ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.03.2019 Справа №914/2319/18
Господарський суд Львівської області в складі:
судді Запотічняк О.Д.
за участю секретаря судових засідань ОСОБА_1
розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу
за позовом: Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова, м. Львів,
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Кінопалац-Львів» , м. Львів,
про стягнення заборгованості 251 509, 60 грн.
Представники:
від позивача: ОСОБА_2
від відповідача: ОСОБА_3
Обставини справи: Квартирно-експлуатаційний відділ м.Львова звернувся до Господарського суду Львівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кінопалац-Львів» про стягнення заборгованості 251 509, 60 грн.
Ухвалою від 17 грудня 2018 року суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив розгляд справи в підготовчому судовому засіданні на 24 січня 2019р.
В підготовчому засіданні 24 січня 2019 року оголошувалась перерва до 07 лютого 2019 року для надання сторонам можливості подати додаткові докази по справі.
Ухвалою від 07 лютого 2019року суд продовжив строк підготовчого провадження у справі №914/2319/18 на 30 днів та відклав підготовче засідання на 26 лютого 2019 року.
В підготовче засідання 26 лютого 2019 року представники сторін не з'явилися, тому суд відклав підготовче засідання на 12 березня 2019 року.
Ухвалою від 12 березня 2019 року, суд закрив підготовче провадження у справі та призначив розгляд справи по суті на 21 березня 2019 року.
В судовому засіданні 21 березня 2019 року оголошувалась перерва до 27 березня 2019 року.
Правова позиція позивача.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Кінопалац-Львів (орендар) за умовами договору оренди від 04.10.2001р. № 1 отримав у строкове платне користування нежитлове приміщення Будинку офіцерів розташованого за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 22.
Згідно Договору №8/1/КЕВ від 28.12.2007р укладеного між Будинком офіцерів Західного оперативного командування (Орендодавець), Квартирно-експлуатаційним відділом м.Львова (новий орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Кінопалац-Львів (орендар) було замінено орендодавця Будинок офіцерів Західного оперативного командування на Квартирио-експлуатаційний відділ м. Львова.
Західним територіальним управлінням внутрішнього аудиту було проведено додатковий фінансовий аудит та аудит відповідності квартирно-експлуатаційного відділу м.Львова за період з 01.04.2016р. по 31.12.2017р., за результатами якого складено Аудиторський висновок від 26.06.2018р. №234/5. В ході проведення аудиту було встановлено порушення вимог п.2 ст.10 Закону України Про оренду , п. 1 та 2 ст. 284 Господарського кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України, Методики розрахунку орендної плати, а саме внаслідок не проведення індексації орендної плати у 2016-2017 роках, що визначено умовами договору від 04.10.2001р. №1, недоотримано доходи на суму 251 509,60 грн.
На підставі Аудиторського звіту від 26.06.2018 №234/5, КЕВ м. Львова 21.08.2018р. виставив орендарю ТзОВ Кінопалац-Львів претензію за вих. №3558 на суму 251 509,60 грн. (без ПДВ) і вимогу про перерахунок зазначеної суми на рахунки Орендодавця. Однак відповідач відмовився у добровільному порядку виконати вимоги Орендодавця, у зв'язку з чим спір було передано на вирішення до господарського суду.
Заперечення відповідача проти позову.
Відповідачем подано письмовий відзив на позовну заяву в якому він просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Свої заперечення відповідач мотивує тим, що відносини які виникли між сторонами на підставі даного договору, пов'язані з передачею в оренду державного та комунального майна, а відтак регулюються Законом України "Про оренду державного та комунального майна" .
Відповідно до положень ст.10 цього закону, орендна плата з урахуванням її індексації є істотною умовою договору оренди.
Згідно з частиною другою статті 21 цього Закону, розмір орендної плати може бути змінено на вимогу однієї зі сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об'єкта оренди, а також в інших випадках, встановлених законодавчими актами України.
Відповідно до п.9 Прикінцевих положень Закону України від 25 грудня 2015 року N 928-УІІІ "Про Державний бюджет України на 2016 рік" дію норми статті 10 Закону в частині індексації орендної плати зупинено на 2016 рік.
Відповідач вважає, що відповідно до закону було частково припинено на 2016 рік виконання зобов'язання в частині індексації орендної плати, і такої ж думки дотримується
Фонд державного майна України у своїх листах від 11.04.2016 р. N 10-16-6583; від 04.05.2016 р. N 10-16-8324; від 15.05.2017 р. N 10-16-9559; від 15.08.2017 р. N 10-16-15948 та Міністерство юстиції України у листах від 13.04.2016 р. N 12619/387-0-2-16/8.1; від 04.05.2016 р. N 15514/475-0-2-16/8.1; від 09.06.2017 р. N 22050/К-13549/7.3.
На думку відповідача, безпідставними є доводи позивача про те, що п. 9 Прикінцевих положень Закону України від 25 грудня 2015 року N 928-УІІІ "Про Державний бюджет України на 2016 рік" не може бути підставою для незастосувння індексації в договірних відносинах сторін, оскільки відповідні зміни до договору не вносились.
Так, відповідач вважає, що оскільки договір оренди №1 від 04.10.2001 укладений в письмовій формі, будь-які зміни до договору також укладаються в простій письмовій формі. Згідно ч.1 ст. 207 ЦК України, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони.
Оскільки листом від 22.01.2016 року № 350 КЕВ м. Львова повідомив всіх орендарів, зокрема й ТзОВ Кінопалац - Львів про те, що протягом 2016 року індексація орендної плати за договорами оренди застосовуватись не буде, відповідач вважає що такий лист підтверджує волевиявлення позивача в письмовій формі щодо зміни умови договору про індексацію орендної плати протягом 2016 року.
Також відповідач звертає увагу на те, що протягом 2016 року позивачем виставлялись рахунки на сплату орендної плати в яких відсутнє нарахування індексації, що беззаперечно свідчить про те, що орендодавець враховуючи п. 9 Прикінцевих положень Закону України від 25 грудня 2015 року N 928-УШ "Про Державний бюджет України на 2016 рік" погодився змінити умови договору оренди і не застосовувати індексацію орендної плати протягом 2016 року. З січня 2017 року, орендодавцем застосовувалась індексація, що відповідно відображалось в рахунках.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, повно, всебічно і об'єктивно оцінивши докази, дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 04 жовтня 2001 року між Будинком офіцерів Західного оперативного командування (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Кінопалац-Львів (орендар) було укладено договір №1 оренди нежитлового приміщення розташованого на території військового містечка №55 в Львівському гарнізоні за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 22.
Відповідно до п.1.3 договору, загальна площа нежитлових приміщень які передаються в оренду становить 1281,3кв.м.
Відповідно до п.1.3 Договору, вартість орендованих приміщень, визначена відповідно до експертної оцінки, та станом на 01.06.2001р. становить 1377379грн.
Згідно п.п.3.1, 3.2 Договору, орендна плата за орендоване майно визначається на підставі експертної оцінки нерухомого майна та Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої Постановою КМУ в редакції від 19.01.2000р. №75 і за рік становить 68868,95грн.; орендна плата за місяць - 5739,07грн. без ПДВ.
Згідно додатку від 11.11.2003р. до договору №1 від 04.10.2001р., загальна площа орендованого приміщення становить 1319,6кв.м.
Відповідно до додатку від 01.12.2006р. до договору №1 від 04.10.2001р.,сторони визначили, що загальна площа не житлових приміщень, яка визначена відповідно до експертної оцінки складеної станом на червень 2001р. становить 1374,5кв.м.
Згідно Договору №8/1/КЕВ від 28.12.2007р укладеного між Будинком офіцерів Західного оперативного командування (Орендодавець), Квартирно-експлуатаційним відділом м.Львова (новий орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Кінопалац-Львів (орендар) було замінено орендодавця Будинок офіцерів Західного оперативного командування на Квартирно-експлуатаційний відділ м.Львова.
Відповідно до додаткового договору від 01.10.2011р. №8-2/2011/КЕВ, сторони виклали в новій редакції п.1.1 договору, а саме визначили, що орендодавець передає а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме військове майно - нежитлові приміщення площею 1244,6 кв.м. в будівлі №1 військового містечка № 55, що знаходиться на балансі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Львова, розташоване за адресою: м.Львів, вул.Театральна, 22, вартість якого визначається на 01.06.2001 року за незалежною оцінкою та становить згідно Звіту про експертну оцінку майна - 1 337 927,03грн.
Також сторони виклали в новій редакції п. 3.1 договору та визначили, що орендна плата встановлена без ПДВ за базовий місяць (серпень 2011 року) на рівні 15 288,25грн.
Згідно акту приймання-передачі нерухомого військового майна інв.№1 в/м 55 м.Львів, вул Театральна, 22 від 01.10.2011р. Товариством з обмеженою відповідальністю Кінопалац-Львів було повернуто частину майна площею 129,9 кв.м.
Додатковим договором №8-3/2012/КЕВ від 06.12.2012р. п. 1.1 договору №1 було викладено в наступній редакції: орендодавець передає а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме військове майно - нежитлові приміщення площею 879,3 кв.м. в будівлі №1 військового містечка № 55, що знаходиться на балансі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Львова, розташоване за адресою: м.Львів, вул.Театральна, 22, вартість якого визначена на 31.07.2011 року за незалежною оцінкою та становить згідно Звіту про експертну оцінку майна - 4 915 955,50грн.
Також сторони виклали в новій редакції п. 3.1 договору та визначили, що орендна плата без ПДВ за базовий місяць (жовтень 2012 року) становить 61 263,19грн.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 21.11.2012р. внесено зміни до п. 1.3 договору №1 а саме визначено, що площа орендованих приміщень становить 879,3 м.кв. орендна плата без ПДВ за базовий місяць розрахунку (жовтень 2012 року) становить 61263,19 гривень» .
Додатковою угодою №8-4/2018/КЕВ від 14.02.2018р. сторони виклали п. 1.1 договору №1 в наступній редакції: орендодавець передає а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме військове майно - нежитлові приміщення №№5, 8-10, 12-16, 67-70, 73,75,77-79,82-91,109,112-116 загальною площею 880,8 кв.м. в будівлі №1 військового містечка №55, що знаходиться на балансі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Львова, розташоване за адресою: м.Львів, вул.Театральна, 22, вартість якого визначена пропорційно за незалежною оцінкою на 31.08.2011р. та становить - 4 924 341,65грн.
Відповідно до п.3.3 договору сторони визначили, що орендна плата перераховується щомісячно не пізніше 10 числа наступного за звітним, з урахуванням щомісячного індексу інфляції.
Листом від 22.01.2016р. №350 Квартирно-експлуатаційний відділ міста Львова повідомив своїх орендарів, в тому числі і Товариство з обмеженою відповідальністю «Кінопалац-Львів» про те, що п. 9. Прикінцевих положень Закону України від 25 грудня 2015 року N 928-УІІІ "Про Державний бюджет України на 2016 рік" зупинено на 2016 рік дію норми статті 10 Закону України Про оренду державного та комунального майна в частині індексації орендної плати, тому протягом 2016 року індексація застосовуватись не буде, і за умов внесення змін до чинного законодавства, оренда плата в подальшому буде нараховуватись згідно умов договору оренди.
Протягом 2016 року позивачем виставлялись рахунки на оплату орендної плати без врахування індексації, а починаючи з 2017 року позивачем знову було включено індексацію орендної плати до рахунків які виставлялись відповідачу.
Західним територіальним управлінням внутрішнього аудиту було проведено додатковий фінансовий аудит та аудит відповідності квартирно-експлуатаційного відділу м.Львова за період з 01.04.2016р. по 31.12.2017р., за результатами якого складено Аудиторський висновок від 26.06.2018р. №234/5. В ході проведення аудиту було встановлено порушення вимог п.2 ст.10 Закону України Про оренду , п. 1 та 2 ст. 284 Господарського кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України, Методики розрахунку орендної плати, а саме внаслідок не нарахування індексації орендної плати у 2016-2017 роках, що визначено умовами договору від 04.10.2001р. №1, недоотримано доходи на суму 251 509,60 грн, що підтверджується відповідним реєстром (а.с. 44).
На підставі Аудиторського звіту від 26.06.2018 №234/5, КЕВ м. Львова 21.08.2018р. за вих. №3558 виставив орендарю ТзОВ Кінопалац-Львів претензію на суму 251 509. 60 грн. (без ПДВ) і вимогу про перерахунок зазначеної суми на рахунки Орендодавця. Однак відповідач відмовився у добровільному порядку виконати вимоги Орендодавця, у зв'язку з чим спір було передано на вирішення до господарського суду.
Як вбачається з позовної заяви та встановлених судом обставин справи, між сторонами виникли цивільно-правовідносини щодо сплати індексації нарахованої на орендну плату за користування державним майном.
Дані правовідносини врегульовано Законом України Про оренду державного та комунального майна , нормами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України.
Відповідно до положень ст.11 ЦК України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.
Зокрема, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст. 759 ЦК України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).
Положення наведеної норми закону кореспондуються з положеннями ст. 283 ГК України, яка зокрема визначає, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Відповідно до положень ст.762 ЦК України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення. Плата за користування майном може вноситися за вибором сторін у грошовій або натуральній формі. Форма плати за користування майном встановлюється договором найму. Договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.
Відповідно до ст.2 Закону України Про оренду державного та комунального майна , орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ст.628 ЦК України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст.10 Закону України Про оренду державного та комунального майна , однією із істотних умов договору оренди є орендна плата з урахуванням її індексації.
Укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому договору оренди відповідного майна. Типові договори оренди державного майна розробляє і затверджує Фонд державного майна України, типові договори оренди майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, затверджують відповідно Верховна ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування.
За згодою сторін у договорі оренди можуть бути передбачені й інші умови.
Умови договору оренди є чинними на весь строк дії договору і у випадках, коли після його укладення (приведення у відповідність з цим Законом) законодавством встановлено правила, які погіршують становище орендаря.
Як вбачається із умов укладеного між сторонами договору №1 оренди нежитлового приміщення розташованого на території військового містечка №55 в Львівському гарнізоні за адресою: м. Львів, вул.Театральна, 22, орендна плата перераховується щомісячно не пізніше 10 числа наступного за звітним, з урахуванням щомісячного індексу інфляції (п. 3.3 договору).
Відповідно до ч.3 ст. 18 Закону України Про оренду державного та комунального майна , орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст. 19 даного закону, орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності.
Згідно із ч.1 ст.526 ЦК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Стаття 193 ГК України передбачає, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до ст. ст. 525 , 526 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України ).
Як вбачається з матеріалів справи, за умовами Договору відповідач як орендар прийняв на себе зобов'язання своєчасно та у повному обсязі сплачувати орендну плату (п. 5.3 договору), і такий обов'язок Позивача умовами договору не поставлено в залежність від будь-яких обставин.
Укладений між сторонами договір є дійсним і обов'язковим для виконання сторонами, а отже в силу приписів статті 179 ГК , статей 204 , 629 ЦК породжує для його сторін відповідні права та обов'язки, зокрема, право КЕВ м.Львова отримати орендну плату з урахуванням її індексації, та обов'язок ТзОВ Кінопалац-Львів , як орендаря сплатити цю плату у визначені договором розмірі та строки.
Відповідачем долучено до матеріалів справи копії рахунків за період 2016-2017 роки, які позивач виставляв йому з метою сплати орендної плати за користування орендованим майном. Як стверджує відповідач, дані рахунки оплачувались ним в повному обсязі та заборгованості по їх оплаті немає.
Суд звертає увагу на те, що умовами укладеного між сторонами договору не передбачено обов'язку позивача, як орендодавця виставляти відповідачу, як орендарю рахунки для сплати орендної плати, а обов'язок відповідача, як орендаря щодо оплати орендної плати з врахуванням індексації не залежить від виставлення чи не виставлення рахунку позивачем.
Судом також надано оцінку листу від 22.01.2016р. №350 яким Квартирно-експлуатаційний відділу міста Львова повідомив своїх орендарів, в тому числі і Товариство з обмеженою відповідальністю «Кінопалац-Львів» про те, що протягом 2016 року індексація застосовуватись не буде.
В даному листі КЕВ м.Львова дійшов висновку, про те, що у 2016 році немає підстав для застосування індексації орендної плати з огляду на те, що п. 9. Прикінцевих положень Закону України від 25 грудня 2015 року N 928-УІІІ "Про Державний бюджет України на 2016 рік" зупинено на 2016 рік дію норми статті 10 Закону України Про оренду державного та комунального майна в частині індексації орендної плати.
Як уже зазначалося судом, відповідно до ст.10 Закону України Про оренду державного та комунального майна , однією із істотних умов договору оренди є орендна плата з урахуванням її індексації.
Договір оренди між сторонами було укладено у 2001році та відповідно до норм закону і типового договору оренди визначено, що орендна плата перераховується щомісячно з урахуванням щомісячного індексу інфляції.
Законом України від 25 грудня 2015 року "Про Державний бюджет України на 2016 рік" було зупинено на 2016 рік дію норми статті 10 Закону України Про оренду державного та комунального майна . Тобто законодавцем визначено, що при укладенні відповідних договорів у 2016 році, орендна плата з урахуванням її індексації не є істотними умовами договору оренди , а відтак при укладенні договорів протягом 2016 року, сторони мали право не вказувати як істотну умову договору , вимогу індексації орендної плати.
Однак відповідні положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" не містять прямої заборони погодити сторонами в договорі оренди таку умову як орендна плата з урахуванням її індексації, не містить заборони на проведення індексації орендної плати, чи вказівки про внесення змін до договору оренди в частині індексації орендної плати.
Суд також звертає увагу на те, що у рішеннях Конституційного Суду України від 09.07.2007 № 6-рп/2007 , від 22.05.2008 № 10-рп/2008 викладено висновок про те, що закон про Державний бюджет України як правовий акт, чітко зумовлений поняттям бюджету як плану формування та використання фінансових ресурсів, має особливий предмет регулювання, відмінний від інших законів України - він стосується виключно встановлення доходів та видатків держави на загальносуспільні потреби, тому цим законом не можуть вноситися зміни, зупинятися дія чинних законів України, а також встановлюватися інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом інших законів України , оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві . У разі необхідності зупинення дії законів, внесення до них змін і доповнень, визнання їх нечинними мають використовуватися окремі закони.
Щодо посилань відповідача на те, що листом від 22.01.2016 року № 350, яким КЕВ м. Львова повідомив всіх орендарів, зокрема й ТзОВ Кінопалац - Львів про те, що протягом 2016 року індексація орендної плати за договорами оренди застосовуватись не буде, позивач фактично висловив своє волевиявлення щодо зміни умови договору про індексацію орендної плати протягом 2016 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.654 ЦК України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Відповідно до положень ст.. 188 ГК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Лист позивача від 22.01.2016 року № 350 не може вважатись пропозицією відповідачу внести зміни до укладеного між сторонами договору, оскільки такий не адресований конкретно відповідачу а всім орендарям позивача, лист не містить посилання на жодний договір, не містить конкретних змін, які мали б бути внесені до договору. Більше того, між сторонами не було укладено додаткової угоди в якій було б викладено в новій редакції положення п. 3.3. договору а саме виключено положення про те, що орендна плата перераховується з врахуванням щомісячного індексу інфляції.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що відповідач протягом 2016-2017 років на виконання взятих на себе договірних зобов'язань, повинен був сплачувати за користування орендованим майном, яке знаходиться за адресою : м. Львів, вул. Театральна, 22, орендну плату з врахуванням щомісячного індексу інфляції, а відтак позовні вимоги є обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати.
Відповідно до ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати:
1) на професійну правничу допомогу;
2) пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи;
3) пов'язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів;
4) пов'язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Позивачем при поданні позову до суду сплачено судовий збір в сумі 3772,65 грн.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 129 ГПК України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи наведене, оскільки суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задоволити, витрати позивача по сплаті судового збору слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 10, 12, 20, 73, 76, 79, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 ГПК України, суд
вирішив :
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кінопалац-Львів» (79070, м.Львів, вул. Червоної Калини,39, ідентифікаційний код 31588426) на користь Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова(79007, м.Львів, вул. Батуринська,2, ідентифікаційний код 07638027) - 251 509,60 грн та 3 772,65грн судового збору.
3. Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.
4. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду в порядку, встановленому розділом IV ГПК України.
Повне рішення складено 28.03.2019р.
Суддя Запотічняк О.Д.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2019 |
Оприлюднено | 28.03.2019 |
Номер документу | 80753328 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні