Рішення
від 03.06.2019 по справі 922/2536/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" червня 2019 р.м. ХарківСправа № 922/2536/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Лавровой Л.С.

при секретарі судового засідання Пунтус Д.А.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Керівника Харківської місцевої прокуратури №5, м. Харків третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору - Державна служба України з безпеки на транспорті, м.Київ до ТОВ "Будсервіс-ВБ", м. Харків про стягнення коштів за участю представників:

прокурора (позивача) - Чирик В.Г.

відповідача - Комаров М.С.

третьої особи - ОСОБА_1 М.

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2018 року до суду звернувся Керівник Харківської місцевої прокуратури №5 в інтересах держави до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ", м. Харків та просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" (код ЄДРПОУ 33607056, 61001, Харківська обл., м. Харків, вулиця Плеханівська, будинок 92 А, корпус В, кімната 1101) в дохід державного бюджету України (р/р 31212216020002, одержувач УК у м. Харкові, код ЄДРПОУ 37999649, банк отримувача: 22160100), плату за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування в сумі 29261,50 грн.

Ухвалою від 14.09.2018 р. було відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження, встановлено сторонам строк на подання заяв по суті справи та призначено судове засідання на 01.10.2018 р. о 09:30. Ухвалою від 01.10.2018 р. розгляд справи було відкладено на 10.10.2018 р. о 12:30.

Ухвалою від 10.10.2018 р. провадження у справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №520/8515/18.

Ухвалою від 11.05.2019 р. провадження було поновлено, засідання по справі призначено на 03.06.2019 р. о 10:30.

17.05.2019 р. через канцелярію господарського суду від Державної служби України з безпеки на транспорті надійшли письмові пояснення по справі (вх. №12036), в яких третьою особою надано роз`яснення щодо здійснення габаритно-вагового контролю та нарахування плати за проїзд, обладнання габаритно-вагового комплексу, Методики зважування транспортного засобу, щодо тимчасового затримання транспортного засобу та щодо повноважень і компетентності посадової особи, яка провела перевірку. Державна служба України з безпеки на транспорті просить суд врахувати надані пояснення та задовольнити позовні вимоги Керівника Харківської місцевої прокуратури №5 в повному обсязі. Надані пояснення разом з доданими документами судом досліджено та долучено до матеріалів справи.

У призначеному на 03.06.2019 р. судовому засіданні прокурор та представник третьої особи підтримали заявлені позовні вимоги по справі. Представник відповідача проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та зазначав про необґрунтованість заявлених позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази та викладені доводи, судом встановлено наступне.

Відповідно до направлення від 29 травня 2018 року №029313, виданого начальником Управління Державної служби України з безпеки на транспорті у Харківській області, старшим державним інспектором відділу державного контролю та нагляду за безпекою на водному транспорті Волковим Д.В. та старшим державним інспектором відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Троневич О.А. 31 травня 2018 року на пересувному пункті габаритно-вагового контролю на автодорозі М-03 Київ - Харків - Довжанський 516 км було здійснено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу АС 3251/2 КОБАЛЬТ реєстраційний НОМЕР_1 , який належить Товариству з обмеженою відповідальністю "БУДСЕРВІС-ВБ" на праві власності, за результатами якого складено Акт № 0010279 від 31.05.2018 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, а також Довідку № 00023279, в яких зафіксовано наступні вагові параметри зазначеного вище автомобіля: нормативно допустима повна маса становить 40 т; фактична повна маса - 35,32 т; нормативно допустиме навантаження на вісь становить 11т, 8т, 8т; фактичне навантаження на осі - 7,155т, 14,065т, 14,100т.

На підставі складених документів габаритно-вагового контролю, Управлінням Укртрансбезпеки у Харківській області складено Розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування про перевищення транспортним засобом нормативних вагових/габаритних параметрів до акту від 31.05.2018 року №0010279, згідно з яким ТОВ БУДСЕРВІС-ВБ нарахована плата за проїзд в сумі 962,55 євро.

Відповідно до абз. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено Укртрансбезпеку, реорганізувавши шляхом злиття Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті та Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (далі - Укртрансінспекція). Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 11 лютого 2015 року №103, Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Згідно з підпунктами 15, 27 пунктом 5 зазначеного Положення Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює: габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю. Укртрансбезпека виконує функції габаритно-вагового контролю транспортних засобів та нараховує відповідну плату за перевищення нормативів допустимої ваги транспортного засобу. Управління Укртрансбезпеки в Харківській області не є самостійною юридичною особою, а є структурним підрозділом Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека). Зважаючи на викладене, Державна служба України з безпеки на транспорті є органом, уповноваженим державною здійснювати відповідні повноваження у спірних правовідносинах.

Частиною 2 ст. 29 Закону України Про дорожній рух передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Відповідно до положень от. 6 Закону України Про автомобільний транспорт центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Пунктом 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567, передбачено, що державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок. Згідно п. З Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування , габаритно - ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху. Відповідно до п.п. 4 п. 2 Порядку № 879, габаритно - ваговий контроль - це контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Законодавством України не передбачено механізму примусового стягнення Укртрансбезпекою та її територіальними підрозділами плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у випадку несплати у добровільному порядку, або звернення із позовом про таке стягнення до суду, а також той факт, що несплата коштів тягне за собою ненадходження коштів до Державного бюджету України, що суттєво порушує інтереси держави, у прокурора виникають всі підстави для звернення до суду самостійно з позовом на захист інтересів держави, у зв`язку з чим прокурор набуває статусу позивача у за таким позовом.

Враховуючи викладене, Керівник Харківської місцевої прокуратури №5 в інтересах держави звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" про стягнення в дохід державного бюджету України плати за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування в сумі 29261,50 грн.

Окрім того, судом встановлено, що в жовтні 2018 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просило визнати протиправним та скасувати Розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту від 31.05.2018 року № 0010279, згідно до якого ТОВ БУДСЕРВІС-ВБ зобов`язано сплатити до державного бюджету України 962,55 євро.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 р. в задоволенні адміністративного позову було відмовлено. Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2019 р. по справі №520/8515/18 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" задоволено частково, рішення Харківського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 по справі №520/8515/18 скасовано, провадження у справі №520/8515/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - закрито. Судом зазначено, що заявлені позивачем вимоги не підлягають розгляду, як в порядку адміністративного судочинства, так і взагалі не підлягають судовому розгляду, а правомірність нарахування таких сум, повинна бути предметом дослідження при розгляді справи про стягнення нарахованих сум у суді господарської юрисдикції.

В межах розгляду господарської справи №922/2536/18 відповідачем було надано відзив на позовну заяву, в якому ТОВ БУДСЕРВІС-ВБ заперечує проти позовних вимог, зазначає, що розрахунок плати за проїзд є незаконним, оскільки як проведення габаритно-вагового контролю, належного товариству автомобіля, так і безпосередньо розрахунок плати за проїзд було здійснено із порушенням норм чинного законодавства України.

Відповідач зазначав, що відповідно до підпункту 2 пункту 2 Порядку №879 вимірювання (зважування) - процес визначення за допомогою вимірювального (зважувального) обладнання габаритно-вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, що проводяться згідно з методикою, затвердженою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології. Однак, на теперішній час будь-якої методики, якою б визначався процес зважування вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, та яка була б затверджена уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології, не існує.

Окрім того, під час проведення габаритно-вагового контролю автомобіля на вимогу водія, який здійснював управління автомобілем, пред`явити свідоцтво про повірку ваг, які були використані для зважування, посадовими особами Управління цього зроблено не було, тому відповідач вважає, що ваги, які використовувалися для зважування не пройшли повірку та не могли використовуватися при зважуванні. В порушення пп. 4 п.4 Порядку №1007/1207 посадовими особами Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю не було видано водію довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю. Також, після виявлення факту перевищення вагового нормативного параметра автомобіля ТОВ БУДСЕРВІС-ВБ подальший рух автомобіля не був обмежений згідно зі ст. 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідач стверджував, що габаритно-ваговий контроль транспортного засобу був здійснений некомпетентною та неповноважною посадовою особою, з огляду на те, що він є інспектором відділу державного контролю та нагляду за безпекою на водному транспорті. Взята в розрахунку відстань - 93 км на думку відповідача є припущенням, а не достовірними даними і ставка плати за кожен кілометр відстані визначена неправильно, з порушенням приписів Порядку №879.

У наданих до суду поясненнях по суті справи (вх.12036 від 17.05.2019 р.) третя особа, спростовуючи заперечення відповідача, зазначала наступне.

Пунктом 15 Порядку № 1567 вказано виключний перелік питань, що перевіряється контролюючими особами під час здійснення рейдової перевірки, зокрема, в частині виконання внутрішніх вантажних перевезень перевіряється:

- наявність визначених ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;

- додержання водієм режиму праці та відпочинку;

- виконання водієм вимог Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи на підставі яких виконуються вантажні перевезення.

Відповідно до п. 16 Порядку № 1567, під час рейдової перевірки можливе здійснення габаритно-вагового контролю.

В підпункті 3 пункту 2 Порядку № 879 наведено визначення поняття великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10 жовтня 2001 р. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Пунктом 6 Порядку № 879 вказано, що габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів. Відповідно до п. 20 Порядку № 879, за результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.

Відповідно до п. 22.5 Правил дорожнього руху України, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11т, здвоєні осі - 18т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

31.05.2018 р. контролюючими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області, на підставі Щотижневого графіку проведення рейдових перевірок Управління Укртрансбезпеки у Харківській області в період з 28.05.2018 по 03.06.2018 та відповідно до направлення на перевірку № 029313 від 29.05.2018, на 516 км а/д Київ - Харків - Довжанський проводилась рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення вантажів та пасажирів. Відповідно до п. З, 4 Порядку зупинення транспортного засобу, затвердженого постановою КМУ № 422 від 20.05.2013, був зупинений транспортний засіб марки АС модель 3251/2 Кобальт реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить та використовується відповідачем. За результатами зважування вищезазначеного транспортного засобу (чек № 251 від 31.05.2018) співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Харківській області було встановлено, що навантаження на здвоєну ось складає 28,165 тон при максимально допустимому навантаженні для даного типу транспортного засобу 16 тон. Враховуючи, що законодавчо встановлена похибка становить 2%, то транспортний засіб необхідно вважати невеликоваговим лише при навантаженні на здвоєну осі - 16,320 т. У зв`язку з виявленими під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових параметрів нормам та правилам, контролюючими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області, було складено Довідку № 0023279 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 31.05.2018 та Акт № 0010279 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 31.05.2018 р.

Спільним наказом Міністерства інфраструктури України та Міністерства внутрішніх справ України №1007/1207 від 10.12.2013, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2014 за №215/24992, зокрема підпунктом 5 пункту 4, зазначено, що посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пункту 30 Порядку № 879:

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В х К, де

Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 км. проїзду;

Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (вісі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 км проїзду;

Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 км. проїзду;

В - відстань перевезення, км.

Пунктом 31-1 Порядку № 879 визначено, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення хоча б одного вагового або габаритного параметру (К): до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.

Відповідно до наведеної формули було виконано Розрахунок плати за проїзд великовагового та (або) великогабаритного транспортного засобу в Акті № 0010279 від 31.05.2018 р.

В обґрунтування використання інтернет ресурсу della.com.ua для визначення відстані третя особа посилалася на правову позицію, викладену Вищим адміністративний суд України в рішення по справі №813/214/16, а саме в ухвалі від 09.03.2017 р.

Щодо визначення ставки плати за проїзд третя особа вказувала, що Додатком до Постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 встановлено, що в разі перевищення осьових навантажень від 10 до 20 відсотків ставка плати за проїзд за кожен кілометр складає 0,27 євро, а понад 20 відсотків за кожні наступні 5 відсотків - 0,15 євро. З огляду на зазначене, враховуючи перевищення осьових навантажень на 76 відсотків ставка становить: 2,07= 0,27 (від 10% до 20%) + 0,15 (від 20% до 25%) + 0,15 (від 25% до 30%) + 0,15 (від 30% до 35%) + 0,15 (від 35% до 40%) + 0,15 (від 40% до 45%) + 0,15 (від 45% до 50%) + 0,15 (від 50% до 55%) + 0,15 (від 55% до 60%) + 0,15 (від 60% до 65%) + 0,15 (від 65% до 70%) + 0,15 (від 70% до 75%) + 0,15 (від 75% до 80%).

Щодо обладнання габаритно-вагового комплексу, Методики зважування транспортного засобу, тимчасового затримання транспортного засобу та повноважень посадових осіб, які проводили перевірку, Державною службою України з безпеки на транспорті було надано такі пояснення.

В пункті габаритно-вагового контролю в Харківській області на 516 км а/д М-03 Київ - Харків - Довжанський 31.05.2018 р. використовувались ваги - Прилад автоматичний для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030E-AS2-PWIA серійний номер приладу 423, введений в експлуатацію 20.12.2017 р. Відповідно до Міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, затверджених Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 1747 від 13.10.2016, для приладів автоматичних для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь міжповірочний інтервал становить 1 рік. До матеріалів справи було надано Сертифікат перевірки типу, Декларацію про відповідність та Сертифікат відповідності приладу №423. Враховуючи вищезазначене, станом на момент використання вагового обладнання у Укртрансбезпеки наявні всі передбачені Законом України Про метрологію та метрологічну діяльність документи на прилад автоматичний для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030E-AS2-PWIA серійний номер приладу 423, періодична повірка якого повинна проводитись лише через один рік після введення їх в експлуатацію.

За змістом статей 4 і 29 Закону України Про дорожній рух , статті 33 Закону України Про автомобільні дороги визначення порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування віднесено до компетенції Кабінету Міністрів України, і такий механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів визначено Порядком №879. Наведене узгоджується з подальшим нормативним регулюванням спірних правовідносин, а саме скасування п.19 Порядку №879 Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №671 без визначення необхідності застосування затвердженою Мінекономрозвитку або іншою методикою. Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 02.08.2018 року по справі № 820/1420/17.

За приписами Кодексу України про адміністративні правопорушення повноваженнями щодо затримання транспортного засобу в порядку ст. 265-2 КУпАП наділені виключно органи Національної поліції України, тому посадові особи Укртрансбезпеки не наділені повноваженнями на тимчасове затримання транспортних засобів в порядку ст. 2652 КУпАП, а відповідно до приписів статті 19 Конституції України, діяли в межах повноважень та у спосіб, передбачений законом.

Згідно протоколу № 16 Робочої наради Управління Укртрансбезпеки у Харківській області від 26.12.2017 року доручено, зокрема, Волкову Д.В. - старшому державному інспектору відділу державного контролю та нагляду за безпекою на водному транспорті, після проходження навчання щодо роботи нових комплексів габаритно-вагового контролю, здійснювати заходи державного контролю та нагляду на автомобільному транспорті шляхом проведення рейдових перевірок, в тому числі заходів габаритно-вагового контролю. Згідно копії диплому, наявної в матеріалах справи, Волков Денис ОСОБА_2 у 2003 році закінчив Харківський національний автомобільно-дорожній університет і отримав повну вищу освіту за спеціальністю Транспортні системи та здобув кваліфікацію інженера-транспортника. Таким чином, ОСОБА_3 , виконуючи завдання відповідно до доручення начальника Управління, є уповноваженим на здійснення заходів державного контролю та нагляду на автомобільному транспорті, в тому числі і габаритно-вагового контролю.

Згідно ст. 14 ГПК України суд розглядає справи в межах заявлених позовних вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій (стаття 13 ГПК України).

Керуючись ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Дослідивши надані до суду докази, враховуючи зазначені положення діючого законодавства України, встановлені обставини, суд визнає викладені прокурором та третьою особою доводи такими, що відповідають дійсним обставинам спірних правовідносин, а надані до суду докази належними, допустимими, достовірними та достатніми для підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог по стягненню з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" в дохід державного бюджету України плати за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування з перевищенням транспортним засобом нормативних вагових параметрів.

З урахуванням приписів ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору по даній справі покладаються на відповідача.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, статтями 1, 2, 5, 7, 11, 13, 14, 15, 73, 74, 80, 86, 129, 238, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" (код ЄДРПОУ 33607056, 61001, Харківська обл., м. Харків, вулиця Плеханівська, будинок 92 А, корпус В, кімната 1101) в дохід державного бюджету України (р/р 31212216020002, одержувач УК у м. Харкові, код ЄДРПОУ 37999649, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); МФО 899998, код бюджетної класифікації: 22160100) плату за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування в сумі 29.261,50 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс-ВБ" (код ЄДРПОУ 33607056, 61001, Харківська обл., м. Харків, вулиця Плеханівська, будинок 92 А, корпус В, кімната 1101) на користь прокуратури Харківської області (код ЄДРПОУ 02910108, банк отримувач: Державна казначейська служба України, код 820172, рахунок 35212041007171, код класифікації видатків бюджету - 2800) суму 1762,00 грн.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення його повного тексту. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Повне рішення складено "10" червня 2019 р.

Суддя Л.С. Лаврова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення03.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82293901
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2536/18

Постанова від 21.05.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Геза Таісія Дмитрівна

Ухвала від 22.04.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Геза Таісія Дмитрівна

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Геза Таісія Дмитрівна

Ухвала від 22.07.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Геза Таісія Дмитрівна

Ухвала від 08.07.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Геза Таісія Дмитрівна

Рішення від 03.06.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 11.05.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 10.10.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 01.10.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні