Постанова
від 29.07.2019 по справі 444/53/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2019 рокуЛьвів№ 857/6791/19

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Шинкар Т.І., Судової-Хомюк Н.М.,

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2019 року (головуючий суддя Сакалош В.М., м. Львів, повний текст складено 03.06.2019) по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області в якому просив визнати протиправною бездіяльність Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області, що полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту села Боянець комунальної власності - земель сільськогосподарського призначення для фермерського господарства, як такої, що перебуває у його користуванні більше 25 років та зобов`язати Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області вирішити питання за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі Щербаневі городи , в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року адміністративний позов задовольнити повністю. Визнано протиправною бездіяльність Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області. Зобов`язано Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області вирішити питання за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га для ведення фермерського господарства в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у даній справі задоволено. Зобов`язано Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області подати звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18 протягом 45 робочих днів з моменту набрання ухвалою законної сили.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2019 року у прийнятті звіту Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року відмовлено. Встановлено новий строк для подання звіту та зобов`язано Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області подати до суду у сорокаденний строк з моменту набрання законної сили ухвалою звіт про виконання рішення суду від 31.07.2018.

Накладено на керівника суб`єкта владних повноважень відповідального за виконання рішення суду голову Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04372141, місцезнаходження: 80340, Львівська область, Жовківський район, с.Боянець, вул. Івана Франка, 99) штраф у сумі 38420 (тридцять вісім тисяч чотириста двадцять), 00грн. (двадцять розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб), з яких 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять),00 грн стягнуто на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) та 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять), 00 грн стягнуто до Державного бюджету України. Попереджено керівника суб`єкта владних повноважень голову Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області про те, що за правилами ч. 6 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України з наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня в розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції.

Не поголившись з ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2019 року Боянецька сільська рада Жовківського району Львівської області оскаржила її в апеляційному порядку вважає, що судом неповно з?ясовано обставини справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, тому просить ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 30.05.2019 скасувати, та постановити нову, якою затвердити звіт Боянецької сільської рад у справі за позовом ОСОБА_2 до Боянецької сільської ради Жовкіського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов?язання вчинити дії.

В апеляційній скарзі зазначає, що у рішенні Львівського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 відсутнє посилання на встановлення судового контролю за виконанням судового рішення та призначення відповідальної особи.

Всупереч діючому законодавству 21 лютого 2019 року Львівським окружним адміністративним судом постановлено ухвалу у справі № 444/53/18, якою встановлено судовий контроль за виконанням судового рішення у справі за заявою позивача.

Зобов?язано Боянецьку сільську раду подати звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 протягом 45 робочих днів з моменту набрання ухвалою законної сил.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 267 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Згідно п.п. 10.10.12. Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013 Про судове рішення в адміністративній справі , резолютивна частина рішення є завершальною і відображає результат вирішення справи адміністративної юрисдикції, а тому повинна містити чіткі та вичерпні висновки щодо всіх вимог, які були предметом позову, апеляційної чи касаційної скарги. Резолютивна частина судового рішення, за загальним правилом, повинна містити: висновок суду про задоволення позову (клопотання, подання), апеляційної чи касаційної скарги повністю або частково чи відмову в його (її) задоволенні повністю або частково, чи залишення його (її) без задоволення: висновок суду по суті вимог; розподіл судових витрат; інших правових наслідків ухваленого рішення; строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили та його оскарження; встановлений судом строк для подання суб`єктом владних повноважень - відповідачем до суду першої інстанції звіту про виконання постанови, якщо вона вимагає вчинення певних дій.

З метою забезпечення судового контролю за своєчасним і належним виконанням судового рішення суд у резолютивній частині рішення повинен повніше використовувати право покладати обов`язок на суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у визначений строк звіт про виконання судового рішення (частина перша статті 267 КАС України).

Оскільки питання про зобов`язання суб`єкта владних повноважень відповідача у справі подати суду звіт про виконання постанови суду вирішується цією ж постановою при розгляді справи по суті, а не на підставі заяви позивача після завершення розгляду справи, а також питання про накладення штрафів за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання постанови суду або в разі неподання такого звіту, вирішуються при наявності зазначення у постанові суду, якою справу було вирішено по суті, про необхідність подання звіту щодо виконання, а не за ініціативою позивача за заявою про контроль за виконанням судового рішення після його ухвалення.

Постановляючи оскаржувану ухвалу, суд прийшов до висновку, що суб?єктом владних повноважень не враховано висновків суду наведених у рішенні від 31.07.2018 у справі № 444/53/18.

Згідно поданого на адресу суду звіту вбачається, що на двадцять п?ятій сесії сьомого демократичного скликання Боянецької сільської ради від 18.04.2019 року було розглянуто ухвалу про встановлення контролю за виконанням судового рішення від 21.02.2019 року у справі № 444/53/18 за результатами розгляду ухвали було прийнято рішення від 18.04.2019 року № 07, яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1.5 га. в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту с.Боянець.

В обгрунтування прийнятого рішення покладено, те що відповідно до затвердженого генерального плану села Боянець в межах населеного пункту не передбачено розташування земель сільськогосподарського призначення.

Статтею 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до п.1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України , цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

Статтею 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено повноваження сільського селищного, міського голови, і серед таких не має одноосібного вирішення земельних питань.

Натомість, головою Боянецької сільської ради було скликано чергову сесію та розглянуто ухвалу від 21.02.2019.

Згідно відомостей поіменного голосування на 25 сесії Боянецької сільської ради сільський голова голосував - за. Однак, за результатами голосування позитивного рішення, щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки не прийнято.

Враховуючи наведене, судом безпідставно накладено стягнення у вигляді штрафу на голову Боянецької сільської ради, оскільки останній виконав вимоги, як рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 так і ухвали суду від 21.02.2019 у справі № 444/53/18.

Згідно ст.24 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов?язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Відповідно до вимог ч.1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних міркувань.

Питання судового контролю за виконанням судових рішень врегульовано статтею 382 КАС України, і відповідно до частини першої вказаної статті суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Суд апеляційної інстанції вважає помилковими твердження апелянта про те, що питання судового контролю за виконанням судових рішень, а саме зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, можливе лише при прийнятті рішення при розгляді справи по суті, а не на підставі заяви позивача після завершення розгляду справи.

Як уже зазначалось вище ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення зобов`язано відповідача подати до суду звіт про виконання рішення суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18 протягом 45 робочих днів з моменту набрання ухвалою законної сили.

На виконання ухвали суду від 21.02.2019 Боянецька сільська рада Жовківського району Львівської області подала клопотання (вх.№ 14777 від 26.04.2019), в якому повідомила, що вказану ухвалу розглянуто на двадцять п`ятій сесії сьомого демократичного скликання Боянецької сільської ради 18.04.2019 і прийнято рішення, яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області. Вказане рішення мотивоване невідповідністю розташування вказаної земельної ділянки містобудівній документації, Генеральному плану с.Боянець, яким не передбачено розташування земель сільськогосподарського призначення на території цього населеного пункту.

Постановляючи оскаржувану в апеляційному порядку ухвалу, суд першої інстанції виходив з того, що прийняття двадцять п`ятою сесією сьомого демократичного скликання Боянецької сільської ради рішення від 18.04.2019, яким відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області не є свідченням належного виконання рішення суду від 31 липня 2018 року у справі №444/53/18, з огляду на те, що у вказаному рішенні суду надана правова оцінка підставності надання дозволу позивачу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га в урочищі Щербаневі городи та наголошено, що при розгляді вказаного питання відповідач в обов`язковому порядку повинен враховувати висновки цього судового рішення. А відповідно до ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Однак, такий висновок суду першої інстанції є помилковим.

Рішенням суду від 31 липня 2018 року у даній справі зобов`язано Боянецьку сільську раду Жовківського району Львівської області вирішити питання за заявою ОСОБА_1 від 30.11.2017 про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки площею 1,5 га для ведення фермерського господарства в урочищі Щербаневі городи в межах населеного пункту села Боянець Жовківського району Львівської області. Отже, суд першої інстанції не вказав, яке саме рішення повинно бути прийняте за заявою ОСОБА_1 . Більше того вирішення земельних питань з урахуванням положень ЗК України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні є дискреційними повноваженнями ради.

Крім того, суд першої інстанції довільно тлумачив та застосував у даній спірній ситуації положення ч. 4 ст. 245 КАС України, бо згідно вказаної норми у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. Зобов?язання судом відповідача вирішити питання за заявою ОСОБА_1 не обмежує право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Крім того, згідно ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Відповідно до п.1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України , цим та іншими законами до їх відання. Статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

Статтею 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено повноваження сільського селищного, міського голови. Серед вказаного у цій нормі переліку не має повноважень сільський голова одноосібного вирішувати земельні питання. А відповідно до своїх повноважень голова Боянецької сільської ради скликав чергову сесію та розглянув ухвалу суду від 21.02.2019.

Враховуючи наведене, оскільки судом зобов?язано вчинити певні дії Боянецьку сільську раду, то суд першої інстанції безпідставно наклав стягнення у вигляді штрафу на голову такої ради, оскільки останній вчинив дії, які наділено його законом.

Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно з ч. 2 ст. 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Вказаною нормою суд не наділений повноваженнями щодо відмови у прийнятті звіту, як то вказав в резолютивній частині ухвали суд першої інстанції.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що ухвалу суду першої інстанції слід скувати, бо така винесена з порушенням норм процесуального права, а висновки суду не відповідають обставинам справи.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 310, ст. 320, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Боянецької сільської ради Жовківського району Львівської області задовольнити частково, ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2019 року по справі № 444/53/18 скасувати.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Т.І. Шинкар

Н.М. Судова-Хомюк

повний текст складено 31.07.2019

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2019
Оприлюднено01.08.2019
Номер документу83356006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —444/53/18

Постанова від 29.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Жовківський районний суд Львівської області

Мартинишин Я. М.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Жовківський районний суд Львівської області

Мартинишин Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні