Ухвала
від 19.04.2019 по справі 398/3419/14-а
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/3419/14-а

провадження №: 6-а/398/2/19

УХВАЛА

"19" квітня 2019 р. Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

в складі : головуючого судді - Крімченко С.А.

з участю секретаря - Кулікової В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Олександрії подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області ОСОБА_1 звернувся до суду з поданням про зміну способу і порядку виконання рішення суду. Подання мотивує тим, що у відділі примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області на виконанні перебуває виконавче провадження № 57608060 з примусового виконання рішення суду за виконавчим листом № 398/3419/14-а від 30.04.2015 р., виданого Олександрійським міськрайонним судом Кіровоградської області згідно якого зобов'язано управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області провести перерахунок та виплатити ОСОБА_2 з 01.01.2014 року державну пенсію на підставі ст. 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в обсязі не нижче 10-ти розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі ст. 50 Закону України Про статус і соціальних захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в обсязі 100 % розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за відрахуванням фактично отриманих сум.

Ухвалою Олександрійського міськрайонного суду від 22 жовтня 2018 р. замінено боржника за виконавчим листом у справі №398/3419/14-а, виданим Олександрійським міськрайонним судом Кіровоградської області 20 березня 2015 року , а саме Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрія та Олександрійському районі Кіровоградської області (код за ЄДРПОУ 20650160), правонаступником якого було Олександрійське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області (код за ЄДРПОУ 37944495), його правонаступником Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (код за ЄДРПОУ 20632802, адреса місцезнаходження: 25009, Кіровоградська області, м. Кропивницький, вул. Соборна, буд. 7А).

06.11.2018 р. державним виконавцем було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. В даній постанові було вказано про необхідність виконання боржником постанови протягом 10 робочих днів.

19.11.2018 р. до відділу надійшов лист ГУ ПФУ у Кіровоградській області про те, що ОСОБА_2 проведено перерахунок пенсії та нараховано у травні 2015 р. доплату в сумі 48744,49 грн. Однак нараховані кошти не виплачені через відсутність бюджетного фінансування. Тобто рішення суду не виконане, що є обставиною, яка ускладнює виконання рішення суду.

Разом з цим Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області є органом державної влади та відповідно до вимог ст. 19 Конституції України діє лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Боржником створено обставини, які ускладнюють виконання рішення суду та роблять неможливим виконання рішення суду у визначений ним спосіб.

Боржник є бюджетною установою і не в змозі виплатити нараховані кошти по рішенню суду у зв'язку з відсутністю відповідного фінансування, а державний виконавець не наділений повноваженнями щодо стягнення нарахованих коштів з боржника, оскільки обов'язок виплатити нараховані кошти за рішенням суду покладено на боржника.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконується органами Державної казначейської служби України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

У зв'язку із чим державний виконавець звертається до суду із поданням про зміну способу і порядку виконання рішення суду, на підставі якого видано даний виконавчий документ, шляхом стягнення з боржника на користь стягувана нарахованих коштів, з метою подальшого виконання рішення суду органами Державної казначейської служби України.

У судове засідання державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області ОСОБА_1 не з'явився, однак відповідно до вимог, що містяться у поданні, просить справу розглянути за його відсутності.

Інші учасники процесу в судове засідання не з'явилися, про розгляд справи повідомлені належним чином. Їх неявка не перешкоджає розгляду подання.

Суд дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до такого висновку.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 3 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Згідно ч. 3 ст. 33 Закону України Про виконавче провадження за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Підставою для застосування правил цих норм є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.

Судом установлено, що постановою Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 14.01.2015 року в адміністративній справі №398/3419/14-а в задоволені позовних вимог ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії відмовлено повністю.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.03.2015 року постанову Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 14.01.2015 року скасовано, позов ОСОБА_2 задоволено частково: дії управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області щодо нарахування та виплати ОСОБА_2 з 01.01.2014 року по 02.08.2014 року державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, всупереч положень ст.ст. 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визнано протиправними; зобов'язано управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області провести перерахунок та виплатити ОСОБА_2 з 01.01.2014 року по 02.08.2014 року державну пенсію на підставі ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в обсязі не нижче 10-ти розмірів прожиткового мінімуму для осіб, яки втратили працездатність та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі ст. 50 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в обсязі 100 % розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за відрахуванням фактично отриманих сум.

На виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.03.2015 року Олександрійським міськрайонним судом Кіровоградської області 30.04.2015 року стягувачу було видано виконавчий лист.

Постановою державного виконавця від 06 листопада 2018 року з примусового виконання вищезазначеної постанови Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області відкрито виконавче провадження ВП№57608060.

Вищезазначена постанова не виконана, що підтверджується листом головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області №21554/08-02 від 16.11.2018 року.

Звертаючись до суду про зміну способу і порядку виконання постанови Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області, на підставі якої було видано виконавчий лист №398/3419/14-а /2-а/398/60/15/ від 30.04.2015 року , державний виконавець посилається на обставини, що ускладнюють виконання цього рішення те, що боржником є державна установа, що фінансується державою та відповідає за зобов'язаннями лише при наявності бюджетних призначень виділених на ці цілі.

За приписами ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.

Таким чином, для зміни способу виконання судового рішення є обставини, які роблять його виконання неможливим.

Суд вважає, що в даному випадку є підстави для зміни способу виконання судового рішення шляхом списання коштів з казначейських рахунків відповідача а не стягнення, як просить заявник.

Державний виконавець просить змінити не спосіб виконання постанови суду, а судове рішення по суті позовних вимог і вирішити додаткову позовну вимогу про стягнення коштів, яка не була предметом розгляду та дослідження адміністративного суду під час прийняття цієї постанови. В адміністративному судочинстві повноваження щодо зміни рішення суду у відповідній частині мають тільки адміністративні суди апеляційної та касаційної інстанцій (ст. ст.315, 349 КАС України).

Змінивши спосіб виконання постанови із зобов'язання виплатити пенсію на її стягнення, суд змінить постанову по суті, вийшовши при цьому за межі позовних вимог та вирішивши питання, що не були предметом дослідження судами конкретних інстанцій при розгляді справи. Саме до такого висновку дійшов Верховний Суд України у своїй постанові № 21-394а14 від 11 листопада 2014 року.

Згідно викладеного, подання державного виконавця про заміну способу і порядку виконання судового рішення є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 241, 248, 245, 256, 378 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення.

Ухвала суду може бути оскаржена Третього апеляційного адміністративного суду через Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.

Головуючий:

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено24.04.2019
Номер документу81348621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —398/3419/14-а

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко С. А.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко С. А.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко С. А.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко С. А.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Ковальова О. Б.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 20.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 14.01.2015

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко С. А.

Постанова від 14.01.2015

Адміністративне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні