ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/27/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Головка А.Б.,
за участю:
секретаря судового засідання - Крутько О.В.,
представника позивача - ОСОБА_5,
представника відповідачів - Мокрицької К .В. ,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Управління ліцензування і контролю якості надання медичної допомоги в МОЗ України, Міністерства охорони здоров`я України, треті особи: Комунальне медичне підприємство "Лікарня Придніпровська" та Приватне підприємство "Медівайс" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
В С Т А Н О В И В:
02 січня 2019 року позивач ОСОБА_4 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог /том 1 а.с. 204-209/, до Управління ліцензування і контролю якості надання медичної допомоги в МОЗ України, третя особа: Міністерство охорони здоров`я України, про визнання не законною бездіяльність Управління ліцензування та контролю якості надання медичної допомоги Міністерства охорони здоров`я України щодо відмови у проведенні позапланової перевірки господарської діяльності Комунального медичного підприємства "Лікарня Придніпровська" керівник Скачко Віктор Іванович, Код ЄРДПОУ 01111598, за адресою пров. Павлівський 1/4 м. Кременчук, Полтавської області; визнання не законною бездіяльність Управління ліцензування та контролю якості надання медичної допомоги Міністерства охорони здоров`я України щодо відмови у проведенні позапланової перевірки господарської діяльності з медичної практики Приватного підприємства "Медівайс" керівник Скачко Тетяна Миколаївна ( код ЄРДПОУ - 36007587) за адресою: м. Кременчук пров. Дніпровський, 5; зобов`язання Управління ліцензування та контролю якості надання медичної допомоги Міністерства охорони здоров`я України провести позапланову перевірку господарської діяльності з медичної практики Комунального медичного підприємства "Лікарня Придніпровська" Скачко Віктор Іванович, Код ЄРДПОУ 01111598, за адресою пров. Павлівський 1/4 м. Кременчук, Полтавської області, 39600, з дотриманням вимог Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ( в присутності ОСОБА_4 ); зобов`язання Управління ліцензування та контролю якості надання медичної допомоги Міністерства охорони здоров`я України провести позапланову перевірки господарської діяльності з медичної практики ПП "Медівайс" керівник Скачко Тетяна Миколаївна код ЄРДПОУ - 36007587) за адресою: за адресою: м. Кременчук пров. Дніпровський , 5 з дотриманням вимог Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (в присутності ОСОБА_4 ) /том 1 а.с. 204-209/.
Ухвалою суду від 18 лютого 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 440/27/19, розгляд справи ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.
11.03.2019 до суду надійшов відзив на позовну заяву від Міністерства охорони здоров`я України, у якому зазначено про те, що проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) здійснюється на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав, що повинно доводити доцільність проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю). Оскільки звернення позивача не містили відповідних обґрунтувань про порушення Комунальним медичним підприємством "Лікарня Придніпровська" та Приватним підприємством "Медівайс" її законних прав, позапланова перевірка зазначених закладів не проводилася /том 1 а.с. 113-124/.
Ухвалою суду від 27.03.2019 змінено процесуальний статус Міністерства охорони здоров`я України з третьої особи на відповідача та залучено Міністерство охорони здоров`я України до участі у справі № 440/27/19 у якості другого відповідача; залучено до участі у справі у якості третіх осіб, на стороні відповідача, Комунальне медичне підприємство "Лікарня Придніпровська" та Приватне підприємство "Медівайс".
У письмових поясненнях треті особи наголошували на тому, що ніяким чином не порушили права позивача на безоплатне медичне обслуговування, оскільки громадяни самі вирішують яким видом послуг користуватися /том 2 а.с. 70-89/.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Представник відповідачів заперечував проти позову, просив відмовити в їх задоволенні.
Представники третіх осіб у судове засідання не з`явилися, подали клопотання про розгляд справи без їх участі.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, дійшов до наступних висновків.
ОСОБА_4 неодноразово протягом 2018 року зверталася до Міністерства охорони здоров`я України із зверненнями та запитами, зокрема, щодо отримання відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ України про діяльність комунального медичного підприємства Лікарня Придніпровська (код ЄДРПОУ - 01111598), приватного підприємства "Медівайс" (код ЄДРПОУ - 36007587), отримання відомостей з ліцензійних справ зазначених суб`єктів господарювання та щодо можливості проведення перевірки додержання юридичними особами вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики.
Листами від 23.01.2018 № 17/17-СП/3665/1691, 31.01.2018 № 17/23/342-17/2468, 28.02.2019 № 17/17-СП/405/5173, 10.04.2018 № 17/17-СП/885/9047, 18.10.2018 № 17-06/Г-13382, Г-13384/12679-зв, Міністерством надані відповіді, згідно з якими орган ліцензування може здійснити позапланову перевірку додержання комунальним медичним підприємством Лікарня Придніпровська та приватним підприємством "Медівайс" вимог Ліцензійних умов за наявності підстав, передбачених статтею 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Позивач не погодилася із такими діями відповідачів та оскаржила їх до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склалися, суд дійшов до наступних висновків.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження, компетенція, функції Міністерства охорони здоров`я України визначені Положенням про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267.
Пункт 1 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №267 визначає, що МОЗ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, захисту населення від інфекційних хвороб, протидії ВІЛ -інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження), забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері створення, виробництва, контролю якості та реалізації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів і медичних виробів, у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, а також забезпечує формування державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Відповідно до підпункту 8 пункту 4 Положення МОЗ відповідно до покладених на нього завдань у сфері охорони здоров`я здійснює ліцензування господарської діяльності з медичної практики.
Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності (частина перша статті 2 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності ).
Пунктом 3 частини другої статті 6 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності визначено, що орган ліцензування для цілей цього Закону за відповідним видом господарської діяльності здійснює контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов та за результатами перевірки приймає рішення.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності , ліцензуванню підлягає, зокрема, такий вид господарської діяльності як медична практика.
Враховуючи викладене, МОЗ відповідно до покладених на нього завдань у сфері охорони здоров`я здійснює контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов з медичної практики та за результатами перевірки приймає рішення.
Статтею 19 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", зокрема, встановлено, що контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснюють у межах своїх повноважень органи ліцензування шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини дев`ятої статті 19 Закону України Про ліцензування в господарської діяльності , для проведення перевірки органом ліцензування створюється комісія, до складу якої можуть входити виключно працівники його територіальних органів.
Позапланові перевірки додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов водяться у разі наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) виявлення у документах, що подаються ліцензіатом до органу ліцензування згідно з цим Законом, інформації, що вказує на недотримання ним вимог ліцензійних умов, - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині;
2) виявлення у державних інформаційних ресурсах (паперових або електронних) інформації, що свідчить про порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов або не узгоджується з інформацією, що подається ліцензіатом органу ліцензування відповідно до вимог цього Закону, - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині ( зокрема, повідомлення про зміну даних, зазначених у підтвердних документах) або перевірки достовірності відповідної інформації;
3) розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, видане за результатами проведення планових заходів, - з метою перевірки його виконання;
4) обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про те, що внаслідок порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов такій особі (особам) було завдано матеріальної шкоди або порушено її (їхні) законні права чи інтереси, - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині;
5) повідомлення посадових осіб контролюючих органів при виявленні в ході виконання контрольних повноважень порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині;
6) неподання ліцензіатом у встановлений строк органу ліцензування звітності, подання якої передбачено ліцензійними умовами, без поважних причин, що унеможливлюють її подання і настання яких не залежить від волі ліцензіата, та повідомлення про них органу ліцензування - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині;
7) реалізація загрози життю чи здоров`ю людей, навколишньому природному середовищу або державній безпеці, яка безпосередньо пов`язана з провадженням ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, та документально підтверджена органом державної влади, уповноваженим у відповідній сфері, - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов, що пов`язані з відповідним випадком.
Позапланова перевірка додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев`ятої цієї статті, здійснюється лише за наявності погодження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування, яке надається на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за зверненням органу ліцензування.
Звернення органу ліцензування повинно містити документальне підтвердження виявлення інформації, передбаченої пунктом 2 частини дев`ятої цієї статті, або завірену ним копію відповідного звернення чи повідомлення, передбачених пунктами 4 або 5 частини дев`ятої цієї статті.
Анонімні звернення не є підставою для проведення позапланових перевірок.
Разом з цим, Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до статті 1 Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до статті 2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснюється органами ліцензування у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
Згідно із частиною 1 статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_4 неодноразово протягом 2018 року зверталася до Міністерства охорони здоров`я України із зверненнями та запитами, зокрема, щодо отримання відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ України про діяльність комунального медичного підприємства Лікарня Придніпровська (код ЄДРПОУ - 01111598), приватного підприємства "Медівайс" (код ЄДРПОУ - 36007587), отримання відомостей з ліцензійних справ зазначених суб`єктів господарювання та щодо можливості проведення перевірки додержання юридичними особами вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики.
Листами від 23.01.2018 № 17/17-СП/3665/1691, 31.01.2018 № 17/23/342-17/2468, 28.02.2019 № 17/17-СП/405/5173, 10.04.2018 № 17/17-СП/885/9047, 18.10.2018 № 17-06/Г-13382, Г-13384/12679-зв, Міністерством надані відповіді, згідно з якими орган ліцензування може здійснити позапланову перевірку додержання комунальним медичним підприємством Лікарня Придніпровська та приватним підприємством "Медівайс" вимог Ліцензійних умов за наявності підстав, передбачених статтею Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Звернення Позивача стосовно проведення позапланової перевірки не містять належних обґрунтувань про порушення комунальним медичним підприємством Лікарня Придніпровська та приватним підприємством Медівайс її законних прав, що повинно доводити доцільність проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю).
При цьому, Міністерство неодноразово в своїх відповідях позивачці надавало пояснення відносно можливості проведення перевірки вказаних підприємств додержання вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики.
Міністерство, як орган ліцензування, відповідно до своїх повноважень, здійснює контроль за додержанням ліцензіатами вимог Ліцензійних умов шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності з урахуванням особливостей, на час дії мораторію, визначених Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Законом України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, встановлено до 31 грудня 2018 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідно до статті 3 Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до 31 грудня 2018 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю):
1) з підстави, передбаченої частиною другою цієї статті (за погодженням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності (далі - Державна регуляторна служба);
2) за письмовою заявою суб`єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
3) за рішенням суду;
4) у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання;
5) у разі настання події, що має значний негативний вплив відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України, на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
6) для перевірки виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Позаплановий захід державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням Державної регуляторної служби.
Для погодження орган державного нагляду (контролю) подає Державній регуляторній службі копію відповідного звернення фізичної особи та обґрунтування необхідності проведення перевірки. Державна регуляторна служба розглядає подані документи та надає погодження або вмотивовану відмову у наданні погодження протягом п`яти робочих днів з дня надходження відповідних документів.
Форма та порядок надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав затверджуються Державною регуляторною службою.
Враховуючи викладене, у зв`язку із дією мораторію на проведення планових перевірок, позаплановий захід державного нагляду (контролю) здійснюється, зокрема, на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав.
Разом з тим, відповідно до вимог Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України і Державної регуляторної служби України від 20.01.2017 № 56/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 09.02.2017 за № 186/30054 "Про затвердження форми та Порядку надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав" Порядок надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав або вмотивованої відмови у погодженні.
Пунктом 3 та 5 Порядку надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав встановлено, що для отримання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня надходження такого звернення подає ДРС копію відповідного звернення та лист з обґрунтуванням необхідності проведення такого заходу (далі - звернення органу державного нагляду (контролю)) та звернення органу державного нагляду (контролю) повинно доводити доцільність проведення цим органом позапланового оду державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав.
Враховуючи викладене, проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) здійснюється на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав, повинно доводити доцільність проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю).
Оскільки звернення позивача не містили відповідних обґрунтувань про порушення комунальним медичним підприємством Лікарня Придніпровська та приватним підприємством "Медівайс" її законних прав, позапланова перевірка зазначених закладів не проводилася.
Крім цього приписами абзацу одинадцять статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , встановлено, що під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Водночас суд звертає увагу, що враховуючи неодноразові звернення позивача та розуміння того, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю та кожна людина має природне невід`ємне і непорушне право на здоров`я, Міністерством вирішено питання про доцільність включення комунального медичного підприємства Лікарня Придніпровська та приватне підприємство "Медівайс" в перелік суб`єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у 2019 році, про що позивача проінформовано листом від 18.10.2018 № 17-06/Г-13382, Г-13384/12679-зв. Наказом МОЗ України від 28.11.2018 № 2218 затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Міністерством охорони здоров`я України на 2019 рік, розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України.
Суб`єкти владних повноважень застосовують надані їм в межах закону повноваження на власний розсуд, без необхідності узгодження у будь-якій формі своїх дій з іншими суб`єктами (дискреційні повноваження).
За змістом Рекомендацій № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень 11 березня 1980 року під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Втручання в дискреційні повноваження суб`єкта влади виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
З наведеного слідує, що суди не вправі зобов`язувати суб`єктів владних повноважень чи їх посадових осіб приймати (видавати, створювати) певні нормативно-правові чи інші офіційні документи.
Відповідно, не може визнаватись протиправною бездіяльність цих органів у неприйнятті певного нормативного документу, якщо обов`язковість прийняття документа не встановлювалась компетентним органом або законом.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного України від 11.06.2013 у справі № К/9991/41486/12.
Отже, проаналізувавши приписи законодавства України, враховуючи, що права позивача не були порушені, Міністерство охорони здоров`я України діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією, тому позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_4 до Управління ліцензування і контролю якості надання медичної допомоги в МОЗ України, Міністерства охорони здоров`я України, треті особи: Комунальне медичне підприємство "Лікарня Придніпровська" та Приватне підприємство "Медівайс" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 01 липня 2019 року.
Суддя А.Б. Головко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2019 |
Оприлюднено | 18.07.2019 |
Номер документу | 83067561 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні