ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залучення третьої особи до участі у справі
Справа № 500/1197/19
11 липня 2019 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Чепенюк О.В.,
за участю секретаря судового засідання Кухар О.Л.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Олійник О.О.,
розглянувши у підготовчому засіданні клопотання Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про залучення третьої особи в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління транспорту, комунікацій та зв`язку Тернопільської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 02.05.2019 № 419 Про тарифи на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м. Тернополі .
Ухвалою суду від 29.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 419 від 02.05.2019 Про тарифи на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м. Тернополі , залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління транспорту, комунікацій та зв`язку Тернопільської міської ради, постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження з урахуванням особливостей, визначених статтею 264 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), призначено підготовче засідання у справі.
24.06.2019 за вх.№ 8580/19 до суду від представника Виконавчого комітету Тернопільської міської ради Гірняка В.М. надійшло клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну регуляторну службу України. Клопотання обґрунтоване тим, що оскаржуване рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 419 від 02.05.2019 Про тарифи на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в місті Тернополі , на думку відповідача, не містить норм регуляторного характеру, і його прийняття не потребує реалізації передбачених Законом України від 11.09.2003, № 1160-IV Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності процедур. Такі твердження узгоджуються з роз`ясненнями Державної регуляторної служби України.
Враховуючи те, що рішення у справі буде безпосередньо впливати на права та обов`язки Державної регуляторної служби України як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, у зв`язку з розбіжностями застосування окремих положень Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , представник відповідача просив залучити такого суб`єкта владних повноважень до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійний вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
Представник відповідача у судовому засіданні клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійний вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну регуляторну службу України підтримала, просила його задовольнити.
Позивач заперечив проти задоволення такого клопотання, вважає його необґрунтованим та безпідставним. Вказує, що судове рішення не буде стосуватися прав та обов`язків третьої особи Державної регуляторної служби України.
У підготовче засідання представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління транспорту, комунікацій та зв`язку Тернопільської міської ради не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Частиною третьою статті 194 КАС України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Згідно з частиною першою статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Зважаючи на викладене, підготовче провадження проводиться за відсутності представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління транспорту, комунікацій та зв`язку Тернопільської міської ради.
Суд, заслухавши думку учасників справи, вважає, що клопотання про залучення третьої особи до участі у справі Державної регуляторної службу України необхідно задовольнити з таких мотивів і підстав.
Відповідно до частини другої статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Частиною першою статті 21 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначено, що проекти регуляторних актів, які розробляються центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, підлягають погодженню із уповноваженим органом.
Центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності є Державна регуляторна служба України (ДРС), яка діє відповідно до Положення про Державну регуляторну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2014, № 724 Деякі питання Державної регуляторної служби України .
Згідно з підпунктом 8 пункт 4 даного Положення ДРС відповідно до покладених на неї завдань, серед іншого, проводить у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , аналіз проектів регуляторних актів, що подаються на погодження, та аналіз їх регуляторного впливу, приймає рішення про погодження таких проектів або про відмову в їх погодженні.
Виходячи з завдань та повноважень Державної регуляторної служби України в частині погодження регуляторних актів у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , та враховуючи правову природу оскаржуваного акта, суд вважає за доцільне залучити до участі у цій справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну регуляторну службу України, оскільки рішення у справі може вплинути на обов`язки такої особи щодо необхідності вжиття заходів для погодження проекту регуляторного акта про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у м. Тернополі.
Керуючись статтями 49, 180, 248 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача задовольнити.
Залучити до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну регуляторну службу України (вулиця Арсенальна, 9/11, місто Київ, 01011).
Копію ухвали направити учасникам справи, а третій особі - Державній регуляторній службі України - також копію позовної заяви та додані до неї документи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Повний текст ухвали складено 12.07.2019.
Головуючий суддя Чепенюк О.В.
З оригіналом згідно:
Суддя Чепенюк О.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2019 |
Оприлюднено | 14.07.2019 |
Номер документу | 82992985 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні