Рішення
від 27.02.2019 по справі 460/3095/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

27 лютого 2019 року м. Рівне №460/3095/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О. за участю секретаря судового засідання Трохимчук А.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Гуль Н.В.,

відповідача 1: представник не прибув,

відповідача 2: представник не прибув,

розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "Дорсервіс" до Головного управління ДФС у м.Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія Дорсервіс (далі - позивач), звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач 1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2), про визнання протиправним та скасування рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації № 942960/31245569 від 04.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 72 від 31.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкової накладної № 72 від 31.08.2018. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 31.08.2018 року від контрагента позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Спеціалізоване управління-39 надійшла попередня оплата за асфальтобетонну суміш згідно договору поставки асфальтобетонної суміші №1 від 16.08.2018 року в розмірі 95 000,00 грн. Позивачем, відповідно до вимог податкового законодавства складено податкову накладну № 72 від 31.08.2018 на загальну суму 95 000,00 грн., в тому числі ПДВ 15 833,33 грн. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 13.09.2018 року позивачем отримано квитанцію про те, що документи прийнято, реєстрація зупинена, де було вказано, що відповідно до п. 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.08.2018 року № 72 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. В графі "результат обробки" було вказано, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D" = .00303457613549.02.10.2018 року позивачем були надані письмові пояснення та копії документів на підтвердження факту господарської операції за наслідками якої була складена податкова накладна №72 від 31.08.2018 року. Проте, 04.10.2018 відповідач 1 прийняв рішення № 942960/31245569 про відмову в реєстрації ПН № 72 від 31.08.2018 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (контролюючим органом, всупереч вимогам законодавства, не підкреслено яких саме документів не надано на розгляд комісії); розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Однак, які саме документи із вказаного переліку не надано платником податку Комісією конкретно не вказано.. Позивач з прийнятим рішенням не погоджується, вважає його протиправним, прийнятим відповідачем безпідставно і необґрунтовано, за відсутності об'єктивного розгляду наданих документів та пояснень, таким, що порушує його права, як платника податку на додану вартість оскільки відповідачем дії по відмові у реєстрації ПН вчиненні з порушенням порядку встановленого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Також Відповідач-1 не конкретизував, які саме копії документів мають бути надані позивачем для прийняття рішення про реєстрацію спірної ПН. Просить позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідачем 1 та відповідачем 2 подано до суду відзиви на позов, де зазначено, що спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте відповідно до норм податкового законодавства. Позивачем не надано достатніх доказів які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною. Зокрема, не надано розрахункових документів, банківських виписок про оплату, а також надано документи, які не можливо ідентифікувати. Просить у задоволенні позову відмовити.

Позивач надав відповідь на відзив в якому спростовує доводи відповідачі щодо ненадання розрахункових документів та копій банківських виписок.

Ухвалою суду від 22.12.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

23.01.2019 ухвалою суду без виходу до нарадчої кімнати закрито підготовче провадження.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з позиції, викладеної у позові.

Представник відповідача 1 та відповідача 2 в судове засідання не прибули, причини неявки суду не повідомили, про судовий розгляд справи були повідомлені належним чином.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представ) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Позивач в судовому засіданні не заперечував проти розгляду справи за відсутності представника відповідача 1 та 2.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу спірних рішень на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд виходить з огляду на таке.

Із матеріалів справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія Дорсервіс зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 23.06.2005 року, номер запису: 1 073 120 0000 004672, код ЄДРПОУ 3245569. Зареєстровано платником податку на додану вартість 01.06.2018 року, індивідуальний податковий номер 312455626587.

Комісія ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, включила Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія Дорсервіс до переліку ризикових платників податків, в зв'язку з чим позивач 14.09.2018 та повторно 18.09.2018 відправляв на Комісію Таблицю даних платника податків на виготовлення асфальту та Таблицю даних платника податків на реалізацію щебеню.

Комісією прийнято рішення про неврахуванням таких Таблиць, з покликанням на те, що в органах ДФС наявна інформація, яка свідчить про здійснення позивачем ризикових операцій.

У зв'язку з цим, Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія Дорсервіс зверталось до Комісії ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, із заявою про виключення з переліку ризикових платників податків. В заяві вказувало, що виробництво асфальтобетонних сумішей (асфальту) ним здійснюється на АБЗ, що розташований у с. Нова Любомирка Рівненського району по вул. Промислова, 4; Товариство орендує у ТОВ Гідравлік Центр асфальтозмішувальну установку ДС-185370000000 та обладнання до неї згідно договору оренди №2/07/18-1 від 02.07.2018; Товариство орендує також будівлю складу загальною площею 280,1кв.м, яка розташована на земельній ділянці площею 1,1727, кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться в АДРЕСА_1 у фізичної особи ОСОБА_2 згідно договору оренди нежитлового приміщення №1 від 02.07.2018; Приміщення належить ОСОБА_2 на праві приватної власності, що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №125241304 від 24.05.2018 року; Перевезення матеріалів та доставка асфальту здійснюється із залученням транспортних засобів, орендованих у фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 згідно договору оренди №1 від 15.06.2018, а саме вантажними сідловими тягачами та спеціалізованими напівпричепами, вантажними автомобілями-самоскидами, що підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; Виготовлення асфальтобетонних сумішей здійснюється асфальтозмішувальною установкою із використанням природного газу, постачання якого забезпечує ТОВ Рівнегаз збут згідно договору постачання природного газу №41АРRvz466-18 від 01.08.2018, транспортування природного газу здійснюється згідно типового договору №42АРRv2339-18 від 19.07.2018 ПАТ Рівнегаз . Асфальтозмішувальна установка ДС-185370000000 атестована органом сертифікації продукції ДП ДерждорНДІ , що підтверджується атестатом виробництва серії RRPC 222, зареєстрований у реєстрі Системи сертифікації ДП ДерждорНДІ 31.08.2018 №ДР.АВ.23.057-18, про те, що стан асфальтобетонних сумішей виготовлених на АБЗ ДС-185370000000 виготовляються відповідно до ДСТУ Б В.2.7-119:2011 (дійсний до 30.08.2020); Основними постачальниками будівельних матеріалів позивача є наступні підприємства: щебеню ТОВ ВИРІВСЬКИЙ КАР'ЄР код 00290239, ТОВ АВТОСТРАДА ГАРАНТ код 40949514, ТОВ Гранітінвест код 40034873; відсіву ТОВ РОКИТНІВСЬКИЙ СПЕЦКАРЄР код 03443838; бітумних матеріалів ТОВ Термінал-МК код 37748433, ТОВ-Фірма Алеко ; пального ДП Авіком Рівне код 30559953, ТОВ ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ код 34781258; мінерального порошку ТОВ Артем-Буд , код 34970758, ТОВ АМФІ СІТІ код 41415424.

Всі придбані позивачем будівельні матеріали засвідчуються сертифікатами відповідності та паспортами якості; На кожну поставку асфальтобетонних сумішей позивачем складаються паспорти на асфальтобетон згідно вимог ДСТУ Б В.2.7-119:2011 та ДСТУ Б В.2.7-127-2015.

На підтвердження усього викладеного, Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія Дорсервіс надавало відповідну документацію, копії якої долучено також і до матеріалів справи.

Листом 01.10.2018 ГУ ДФС у м. Києві повідомило, що на вказану дату Товариство з обмеженою відповідальністю Торгова компанія Дорсервіс в переліку ризикових платників податку не значиться.

16.08.2018 між ТОВ ТК Дорсервіс (Постачальник) та ТОВ Будівельна компанія Спеціалізоване управління-39 (Покупець), було укладено договір поставки асфальтобетонної суміші №1. Загальна орієнтовна вартість договору згідно п.4.1 Договору складає 1513194,15 грн. Згідно специфікацій до Договору поставка асфальту здійснюється на об'єкти, що розташовані в с. Корнин та с. Омеляна Рівненського району. Вартість кожної партії асфальтобетонної суміші обумовлена в специфікації та видаткових накладних.

Умовами Договору, а саме п.4.6 Договору передбачено, що розрахунки за цим Договором здійснюються на умовах 100% попередньої оплати шляхом безготівкового переказу коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.

31.08.2018 від Покупця надійшла попередня оплата за асфальтобетонну суміш в розмірі 95 000 грн., в т.ч. ПДВ 15 833,33 грн., що підтверджується банківською випискою за 31.08.2018.

На вказану суму ПДВ позивачем 31.08.2018 складено податкову накладну №72 та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних .

13.09.2018 року ТОВ ТК Дорсервіс отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №72. В графі результат обробки було вказано, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D = .00303457613549.

З матеріалів справи встановлено, що ТОВ ТК Дорсервіс 02.10.2018 з урахуванням вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018, було подано на розгляд комісії контролюючого органу - ГУ ДФС у м. Києві, повідомлення №11 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній №72 від 31.08.2018, до якого було додано: письмові пояснення вих. №54 від 26.09.2018, копію протоколу №2/2018 про призначення директора від 04.05.2018, копію наказу про призначення директора від 05.05.2018, копію наказу №01/08-18 від 01.08.2018 про призначення матеріально-відповідальної особи, копію договору поставки асфальтобетонної суміші №1 від 16.08.2018, копію видаткової накладної № 87 від 31.08.2018, копії товарно-транспортних накладних № 87/1 від 31.08.2018, № 87/2 від 31.08.2018, №8 7/3 від 31.08.2018, № 87/4 від 31.08.2018, копію довіреності б/н від 22.08.2018, копію паспорту на асфальтобетон від 31.08.2018, копію акту списання матеріалів у виробництво №31/08/3 від 31.08.2018, копію карти підбору складу асфальтобетонної суміші, копію банківської виписки на суму авансу за 31.08.2018, копію договору оренди № 02/07/18-1 від 02.07.2018 укладеного з ТОВ Гідравлік Центр на асфальтозмішувальну установку, копі атестату виробництва від 31.08.2018 № ДР.АВ.23.057-18, копію акту наданих послуг № 34 від 31.07.2018 року, копію акту наданих послуг № 36 від 31.08.2018, копію банківської виписки про оплату оренди асфальтозмішувальної установки станом на 20.09.2018, копію договору поставки нафтопродуктів № 218-15/08/18 від 15.08.2018 на постачання бітуму, копію додаткової угоди № 1 від 15.08.2018, № 2 від 05.09.2018, копію видаткової накладної № 1273 від 21.08.2018, копію акту наданих послуг №1273 від 21.08.2018, копію товарно-транспортної накладної № 1273 від 21.08.2018, копію довіреності № 19 від 01.09.2018, копію сертифікату відповідності на бітум від 25.10.2017 № UA1.190.0016967-17, копію паспорту якості № 46 на бітум від 21.02.2018, копію паспорту якості № 2080 на бітум від 19.07.2018, копію банківської виписки про оплату бітуму станом на 20.09.2018, копію договору поставки відсіву № 6/18 від 14.06.2018, копію видаткової накладної № 987 від 18.07.2018, копії товарно-транспортних накладних на перевезення відсіву № 02/07-1 від 02.07.2018, № 02/07-2 від 02.07.2018, № 03/07-1 від 03.07.2018, № 03/07-2 від 03.07.2018 , № 04/07-1 від 04.07.2018, № 04/07-2 від 04.07.2018, № 05/07-1 від 05.07.2018, № 05/07-2 від 05.07.2018 , № 06/07-1 від 06.07.2018, № 06/07-2 від 06.07.2018, № 09/07-1 від 09.07.2018, № 09/07-2 від 09.07.2018, № 10/07-1 від 10.07.2018, №10/07-2 від 10.07.2018, № 11/07-1 від 11.07.2018, № 11/07-2 від 11.07.2018, № 12/07-1 від 12.07.2018, № 12/07-2 від 12.07.2018, № 16/07-1 від 16.07.2018, № 16/07-2 від 16.07.2018, № 16/07-3 від 16.07.2018, № 16/07-4 від 16.07.2018, № 17/07-1 від 17.07.2018, № 18/07-1 від 18.07.2018, № 18/07-2 від 18.07.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018 про оплату відсіву, копію сертифікату відповідності на відсів від 16.11.2017 № UA1.044.0018234-17, копію договору купівлі-продажу (поставки товару) № 34 від 02.08.2018 на придбання мінерального порошку, копію видаткової накладної № 352 від 02.08.2018, копію видаткової накладної № 379 від 11.08.2018, копії товарно-транспортних накладних № Р352 від 02.08.2018, № Р379 від 11.08.2018, копію банківської виписки станом на 31.08.2018, що засвідчує оплату придбання мінерального порошку, копію паспорту якості №22 від 02.08.2018, копію паспорту якості №26 від 20.08.2018, копію договору поставки нафтопродуктів №63 від 01.06.2018 з ДП Авіком Рівне на придбання пального, копії видаткових накладних №1525 від 01.08.2018, №1526 від 01.08.2018, №1568 від 06.08.2018, №1614 від 10.08.2018, №1683 від 17.08.2018, №1733 від 23.08.2018, №1761 від 27.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №АР-00001525 від 01.08.2018, №АР-00001526 від 01.08.2018, №АР-00001568 від 06.08.2018, №АР-00001614 від 10.08.2018, №АР-00001683 від 17.08.2018, №АР-00001733 від 23.08.2018, №АР-00001761 від 27.08.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату придбаного пального, копію сертифікату відповідності на пальне дизельне серії АА №000050 від 03.04.2018, копію сертифікату відповідності на пальне №UA1.185.0012475-17 від 04.08.2017, копію договору оренди транспорту №1 від 15.06.2018, копію акту наданих послуг №2 від 31.07.2018, копію акту наданих послуг №3 від 31.08.2018, копії свідоцтв про реєстрацію ТЗ, копію банківської виписки станом на 05.09.2018, що засвідчує оплату послуг оренди транспорту, копію договору оренди приміщення №1 від 02.07.2018, копію акту наданих послуг №1 від 31.07.2018, копію акту наданих послуг №2 від 31.08.2018, копію інформаційної довідки про право власності №125241304 від 24.05.2018, копію банківської виписки станом на 05.09.2018, що засвідчує оплату послуг оренди приміщення, копію договору поставки щебеню №ДС/10/08/18 від 10.08.2018, копії видаткових накладних №212 від 14.08.2018, №239 від 30.08.2018, №239/1 від 30.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №212 від 14.08.2018, №239 від 30.08.2018, №239/1 від 30.08.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату придбання щебеню, копію договору поставки щебеню №117-2018/P-UA від 21.06.2018, копії видаткових накладних №16300 від 03.08.2018, №16618 від 07.08.2018, №16703 від 08.08.2018, №17812 від 18.08.2018, копії товарно-транспортних накладних №17699 від 18.08.2018, №Р17698 від 18.08.2018, №Р17700 від 18.08.2018, №Р16300 від 03.08.2018, №Р16618 від 07.08.2018, №Р16703 від 08.08.2018, копію сертифікату відповідності на щебінь №UA1.044.0034961-16 від 08.08.2016, копію сертифікату відповідності на щебінь №UA.1O190.00302.18 від 01.06.2018, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату щебеню, копію типового договору розподілу природного газу від 19.07.2018, копію договору№41APRvz466-18 від 01.08.2018, копію акту №ЗРВ00010682 від 31.08.2018 приймання-передачі природного газу, копію акту №РВ00034254 від 31.08.2018 приймання передачі природного газу, копію акту №РВ000010212 від 31.08.2018 розподілу природного газу, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату спожитого газу, копію банківської виписки станом на 20.09.2018, що засвідчує оплату за розподіл природного газу, копію банківської виписки станом на 18.09.2018, що засвідчує сплату податків, копію повідомлення про прийняття працівників б/н від 15.06.2018, що засвідчує кількість та наявність працівників у штаті позивача.

04.10.2018 комісією ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення №942960/31245569 про відмову у реєстрації податкової накладної №72 від 31.08.2018.

Бланк рішення містить три підстави для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- ненадання платником податків письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

- ненадання платником податків копій документів (серед яких окремо виділено такі групи, як: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

В рішенні № 942960/31245569 від 04.10.2018 підставою для відмови у реєстрації податкової накладної обрано: Ненадання платником податків копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. І, при цьому, в рядку, що має назву: Додаткова інформація (вказати конкретні документи) , Комісією не зазначено жодного конкретного документу, що не надав платник податку.

Рішення № 942960/31245569 від 04.10.2018 оскаржувалось ТОВ ТК Дорсервіс 05.10.2018 в адміністративному порядку.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №36745/31245569/2 від 16.10.2018 скаргу залишено без задоволення.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, доказам, наявним у справі, суд виходить з огляду на наступне.

Так, відповідно до пункту 187.1. статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відтак, після настання однієї із подій, у платника податків виникає обов'язок оформити податкову накладну та подати її на реєстрацію.

Судом встановлено, що позивачем, за першою подією (на дату зарахування коштів від покупця), сформовано податкову накладну від 31.08.2018 № 72 та подано на реєстрацію.

За правилами пункту 185.1 статті 185 ПК України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

При цьому, згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, саме на дату виникнення податкових зобов'язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг, платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018 затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується Порядок №117); Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

За правилами пункту 3 Порядку №117 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, тобто до внесення змін постановою №936 від 24.10.2018, редакція якої діє з 10.11.2018), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80382079
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3095/18

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 18.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні