Ухвала
від 16.05.2019 по справі 640/7363/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

16 травня 2019 року м. Київ № 640/7363/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Амельохін В.В., розглянувши позовну заяву та клопотання про забезпечення адміністративного позову у справі

за позовомОСОБА_1 до третя особаМіністерства оборони України Державне підприємство Готель Козацький Міністерства оборони України провизнання протиправними дій та рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом про:

- визнання дій комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) щодо проведення конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) такими, що є протиправними, а конкурсний відбір таким, що проведений з порушенням вимог чинного законодавства України;

- визнання протиправним та скасування Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України;

- визнання протиправним та скасування наказу Міністра оборони України № 182 від 19.04.2019 року Про деякі питання наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України в частині визначення обраних незалежних членів Наглядової ради державного підприємства Готель Козацький та затвердження складу Наглядової ради державного підприємства Готель Козацький , затвердження типового цивільно-правового договору з незалежним членом Наглядової ради державного підприємства Готель Козацький та надання повноважень щодо підписання такого цивільно-правового договору (п. 2, п. 3, п. 4 та п. 5 вказаного Наказу).

Ухвалою суду від 26.04.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

06 травня 2019 року позивачем через канцелярію суду подано заяву про забезпечення позову шляхом:

- зупинення дії Наказу Міністра оборони України № 182 від 19.04.2019 року Про деякі питання наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі;

- заборони комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України, посадовим та службовим особам Міністерства оборони України, посадовим особам Дочірнього Підприємства Готель Козацький МОУ, будь-яким третім особам вчиняти дії на підставі Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі;

- заборони Міністерству оборони України укладати цивільно-правові договори з незалежними членами наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України, які були обрані на засіданні комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України 28.03.2019 року;

- заборони посадовим та службовим особам Міністерства оборони України, посадовим особам Дочірнього Підприємства Готель Козацький МОУ, будь-яким третім особам вчиняти дії на підставі Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

Необхідність вжиття заходів забезпечення позову позивач обґрунтовує наявністю очевидних порушень при проведенні конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради Державного підприємства Готель Козацький .

Так, п. 3 Порядку проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради державного унітарного підприємства та їх призначення, а також проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що пропонуються суб`єктом управління об`єктами державної власності до обрання на посаду незалежних членів наглядової ради, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №142 від 10.03.2017р., у рішенні про проведення конкурсного відбору (крім відбору незалежних членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства) зазначаються: найменування підприємства, товариства, код згідно з ЄДРПОУ; строк подання заяв на участь у конкурсному відборі; загальні вимоги до кандидатів на посаду, очікувані функції, які повинен виконувати член наглядової ради підприємства, товариства, а також сфера компетенції, якою повинен володіти член наглядової ради, відповідно до положення про принципи формування наглядової ради; адреса, адреса електронної пошти, за якими приймаються заяви та документи для участі в конкурсному відборі.

Наказом Міністерства оборони України від 06.07.2018р. №323 Питання формування наглядової ради Державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України затверджено Положення про принципи формування наглядової ради Державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України.

Як зазначає заявник та вбачається з наказу №323, у ньому відсутні дані щодо вимог до кандидатів на посаду очікувані функції, які повинен виконувати член наглядової ради підприємства, товариства, а також сфера компетенції, якою повинен володіти член наглядової ради, відповідно до положення про принципи формування наглядової ради.

За результатами конкурсного відбору Міністром оборони України прийнято наказ №182 від 19.04.2019р., яким призначено членів наглядової ради ДП Готель Козацький Міністерства оборони України, як представників уповноваженого органу управління (держави); призначено незалежних членів наглядової ради ДП Готель Козацький Міністерства оборони України; затверджено Склад наглядової ради вказаного підприємства; затверджено типовий цивільно-правовий договір з незалежним членом наглядової ради ДП Готель Козацький Міністерства оборони України; уповноважено директора ДП Готель Козацький Міністерства оборони України на укладення цивільно-правових договорів із незалежними членами наглядової ради.

Крім того, заявник зазначає про порушення строків проведення конкурсного відбору.

Так, п. 5 Порядку №142 визначено, що Комісія не пізніше ніж протягом 10 робочих днів після прийняття рішення про проведення конкурсного відбору оприлюднює на офіційному веб-сайті суб`єкта управління оголошення про проведення конкурсного відбору на посади незалежних членів наглядових рад. У разі потреби за рішенням голови комісії строк оприлюднення оголошення може бути продовжено до 15 робочих днів.

Наказ №323 видано 06.07.2018р., однак, оголошення про проведення конкурсного відбору на посади незалежних членів наглядової ради ДП Готель Козацький Міністерства оборони України було оприлюднено на офіційному сайті Міністерства оборони України лише 13.12.2018р. о 14:48, тобто більше ніж через 3 (три) місяці з останньої можливої дати.

Також, заявник зазначає, що в рамках засідання комісії було здійснено допуск та обрання особи, яка не відповідає вимогам до незалежного члена Наглядової ради та нівельовано мету створення Наглядової ради на підприємстві.

Так, Порядком №142 визначено, що конкурсний відбір кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради та їх призначення (обрання) здійснюються одночасно з дотриманням принципу різноманітності складу наглядових рад з урахуванням компетенцій, якими володіють незалежні члени та представники держави в наглядових радах.

У той же час, на думку заявника конкурсною комісією було порушено даний принцип, що призвело по суті до створення повністю підконтрольної Міністерству оборони України Наглядової ради.

Позивач зазначив, що зокрема до участі у конкурсному відборі допущено та обрано у члени Наглядової ради ОСОБА_2 - військовослужбовця з 30-річним військовим досвідом, який 2017-2018 роки працював на посаді заступника начальника Головного управління майна та ресурсів МОУ та звільнився у ході проведення конкурсу у жовтні 2018 року.

При цьому, ОСОБА_2 , наразі є керівником (Тимчасово виконуючим обов`язки начальника) Управління начальника робіт (код ЄДРПОУ 24978450), а також є головою комісії з припинення або ліквідатор Концерну Авіавоєнремонт (код ЄДРПОУ 33689846).

Заявник вважає, що обрання по суті підконтрольного члена Наглядової ради нівелює мету створення такого органу контролю та позбавляє мети і мою майбутню діяльність у Наглядовій раді. Виконувати церемоніальну роль у Наглядовій раді, яка повністю підконтрольна Міністерству оборони не має жодної доцільності як з юридичної точки зору, так і з громадянської відповідальності.

Розглянувши заяву про забезпечення адміністративного позову та подані матеріали, суд вважає, що заява підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

При вирішенні даного клопотання, суд виходить з наступного.

Відповідно до приписів ч. 1 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

На підставі наведених вимог КАС України розгляд поданої заяви про забезпечення позову здійснюється без повідомлення учасників справи.

При вирішенні питання щодо наявності підстав для забезпечення адміністративного позову, суд виходить з наступного.

Відповідно до вимог статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Згідно зі статтею 151 КАС України, позов може бути забезпечено, зокрема, зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта, забороною відповідачу вчиняти певні дії, встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії, забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. Частиною шостою статті 154 КАС України визначено, що в ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.

Згідно з абз. 2 п. 17 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008р. N 2 "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

Таким чином, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача проти несумлінних дій відповідача, що гарантує реальне виконання позитивно прийнятого рішення.

Виходячи з системного тлумачення зазначених положень вбачається, що застосування заходів забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень. При цьому небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача має бути очевидною.

Отже, враховуючи зазначене, суд вважає, що невжиття заходів забезпечення адміністративного позову може мати наслідком заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника, що відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Крім того, у разі невжиття заходів забезпечення позову можливе настання негативних наслідків для виправлення яких буде необхідно докласти значних зусиль. Отже, заходи забезпечення позову відповідають предмету адміністративного позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямоване лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.

Разом з тим, враховуючи те, що наказом Міністерства оборони України №182 від 19.04.2019р. уповноважено директора ДП Готель Козацький Міністерства оборони України на підписання цивільно-правових договорів з обраними незалежними членами наглядової ради ДП Готель Козацький Міністерства оборони України , відповідно вказані обставини фактично позбавлять позивача можливості виконати рішення суду у разі задоволення позовних вимог, оскільки за результатами проведеного конкурсу будуть підписані цивільно-правові договори.

При цьому, для відновлення своїх прав та інтересів, позивачу необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, пов`язаних з оскарженням призначення осіб, визначених переможцями спірного конкурсу, в судовому порядку.

З огляду па встановлені у суді обставини та приймаючи до уваги той факт, що предметом судового розгляду справи є вирішення питання, зокрема, щодо законності дій комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України, суд приходить до висновку про існування очевидної небезпеки порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача.

Вказана позиція суду також ґрунтується на висновках Європейського Суд з прав людини викладених у справі "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17 липня 2008 року), згідно з якими для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що у даному випадку невжиття заходів забезпечення адміністративного позову може мати наслідком заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника та ускладнить їх відновлення, що відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

При цьому, суд вважає достатнім та співмірним для захисту прав заявника від можливих порушень задовольнити заявлене клопотання про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії наказу Міністра оборони України № 182 від 19.04.2019 року Про деякі питання наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України ; заборони Комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України, посадовим та службовим особам Міністерства оборони України, посадовим особам Дочірнього підприємства Готель Козацький МОУ вчиняти дії на підставі Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України та заборони посадовим та службовим особам Міністерства оборони України, посадовим особам Дочірнього Підприємства Готель Козацький МОУ вчиняти дії на підставі Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України.

В частині клопотання заборонити Міністерству оборони України укладати цивільно-правові договори з незалежними членами наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України, які були обрані на засіданні комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України 28.03.2019 року, суд відмовляє в задоволенні у зв`язку з його необґрунтованістю.

При вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, суд оцінив, чи не може застосуванням заходів забезпечення позову бути завдано ще більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти та дійшов висновку, що вжиття вказаних заходів забезпечення адміністративного позову буде мати наслідком виключно збереження існуючого становища до розгляду справи по суті. Водночас, невжиття таких заходів, очевидно, може призвести до того, що захист прав, свобод та інтересів заявника, на захист яких подано адміністративний позов, стане неможливим, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Таким чином, суд погоджується та вважає обґрунтованими доводи позивача про те, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду та ефективний захист, поновлення порушених, оспорюваних прав, інтересів позивача, у зв`язку з чим приходить до висновку про часткове задоволення клопотання.

Керуючись ст.ст. 150 - 154, 156, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання ОСОБА_1 про забезпечення позову задовольнити частково.

Зупинити дію наказу Міністра оборони України № 182 від 19.04.2019 року Про деякі питання наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України .

Заборонити Комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України, посадовим та службовим особам Міністерства оборони України, посадовим особам Дочірнього підприємства Готель Козацький МОУ вчиняти дії на підставі Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України.

Заборонити посадовим та службовим особам Міністерства оборони України, посадовим особам Дочірнього підприємства Готель Козацький МОУ вчиняти дії на підставі Рішення комісії з конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 14303572) про визнання переможців конкурсного відбору незалежних членів наглядової ради державного підприємства Готель Козацький Міністерства оборони України.

В іншій частині клопотання відмовити.

Ухвала набирає чинності з 16.05.2019р. і підлягає негайному виконанню на підставі ч. 1 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути пред`явлена до виконання до 16.05.2022р.

Стягувачем у виконавчому провадженні, відкритому на підставі даної ухвали, є ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 );

Боржниками : Міністерство оборони України (03168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, код ЄДРПОУ 24966552);

Державне підприємство Готель Козацький Міністерства оборони України (01001, м. Київ, вул. Михайлівська, 1/3, код ЄДРПОУ 14303572)

Ухвала про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.В. Амельохін

Дата ухвалення рішення16.05.2019
Оприлюднено16.05.2019
Номер документу81758246
СудочинствоАдміністративне
Сутьзабезпечення адміністративного позову у справі за позовомОСОБА_1 до

Судовий реєстр по справі —640/7363/19

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 11.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 11.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні