 липня 2005 року №629, призначе ння на посади осіб, які перебу вають у розпорядженні началь ника відповідного органу чи підрозділу цивільного захис ту, здійснюється в найкоротш ий строк, але не пізніше строк у, встановленого цим положен ням.
Згідно з п. 49 зазначеного По ложення особа рядового і нач альницького складу для виріш ення питання щодо подальшого проходження служби може бут и звільнена із займаної поса ди із зарахуванням у розпоря дження начальника відповідн ого органу чи підрозділу цив ільного захисту за службовою необхідністю (скорочення шт атів, проведення організацій них заходів, після закінченн я вищого навчального закладу МНС, переміщення по службі то що) до 15 днів. У виняткових випа дках допускається за погодже нням з Міністром з питань над звичайних ситуацій та у спра вах захисту населення від на слідків Чорнобильської ката строфи перебування особи ряд ового і начальницького склад у в розпорядженні начальника відповідного органу чи підр озділу цивільного захисту з інших підстав на строк до дво х місяців.
Таким чином, майже дворічн е перебування Позивача у роз порядженні начальника Відпо відача 2 є порушенням норм Пол оження про порядок проходжен ня служби особами рядового і начальницького складу орган ів і підрозділів цивільного захисту, затвердженого Поста новою Кабінету міністрів Укр аїни від 21 липня 2005 року №629.
Наказом Відповідача 1 від 15 к вітня 2008 року №199 Позивача звіл ьнено зі служби у відставку у зв'язку зі скороченням штаті в.
Крім того, з січня 20 07 року і по день звільнення По зивачу взагалі не нараховува лося і не виплачувалось грош ове забезпечення, про що свід чить грошовий атестат №38 від 0 5 червня 2008 року та довідка про грошове забезпечення за 2005 - 2008 p p.
Відповідно до п. 1.14 Тимчасов ого положення про порядок ви плати грошового забезпеченн я особам рядового і начальни цького складу МНС України, за твердженого Наказом Міністе рства України з питань надзв ичайних ситуацій від 27 квітня 2005 року №139, грошове забезпечен ня, належне особам рядового і начальницького складу, але с воєчасно їм не виплачене або виплачене не повністю, випла чується за весь період, протя гом якого особи рядового і на чальницького складу мали на нього право, але не більше ніж за три роки, що передували зве рненню за одержанням грошово го забезпечення.
Пунктом 22. 1 Тимчасового пол оження на фінансову частину (бухгалтерію) при переміщенн ях, переведеннях, а також звіл ьненні осіб рядового і начал ьницького складу покладаєть ся обов'язок задовольнити їх усіма належними видами грош ового та дорожнього забезпеч ення і про виплачені суми зро бити відповідні записи в гро шовому атестаті. Крім того, зг ідно з п. 18.3 Тимчасового положе ння особам рядового і началь ницького складу, які звільня ються зі служби у зв'язку зі ск ороченням штатів виплачуєть ся грошова допомога в розмір і 50 відсотків місячного грошо вого забезпечення за кожний повний календарний рік служб и.
Крім того, відповідно до по ложень ст. 1-2 Закону України "Пр о пенсійне забезпечення осіб , звільнених з військової слу жби, та деяких інших осіб" Пози вач має право на пенсійне заб езпечення за вислугу років. П ри цьому відповідно до ст. 5 ць ого Закону для обчислення пе нсій мають враховуватися всі види грошового забезпечення , які Позивач отримував перед звільненням зі служби.
Оскільки грошове забезпеч ення, як видно з виданого грош ового атестату№ 38 та довідки, Позивачу взагалі не нарахову валося, а тому він позбавлени й можливості звернутися до П енсійного фонду України за п ризначенням пенсії.
Згідно з п. 12.2 Інструкції про виплату грошового забез печення особам рядового і на чальницького складу органів і підрозділів цивільного за хисту, затвердженої наказом Міністерства України з питан ь надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення в ід наслідків Чорнобильської катастрофи від 10 червня 2008 рок у №447, виплата грошового забез печення особам рядового і на чальницького складу, що пере бувають у розпорядженні, зді йснюється з розрахунку: поса дового окладу, окладу за спец іальним званням, щомісячних додаткових видів грошового з абезпечення, які мають пості йний характер (в тому числі пр емія у розмірі, визначеному в розділі V цієї Інструкції), що були встановлені особам на м омент зарахування їх у розпо рядження за останньою штатно ю посадою.
Стаття 2 Закону України "Про військовий обов'язок і війсь кову службу" визначає військ ову службу як державну служб у особливого характеру, яка п олягає у професійній діяльно сті придатних до неї за стано м здоров'я і віком громадян Ук раїни, пов'язаній із захистом Вітчизни. Час проходження ві йськової служби зараховуєть ся громадянам України до їх с трахового стажу, стажу робот и, стажу роботи за спеціальні стю, а також до стажу державно ї служби.
Відповідно до ст. 43 Конститу ції України кожен має право н а працю, що включає можливіст ь заробляти собі на життя пра цею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. В икористання примусової прац і забороняється. Не вважаєть ся примусовою працею військо ва або альтернативна (невійс ькова) служба, а також робота ч и служба, яка виконується осо бою за вироком чи іншим рішен ням суду або відповідно до за конів про воєнний і про надзв ичайний стан. Право на своєча сне одержання винагороди за працю захищається законом. Т обто, чинне законодавство пр ирівнює військову службу до праці та гарантує оплату за н есення такої служби.
Суд не приймає до уваги поя снення Відповідача 2, який ств ерджував, що Позивач не виход ив на службу, а тому внаслідок порушення ним дисципліни не мав права на отримання грошо вого забезпечення.
Суд також не приймає до ува ги зміст наказів МНС України від 27.04.2005 року №139 та від 15.01.2008 року №14 в частині, що надають право на обмеження чи на невиплату особам грошового забезпечен ня в залежності від того чи пе ребувають вони на посаді чи у розпорядженні, оскільки так і положення наказів супереча ть як трудовому законодавств у так і Конституції України, я ка гарантує особам право на о плату праці.
Аналіз зібраних по справі д оказів навпаки свідчать про грубе порушення Відповідача ми норм законодавства, яке ре гулює проходження служби, по рядок та строки перебування у розпорядженні та порядок і строки виплати грошового ут римання та норм законодавств а, що гарантує право на отрима ння пенсійного забезпечення військовослужбовцями.
Таким чином, позовні вимоги , заявлені до Відповідача 2 під лягають задоволенню в повном у обсязі.
Суд вважає, що у задоволенн і адміністративного позову в частині стягнення з Відпові дача 1 моральної шкоди слід ві дмовити, оскільки відсутня в ина зазначеного відповідача у порушенні прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Мініст ерства України з питань надз вичайних ситуацій та захисту населення від наслідків Чор нобильської катастрофи в м.К иєві щодо ненарахування та щ одо невиплати ОСОБА_1 грош ового забезпечення за період з 01 січня 2007 року по 15 квітня 2008 ро ку та грошової допомоги при з вільненні.
Зобов'язати Головне управл іння Міністерства України з питань надзвичайних ситуаці й та захисту населення від на слідків Чорнобильської ката строфи в м. Києві нарахувати т а виплатити ОСОБА_1 грошов е забезпечення за період з 01 с ічня 2007 року по 15 квітня 2008 року у розмірі, встановленому за ос танньою штатною посадою - зас тупника начальника Головног о управління - начальника упр авління наглядово - профілак тичної діяльності Головного Управління Міністерст ва України з питань надзвича йних ситуацій та у справах за хисту населення від наслідкі в Чорнобильської катастрофи та грошову допомогу при звіл ьненні.
Зобов'язати Головне управл іння Міністерства України з питань надзвичайних ситуаці й та захисту населення від на слідків Чорнобильської ката строфи в м. Києві внести відом ості про нараховане грошове забезпечення за період з 01 січ ня 2007 року по 15 квітня 2008 року та г рошову допомогу при звільнен ні до грошового атестату ОС ОБА_1.
В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
Постанова суду може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.
Головуючий - судд я Кочан В.М.
судді Власенкова О.О.,
Донець В.А.
Дата складення поста нови у повному обсязі 12.10.2009 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2009 |
Оприлюднено | 02.03.2011 |
Номер документу | 8029059 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кочан В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні