Рішення
від 08.09.2010 по справі 2-6130/10
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

м. Павлоград, вул. Дніпровська, 135, 51400, (05632) 6-28-66

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2010 року Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області в складі:

головуючої судді Кругового О.О.,

при секретарі Гальченко О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Павлограді Дніпропетровської області цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни, суд -

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2010 року позивачка звернулася до суду з позовом до відповідача, в якому просила ухвалити рішення, яким визнати бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області неправомірною, зобов'язати відповідача призначити їй підвищення до пенсії, як дитині війни, відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , здійснити перерахунок та виплатити їй надбавку до пенсії, як дитині війни відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни за період з 2006року по 31 липня 2010рік у сумі 6239,10грн. та стягнути з відповідача на її користь судові витрати по справі.

В обґрунтування заявленого позову позивачка зазначила, що у відповідності до ст.1 Закону України Про соціальний захист дітей війни від 18.11.2004 року, вона є дитиною війни. Відповідно до ст.6 вказаного Закону з 01.01.2006 року їй повинна виплачуватися щомісячна соціальна державна допомога в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Розмір допомоги у відповідності до ст.6 Закону України складає 30% мінімальної пенсії за віком та згідно ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Позивачка вважає дії відповідача такими, що не відповідають вимогам ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , порушують її конституційні права на гарантовані державою матеріальну підтримку дітям війни. Відповідач керуючись нормами законів, які визнані неконституційними рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007 та №10-рп/2008 від 22.05.2008 року, невірно нарахував та встановив позивачу розмір сум, гарантованих державою. Своїми діями відповідач грубо порушив її права, у зв'язку з чим вона звернулася до суду.

У судове засідання позивачка ОСОБА_1 не з явилася, надала суду заяву про розгляд справи за її відсутності, підтримала заявлені позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача - Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області в судове засідання не з'явився, надавши на адресу суду письмові заперечення, згідно яких, позовні вимоги не визнають, посилаючись на те, що згідно ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком. Відповідно до ст.7 Закону, фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Згідно з Законом України Про Державний бюджет України на 2007 рік відповідних коштів на виплату підвищення дітям війни не передбачається, адже п.12 ст.71 вказаного Закону дію ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , було призупинено та ст.111 вказаного Закону встановлено, що виплата цього підвищення у 2007 році провадиться лише особам, яка є інвалідами у розмірі 50% від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. Тільки Законом України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України внесені зміни до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , відповідно до якого з 01.01.2008 року дітям війни проведено перерахунок пенсії, а також зазначив, що для призначення та виплати підвищення дітям вшни за минулий час правління ПФУ не має законних підстав. Крім того, вважають, що оскільки в Законі України Про соціальний захист дітей війни не визначено величини мінімальної пенсії за віком для здійснення розрахунку відповідного підвищення особам, які мають статус Діти війни . Тому, просили відмовити позивачу в задоволенні позовної заяви та розглянути справу за їх відсутності.

Вивчивши та дослідивши письмові матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково у зв'язку з наступним.

В судовому засіданні встановлено, що позивачка ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, перебуває на обліку у відповідача - Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області і є особою, на яку поширюється дія абзацу 1 частини 1 статті 1 Закону України Про соціальний захист дітей війни №2195-ІУ від 18 листопада 2004 року, та має статус дитини війни , що підтверджується наявною в матеріалах справи копією пенсійного посвідчення № 461938 та відповідною відміткою в ньому.

Щодо вимог позивача про підвищення пенсії у 2006 році, суд виходить з наступного.

Дію статті 6 цього Закону було зупинено на 2006 рік відповідно до п. 17 ст. 77 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік від 20 грудня 2005 року №3235-IV. Проте, Законом України від 22 березня 2006 року №3367-ІУ Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік було внесені зміни та виключено п.17 ст.77 зазначеного закону. Ці зміни набули законної сили через 10 діб після опублікування - 22 березня, тобто 02 квітня 2006 року було відновлено дію ст. 6 в редакції від 01 січня 2006 року. Разом з тим, відповідно до вимог ст. ПО Закову України Про Державний бюджет України на 2006 рік від 20 грудня 2005 року (зі змінами, внесеними 19 січня 2006 року) зазначене підвищення в 2006 році повинно було запроваджуватися поетапно за результатами виконання бюджету у першому півріччі згідно з порядком, який мав бути визначений ОСОБА_2 Міністрів України та погоджений Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. ОСОБА_2 міністрів України у 2006 році так і не визначив порядку виплати 30% надбавки до пенсії дітям війни , що у свою чергу виключало можливість збільшення пенсії дітям війни . Згідно довідки відповідача, підвищення пенсії позивачу у 2006-2007 роках як дитині війні не здійснювалося. На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача, які стосуються вимог про виплату надбавки до пенсії у 2006 році задоволенню не підлягають, оскільки вони не ґрунтуються на законі.

Щодо вимог позивача по виплатам за 2007 рік, суд виходить з наступного.

Дію ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни на 2007 рік було зупинено ст. 111 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік від 19 грудня 2006 року (з урахуванням положень п.12 ст. 71 цього Закону) та визначено, що у 2007 році підвищення до пенсії відповідно до ст.6 Закону, виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ) у розмірі 50% від розміру надбавки, 4 " встановленої для учасників війни.

Разом з тим, Рішенням Конституційного суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян) визнані неконституційними положення п.12 ст.71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік щодо зупинення на 2007 рік дії ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни . Таким чином, відновлено дію ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Отже, управління Пенсійного фонду України повинно було зробити перерахунок пенсії позивачу, починаючи з 09 липня 2007 року.

Згідно з частиною 1 статті 28 закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 року №1058-ІУ, мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Суд вважає за необхідне прийняти у своїх висновках поняття мінімальна пенсія за віком , про яке йдеться у ст.28 закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , оскільки саме це правове визначення застосовується виключно відповідачем під час визначення пенсій громадянам та їх призначення.

Положення ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) до обрахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною першою статті, мінімального розміру пенсії за віком.

Так, згідно з частиною 1 статті 62 Закону України від 19.12.2006 року №489-У Про Державний бюджет України на 2007 рік прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, на 2007 рік встановлений у наступному розмірі: з 01 січня-380 грн., з 01 квітня - 406 грн.,з01 жовтня-411 грн.

Відповідно до частини 3 статті 62 Закону України від 19.12.2006 року № 489-У Про Державний бюджет України на 2007 рік встановлено, що для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини першої статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 року №1058 з 01 квітня та з 01 жовтня 2007 року застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом п'ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток.

Крім того, згідно ч.2 ст.85 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05.11.1991 року №1788-ХІІ (з наступними змінами та доповненнями) виплата пенсій проводиться за поточний місяць загальною сумою у встановлені строки, але не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія.

Таким чином, відповідач повинен був підвищити пенсію, починаючи з 09 липня по 31 грудня 2007 року в наступних розмірах:

-за 23 дні липня: [(406 грн. + 1%)х30%]: 31 х 23 дня = 91,27 грн.;

-за серпень - вересень: [(406 грн.+1%)х30%]х2 міс. = 246,04 грн.;

-за жовтень - грудень: [(411 грн. +1%)х30%]х 3 = 373,60 грн.

Тому, загальна сума донарахованої та невиплаченої пенсії за 2007рік складає 710 грн. 91 коп. з розрахунку: 91,27 грн.+246,04 грн.+373,60 грн.=710,91 грн.

Відносно вимог по виплатам за 2008 рік, суд виходить з того, що правові підстави для вирішення таких вимог є аналогічними 2007 року.

Відносно вимог по виплатам за 2008 рік, суд виходить з того, що правові підстави для вирішення таких вимог є аналогічними 2007 року.

Підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України №107- VI Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України текст статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни викладено в наступній редакції: дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту дане підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законів.

Проте, Рішенням Конституційного Суду України №10-рп від 22 травня 2008 року визнано неконституційними положення Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік №107-УІ від 28 грудня 2007 року, щодо викладення положень ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни №2195-1V в новій редакції. Таким чином, з 22 травня 2008 року відновлено дію ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Ст. 58 Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деякий законодавчих актів України прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність на 2008 рік, затверджений у наступному розмірі: з 01 січня - 470 грн., з 01 квітня - 481 грн., з 01 липня - 482 грн., з 01 жовтня - 498 грн.

Таким чином, відповідач повинен був провести підвищення пенсії у збільшеному розмірі відповідно до вимог ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , починаючи з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року в наступних розмірах:

-травень: (481 грн.х30%):31х10 = 46,55 грн.;

-червень: 481 грн.х30% = 144,30 грн.;

-липень - вересень: (482 грн.х30%)х3 міс. = 433,80 грн.;

-жовтень - грудень: (498 грн. х30%)х3 міс. = 448,20 грн.

А всього, за 2008 рік необхідно нарахувати та виплатити 1072,85 грн. ? виходячи із розрахунку:

46,55 грн.+144,30 грн.+433,80 грн.+448,20 грн.=1072,85 грн.

Проте, позивачу фактично було виплачено 358,10 грн., відповідно до наданої відомості:

-за 10 днів травня: 48,10:31 день х 10 днів =15,52грн.;

-червень: 48,10 грн.;

-липень-вересень: 48,20 грн.хЗ місяці =144,60 грн.;

-жовтень-грудень: 49,80 грн.хЗ місяці =149,40 грн.,

тому, розмір заборгованості складає: 1072,85 грн. - 357,62 грн.=715,23 грн.

Таким чином суд вважає, що відповідач, починаючи з 22 травня 2008 року неправомірно застосовує п.8 Постанови ОСОБА_2 міністрів України №530 від 28 травня 2008 року, якою встановлено, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань ) до пенсії виплачується підвищення у розмірах: з 01 квітня 2008 року - 48,10 грн., з 01 липня 2008 року - 48,20 грн., з 01 жовтня 2008 року - 49,80 грн., бо ці положення суперечать Закону України Про соціальний захист дітей війни та рішенню Конституційного Суду України №10-рп від 22 травня 2008 року.

Відносно вимог позивача по виплатам за 2009, 2010 роки, то суд вважає, що підстави для вирішення таких вимог є аналогічними 2007-2008 рокам.

Тому, враховуючи, що на 2009-2010 роки вшценаведені положення Закону України Про соціальний захист дітей війни не були зупинені та мають законну силу, тому права позивача на перерахунок та виплату підвищення пенсії за період з 01.01.2009 року до 31.07.2010 року, були порушені.

Крім того, згідно ст.54 Закону України . Про Державний бюджет України на 2009 рік №835-VI від 26.12.2008 року встановлено, що у 2009 році прожитковий мінімум на одну особу для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, встановлений у розмірах, що діяли у грудні 2008 року, тобто у розмірі 498 грн.

Відповідно до ст.1 Закону України Про встановлення прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати №1646-ГУ від 20.10.2009 року, встановлений прожитковий мінімум для непрацездатних осіб з 01 листопада 2009 року - 573 грн.

Суд вважає, що з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року відповідач повинен був провести підвищення пенсії позивачу у розмірі відповідно до вимог ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , а саме:

-січень-жовтень: 498 грн. х30% = 149,40 грн. х 10= 1494 грн.;

-листопад-грудень: 573 грн. х30% = 171,90 грн. х 2= 343,80 грн.;

А всього, за 2009 рік необхідно нарахувати та виплатити 1837,80 грн., виходячи із розрахунку:

1494 грн.+343,80 грн. = 1837,80 грн.

Проте, позивачу фактично було виплачено 597,60 грн., відповідно до наданої відомості:

49,80 грн. х 12 місяців = 597,60 грн.,

тому, розмір заборгованості за 2009рік складає: 1837,80 грн. - 597,60 грн. = 1240,20 грн.

У 2010році відповідач також не сплачував позивачу соціальну надбавку у встановленому законом розмірі, сплачувавши тільки 10% щомісячно.

Ст. 52 Закону України Про Державний бюджет України на 2010 рік № 2154-VI від 27.04.2010р., прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність на 2010рік, затверджений у наступному розмірі: з 01 січня - 695 грн., з 01 квітня - 706 грн., з 01 липня - 709 грн., з 01 жовтня - 723 грн., з 01 грудня-734 грн.

Суд вважає, що з 01 січня 2010 року по 31 липня 2010 року відповідач повинен був провести підвищення пенсії позивачу у розмірі відповідно до вимог ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , а саме:

січень - березень: 695 грн. х 30% = 208,5 грн. х 3= 625,5 грн.; квітень-червень: 706 грн. х 30% = 211,80 грн. х 3 =635,40грн.; липень: 709 грн. х 30 % = 212,70грн.

Проте, позивачу фактично було виплачено 348,60 грн., відповідно до наданої відомості:

49,80 грн. х 7 місяці = 348,60 грн.,

тому, розмір заборгованості з 01.01.2010 року по 31.07.2010року складає: 1473,60 грн. - 348,60 грн. = 1125,00 грн.

Загальний розмір недоплаченої позивачу щомісячної соціальної допомоги як дитині війни (підвищення пенсії) за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по ?1 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січня 2010року по 31 липня 2010 року складає: 710,91 грн.+715,23 грн.+1240,20 грн. + 1125 грн. = 3791,34грн.

Таким чином, суд вважає необхідним позовні вимоги задовольнити частково: визнати неправомірною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області щодо нездійснення перерахунку та виплати позивачу підвищення пенсії згідно ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни за періоди з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січня 2010 року по 31 липня 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком; зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплатити позивачу підвищення пенсії згідно ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни та частини 1 статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січня 2010 року по 31 липня 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з урахуванням суми, яка була виплачена у цей період часу позивачу.

Відповідно до вимог ч.І ст.88 ЦПК України, стороні на користь якої ухвалено рішення, суд 4 присуджує з другої сторон понесені нею і документально підтверджені судові витрати: судовий збір у* розмірі 08 грн. 50 коп. та витрати на інформаційне-технічне забезпечення розгляду справи у розмірі 37 грн.

На підставі вшцевикладене, керуючись ч.2 ст.3, ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , ст. ст. 8,22,46, 55, 95 Конституції України, ст.ст. 10,60,209,212-215 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни - задовольнити частково.

Визнати неправомірною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області щодо нездійснення перерахунку та виплати ОСОБА_1 підвищення пенсії, згідно ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , за періоди з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009, з 01 січня 2010року по 31 липня 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області здійснити перерахунок та виплатити на користь ОСОБА_1 підвищення пенсії, згідно ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни та частини 1 статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січня 2010року по 31 липня 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням суми, яка була виплачена у цей період.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 в рахунок відшкодування витрат по оплаті судового збору у сумі 08 (вісім) грн. 50 (п'ятдесят) коп. та витрат на інформаційне-технічне забезпечення розгляду справи у розмірі 37 (тридцять сім) грн., а разом 45 (сорок п'ять) грн. 50 (п'ятдесят) коп.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Дніпропетровської області через Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення апеляційної скарги, а особи які не були присутні при його оголошеній, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя: О.О. Круговий

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.09.2010
Оприлюднено04.04.2019
Номер документу80897772
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-6130/10

Рішення від 08.09.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Круговий О. О.

Ухвала від 16.02.2017

Цивільне

Апеляційний суд Кіровоградської області

Суровицька Л. В.

Рішення від 19.10.2010

Цивільне

Деснянський районний суд міста Києва

Скрипка О. І.

Ухвала від 16.02.2017

Цивільне

Апеляційний суд Кіровоградської області

Суровицька Л. В.

Ухвала від 06.02.2017

Цивільне

Апеляційний суд Кіровоградської області

Суровицька Л. В.

Ухвала від 06.02.2017

Цивільне

Апеляційний суд Кіровоградської області

Суровицька Л. В.

Ухвала від 13.01.2017

Цивільне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Шевченко І. М.

Ухвала від 13.01.2017

Цивільне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Шевченко І. М.

Ухвала від 03.11.2016

Цивільне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Шевченко І. М.

Ухвала від 21.10.2016

Цивільне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Шевченко І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні