ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2019 року Справа № 160/1259/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участю представників: позивача відповідача Бурова С.В., Карлаша С.І. Никитенка Є.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 08.02.2019 Релігійна організація Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0016471418, № 0016471418, № 0016481418 від 26.06.2018, прийняті Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.
2. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.02.2019 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
3. 05.03.2019 позивачем усунуто недоліки, зазначені в ухвалі суду від 13.02.2019.
4. Ухвалою суду від 18.03.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 160/1259/19, призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 03.04.2019.
5. 03.04.2019 у судове засідання прибули представники сторін, відповідачем надано відзив на адміністративний позов (а.с.85-92). У задоволенні клопотання позивача про виклик свідків відмовлено, оголошено перерву до 23.04.2019 для витребування доказів.
6. 08.04.2019 до канцелярії суду позивачем надано витребувані докази, у томі числі фотографії будинку та земельної ділянки.
7. 23.04.2019 у судовому засіданні за участю представників сторін оголошено перерву до 14.05.2019 для надання додаткових доказів позивачем.
8. 14.05.2019 в судовому засіданні учасники справи підтримали обрані правові позиції.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
9. Висновок контролюючого органу про заниження орендної плати на землю на суму 221,62 грн не відповідає дійсності.
10. Відповідно до пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Релігійна організація не є орендарем, а є власником земельної ділянки площею 0,11 га, яка розташована за адресою: Дніпропетровська обл ., смт Царичанка, вул. Кірова, 68.
11. Статтею 283 ПК України передбачено земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком, а саме пунктом 283.1.8., що не сплачується податок за земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.
12. Цією нормою передбачено, що земельний податок не сплачується за земельні ділянки, надані не лише для будівництва та обслуговування культових споруд, а й для будівництва та обслуговування інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України.
13. Отже, у разі використання будинку та земельної ділянки під ним для забезпечення діяльності релігійної організації, земельний податок за таку земельну ділянку не сплачується.
14. Таким чином, земельна ділянка, яка належить Релігійній організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області на праві власності площею 0,11 га, яка розташована за адресою: Дніпропетровська обл., смт Царичанка, вул. Кірова, 68, не підлягає оподаткуванню земельним податком на підставі пункту 283.1.8 статті 283 ПК України, оскільки використовується виключно для забезпечення діяльності релігійної організації.
15. Висновок контролюючого органу про те, що житловий будинок загальною площею 127,9 кв.м., не підпадає під дію абзацу и підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України та є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є помилковим.
16. Вказаний об`єкт житлової нерухомості (житловий будинок, який знаходиться за адресою: Дніпропетровська обл ., смт Царичанка, вул. Кірова , 68 ) був придбаний та використовується Релігійною організацією Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області виключно для виконання своїх статутних цілей.
17. Законом України від 14.05.2015 № 420-VІІІ Про внесення зміни до статті 266 ПК України щодо звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій внесено зміни щодо оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, які набрали чинності з 01.07.2015.
18. Згідно з підпунктом и пункту 266.2.2 пункту 266 статті 266 ПК України не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об`єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об`єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.
19. Вказана норма не містить вказівку на об`єкти житлової чи об`єкти нежитлової нерухомості. Вона поширюється на усі об`єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності.
20. Житловий будинок, власником якого є позивач, використовуються виключно для забезпечення статутної діяльності, а саме: для проведення богослужінь, релігійних обрядів та біблійного навчання (п. 2.2.1, 2.2.4 Статуту).
21. Таким чином, об`єкти нерухомості, що перебувають у власності Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, починаючи з 01.07.2015, отже релігійна організація не зобов`язана подавати податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
22. Європейський суд неодноразово у своїх рішеннях підкреслював, що безперешкодне здійснення права на свободу релігії Свідками Єгови гарантується статтею 9 Конвенції (див., наприклад, п. 74 рішення Європейського суду від 11 січня 2007 року по справі Кузнєцов та інші проти Російської Федерації за Заявою № 184/02; п. 134 Рішення Європейського суду у справі 97 членів збору Свідків Єгови Глдані [і 4 інших заявника] проти Грузії за Заявою №71156/01, CEDH 2007 V; п. 98 Постанови Європейського суду від 31 липня 2008 року у справі Релігійна громада Свідків Єгови та інші проти Австрії за Заявою № 40825/98).
23. Окрім того, Європейський суд неодноразово підкреслював, що втрата необхідних коштів може призвести до неможливості в подальшому забезпечувати можливість здійснення богослужінь і продовження діяльності церкви .... ризик заморожування банківських рахунків і конфіскації майна згубно вплинула на здійсненні релігійної діяльності Московського відділення Армії Спасіння (п. 49 рішення Європейського суду у справі Об`єднання Свідків Єгови проти Франції (Association Les Temoins de Jehovah v.France), Заява №8916/05, від 30 червня 2011 року).
24. При цьому, Європейській суд у пункті 53 зазначеного рішення стверджував, що стягнення податку з релігійних об`єднань безпосередньо зачіпає інтереси віруючих, оскільки основним джерелом фінансування віруючими своїх релігійній об`єднань є їх пожертвування. Європейський суд у вказаному рішенні також зазначив, що Стягнення розглянутого податку фактично створило загрозу подальшому існуванню [релігійного] об`єднання, а можливо, і серйозно перешкодило його внутрішньому життю, функціонуванню об`єднання і його релігійній діяльності, причому, як видно, ця загроза поширювалася і на самі богослужбові приміщення... Беручи до уваги те, як цей захід позначиться на коштах об`єднання-заявника і на його здатності здійснювати свою релігійну діяльність як таку, Європейський суд приходить до висновку, що мало місце втручання в здійснення прав, гарантованих статтею 9 Європейської конвенції.
25. Основним джерелом фінансування позивача, як релігійної громади, є пожертвування віруючих, з яких вказана сума має бути погашена у випадку відмови у задоволенні позову.
26. В пункті 107 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Magyar Kereszteny Mennonita Egyhaz та інші проти Угорщини від 08.09.2014 зазначається, що: Суд вже визнав, що привілеї, які отримують релігійні громади, зокрема у сфері оподаткування, допомагають їм у реалізації релігійних цілей (див. рішення у справі Об`єднання Свідків Єгови проти Франції (Association Les Tйmoins de Jehovah v.France), № 8916/05, §§ 49 і 52-53, від 30.06.2011), отже, згідно зі статтею 9 Конвенції органи державної влади зобов`язані при здійсненні своїх повноважень дотримуватися нейтралітету (див. згадане вище рішення у справі Релігійна громада Свідків Єгови та інші проти Австрії , § 92), коли йдеться про виділення таких коштів і надання таких пільг. Якщо держава, виконуючи свої усвідомлені позитивні зобов`язання за статтями 9 і 11, добровільно вирішила надати релігійним організаціям право на субсидії та інші пільги - і тоді, відповідно, надане право підпадатиме під ширшу сферу застосування цих статей Конвенції - вона не може допускати дискримінації при наданні таких пільг (див., mutatis mutandis, рішення у справі Е.В. проти Франції № 43546/02, §§ 48-49, від 22.01.2008, і рішення у справі Союз церков Слово життя та інші проти Хорватії (Savez crkava Rijec Zivota and Others v. Croatia), № 7798/08, § 58, від 9 грудня 2010 року).
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
27. Відповідач проти позову заперечив повністю, з посиланням на обставини, ретельно встановлені актом перевірки, представник відповідача зазначив, що земельна ділянка та житловий будинок згідно записів державних реєстрів не використовуються для забезпечення діяльності релігійної організації, мають загальне призначення, у зв`язку з чим контролюючим органом правомірно нараховані суми податків та накладено штрафи за неподання податкової звітності щодо вказаного майна.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
28. Релігійна організація Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області 25.12.1996 зареєстрована як юридична особа з кодом ЄДРПОУ 25841947, вид діяльності: код КВЕД 94.91 Діяльність релігійних організацій (основний) (а.с.76-77).
29. Статут Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області у новій редакції прийнято 30.06.2017 на загальних зборах Релігійної громади Свідків Єгови, погоджено з Релігійною організацією Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні , статут якої зареєстровано 30.03.1992 Радою у справах релігій при Кабінет Міністрів України (а.с.37-42).
30. Релігійна організація Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області є зміненим найменуванням Релігійної громади Свідків Єгови, статут якої зареєстровано розпорядженням голови Дніпропетровської облдержадміністрації від 25.12.1996 № 505/2-р, зі змінами, зареєстрованими розпорядження голови Дніпропетровської облдержадміністрації від 11.06.2001 № 234-р, з внесенням до нього відповідних змін (пункту 1.2 Статуту).
31. 23.04.2018 наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області від № 2362-п призначено позапланову виїзну перевірку Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області (код за ЄДРПОУ 25841947) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 24.04.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 24.04.2018.
32. Підставою призначення перевірки стало отримання інформації про внесення до ЄДР запису про рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області (код за ЄДРПОУ 25841947).
33. На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.1 статті 82 ПК України, відповідно до наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 23.04.2018 № 2362-п проведена позапланова виїзна перевірка Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області (код за ЄДРПОУ 25841947) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 24.04.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 24.04.2018.
34. 08.05.2018 листом вих. № 25055/04-36-14-18 ГУ ДФС у Дніпропетровській області звернулось до органу Держгеокадастру з метою отримання інформації про належність платнику податків земельної ділянки кадастровий номер 1225655100:03:033:0003 та її нормативну грошову оцінку з 2015 року (а.с.123).
35. Листом від 10.05.2018 № 148/418-18-0.36 відділ у Царичанському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано інформацію, згідно якої за Громадою свідків Єгови рахується земельна ділянка, площею 0,11 га, кадастровий номер 1225655100030330003 за адресою смт Царичанка , вул. Кірова, 68 Царичанський район , Дніпропетровська область . Нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становить (а.с.91):
- станом на 01.01.2015 року (з урахуванням коефіцієнту індексації 1,249 за 2014 рік) 102 323,79 грн;
- станом на 01.01.2016 року (з урахуванням коефіцієнту індексації 1,433 за 2015 рік) 146 630 грн;
- станом на 01.01.20017 року (з урахуванням коефіцієнту індексації 1,06 за 2016 рік) 155 427,80 грн;
- станом на 01.01.2018 року (з урахуванням коефіцієнту індексації 1,0 за 2017 рік) 155 427,80 грн.
36. 10.05.2018 за результатами позапланової виїзної перевірки складений акт № 24376/04-36-14-18/25841947 (а.с.12-22).
37. Згідно висновку акту перевірки, перевіркою встановлені порушення (а.с.19):
- підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270, підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України, в результаті чого занижено орендну плату на землю на суму 221,62 грн, в тому числі за 2015 рік на 51,16 грн, 2016 рік на 73,32 грн, 2017 рік на 77,71 грн, за 2018 рік (січень - березень) на 19,43 грн;
- підпункту 266.1.1 пункту 266.1, підпункту 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 ПК України, в результаті чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на суму 1 192,89 грн, в тому числі за 2015 рік на 312,08 грн, 2016 рік на 352,49 грн; за 2017 рік на 409,28 грн, 2018 рік (1 квартал) на 119,04 грн;
- пункту 49.2 статті 49, абзацу 1 пункту 120.1 статті 120, підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 ПК України, а саме несвоєчасне неподання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2015 рік та неподання податкових декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016, 2017, 2018 роки.
38. Не погодившись з висновками акту перевірки платником податків подані заперечення, які не були враховані контролюючим органом (а.с.32-34, 73-75).
39. 26.06.2018 на підставі акту перевірки від 10.05.2018 № 24376/04-36-14-18/25841947 ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення (а.с.29-31, 70-72, 124-129):
1) № 0016471418, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості на суму 1 393,60 грн, з них за основним платежем на 1 114,87 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 278,73 грн;
- згідно розрахунку нараховано: за ІІ квартал 2015 року податок 78,02 грн, штраф 19,51 грн; за ІІІ квартал 2015 року податок 78,02 грн, штраф 19,51 грн; за ІV квартал 2015 року податок 78,02 грн, штраф 19,51 грн; за 2016 рік податок 352,49 грн, штраф 88,12 грн; за 2017 рік податок 409,28 грн, штраф 102,32,43 грн; за 2018 рік податок 119,04 грн, штраф 29,76 грн (а.с.127);
2) № 0016481418, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов`язання з земельного податку на суму 250,40 грн., з них за основним платежем на 200,32 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 50,08 грн;
- згідно розрахунку нараховано: за червень-грудень 2015 року податок 29,86 грн, штраф 7,46 грн; за 2016 рік податок 73,32 грн, штраф 18,33 грн; за 2017 рік податок 77,71 грн, штраф 19,43 грн; за 2018 рік податок 19,43 грн, штраф 4,86 грн (а.с.125, 129);
3) № 0016491418, яким до платника податків за порушення пункту 49.2 статті 49, абзацу 1 пункту 120.1 статті 120, підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 ПК України на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, пункту 120.1. статті 120 застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510 грн за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості;
- згідно розрахунку не подана звітність за 2016, 2017 та 2018 роки (а.с.127-128).
обставини, встановлені актом перевірки
розділ 3.1.5.4. плата (податок) за землю та орендна плата за землю та орендна плата
40. У період з 01.01.2015 по 24.04.2018 Релігійна організація Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області була платником податку на землю та подавало податкову декларацію з сплати на землю (орендної плати за земельні ділянки) з додатком Відомості про наявність земельних ділянок .
41. За період з 01.01.2015 по 24.04.2018 Релігійною організацією задекларовано земельного податку (орендної плати за земельні ділянки) у сумі 0,00 грн.
42. Перевіркою повноти визначення податку на землю, за період з 01.01.2015 по 24.05.2018, встановлено заниження податку на землю на загальну суму 221,62 грн., в тому числі: за 2015 рік на 51,16 грн, за 2016 рік на 73,32 грн, за 2017 рік на 77,71 грн, за 2018 рік (січень-березень) на 19,43 грн.
43. Зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки сум плати (податок) за землю та орендної плати за землю за період з 01.01.2015 по 24.04.2018:
1) за 2015 рік:
- звітний розрахунок № 9015855271 від 16.02.2015, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 93,02, пільга 1 023,22 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 51,16 грн, відхилення + 51,16 грн;
- уточнений розрахунок № 9080281488 від 27.04.2015, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 93,02, пільга 0 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 51,16 грн, відхилення + 51,16 грн;
2) за 2016 рік:
- звітний розрахунок № 9018020021 від 16.02.2016, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 1 332 976,64, пільга 1 466,27 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 73,32 грн, відхилення + 73,32 грн;
- уточнений розрахунок № 9037691710 від 17.03.2016, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 1 332 976,64, пільга 1 466,27 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 73,32 грн, відхилення + 73,32 грн;
3) за 2017 рік:
- звітний розрахунок № 9021634205 від 16.02.2017, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 1 412 955,27, пільга 1 554,25 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 77,71 грн, відхилення + 77,71 грн;
- уточнений розрахунок № 9036071469 від 09.03.2017, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 1 412 955,27, пільга 1 554,25 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 77,71 грн, відхилення + 77,71 грн;
4) за 2018 рік:
- звітний розрахунок № 9023652445 від 16.02.2018, площа земельної ділянки 0,11, нормативна грошова оцінка 1 412 955,27, пільга 1 554,25 грн, дані платника 0 грн, дані перевірки 77,71 грн, відхилення + 77,71 грн (станом на 01.05.2018 - 19,43 грн);
44. Відомості про наявність земельних ділянок, зокрема: 2) ЯЛ № 918979 від 05.07.2011, кадастровий номер 1225655100:03:033:0003 , категорія земель, на яких розташована земельна ділянка, та її цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, місце розташування земельної ділянки - смт Царичанка, вулиця Кірова, 68, площа земельної ділянки 0,11 га.
45. В ході перевірки встановлено, що згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта за підприємством Релігійна організація Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області рахуються:
- згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЛ в„– 918979 виданого 05.07.2011 Царичанською селищною радою Дніпропетровської області (договір купівлі-продажу земельної ділянки серія та номер: ВРР № 018549, ВРР № 018550, реєстраційний номер № 162 виданий 14.05.2012) у приватній власності знаходиться земельна ділянка площею 0,11 га, яка призначена для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Земельна ділянка знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вулиця Кірова, земельна ділянка 68 . Кадастровий номер земельної ділянки 1225655100:03:033:0003 ;
- згідно державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ в„– 044299 виданого 25.06.2010 Дніпродзержинською міською радою Дніпропетровської області на праві постійного користування знаходиться земельна ділянка площею 0,0817 га, яка призначена для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій. Земельна ділянка знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, проспект Леніна, земельна ділянка 15Б . Кадастровий номер земельної ділянки 1210400000:02:032:0071.
46. Згідно підпункту 283.1.8 пункту 283.1 статті 283 ПК України не сплачується податок за земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку. Земельна ділянка площею 0,0817 га, яка призначена для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, згідно вищевказаної статті не підлягає оподаткуванню земельним податком.
47. Земельна ділянка площею 0,11 га, яка призначена для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) не підпадає під дії підпункту 283.1.8 пункту 283.1 статті 283 ПК України та є об`єктом оподаткування земельним податком.
48. Згідно рішень Царичанської селищної ради Царичанського району Дніпропетровської області про встановлення плати за землю на території Царичанської селищної ради на 2015 (від 28.01.2015 № 1166-60/VІ), 2016, 2017 (від 26.01.2017 № 383-19/VI) та 2018 (від 26.01.2017 № 383-19/VІІ) роки, керуючись пунктом 4.2 Положення: про встановлення плати на землю на територій Царичанської селищної ради, податок на земельні ділянки, що відносяться до земель житлової забудови (житловий фонд, гаражно-будівельні та садівницькі товариства, індивідуальні гаражі, садові і дачні будинки фізичних осіб) справляється у розмірі 0,05 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.
49. Згідно листа ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області (відділ у Царичанському районі) від 10.05.2018 № 148/418-18-0.36 земельна ділянка площею 0,11 га, кадастровий номер 1225655100:03:033:0003 рахується за Релігійною організацією Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області та знаходиться за адресою: Дніпропетровська область , Царичанський район, смт Царичанка, вулиця Кірова , земельна ділянка 68. Нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становить: станом на 01.01.2015 - 102 323,79 грн, станом на 01.01.2016 - 146 630 грн, станом на 01.01.2017 - 155 427,80 грн, станом на 01.01.2018 року - 155 427,80 грн.
50. Розрахункові суми податкового зобов`язання з плати за землю становлять:
- 2015 рік - 102 323,79 : 0,11 = 930 216,27 (вартість за 1 га), 930 216,27 х 0,11 х 0,05% = 51,16 грн;
- 2016 рік - 146 630 : 0,11 = 1 333 000 (вартість за 1 га), 1 333 000 х 0,11 х 0,05% = 73,32 грн;
- 2017 рік - 155 427,80 : 0,11 = 1 412 980 (вартість за 1 га), 1 412 980 х 0,11 х 0,05% = 77,71 грн;
- 2018 рік - 155 427,80 : 0,11 = 1 412 980 (вартість за 1 га), 1 412 980 х 0,11 х 0,05% = 77,71 грн, станом на 01.05.2018 року 77,71 : 12 х 3 (строк сплати за березень ) = 19,43 грн.
51. Загальна сума податкового зобов`язання становить 221,62 грн.
розділ 3.1.5.11. податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
52. У перевіряємому періоді Релігійна організація Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області було платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та подавало податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з додатком Відомості про наявність об`єктів житлової нерухомості .
53. Платник податків у періоді з 01.01.2015 року по 24.05.2018 задекларував податку на нерухоме майно у сумі 0,00 грн.
54. Перевіркою повноти визначення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за період з 01.01.2015 по 24.04.2018, встановлено заниження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальну суму 1 192,89 грн., в тому числі: за 2015 рік на 312,08 грн, за 2016 на 352,49 грн, за 2017 рік на 409,28 грн, за 2018 рік (І квартал) на 119,04 грн.
55. Зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 01.01.2015 по 24.04.2018:
1) за 2015 рік:
- звітний розрахунок № 9019066426 від 20.02.2015, загальна площа об`єкта житлової нерухомості 127,9, ставка податку 2,44%, річна сума податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті за даними платника 312,08 грн, за даними платника (пільга) 0 грн, за даними перевірки (до сплати) 312,08 грн;
- уточнений розрахунок № 9051947298 від 27.03.2015, загальна площа об`єкта житлової нерухомості 127,9, ставка податку 2,44%, річна сума податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті за даними платника 312,08 грн, за даними платника (пільга) 0 грн, за даними перевірки (до сплати) 312,08 грн;
2) за 2016 рік декларація не подана, загальна площа об`єкта житлової нерухомості 127,9, за даними перевірки (до сплати) 352,49 грн;
3) за 2017 рік декларація не подана, загальна площа об`єкта житлової нерухомості 127,9, за даними перевірки (до сплати) 409,28 грн;
4) за 2018 рік декларація не подана, загальна площа об`єкта житлової нерухомості 127,9, за даними перевірки (до сплати) 476,17 грн (І кв. - 119,04 грн).
56. Документи, які посвідчують/підтверджують право власності та/або користування об`єкта нежитлової (житлової) нерухомості - договір купівлі-продажу ВРР №018547, ВРР№018548, дата укладання та термін дії договору оренди, розмір орендної плати, а також дата та номер державної реєстрації права на об`єкт нежитлової (житлової) нерухомості - 14.05.2012 (держреєстрація 23.02.2016), кадастровий номер земельної ділянки 1225655100:03:033:0003, вид спільної власності - приватна, місце розташування об`єкта нежитлової (житлової) нерухомості - Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка , вулиця Кірова, 68 (житловий будинок), загальна площа об`єкта житлової нерухомості 127,9.
57. В ході перевірки встановлено, що згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта за платником податків рахуються:
- згідно договору купівлі-продажу житлового будинку серія та номер: ВРР №018549, ВРР №018550, реєстраційний номер №159 виданий 14.05.2012 у приватній власності знаходиться житловий будинок загальною площею 127,9 кв.м, розташований за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вулиця Кірова, 68 , кадастровий номер земельної ділянки 1225655100:03:033:0003 ;
- згідно свідоцтву на право власності серія САВ в„–811265 виданого 14.12.2007, видавник Управління комунальної власності м,Дніпродзержинська міської ради, у колективній власності знаходиться культова будівля релігійної громади Свідків Єгови (об`єкт нежитлової нерухомості) загальною площею 449,6 кв.м, яка знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, проспект Леніна, 15Б , кадастровий номер земельної ділянки 1210400000:02:032: 0071 .
58. Згідно абзацу и підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України не є об`єктом оподаткування об`єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об`єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та /або господарська діяльність.
59. Культова будівля релігійної громади Свідків Єгови загальною площею 449,6 кв.м згідно вищевказаної статті не підлягає оподаткуванню податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
60. Житловий будинок загальною площею 127,9 кв.м. не підпадає під дії абзацу и підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України та є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
61. Згідно рішень Царичанської селищної ради Царичанського району Дніпропетровської області про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Царичанської селищної ради на 2015 рік (від 28.01.2015 № 1168-60V/І) та 2016 рік (від 27.01.2016 № 91-5/VІІ), керуючись пунктом 5.2 Положення про податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки Царичанської селищної ради, розмір ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки житлового будинку справляється у розмірі 0,2 відсотка.
62. Згідно рішення Царичанської селищної ради Царичанського району Дніпропетровської області про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Царичанської селищної ради на 2017 рік від 26.01.2017 № 381-19/VІІ), керуючись пунктом 5.2 Положення про податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки Царичанської селищної ради, розмір ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки житлового будинку справляється у розмірі 0,1 відсотка.
63. Згідно рішення Кітайгородської сільської ради Царичанського району Дніпропетровської області (сьоме скликання друга сесія) Про місцеві податки і збори на 2018 від 22.12.2017 № 19-02/VІІ, керуючись пунктом 5 додатку 1 до рішення Кітайгородської сільської ради Про місцеві податки і збори від 22.12.2017 № 19-02/VІІ на 2018 рік розмір ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки житлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних осіб справляється у розмірі 0,1 відсотка.
64. Розрахункові суми податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки становлять:
- 2015 рік - 1 218 х 0,2% = 2,44 (вартість за 1 кв.м), 2,44 х 127,9 = 312,08 грн;
- 2016 рік - 1 378 х 0,2% = 2,76 (вартість за 1 кв.м), 2,76 х 127,9 = 352,49 грн;
- 2017 рік - 3 200 х 0,1% = 3,2 (вартість за 1 кв.м), 3,72 х 127,9 = 409,28 грн;
- 2018 рік - 3 723 х 0,1% = 3,72 (вартість за 1 кв.м), 3,72 х 127,9 = 476,17 грн;
- І квартал 2018 року - 476,17 : 4 (строк сплати 29.04.2018) = 119,04 грн.
65. Загальна сума податкового зобов`язання становить 1 192,89 грн.
висновок акту перевірки щодо своєчасності подання звітності по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
66. Перевіркою за період 01.01.2015 по 24.04.2018 встановлено порушення граничних термінів подання звітності.
67. Перевірка термінів подання податкової звітності - податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (433 район):
- 2015 рік граничний термін подання звітності 19.02.2015, дата отримання: 20.02.2015;
- 2016 рік граничний термін подання звітності 19.02.2016, звітність не подана;
- 2017 рік граничний термін подання звітності 19.02.2017, звітність не подана;
- 2018 рік граничний термін подання звітності 19.02.2018, звітність не подана.
обставини, встановлені на підставі наданих сторонами доказів
68. На підтвердження використання виключно для забезпечення діяльності релігійної організації земельної ділянки та будинку, який на ній розташований позивачем надані фотографії, на яких зображено будівлю з написом Зал Царства Свідків Єгови , в будівлі приміщення для зібрань з трибуною та стільцями (а.с.106-110).
69. Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 125933369 підтверджується реєстрація 23.05.2018 за Релігійною організацією Релігійна громада Свідків Єгови в Амур-Нижньодніпровському районі місто Дніпро права власності на земельну ділянку кадастровий номер 1225655100:03:033:0003 , площею 0,11 га, розташованої за адресою Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вулиця Кірова (вулиця Царичанська, вулиця Подолянська), земельна ділянка 68 (а.с.60).
70. Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 125924915 підтверджується реєстрація 23.05.2018 за Релігійною організацією Релігійна громада Свідків Єгови в Амур-Нижньодніпровському районі місто Дніпро права власності на житловий будинок, об`єкт житлової нерухомості, площею 127,9 кв.м, розташований за адресою Дніпропетровська область, Царичанський район, смт Царичанка, вулиця Кірова (вулиця Царичанська, вулиця Подолянська), будинок 68 (а.с.61).
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
71. З 01.01.2015 до статті 8, 10 ПК України внесено зміни, зокрема, відповідно до пункту 8.3 статті 8 ПК України до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
72. Статтею 10 ПК України з 01.01.2015 до місцевих податків віднесено податок на майно.
73. Відповідно до пунктів 10.2, 10.3 статті 10 ПК України, в редакції з 01.01.2015, місцеві ради обов`язково установлюють податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю). Місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки).
74. Підпунктами 12.3.4, 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
75. У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов`язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
76. З 01.01.2015 внесено зміни до розділу ХІІ Податок на майно ПК України, згідно статті 265 якого податок на майно складається, зокрема, з:
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- плати за землю.
77. Порядок сплати податку на майно, відмінне від земельної ділянки, врегульовано статтею 266, а порядок сплати податку на землю статями 270-287 ПК України.
78. Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (підпункт 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПК України).
79. З 01.07.2015 набрав чинності Закон України Про внесення зміни до статті 266 Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій від 14.05.2015 № 420-VIII відповідно до якого підпункт 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України доповнено підпунктом "и" такого змісту: "и) об`єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об`єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність".
80. В редакції Закону № 420-VIII, згідно пункту и підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України не є об`єктом оподаткування об`єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об`єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.
81. Згідно з підпунктом 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 ПК України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку передбаченою статтею 46 ПК України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
82. Згідно пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування земельним податком, зокрема, є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
83. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком, визначено статтею 283 ПК України.
84. Згідно підпункту 283.1.8 пункту 283.1 статті 283 ПК України, в редакції з 01.01.2015, не сплачується податок за земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.
85. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 статті 49 ПК України).
86. Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (пункт 120.1 статті 120 ПК України).
87. Призначенням державного земельного кадастру, відповідно до статті 194 вказаного Кодексу, є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
88. З 01.01.2013 набрав чинності Закон України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 № 3613-VI (далі - Закон № 3613-VI), який статтею 20 закріпив статус відомостей Державного земельного кадастру визначив його відомості офіційними.
89. Порядок користування відомостями Державного земельного кадастру, регламентований статтею 38 Закон № 3613-VI, визначив, що відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі:
- витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру;
- довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території) за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;
- викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.
90. Для здійснення повноважень, визначених законом, органи державної влади та органи місцевого самоврядування користуються відомостями і документами Державного земельного кадастру щодо земель та земельних ділянок, розташованих на відповідній території, на безоплатній основі.
91. На отримання відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право, зокрема, органи державної влади та органи місцевого самоврядування для реалізації своїх повноважень, визначених законом.
92. Витяг з Державного земельного кадастру підписується Державним кадастровим реєстратором та посвідчується його печаткою.
93. Згідно підпункту 14) пункту 24 Порядку ведення Державного земельного кадастру , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, нормативна грошова оцінка це значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яке розраховується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі відомостей про земельну ділянку, зазначених у пункті 24, та відомостей про нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці згідно з підпунктом 8 пункту 22 цього Порядку.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
94. Надаючи оцінку доводам сторін щодо правомірності нарахування податку на майно, суд виходить з того, що підпунктами 12.3.4, 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
95. Рішення Царичанської селищної ради Царичанського району Дніпропетровської області про встановлення плати за землю на території Царичанської селищної ради на 2015 ввід 28.01.2015 № 1166-60/VІ не є офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, отже його норми застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
96. Контролюючий орган помилково використав інформацію про нормативну грошову оцінку землі, надану у листі, оскільки Закон № 3613-VI не передбачає отримання відомостей Державного земельного кадастру у формі листа. Крім того, вказаний лист не містить інформацію щодо коефіцієнтів індексації, яка є необхідною для визначення розміру орендної плати згідно статті 289 ПК України.
97. Судом встановлено, що у спірному періоді житловий будинок та земельна ділянка, на якій він розташований, фактично використовувались та були пристосовані для статутної діяльності релігійної організації, земельна ділянка була призначена виключно для обслуговування будинку, в якому проводяться релігійні зібрання.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
98. З огляду на викладене, нарахування сум податку є неправомірним, у платника податків був відсутній об`єкт оподаткування податком на майно, у 2016, 2017 та 2018 роках платник податків не мав об`єктів оподаткування, у зв`язку з чим у нього був відсутній обов`язок подання податкової звітності, що є підставою для задоволення позову у повному обсязі з присудженням на користь позивача судових витрат на сплату судового збору за подання цього позову.
щодо витрат на правову допомогу та прибуття представника до суду
99. Порядок розподілу витрат на професійну правничу допомогу врегульований статтею 134 КАС України.
100. Витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
101. Згідно пункту 1 частини третьої статті 134 КАС України для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою.
102. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина четверта статті 134 КАС України).
103. Частиною п`ятою статті 134 КАС України встановлено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
104. У разі недотримання вимог частини п`ятої статті 134 КАС України суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
105. Інтереси позивача у цій справи представляв адвокат Буров Сергій Володимирович, свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю № 415, видане на підставі рішення Кіровоградської обласної КДКА від 21.11.2011 № 13/11.
106. 26.03.2019 між Релігійною організацією Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області та адвокатом Буровим С.В, укладена угода про надання правничої допомоги № 26-03/19, згідно якої замовник уповноважив адвоката здійснювати захист прав і законних інтересів замовника в обсязі та на умовах, передбачених даною угодою.
107. Згідно пункту 2.1 угоди про надання правничої допомоги адвокат бере на себе обв`язки, зокрема:
- представляти інтереси замовника в усіх установах, організаціях незалежно від їх форми власності та підпорядкування, органах державної влади та місцевого самоврядування, органах внутрішніх справ, прокуратурі, нотаріаті, державної податкової служби, відповідних органах державної виконавчої служби та перед фізичними особами з приводу досудової підготовки матеріалів відносно захисту прав замовника, в усіх судових установах в т.ч. Верховному суді України;
- знайомитись з журналом судового засідання, знімати з нього та подавати письмові зауваження з приводу його неправильності чи неповноти - оскаржувати рішення, постанови і ухвали суду, користуватись іншими процесуальними правами, встановленими законом, засвідчувати копії документів, вести справи з усіма правами, що надані законом позивачу, відповідачу, третій особі, згідно ЦПК України, КАС України , ГПК України та КПК України, КУпАП в тому числі пред`явлення виконавчих документів до стягнення, а також супроводження виконавчого провадження.
108. Згідно пункту 4 угоди про надання правничої допомоги за надання правничої допомоги адвокатом, замовник сплачує грошову суму в розмірі 10 000 гривень. Належним підтвердженням виконання обов`язків адвоката є акт прийому-передачі наданих послуг підписаний сторонами, що є підставою для сплати гонорару замовником.
109. 08.04.2019 адвокатом подано розрахунок судових витрат, згідно якого позивач поніс та що очікує понести наступні судові витрати:
- судовий збір 5 763 грн (згідно статті 132 КАС України);
- витрати на професійну правничу допомогу 10 000 грн з розрахунку затраченого часу адвоката, збору доказів та підготування документів до суду: 5 000 грн - вивчення законодавства, що регулює сферу оподаткування позивача, надання йому рекомендацій та підготування документів до суду, 5 000 грн - представництво позивача у суді (згідно часини третьої статті 134 КАС України);
- витрати адвоката, що підлягають компенсації відносно вартості пального для відрядження до суду для участі у судових засіданнях 2 040 грн (1 020 + 1 020) з розрахунку два відрядження по маршруту Кропивницький-Дніпро-Кропивницький (згідно частини третьої статті 134 КАС України);
- - загальна сума судових витрат складає 17 803 грн.
110. Вирішуючи клопотання, суд виходить із того, що склад та розмір витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правової допомоги (договір доручення, договір про надання юридичних послуг та інші), документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження). Зазначені витрати мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правову допомогу, а також розрахунку таких витрат є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування таких витрат.
111. Наданий договір про надання правничої допомоги передбачає надання такої допомоги у необмеженому колі правовідносин та визначає загальну суму гонорару в розмірі 10 000 грн.
112. Заявляючи очкування витрат на правову допомогу в розмірі 10 000 грн суду не наданий детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, опис не визначає витрати часу на кожний вид робіт, витрати не підтверджені актом сторін угоди, відповідні клопотання в порядку частини третьої статті 143 КАС України суду не заявлені.
113. Згідно частини першої та третьої статті 135 КАС України витрати, пов`язані з переїздом до іншого населеного пункту сторін та їхніх представників, а також найманням житла, несуть сторони. Граничний розмір компенсації за судовим рішенням витрат сторін та їхніх законних представників, що пов`язані із прибуттям до суду, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
114. Компенсація вартості пального для відрядження у розмірі 2 040 грн по маршруту Кропівницький-Дніпро-Кропівницький не передбачена КАС України.
115. Голова комісії з припинення Релігійної організації прибував у судові засідання в м. Дніпро з м. Кам`янське.
116. Згідно КАС України компенсуються лише витрати, що пов`язані з прибуттям до суду, у межах граничних розмірів такої компенсації, встановлених Кабінетом Міністрів України. постановами від 27.04.2006 № 590 та від 02.02.2011 № 98, а саме у межах встановленого розміру витрат на відрядження в розмірі 60 грн на добу.
117. З огляду на викладене, клопотання про присудження на користь позивача за рахунок відповідача витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 10 000 грн та понесених витрат на пальне в розмірі 2 040 грн не підлягають задоволенню, підлягають компенсації витрати згідно заявленого клопотання на прибуття у два судових засідання в розмірі 120 грн.
118. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
1. Адміністративний позов Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 25841947; просп. Свободи, 15-б, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51931) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 26.06.2018 № 0016471418, № 0016471418, № 0016481418, прийняті Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.
3. Стягнути на користь Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 5 763 грн.
4. У задоволенні клопотання позивача про покладення на відповідача витрат на правову допомогу - відмовити.
5. Клопотання позивача про присудження судових витрат, пов`язаних з прибуттям представника до суду, задовольнити частково.
6. Стягнути на користь Релігійної організації Релігійна громада Свідків Єгови в м. Кам`янське Дніпропетровської області за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати, пов`язані з прибуттям представника до суду у розмірі 120 грн.
7. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
8. У зв`язку із перебуванням головуючого судді І.О. Верба у відпустці з 20.05.2019 по 23.05.2019 включно, повне рішення складено 24.05.2019.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2019 |
Оприлюднено | 12.06.2019 |
Номер документу | 82311613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні