ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№444/53/18
У Х В А Л А
про встановлення нового строку подання звіту
про виконання судового рішення та накладення штрафу
30 травня 2019 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сакалоша В.М.,
секретаря судового засідання Гулкевича В.О.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні питання про прийняття звіту Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18 за позовом ОСОБА_1 до Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
На виконання вимог ухвали суду від 21 лютого 2019 року про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення Боянецька сільська рада Жовківського району Львівської області подала клопотання (вх.№ 14777 від 26.04.2019), в якому повідомила, що вказану ухвалу розглянуто на сесії Боянецької сільської ради 18.04.2019 і прийнято рішення. На підтвердження зазначеного до поданого клопотання відповідачем долучено Рішення двадцять п`ятої сесії сьомого демократичного скликання Боянецької сільської ради від 18.04.2019, яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі "Щербаневі городи" в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області.
У судовому засіданні представник відповідача стверджував, що рішення суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18 виконано та наполягав на прийнятті поданого звіту про виконання судового рішення.
Позивач в судовому засіданні просив суд відмовити відповідачу у прийнятті звіту про виконання судового рішення та встановити відповідачу новий строк для подання звіту та накласти штраф на відповідача, через невиконання ним рішення суду.
Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, розглянувши звіт про виконання судового рішення, суд дійшов висновку, що у прийнятті звіту необхідно відмовити, виходячи з наступного.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі № 444/53/18 позов ОСОБА_1 до Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - задоволено повністю. Суд визнав протиправною бездіяльність Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі "Щербаневі городи" в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області. Також суд зобов`язав Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області вирішити питання за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 року про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га для ведення фермерського господарства в урочищі "Щербаневі городи" в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області.
Рішення суду набрало законної сили 04.09.2018.
Відповідно до ст.ст. 129, 129-1 Конституції України обов`язковість рішень суду визначена як одна з основних засад судочинства. Суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до Закону України Про судоустрій і статус суддів та ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України) судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Аналогічна норма закріплена в ст.370 КАС України, згідно з якою судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Питання судового контролю за виконанням судових рішень врегульовано статтею 382 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Так, ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення зобов`язано відповідача подати до суду звіт про виконання рішення суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18 протягом 45 робочих днів з моменту набрання ухвалою законної сили.
На виконання ухвали суду від 21.02.2019 Боянецька сільська рада Жовківського району Львівської області подала клопотання (вх.№ 14777 від 26.04.2019), в якому повідомила, що вказану ухвалу розглянуто на двадцять п`ятій сесії сьомого демократичного скликання Боянецької сільської ради 18.04.2019 і прийнято рішення, яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі "Щербаневі городи" в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області. Вказане рішення мотивоване невідповідністю розташування вказаної земельної ділянки містобудівній документації, Генеральному плану с.Боянець, яким не передбачено розташування земель сільськогосподарського призначення на території цього населеного пункту.
Суд вважає, що прийняття двадцять п`ятою сесією сьомого демократичного скликання Боянецької сільської ради рішення від 18.04.2019, яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі "Щербаневі городи" в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області не є свідченням належного виконання рішення суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18, з огляду на таке.
Рішенням від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18, суд зобов`язав Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області вирішити питання за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 року про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га для ведення фермерського господарства в урочищі "Щербаневі городи" в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області.
При цьому, у вказаному рішенні суду надана правова оцінка підставності надання дозволу позивачу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі "Щербаневі городи" та наголошено, що при розгляді вказаного питання відповідач в обов`язковому порядку повинен враховувати висновки цього судового рішення.
Так, відповідно до ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Натомість, як вбачається з поданого на розгляд суду звіту, останній, висновків суду наведених у рішенні від 31.07.2018 у справі №444/53/18 не врахував, відтак вказане рішення суду залишається невиконаним.
Відповідно до ч.2 ст.6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Суд враховує, що у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Юрій Миколайович Іванов проти України", яке набуло статусу остаточного 15.01.2010, констатовано систематичне невиконання в Україні рішень національних судів. З огляду на суть порушення суд зобов`язав державу, зокрема, невідкладно запровадити ефективний засіб юридичного захисту (або комплекс таких засобів), який би забезпечив адекватний та достатній захист від невиконання або затримки у виконанні рішення національного суду, за виконання якого вона несе відповідальність відповідно до принципів, встановлених практикою Європейського суду з прав людини.
У рішеннях Європейського суду з прав людини у справах "Ромашов проти України" від 27.07.2004, "Шаренок проти України" від 22.02.2004 зазначається, що право на судовий захист було б ілюзорним, якби правова система держави дозволяла, щоб остаточне зобов`язальне рішення залишалося бездієвим на шкоду одній із сторін; виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має вважатися невід`ємною частиною судового процесу.
Враховуючи наведене, з метою ефективного захисту прав позивача та забезпечення реального виконання рішення суду суд вважає за необхідне встановити відповідачу новий строк для подання звіту про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 у справі №444/53/18 та зобов`язати Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області подати до суду у сорокаденний строк з моменту набрання законної сили ухвалою звіт про виконання рішення суду від 31.07.2018 у справі №444/53/18.
Згідно з ч. 2 ст. 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч.3 ст.382 КАС України половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.
. Відповідно до ч.6 ст.386 КАС України ухвала суду про накладення штрафу, що набрала законної сили, направляється для виконання до державної виконавчої служби. З наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня у розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції
Відповідно до ч.7 ст.382 КАС України сплата штрафу не звільняє від обов`язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання. Повторне невиконання цього обов`язку тягне за собою застосування наслідків, установлених частинами першою і другою вказаної статті, але розмір нового штрафу при цьому збільшується на суму штрафу, який було або мало бути сплачено за попередньою ухвалою.
Так, посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції є заходом для забезпечення конституційного права на судовий захист.
Невиконання рішення суду на протязі тривалого часу є порушенням права на справедливий судовий розгляд, що є порушенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Відповідно до ч.3 ст. 24 Закону України Про місце самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Згідно ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова серед іншого: забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; та ін.
Виходячи з аналізу вказаних норм Закону, слід дійти висновку, що кожен депутат повинен розуміти важливість своєчасного і належного виконання судового рішення, та відповідно прикласти зусиль для його виконання, а голова відповідної ради повинен належним чином організувати процес розгляду питання виконання судового рішення.
Таким чином, з огляду на викладене та з врахуванням положення ч.2 ст. 382 КАС України, суд дійшов висновку про достатність підстав для накладення штрафу на керівника відповідача суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення - голову Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області.
Відповідно до приписів ч.2 ст.382 КАС України розмір можливого штрафу за неподання звіту про виконання рішення знаходиться у межах від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Визначаючи розмір штрафу, суд вважає за необхідне застосувати його у мінімальному розмірі, тобто, на рівні двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, оскільки такий розмір буде достатнім для відповідача, та спонукає його виконати рішення суду. Його грошовий вираз становить 38420 (20 х 1921) грн. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 250, 256, 293-295, 382, пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України, суд -
у х в а л и в:
У прийнятті звіту Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про виконання рішення суду Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18 за позовом ОСОБА_1 до Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Встановити новий строк для подання звіту про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 у справі №444/53/18 та зобов`язати Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області подати до суду у сорокаденний строк з моменту набрання законної сили ухвалою звіт про виконання рішення суду від 31.07.2018 у справі №444/53/18.
Накласти на керівника суб`єкта владних повноважень відповідального за виконання рішення суду голову Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04372141, місцезнаходження: 80340, Львівська область, Жовківський район, с.Боянець, вул. Івана Франка, 99) штраф у сумі 38420 (тридцять вісім тисяч чотириста двадцять), 00грн. (двадцять розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб), з яких 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять),00 грн. стягнути на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_2) та 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять), 00 грн. стягнути до Державного бюджету України.
Попередити керівника суб`єкта владних повноважень голову Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про те, що за правилами ч. 6 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України з наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня в розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.
Повний текст ухвали складений та підписаний 03.06.2019.
Суддя В.М.Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2019 |
Оприлюднено | 04.06.2019 |
Номер документу | 82137473 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні