ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 січня 2010 року 10:20 № 4/226
За позовом ОСОБА_1
до Головного управління Пенс ійного фонду України в м. Києв і
про визнання протиправною від мову № 16886/12 від 23.08.2007, її скасуванн я та зобов' язання вчинити д ії щодо перерахування пенсії
Суддя Вовк П.В.
Секретар судового засідан ня Голод В.С.
Представники:
від позивача ОСОБА_1
від відповідача Наливайко Д.О.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАСУ в с удовому засіданні 26.01.2010 прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний те кст складено і підписано 27.01.2010.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 (надалі Позив ач) звернувся до Окружного ад міністративного суду міста К иєва з позовною заявою до Гол овного управління Пенсійног о фонду України в місті Києві (надалі Відповідач) про визна ння протиправною відмову № 1688 6/12 від 23.08.2007в перерахуванні пенс ії у зв' язку з підвищенням г рошового забезпечення відпо відної категорії військовос лужбовців, скасування рішенн я про відмову, визначення пра ва на перерахунок, зобов' яз ання перерахувати пенсію з 01.0 4.2007 року.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 31 .10.2007 відкрито провадження в ад міністративній справі № 4/158.
Позивач позов підтримує та просить суд задовольнити по зов у повному обсязі.
Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно з положеннями З акону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнени х з військової служби та деяк их інших осіб», постанови Каб інету Міністрів України від 28 березня 2007 року №594 "Деякі питання грошового забезпече ння військовослужбовців, осі б рядового та начальницького складу у 2007 році", наказу Мініс тра оборони України від 14.04.2007 ро ку №175 "Про встановлення грани чних розмірів премії військо вослужбовцям Збройних сил Ук раїни" йому, як військовому пе нсіонеру, повинна бути перер ахована пенсія, однак Відпов ідач відмовив йому у цьому, чи м порушив його законні права .
У судовому засіданні пре дставник Відповідача проти п озову заперечує, посилаючись на те, що згідно із положенням и чинного законодавства Укра їни підстав для перерахунку пенсії Позивачу немає, а тому відмова у такому перерахунк у прийнята правомірно.
Дослідивши матеріали спр ави, суд -
ВСТАНОВИВ:
Ч.2 ст.19 Конститу ції України закріплено, що органи державної влади, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Указом Президента Украї ни від 01 березня 2001 року №121/2001 зат верджено Положення про Пенсі йний фонд України. Відповідн о до п.2 цього Положення Пенсій ний фонд України у своїй діял ьності керується Конституці єю та законами України, актам и Президента України, Кабіне ту Міністрів України та цим П оложенням.
Як встановлено в судовому з асіданні, позивач знаходитьс я на обліку в Головному управ лінні Пенсійного фонду Украї ни в місті Києві і отримує пен сію відповідно до чинних зак онодавчих актів України як в ійськовий пенсіонер.
Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, устан овлених законодавством ( у редакції Закону України ві д 04.04.2006 р. N 3591-IV)
Разом з тим, дію частини тре тьої статті 43 було зупинено на 2007 рік згідно із Законом Укра їни від 19.12.2006 р. N 489-V.
Відповідно до частин треть ої статті 43 із змінами, внесен ими згідно із Законом Україн и від 28.12.2007 р. N 107-VI, пенсії особам оф іцерського складу, прапорщик ам і мічманам, військовослуж бовцям надстрокової служби т а військової служби за контр актом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та ч ленам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпеч ення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військови м (спеціальним) званням, проце нтну надбавку за вислугу рок ів, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (над бавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, устано влених законодавством, та у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України.
При цьому зміни, внесені п ідпунктом 4 пункту 29 розділу II З акону України від 28.12.2007 р. N107-VI, виз нано такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними), згідно з Ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.
Згідно із ч.3 ст. 63 цього Закон у в редакції Закону України в ід 16.12.2004 р. N 2255-IV, із змінами, внесен ими згідно із Законом Україн и від 03.04.2007 р. N 857-V, усі призначені з а цим Законом пенсії підляга ють перерахунку у зв'язку зі з міною розміру хоча б одного з видів грошового забезпеченн я відповідних категорій війс ьковослужбовців, осіб, які ма ють право на пенсію за цим Зак оном, або у зв'язку із введення м для зазначених категорій о сіб нових щомісячних додатко вих видів грошового забезпеч ення (надбавок, доплат, підвищ ень) та премій у розмірах, в становлених законодавством . Перерахунок пенсій здій снюється на момент виникненн я права на перерахунок пенсі й і провадиться у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, у строки, передба чені частиною другою статті 51 цього Закону.
Статтею 105 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік»установлено, що умов и оплати праці працівників п ідприємств, установ та орган ізацій, що фінансуються чи до туються з бюджету, керівникі в підприємств, заснованих на державній, комунальній влас ності, а також умови грошовог о забезпечення військовослу жбовців (осіб рядового і нача льницького складу) затвер джуються виключно Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 105 Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2007 рік" та з мет ою підвищення рівня соціальн ого захисту військовослужбо вців, осіб рядового і начальн ицького складу Кабінет Мініс трів України 28.03.2007 року прийняв постанову N594 «Деякі питан ня грошового забезпечення ві йськовослужбовців, осіб рядо вого і начальницького складу у 2007 році», згідно із якою дозв олено, зокрема, Міністерству оборони здійснювати у поточ ному році, починаючи з 1 квітня , преміювання військовослужб овців, осіб рядового та начал ьницького складу (насамперед осіб рядового, сержантськог о та старшинського складу, як і проходять військову службу за контрактом, осіб рядового , молодшого та середнього нач альницького складу та осіб м олодшого офіцерського склад у) понад встановлений зако нодавством розмір у межах ви датків, передбачених для гро шового забезпечення у 2007 році .
Відповідно до постанови К абінету Міністрів України ві д 28.03.2007 року №594 «Деякі питан ня грошового забезпечення ві йськовослужбовців, осіб рядо вого і начальницького складу у 2007 році»Міністром оборони У країни прийнято наказ «Про в становлення граничних розмі рів премії військовослужбов цям Збройних Сил України». Да ним наказом введено в дію з 01.04. 2007 року граничні розміри прем ії, яка може бути виплачена у в ідсотках від грошового забез печення військовослужбовця м.
У пункті 1 наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних Сил Україн и" передбачено, що з 1 квітня 2007 р оку введені в дію граничні ро зміри премії, яка може бути ви плачена у відсотках від грош ового забезпечення військов ослужбовцям рядового, сержан тського, старшинського та оф іцерського складу, які прохо дять військову службу за кон трактом у Збройних Силах Укр аїни, виходячи з посадових ок ладів і стажу безперервної в ійськової служби.
Таким чином, враховуючи вищ езазначені правові норми, по станова Кабінету Міністрів У країни від 28.03.2007 року №594 та наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 дозволяли, зокрем а, Міністерству оборони здій снювати у поточному році, поч инаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб р ядового та начальницького ск ладу (насамперед осіб рядово го, сержантського та старшин ського складу, які проходять військову службу за контрак том, осіб рядового, молодшого та середнього начальницьког о складу та осіб молодшого оф іцерського складу) понад в становлений законодавством розмір у межах видатків, пере дбачених для грошового забез печення у 2007 році.
Як з' ясовано судом під ч ас розгляду та вирішення спр ави, постанова Кабінету Міні стрів України від 28.03.2007 року №594 т а наказ Міністра оборони Укр аїни від 14.04.2007 року №175 втратили ч инність. Так, зокрема, постано ва Кабінету Міністрів Україн и від 28.03.2007 року №594 втратила чинн ість згідно з постановою Каб інету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб р ядового і начальницького скл аду»від 7 листопада 2007 року N1294.
Разом з тим, в пункті 1 Указу П резидента «Про державну реєс трацію нормативно-правових а ктів та інших органів викона вчої влади» від 03.10.1992 року № 493/92, п ередбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, і ншими органами виконавчої вл ади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й за конні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстр ації
В суді не підтвердилося, що на час розгляду справи наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії в ійськовослужбовцям Збройни х сил України" зареєстровани й згідно із вищезазначеним У казом Президента України.
З огляду на пункт 5 Положенн я про державну реєстрацію но рмативно-правових актів міні стерств, інших органів викон авчої влади, органів господа рського управління та контро лю, що зачіпають права, свобод и й законні інтереси громадя н або мають міжвідомчий хара ктер, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28 грудня 1992 р. N731, відповідни й наказ Міністра оборони не п ідлягає державній реєстраці ї як нормативно-правовий акт .
Згідно із Указом Президент а України «Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетені "О фіційний вісник України" від 13 грудня 1996 року N1207/96 у інформаці йному бюлетені публікуються державною мовою: закони Укра їни; укази і розпорядження Пр езидента України, постанови і розпорядження Кабінету Мін істрів України, що мають норм ативний характер; акти Конст итуційного Суду України; нор мативно-правові акти Націона льного банку України; міжнар одні договори України, що наб рали чинності; нормативні ак ти міністерств, інших центра льних органів виконавчої вла ди, зареєстровані Міністерст вом юстиції України.
Тож у інформаційному бюлет ені "Офіційний вісник Україн и" публікуються закони та інш і нормативно-правові акти Ук раїни, акти Конституційного Суду України.
Окрім того, у п.п.1 пункту 8 Пор ядку оприлюднення у мережі І нтернет інформації про діяль ність органів виконавчої вла ди, що затверджений постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 4 січня 2002 р. N3, передбачено , що на веб-сайті міністерства , іншого центрального органу виконавчої влади розміщуєть ся така інформація, зокрема, н ормативно-правові акти з пит ань, що належать до компетенц ії органу. Даний Порядок не пе редбачає розміщення на веб-с айті міністерства, іншого це нтрального органу виконавчо ї влади усіх правових актів, в иданих відповідним органом в лади.
Підстав вважати, що даний на каз повинен пройти державну реєстрацію у Міністерстві юс тиції України та бути офіцій но оприлюднений немає.
Отже, вбачається, що відпові дний наказ Міністра оборони України не має ознак нормати вно-правового акта.
У рішенні Конституційного Суду України у справі за конс титуційним зверненням Київс ької міської ради професійн их спілок щодо офіційного тл умачення частини третьої ст атті 21 Кодексу законів про пра цю України (справа про тлумач ення терміну "законодавство" ) від 9 липня 1998 року N 12-рп/98 зазнач ається, що термін "законодавс тво", зокрема, треба розуміти т ак, що ним охоплюються зак они України, чинні міжнародн і договори України, згода на о бов'язковість яких надана Ве рховною Радою України, а тако ж постанови Верховної Ради У країни, укази Президента Укр аїни, декрети і постанови Каб інету Міністрів України, при йняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституці ї України і законів України. З цього випливає, що наказ М іністра оборони України у тл умаченні Конституційного Су ду України не є законодавств ом.
За таких обставин, суд вважа є, що відповідач як суб' єкт в ладних повноважень, діючи в м ежах наданих йому повноважен ь та у спосіб, що передбачений Конституцією України та зак онами України, не має достатн іх підстав для виконання нак азу Міністра оборони України №175 від 14.04.2007 року "Про встановле ння граничних розмірів премі ї військовослужбовцям Зброй них Сил України" і проводити п ерерахунок пенсії позивачу.
При цьому, з метою однаковог о застосування судами загаль ної юрисдикції положень Конс титуції та законів України, с удом враховується позиція ад міністративних судів у даній категорії справ. Зокрема, бер еться до уваги ухвала Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 28.01.2009 року у с праві № 22-а-9884/08 за позовом гр. О СОБА_3 до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в м. Києві про скасування ріше ння та зобов' язання вчинити певні дії, ухвала Вищого адм іністративного суду від 28.04.2009 р оку у справі за позовом ОСО БА_4 до Військового комісар іату АР Крим, Головного управ ління Пенсійного фонду АР Кр им про перерахунок пенсії, по станова Верховного Суду Укра їни від 24.10.2009 року у справі за по зовом ОСОБА_5 до Головного управління Пенсійного фонду України про зобов' язання д о перерахунку пенсії.
Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про відмову у задоволен ні позову.
Керуючись ст.ст. 2,158,162 КАСУ, су д.
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адмін істративного позову відмови ти.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя П.В.Вовк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2010 |
Оприлюднено | 25.03.2010 |
Номер документу | 8208595 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вовк П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні