Рішення
від 13.05.2019 по справі 200/2590/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2019 р. Справа№200/2590/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С., при секретарі судового засідання Столяренко Я.С. розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА №3 до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

за участю:

від позивача: Пелеп Д.Ю.

від відповідача: Тернинко С.М.

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

Товариство з обмеженою відповідальністю ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА №3 звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0010781414 від 29.12.2018 та № 0010797414 від 29.12.2018 року, якими позивачу донараховані податкові зобов`язання з податку на додану вартість та зменшено задеклароване товариством від`ємне значення податку на додану вартість.

Оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення прийняті за наслідком проведення позапланової невиїзної перевірки. Позивач вважає прийняті відповідачем податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню. За змістом викладеного в позові висновки акту перевірки стосовно відображення позивачем в податковому обліку наслідків господарських операцій, що фактично не відбувалися засновані на податковій інформації про факти порушення норм законодавства за ланцюгом контрагентів позивача, з якими позивач не мав жодних правовідносин. Позивач зауважив на тому, що відповідачем безпідставно не враховані наявні в нього первинні документи позивача, на підставі яких формувався спірний податковий кредит з податку на додану вартість. За змістом позову, під час перевірки позивачу не направлялося вимоги надати до перевірки документи, які не є первинним документами бухгалтерського обліку, з огляду на що посилання в акті перевірки на відсутність додаткових документів під час перевірки позивач вважає безпідставними. До того ж, встановлення в ході перевірки відсутності додаткових документів, що не є первинними не може бути безумовною підставою висновків про неспричинення реальних наслідків відображених в податковому обліку господарських операцій. Позивач наполягав на правомірності формування ним податкового кредиту за лютий, квітень, травень та червень 2018 року по контрагентам: ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС .

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та надав пояснення аналогічні викладеним в позові.

Відповідач проти задоволення заявлених вимог заперечував з підстав, викладених у відзиві. За змістом відзиву висновки акту перевірки щодо заниження податку на додану вартість внаслідок порушення товариством пунктів 198.6, 198,3, 198.2, 198.1. статті 198, пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України є правомірними та обґрунтованими. В ході перевірки встановлено, що до складу податкового кредиту за лютий, квітень, травень та червень 2018 року позивачем включено податок на додану вартість по господарським операціям, що не пов`язані із фактичним рухом активів та набуттям прав власності. Позивачем до перевірки надані первинні документи не в повному обсязі, деякі документи оформлені із порушеннями. Встановлені в ході перевірки відомості свідчать про те, що взаємовідносини по вищевказаним операціям між позивачем та його контрагентами - ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС за лютий - червень 2018 року не підтверджені відповідними первинними документами, обов`язковість ведення та зберігання яких передбачені правилами ведення податкового обліку. Відповідач зазначив, що відсутність реального вчинення господарських операцій та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів за змістом пункту 44.1. Податкового кодексу України не дозволяє формувати дані податкового обліку незалежно від спрямованості умислу платників податків - учасників відповідних операцій.

Отже, відповідач вважає обґрунтованими висновки перевірки щодо порушення позивачем пункту 198.6, 198.3. 198.2, 198.1 статті 198, пункту 201.статті 201 Податкового кодексу України в частині включення до податкового кредиту позивачем сум ПДВ по господарських операціях, що не здійснювалися та не пов`язані із господарською діяльністю, не підтверджені первинними документами, обов`язковість ведення яких передбачено чинним законодавством України, що призвело до штучного завищення податкового кредиту за лютий - червень 2018 року.

В наданому відзиві відповідач просив суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні представник відповідача надала пояснення аналогічні викладеним у відзиві та просила суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 25 лютого 2019 року відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 12 березня 2019 року. В підготовчому засіданні оголошувалася перерва до 29 березня 2019 року, 2 квітня 2019 року та 12 квітня 2019 року. Протокольною ухвалою від 12 квітня 2019 року підготовче засідання закрито, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 10 травня 2019 року. Судове засідання відкладалося на 13 травня 2019 року.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Товариство з обмеженою відповідальністю ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА №3 (позивач) є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 39649746. За даними Єдиного державного реєстру місцезнаходженням товариства є: 85300, Донецька обл., м. Покровськ, пл. Шибанкова, буд. 1а. Як платник податків позивач перебуває на обліку в Покровській ОДПІ Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області.

В деклараціях з податку на додану вартість за звітні податкові періоди лютий, квітень, травень 2018 року (т. 1 арк. справи 127-174) товариством позивача задекларовані наступні показники:

у звітному податковому періоді лютому 2018 року: від`ємне значення податку в сумі 375 453,00 грн., відповідно до додатку 5 до декларації до складу податкового кредиту позивачем включено податок на додану вартість на підставі податкових накладних, виданих ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД (409467305223) в сумі 51007,12 грн. (за податковими накладними виписаними у лютому 2018 року) та в сумі 2301,81 грн. (за податковими накладними виписаними у січні 2018 року), по ТОВ ГЕОМАКСИС (409511905065) - 11 569,62 грн. Крім цього, у складі декларації лютого 2018 року позивачем відповідно до статті 192 Податкового кодексу України відображено коригування податкового кредиту за податковими накладними виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД ( 409467305223) у січні 2018 року на суму 5 636,57 грн. З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що до складу податкового кредиту лютого 2018 року позивачем включено ПДВ за виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД податковими накладними від 28.02.2018 № 15 (ПДВ -6004,62 грн.), № 19 (ПДВ 20725,61 грн.), № 14 (ПДВ 3064,68 грн.), та № 18 (ПДВ 21 212,21 грн.) та податкової накладної № 6 від 31.01.2018 (ПДВ 2301,81 грн.) (т. 2 арк. справи 228-230, 233. 234) виписаними ТОВ ГЕОМАКСИС податковими накладними № 3 від 08.02.2018 (ПДВ 136,88 грн.), № 4 від 09.02.2018 (ПДВ 145,55 грн.), № 5 від 09.02.2018 (ПДВ 355,18 грн.), № 10 від 20.02.2018 (ПДВ 161,65 грн.), № 11 від 20.02.2018 (ПДВ 1142,26 грн.), № 12 від 20.02.2018 (ПДВ 621,80 грн.), № 16 від 23.02.2018 (ПДВ 215,04 грн.), № 17 від 23.02.2018 (ПДВ 3998,26 грн.), та № 1 від 07.02.2018 (ПДВ 4721,26 грн.) та № 2 від 08.02.2018 (ПДВ 71,24 грн.) (т. 3 арк. справи 107-118).

у звітному податковому періоді квітні 2018 року: позитивне значення податку в сумі 457 201,00 грн. відповідно до додатку 5 до декларації до складу податкового кредиту позивачем включено податок на додану вартість на підставі податкових накладних, виданих ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД : 6838,90 грн. (за податковими накладними виписаними у лютому 2018 року) та 25795,04 грн. (за податковими накладними виписаними у березні 2018 року), по ТОВ ГЕОМАКСИС (409511905065)- 0,00 грн. В складі декларації за квітень 2018 року позивачем відповідно до статті 192 Податкового кодексу України відображено коригування податкового кредиту за податковими накладними виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД ( 409467305223) у січні 2018 року на 524,31 грн., у лютому 2018 року на 9924,63 грн.. З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що до складу податкового кредиту квітня 2018 року позивачем включено ПДВ за виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД податковими накладними № 17 від 28.02.2018 (ПДВ 6838,90 грн.), № 22 від 31.03.2018 (ПДВ 3134,61 грн.), № 24 від 31.03.2018 (ПДВ 6435,29 грн.), № 25 від 31.03.2018 (ПДВ 3728,02 грн.), № 26 від 31.03.2018 (ПДВ 3441,10 грн.) та № 27 від 31.03.2018 (ПДВ 9056,02 грн.) (т. 2 арк. справи 232, 236-240).

у звітному податковому періоді травні 2018 року - позитивне значення податку в сумі 633 575 грн., відповідно до додатку 5 до декларації до складу податкового кредиту позивачем включено податок на додану вартість на підставі податкових накладних, виданих ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД : 89,82 грн. (за податковими накладними виписаними у лютому 2018 року) та 194 496,23 грн. (за податковими накладними виписаними у травні 2018 року), по ТОВ ГЕОМАКСИС (409511905065)- 879,63 грн. (за податковими накладними виписаними у квітні 2018 року) та 11 288,85 грн. (за податковими накладними виписаними у травні 2018 року). В складі декларації за травень 2018 року позивачем відповідно до статті 192 Податкового кодексу України відображено коригування податкового кредиту за податковими накладними виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД ( 409467305223) березні 2018 року на 1886,00 грн. З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що до складу податкового кредиту травня 2018 року позивачем включено ПДВ за виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД податковими накладними від 31.05.2018 № 38 (ПДВ 1047,90 грн.), № 39 (ПДВ 2274,28 грн.), № 40 (ПДВ 25264,62 грн.), № 41 (ПДВ 165 909,43 грн.), № 20 від 28.02.2018 (ПДВ 89,82 грн.) (т. 2 арк. справи 216-219, 235), та виписаними ТОВ ГЕОМАКСИС -№ 1 від 03.05.2018 (ПДВ 1236,60 грн.), № 4 від 07.05.2018 (ПДВ 8723,40 грн.), № 6 від 14.05.2018 (ПДВ 1112,85 грн.), № 7 від 17.05.2018 (ПДВ 216 грн.) (додаток № 3 до акту перевірки, т. 1 арк. справи 101-102), № 20 від 28.02.2018 (ПДВ 89,82 грн.).

у звітному податковому періоді червні 2018 року - від`ємне значення податку в сумі 110905,00 грн. відповідно до додатку 5 до декларації до складу податкового кредиту позивачем включено податок на додану вартість на підставі податкових накладних, виданих ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД : 2302,64 грн. (за податковими накладними виписаними у лютому 2018 року) та 175464,25 грн. (за податковими накладними виписаними у червні 2018 року), по ТОВ ГЕОМАКСИС (409511905065)- 2346,95 грн. (за податковими накладними виписаними у червні 2018 року). З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що до складу податкового кредиту червня 2018 року позивачем включено ПДВ за виписаними ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД податковими накладними від 30.06.2018 № 43 (ПДВ 154766,20 грн.), № 44 (ПДВ 902,09 грн.), № 45 (ПДВ 6620,51 грн.), та № 46 (ПДВ 3499,50 грн.), № 47 (ПДВ- 2133,77 грн.), № 48 (ПДВ 4896,98 грн.), № 49 (ПДВ 641,94 грн.), та № 50 (ПДВ 2003,26 грн.), № 16 від 28.02.2018 (ПДВ 2302,64 грн.) (т. 2 арк. справи 220 - 227, додаток № 3 до акту перевірки, т. 1 арк. справи 99-100).

В період з 19.11.2018 по 30.11.2018 на підставі наказу на проведення документальної позапланової невиїзної перевірки № 2062 від 08.11.2018, посадовими особами ГУ ДФС у Донецькій області проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 з питань достовірності формування та віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами постачальниками ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД (ЄДРПОУ 40946733) за лютий, квітень, травень та червень 2018 року, ТОВ ГЕОМАКСИС (ЄДРПОУ 40951193) за лютий та травень 2018 року. Копію наказу від 08.11.2018 та повідомлення про проведення перевірки № 758/10/05-99-14-14 від 08.11.2018 вручено головному бухгалтеру 14.11.2018. За наслідком проведення перевірки відповідачем складений акт №№ 1425/05-99-14-14/39649746 від 07.12.2018 (т. 1 арк. справи 30-90).

Перевірка проводилася на підставі документів, наданих позивачем на запити контролюючого органу Про надання формації № 13693/10/05-99-14-14 від 28.03.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту лютого 2018 року по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в сумі 51 007,12 грн. та ТОВ ГЕОМАКСИС - 11 569,62 грн.), № 31401/10/05-99-14-14 від 26.07.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту травня 2018 року в сумі 11288,85 грн. по ТОВ ГЕОМАКСИС ), № 40268/10/05-99-14.14 від 21.09.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту червня 2018 року по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в сумі 175464,25 грн.) та № 32917/10/05-99-14-14 від 06.08.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту травня 2018 року по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в сумі 194496,23 грн.)

В ході перевірки документального підтвердження господарських відносин позивача із ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД (розділ 3.1. акту перевірки) встановлено безпідставність віднесення позивачем до складу податкового кредиту податку на додану вартість в загальній сумі 430 199 грн., у т.ч. за лютий 2018 року - 51 007,00 грн., квітень 2018 року - 6839 грн., травень 2018 року 194 586 грн. (податковий кредит травня 2018 року - 194 496 грн., податковий кредит лютого 2018 року - 90 грн.) та червень 2018 року на 177 767 грн. (податковий кредит червня 2018 року - 175464 грн. та лютого 2018 року - 2303 грн.). В ході перевірки документального підтвердження господарських відносин позивача із ТОВ ГЕОМАКСИС встановлено безпідставність віднесення позивачем до складу податкового кредиту податку на додану вартість в загальній сумі 22859 грн., у тому числі: за лютий 2018 року - 11570 грн., травень 2018 року - 11289 грн.

Згідно висновків акту перевірки по операціям між ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 та ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД (ЄДРПОУ 40946733) за травень, червень та лютий 2018 року з урахуванням віднесення сум податку на додану вартість за лютий 2018 року до податкового кредиту квітня - червня 2018 року та розрахунку коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з ПДВ за квітень 2018 року, ТОВ ГЕОМАКСИС (ЄДРПОУ 40951191) за лютий та травень 2018 року не відбувся перехід права власності та, як наслідок, купівля-продажу товарів (робіт, послуг); операції не мали реального товарного характеру та оформлені первинними документами, що суперечать законодавчим та нормативним актам та є такими, що не мають юридичної сили та доказовості. Крім цього, до складу податкового кредиту в загальній сумі 443 133 грн., ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСКА № 3 у лютому 2018 року включено ПДВ в сумі 2303,00 грн. від контрагента УКРСПЕЦШАХТОБУД , не підтверджений зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних податковою накладною. Перевіркою встановлено порушення позивачем п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2 ст. 198, п. 198.3, 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України із змінами та доповненнями, в результаті чого, платником завищено від ?ємне значення між сумою податкових зобов ?язань та сумою податкового кредиту (рядки 19 декларації) на 173 482 грн., у тому числі за лютий 2018 року у сумі 62 577 грн., за червень у сумі 110 905 грн., та занижено зобов`язання з податку на додану вартість в періоді, що перевірявся (рядок 18 декларації) на загальну суму 269 651 грн., з них: занижено зобов`язання на 272 737 грн. у т.ч. травень 2018 року на 205 875 грн. та червень 2018 року на 66 862 грн., та завищено зобов`язання за квітень 2018 року - на 3 086 грн.

29 грудня 2018 року на підставі висновків акту перевірки ГУ ДФС у Донецькій області прийняті податкові повідомлення-рішення № 0010791414 про зменшення суми від`ємного значення суми податку на додану вартість на 173 482 грн., з яких за лютий 2018 року - 62 577 грн., за червень 2018 року - 110 905 грн. та № 0010781414 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 269 651,00 грн. за основним платежем та на 134 825,50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (арк. справи 26, 28).

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Підпунктом 62.1.3. пункту 62.1. статті 62 Податкового кодексу України проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин віднесено до одного із способів податкового контролю.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт 75.1. статті 75 Податкового кодексу України)

Відповідно до підпункту 75.1.2 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою є перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу (пункту 8.5. статті 78Податкового кодексу України.

Документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом (пункту 79.1. статті 79 Податкового кодексу України).

Згідно пункту 85.2. статті 85 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно підпункту 16.1.5. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов`язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

Платники податку на додану вартість, об`єкти, база та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету визначені розділом 5 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно приписів пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (робіт, послуг) (п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України).

Пунктом 198.6. сттаті 198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.

Згідно зі статтею 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність Україні від 16 липня 1999 року N 996-XIV(надалі за текстом Закон № 996) метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Частина 2 даної статті передбачає, що бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до статті 1 Закону № 996 документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення є первинним документом. Згідно частини 1 статті 9 Закону № 996 первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій є підставою для бухгалтерського обліку. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ВИСНОВКИ

Спір, що виник між сторонами стосується правомірності формування позивачем податкового кредиту звітних податкових періодів лютого, квітня, травня та червня 2018 року за наслідком відображення відбуття господарських операцій з прийняття виконаних ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД будівельно-монтажних робіт та отримання товарно-матеріальних цінностей від ТОВ ГЕОМАКСИС . Висновки акту перевірки щодо безпідставності формування позивачем податкового кредиту лютого, квітня, травня та червня 2018 року на підставі податкових накладних, виданих ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС вмотивовані наступним.

Стосовно правомірності формування податкового кредиту, задекларованого за наслідком відображення в податковому обліку наслідків відбуття господарських операцій з передачі будівельних робіт від ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в акті перевірки зазначено наступне:

1. до перевірки не наданий договір № 741 ШСН від 16.03.2017, укладений між позивачем та ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД на виконання будівельно-монтажних робіт, на який міститься посилання в досліджених в ході перевірки додаткових угодах, через що, як зазначено в акті, неможливо встановити відповідність умов цього договору положенням Цивільного кодексу України. Як зазначено в акті перевірки, додаткові угоди до договору № 741 ШСН від 16.03.2017 не містять всіх обов`язкових умов, що підлягають відображенню в договорі підряду згідно положень Цивільного кодексу України. Наведене стало підставою висновків щодо укладення товариством позивача із ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД угоди без мети її реального здійснення для надання податкової вигоди у вигляді податкового кредиту з ПДВ та зменшення платежів до бюджету.

2. в ході дослідження відповідачем наданих позивачем до перевірки актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в: N 9, №11, №12, №13, №14, №15, №16 за лютий 2018 року; N 24, №25, №26, №27, №28 за травень 2018 року; № 8 КФ, № 14/1-КФ, №29, №30, №31, №32, №33 за червень 2018 року, відповідачем встановлено недоліки їх оформлення, що унеможливлює їх розгляд в якості первинного документа для цілей податкового обліку та підтвердження ними здійснення операцій з виконання будівельних робіт саме ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД . Згідно акту перевірки акти приймання виконаних будівельних робіт форми N КБ-2в не містять обов`язкових реквізитів, а саме: дані з боку замовника: посада особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення від замовника, відсутній особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції з боку замовника, а також дати приймання виконаних будівельних робіт замовником ПАТ ШУ Покровське .

3. на підтвердження виконаних робіт до перевірки не надано Довідку вартості виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3, розрахунок загальновиробничих витрат, підсумкова відомість ресурсів, кошторис на будівельні роботи, довідку про вартість коригування виконаних будівельних робіт і витратах форми КБ-3 (у зв`язку з наявним коригуванням вартості послуг за квітень 2018 року по контрагенту ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД на сум ПДВ 9925 грн.), не надано до перевірки договірні ціни до окремих додаткових угод, а саме: N1 від 16.03.2017, N 6 від 01.08.2017, N 9 від 21.09.2017, N 11 від 30.11.2017, N 16.1 від 03.01.2018, N 17.1 від 03.01.2018), календарний графік робіт, перелік монтажно-демонтажних робіт.

4. в ході проведення перевірки не надані документи щодо пропускного режиму підприємства, документи по обліку робочого часу працівників підрядної організації у відрядженні, щодо транспортування та місця зберігання матеріалів, необхідних для монтажно-будівельних робіт.

5. до перевірки не надано матеріальних звітів, щодо використання ТМЦ для виконання будівельних робіт ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД , що не уможливлює підтвердження фактичного здійснення будівельних робіт.

6. виходячи з переліку задекларованих робіт, ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА №3 до перевірки не надано інформацію щодо наявності у субпідрядника ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД з урахуванням вимог п. 3 глави 61 § 1 Цивільного кодексу України, дозвільних документів на виконання вищезазначених робіт підвищеної небезпеки.

7. в акті перевірки відповідач, посилаючись на дані ІС Податковий Блок стосовно кількості працівників, відсутності основних фондів дійшов висновку про неможливість виконання ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД задекларованих обсягів робіт. Крім цього, в акті перевірки зазначено про непідтвердження джерела реального походження виконаних ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД робіт за попередніми ланками ланцюга формування ПДВ за результатами аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстру податкових накладних (АІС Єдиний реєстр податкових накладних( Архів податкової звітності ). Ланцюг руху ПДВ при здійсненні взаємовідносин із ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД за лютий 2018 року: ПрАТ ЄВРОЦЕМЕНТ-ГРУП УКРАЇНА (ЄДРПОУ 33549911) -ТОВ КРАМАТОРСЬК-ЄВРОЦЕМЕНТ (ЄДРПОУ 4116407) - ТОВ ОКОШКО (ЄДРПОУ 41861517) - ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД , за травень 2018 року - ТОВ ВЕГАС БУД (ЄДРПОУ 41861517) - ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД , за червень 2018 року: ТОВ СД-ПРОГРЕС - ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД . З огляду на що, на думку податкової, податкові накладні від 28.02.2018 № 18 (ПДВ 21 212,21 грн.), №15 (ПДВ 6004,62 грн.), № 16 (ПДВ 11 349,13грн.), №14 (ПДВ 3064,68 грн.), №19 (ПДВ 20 725,61грн.), № 20 (ПДВ 89,82грн.), №17 (ПДВ 6 838,90 грн.), від 31.05.2018 № 38 (ПДВ 1047,90 грн.), № 41 (ПДВ 165909,43 грн.), № 39 (ПДВ 2 274,28 грн.), № 40 (ПДВ 25264,62 грн.) та від 30.06.2018 № 43 (ПДВ 154766,20 грн.), № 44 (ПДВ 902,09 грн.), № 45 (ПДВ 6620,51 грн.), № 46 (ПДВ 3499,50 грн.), № 47 (ПДВ 2133,77 грн.), № 48 (ПДВ 4896,98 грн.), № 49 (641,94 грн.), № 50 (ПДВ 2003,26 грн.), виписані від імені ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД на адресу ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСКА № 3 оформлені неправомірно та не можуть розглядатися в якості первинних документів.

Перелік наданих позивачем до перевірки первинних документів та податкових накладних по відносинам із ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 наведений в додатку 3.1. до акту перевірки.

Стосовно податкового кредиту звітних податкових періодів лютого та травня 2018 року, задекларованого позивачем за наслідком відображення в податковому обліку наслідків відбуття господарських операцій з передачі будівельних робіт від ТОВ ГЕОМАКСИС в акті перевірки зазначено наступне:

ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 від ТОВ ГЕОМАКСИС сформовано податковий кредит на загальну суму 22 859,00 грн., у т.ч. за лютий 2018 року - 11570,00 грн., травень 2018 року - 11289,00 грн.

1. до перевірки позивачем не надані: господарські угоди, на підставі яких здійснювалися фінансово-господарські операції (надано додаткову угоду № 12 від 21.03.2018 до договору 743 ШМП від 22.03.2017); документи щодо підтвердження відповідності продукції, сертифікатів відповідності, застосування яких передбачено нормативно-правовими актами; первинні документи щодо транспортування продукції у лютому 2018 року; регістри бухгалтерського обліку , - документи дозвільного характеру та ліцензії, без яких ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 не може здійснювати певні дії щодо здійснення господарської діяльності; документи, які підтверджують використання ТМЦ (отриманих послуг) в господарській діяльності (журнали-ордери по рахунках 10, 20-28, 371, 631, 685, 90-94 із відповідними субрахунками, акти списання, акти введення в експлуатацію тощо). Наведене стало підставою висновків про неможливість документально підтвердити здійснення господарських операцій з придбання товарів ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 у ТОВ ГЕОМАКСИС .

2. надані до перевірки видаткові накладні та товарно-транспортні накладні, складені з порушеннями встановленого порядку, та які не можуть розглядатись в якості первинного документа для цілей податкового обліку та не підтверджує реальність здійснення операцій з постачання товару саме від ТОВ ГЕОМАКСИС .

В акті зазначено, що ненадання товариством позивача до перевірки договору унеможливлює визначення дотримання суттєвих умов договору на постачання товарно-матеріальних цінностей від ТОВ ГЕОМАКСИС на адресу ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 вимогам законодавства. Разом із тим, ненадання до перевірки документів на підтвердження якості придбаної позивачем продукції свідчить про укладення позивачем угоди без мети її реального здійснення та надання податкової вигоди.

3. Згідно даних системи Податковий блок підсистема Аналітична система , в контрагента позивача - ТОВ ГЕОМАКСИС відсутні трудові та матеріальні ресурси для здійснення господарської діяльності. За наслідком проведеного аналізу податкової інформації не підтверджено формування податкового кредиту за попередніми ланками ланцюга формування ПДВ за результатами аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстру податкових накладних (АІС Єдиний реєстр податкових накладних( Архів податкової звітності ). Ланцюг руху ПДВ при здійсненні взаємовідносин із ТОВ ГЕОМАКСИС за лютий 2018 року: ТОВ ЕРБЕН ПРОДАКТ (ЄДРПО№ 41627831) - ТОВ АМАРОК-ГРІС - ТОВ МАРІБАКС , ланцюг руху ПДВ за травень 2018 року: ТОВ ТД АЛМЕНДА - ТВ ЕЛЬВІРА СТАНДАРТ .

Крім цього узагальненою податковою інформацією № 000918/05-99-14-14/40951193 встановлено нереальність оформлення ТОВ ГЕОМАКСИС з постачальниками та покупцями, у т.ч. із позивачем.

З аналізу положень Податкового кодексу України виходить, що виникнення у платника податку на додану вартість права на включення податку до податкового кредиту пов`язано із фактичним відбуттям господарської операції з постачання товарів (виконання робіт, надання послуг), визначеної в первинних документах, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (далі за текстом Закон №996-XIV). Наслідки в податковому обліку створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов`язані із рухом активів, зміною зобов`язань та власного капіталу платника податків та відповідають змісту укладених договорів. Наявність формально оформлених (складених) первинних документів та/або сплати грошових коштів не може слугувати підставою для формування даних податкового обліку за відсутності факту придбання відповідного активу.

В той же час, сама наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій та відмови у формуванні податкового кредиту, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі платника у зв`язку з його господарською діяльністю.

З наявних в матеріалах справи первинних документів, складенням яких супроводжувалося прийняття позивачем робіт від ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД , та які надавалися позивачем на запити, передуючі призначенню перевірки, до перевірки вбачається наступне.

У лютому 2018 року ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД виконані роботи з ґрунтовки та окраски прогонів загальною вартістю 538,92 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 89,82 грн. (акт №15 від 28.02.2018), роботи з облаштування фундаменту під насосну станцію загальною вартістю 124353,65 грн., у т.ч. ПДВ - 20725,61 грн. (акт №14 від 28.02.2018), роботи з облаштування покриття із бетонної плити загальною вартістю 18388,06 грн., у т.ч. ПДВ - 3064,68 грн. (акт №13 від 28.02.2018), роботи з монтажу металоконструкцій загальною вартістю 36027,71 грн., у т.ч. ПДВ - 6004,62 грн. (акт №11 від 28.02.2018), роботи з облаштування утеплення котловану насосної станції загальною вартістю 127273,24 грн. у т.ч. ПДВ - 21212,21 грн. (акт №9 від 28.02.2018), роботи з вентиляторної установки вентиляційного стволу вартістю 41033,38 грн., у т.ч. ПДВ 6838,90 грн. (акт № 16 від 28.02.2018),роботи з монтажу металоконструкцій загальною вартістю 68094,79 грн. ПДВ 11349,13 ГРН. (АКТ 12 ВІД 28.023.2018) (т. 2 арк. справи 16-19, 22--31, 34-36).

У травні 2018 року ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД виконані роботи з очищення котловану від ґрунту загальною вартістю 13878,98 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 2313,16 грн. (акт №28 від 31.05.2018); роботи з виготовлення опалубки з фанери вартістю 6287,40 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 1047,90 грн. (акт №27 від 31.05.2018); бетонні, залізобетонні роботи по резервуарам 1 та 2 вартістю 995456,50 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 165909,43 грн. (акт №26 від 31.05.2018); роботи з облаштування благоустрою з панельних плит вартістю 13645,69 грн. у т.ч. ПДВ - 2274,28 грн. (акт № 24 від 31.05.2018); залізобетонні роботи по стінам підвальної частини та цоколю насосної станції вартістю 151587,74 грн., у т.ч. ПДВ - 25264,62 грн. (акт 25 від 31.0.52018) (т. 1 арк. справи 241-247, т. 2 арк. справи 1-5а).

У червні 2018 року ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД виконані роботи з облаштування огорожі загальною вартістю 5412,54 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 902,09 грн. (акт №33 від 27.06.2018); роботи з благоустрою та озеленення території вартістю 12802,62 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 2133,77 грн. (акт №32 від 27.06.2018); роботи з благоустрою та озеленення території (додаткові роботи) вартістю 20997,60 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 3499,60 грн. (акт №31 від 27.06.2018); бетонні, залізобетонні та гідроізоляційні роботи вартістю 928597,20 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 154766,20 грн. (акт №30 від 27.06.2018); земляні, гідроізоляційні та монтажні роботи вартістю 39723,60 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 6620,60 грн. (акт №29 від 27.06.2018), бетонні та залізобетонні роботи (коригування) вартістю 12019,55 грн., у т.ч. ПДВ - 2003,26 грн. (акт 17 КФ від 27.06.2018), бетонні та залізобетонні роботи (коригування) вартістю 29381,86 грн., у т.ч. ПДВ - 4896,98 грн. (акт 14/1 КФ від 27.06.2018), бетонні роботи коригування на загальну суму 3851,66 грн., у т.ч. ПДВ - 641,94 грн. (акт 8КФ від 27.02.2018) (т. 1 арк. справи 228-240, т. 2 арк. справи 12-15, 20-21, 37-38).

Описані вище акти прийняття виконаних ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД робіт не містять недоліків оформлення, мають особистий підпис та ПІБ осіб, які брали участь у здійсненні господарської операції що дають змогу ідентифікувати особу, з боку замовника, всі необхідні реквізити первинного документа, достатні для їх відображення в бухгалтерському обліку. Переліки виконаних робіт згідно актів відповідають найменуванню робіт, зобов`язання з виконання яких прийняв на себе ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД згідно укладених додаткових угод до договору № 741 ШСП від 16.03.2017, що наявні в матеріалах справи та були наявними в відповідача під час проведення перевірки (т. 1 арк. справи 185-227).

В матеріалах справи також наявні платіжні доручення на сплату позивачем коштів на користь ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в рахунок сплати вартості прийнятих робіт та акти про витрату давальницької сировини, наданої позивачем та витраченої під час виконання будівельних робіт, відомості щодо дебіторсько-кредиторської заборгованості по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД (т. 2 арк. справи 41-46, 58-79, 56-57).

З наявних в матеріалах справи первинних документах, складенням яких супроводжувалося прийняття позивачем робіт від ТОВ ГЕОМАКСИС вбачається таке:

у лютому 2018 позивачем прийнято від ТОВ ГЕОМАКСИС товарно-матеріальні цінності згідно видаткових накладних № 5 від 08.02.2018 вартістю 1247,54 грн., у т.ч. ПДВ - 207,92 грн.; № 6 від 08.02.2018 вартістю 821,28 грн., у т.ч. ПДВ - 136,88 грн.; № 7 від 08.02.2018 вартістю 3044,40 грн., у т.ч. ПДВ - 507,40 грн.; № 12 від 20.02.2018 вартістю 1843,20 грн., у т.ч. ПДВ - 307,20 грн.; № 13 від 20.02.2018 вартістю 34270,80 грн., у т.ч. ПДВ - 5711,80 грн.; № 14 від 20.02.2018 вартістю 3730,80 грн., у т.ч. ПДВ - 621,80 грн. та здійснено передплату вартості ТМЦ в сумі 1290,94 грн. за платіжним дорученням № 590 від 23.02.2018 та в сумі 23989,56 грн. за платіжним дорученням № 59 від 23.02.2018 (т. 2 арк.. справи 85-90, 109,110);

у травні 2018 року позивачем прийнято від ТОВ ГЕОМАКСИС товарно-матеріальні цінності згідно видаткових накладних № 1 від 03.05.2018 вартістю 7419,60 грн., у т.ч. ПДВ - 1236,60 грн.; № 3 від 07.05.2018 вартістю 52340,40 грн., у т.ч. ПДВ - 8723,40 грн.; № 5 від 11.05.2018 вартістю 6727,68 грн., у т.ч. ПДВ - 1121,28 грн.; № 6 від 17.05.2018 вартістю 1296,00 грн., у т.ч. ПДВ - 216,00 грн. (т. 2 арк.. справи 91-94). На підтвердження транспортування товарно-матеріальних цінностей позивачем надані товарно-транспортні накладні № 03/05 від 03.05.2018, № 07/05 від 07.05.2018, № 14/05 від 14.05.2018, № 17/05 від 17.05.2018 (т. 2 арк. справи 95-102).

Крім цього, позивачем надані платіжні доручення на сплату вартості отриманих товарно-матеріальних цінностей (т. 2 арк. справи 104-113) та відомості щодо дебіторсько-кредиторської заборгованості (т. 2 арк. справи 119-120). Переліки поставлених товарно-матеріальних цінностей відповідають найменуванням визначеним в додаткових угодах до договору № 743 ШСП від 22.03.2017, що наявні в матеріалах справи та були наявними в відповідача під час проведення перевірки (т. 2 арк. справи 74-80).

Надані позивачем видаткові накладні, акти виконаних робіт мають основні реквізити первинного документа, що надають можливість однозначно ідентифікувати цей вид товарів (робіт), їх вартість, містять прізвища та підписи відповідальних осіб, які надають можливість встановити факт відбуття господарських операцій, які ними задокументовані. З огляду на викладене, судом не приймаються доводи відповідача щодо наявності в первинних документах позивача дефектів, виявлення яких обумовило їх неприйняття до уваги під час проведення перевірки.

Під час дослідження наданих позивачем товарно-транспортних накладних № 03/05 від 03.05.2018, № 07/05 від 07.05.2018, № 14/05 від 14.05.2018, № 17/05 від 17.05.2018 судом встановлено обґрунтованість висновків відповідача про неможливість підтвердження наведеними документами факту транспортування будь-яких товарно-матеріальних цінностей, оскільки наведені товарно-транспортні накладні не містять жодного підпису від перевізника - ТОВ НОВА ПОШТА . Водночас, відсутність документів щодо транспортування товарно-матеріальних цінностей не свідчить про безумовне невідбуття господарських операцій.

Судом не приймаються доводи відповідача щодо ненадання позивачем певних документів під час перевірки, через що відповідач був позбавлений можливості встановити певні обставини задля підтвердження правомірності формування позивачем податкового кредиту лютого - червня 2018 року за наслідком відображення вчинення господарських операцій із ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС , як необґрунтовані з огляду на наступне.

Відповідно до статті 82.5 статті 82 Податкового кодексу України податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки після початку перевірки. Проте, із врахуванням підпункту 16.1.5 статті 16 Податкового кодексу України будь-які документи платник податків зобов`язаний надати на письмову вимогу контролюючого органу. З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що відповідачем не направлялося до позивача будь-якої письмової вимоги із визначенням конкретного переліку документів, які має надати позивач. Суд не вважає такою вимогою повідомлення відповідача про початок проведення перевірки, оскільки таке повідомлення не містить чіткого переліку документів, які має надати позивач до перевірки та містить лише загальне нагадування щодо виникнення в платника податків обов`язку надавати всі документи пов`язані із предметом проведення перевірки після початку її проведення.

З наявних в матеріалах справи документів вбачається, що фактично відповідачем проведено перевірку на підставі документів, що були надані позивачем на запити контролюючого органу Про надання формації № 13693/10/05-99-14-14 від 28.03.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту лютого 2018 року по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в сумі 51 007,12 грн. та ТОВ ГЕОМАКСИС - 11 569,62 грн.), № 31401/10/05-99-14-14 від 26.07.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту травня 2018 року в сумі 11288,85 грн. по ТОВ ГЕОМАКСИС ), № 40268/10/05-99-14.14 від 21.09.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту червня 2018 року по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в сумі 175464,25 грн.) та № 32917/10/05-99-14-14 від 06.08.2018 (стосовно достовірності визначення податкового кредиту травня 2018 року по ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД в сумі 194496,23 грн.). Саме ненадання позивачем в повному обсязі витребуваних цими запитами документів стало підставою призначення проведення контролюючим органом позапланової невиїзної перевірки позивача. Документів, які б свідчили про визначення відповідачем переліку необхідних для проведення перевірки документів, які мав надати позивач в матеріалах справи відсутній.

Слід звернути уваги, що положеннями Податкового кодексу України передбачено можливість проведення позапланової перевірки з підстав ненадання платником податків документів на обов`язків письмовий запит контролюючого органу з питань, що визначені в письмових запитах. З наявних в матеріалах справи запитів вбачається, що ними не вимагалося надання позивачем будь-яких документів стосовно формування податкового кредиту квітня 2018 року. Отже, наведений період - квітень 2018 року включений відповідачем до предмету позапланової невиїзної перевірки протиправно.

З наведеного в акті перевірки опису виявлених порушень формування позивачем податкового кредиту лютого - червня 2018 року по контрагентом позивача - ТОВ УКСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС вбачається, що під час визначення правомірності формування позивачем податкового кредиту відповідач надав перевагу наявній в нього податковій інформації та не дав ніякого аналізу наявним в нього первинних документів позивача.

Суд зазначає, що висновки про порушення платником податків правил формування податкового кредиту не можуть засновуватися на відомостях, що стосуються взаємовідносин контрагентів постачальника такого платника. При дослідженні факту здійснення господарської операції повинні оцінюватися відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Не є обов`язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов`язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

Враховуючи наявні в матеріалах справи первинні документи, складанням яких супроводжувалося оформлення відбуття господарських операцій між позивачем та ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів відповідача про невідбуття господарських операцій, наслідки яких відображені позивачем в податковому обліку з податку на додану вартість.

Під час дослідження доводів відповідача стосовно безпідставного включення позивачем до складу податкового кредиту лютого 2018 року податку на додану вартість в сумі 2303 грн. на підставі податкової накладної, що не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних судом встановлено наступне. Відповідно до додатку № 3.1. (т. 1 арк. справи 99-100) до акту перевірки в даному випадку йдеться про віднесення позивачем частково податку на додану вартість за податковою накладною № 16 від 28.02.2018, загальна сума ПДВ за якою становить 11349,13 грн. Згідно витягу з Єдиного реєстру податкових накладних зазначена податкова накладна була зареєстрована 07.03.2018 (т. 2 арк. справи 47). Відповідно до додатку 3.1. до акту перевірки та додатку № 5 до декларації за червень 2018 року (т. 1 арк. справи 170-173) ПДВ в сумі 2302,64 грн. включений до складу податкового кредиту червня 2018 року. Наведене свідчить про те, що на час формування податкового кредиту в сумі 2303,00 грн. на підставі податкової накладної № 16 від 28.02.2018, зазначена податкова накладна була вже зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, доводи відповідача щодо включення позивачем податку на додану вартість до податкового кредиту на підставі податкової накладної, що не зареєстрована в єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи документами.

Наведене вище свідчить про недоведення відповідачем неправомірності формування позивачем податкового кредиту лютого, квітня, травня та червня 2018 року внаслідок включення до складу податкового кредиту податку на додану вартість на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ УКРСПЕЦШАХТОБУД та ТОВ ГЕОМАКСИС та протиправність висновків контролюючого органу щодо завищення позивачем податкового кредиту та, як наслідок, заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість та завищення суми від`ємного значення податку.

Таким чином, відповідачем безпідставно збільшено позивачу грошове зобов`язання з податку на додану вартість на 269 651,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 0010781414 від 29.12.2018 та зменшено від`ємне значення податку на 173482,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 0010791414 від 29.12.2018 Оскільки судом визнано протиправними нарахування відповідачем грошового зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням № 0010781414 від 29.12.2018, штрафні санкції за заниження позивачем податкових зобов`язань з податку на додану вартість в сумі 134 825,50 грн. застосовані також безпідставно.

Враховуючи викладене, заявлені позивачем вимоги про скасування податкового повідомлення-рішення № 0010781414 від 29.12.2018 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 404476,50 грн., з яких за основним платежем - 269651,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 134825,50 грн. та скасування податкового повідомлення-рішення № 0010791414 від 29.12.2018 про зменшення від`ємного значення податку на 173482,00 грн., з яких за лютий 2018 року - 62577,00 грн., червень 2018 року - 110905,00 грн. підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при поданні позову сплачено судовий збір в розмірі 8669,38 грн. за платіжним дорученням № 359 від 19.02.2019 грн., який підлягає присудженню на її користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

З огляду на викладене вище, на підставі положень Податкового кодексу України та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 205, 241-243, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 (адреса: 85300, Донецька обл., м. Покровськ, пл. Шибанкова, буд. 1а, ідентифікаційний код юридичної особи: 39649746) до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької дивізії, будинок 114, ідентифікаційний код юридичної особи 39406028) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0010781414 від 29.12.2018 та № 0010797414 від 29.12.2018 року, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29 грудня 2018 року № 0010791414 про зменшення суми від`ємного значення суми податку на додану вартість на 175785 грн., в частині зменшення від`ємного значення на 173482 грн., з яких за лютий 2018 року - 62 577 грн., за червень 2018 року - 110905 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29 грудня 2018 року № 0010781414 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 269 651,00 грн. за основним платежем та на 134 825,50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 судові витрати в розмірі 8669 (вісім тисяч шістсот шістдесят дев`ять) гривень 38 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повний текст рішення виготовлено 20.05.2019.

Суддя Михайлик А.С.

Дата ухвалення рішення13.05.2019
Оприлюднено23.05.2019

Судовий реєстр по справі —200/2590/19-а

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 04.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні