ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
29 липня 2019 року №640/2046/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Філін Автотранс" до Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Філін Автотранс" звернулось до суду з позовом про:
- визнання протиправними та скасування Рішень комісії Державної фіскальної служби №1031030/42285876 від 20.12.2018, №1031031/42285876 від 20.12.2018, №1031032/42285876 від 20.12.2018, №1031033/42285876 від 20.12.2018 та №1055578/42285876 від 21.01.2019, яка приймає Рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкових накладних №2 від 16.10.2018, №1 від 01.11.2018, №2 від 01.11.2018, №3 від 06.11.2018 та №1 від 17.12.2018 відповідно, виписаних ТОВ "Філін Автотранс" на адресу ТОВ "Козятин-Пак", а також Рішення Комісії з питань розгляду скарг №314/42285876/2, №317/42285876/2, №316/42285876/2 та №315/42285876/2 від 02.01.2019;
- зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 16.10.2018, №1 від 01.11.2018, №2 від 01.11.2018, №3 від 06.11.2018 та №1 від 17.12.2018 датою їх фактичного подання.
Ухвалою суду від 01.03.2019 відкрито провадження в справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, надано сторонам строк для подання заяв по суті.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом порушено норми Податкового кодексу України, оскільки оскаржувані рішення не містять відомостей про причини або підстави відмови в реєстрації податкових накладних.
Відповідачі правом на подання заяв по суті не скористались.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено.
Позивачем сформовано податкові накладні від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зупинена згідно з квитанціями контролюючого органу від 23.11.2018.
Позивачем також сформовано податкову накладну від 17.12.2018 №1 та направлено її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зупинена згідно з квитанцією контролюючого органу від 08.01.2019.
Позивачем направлені пояснення для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та від 17.12.2018 №1.
До пояснень долучались первинні документи: копії податкових накладних; копія договору від 01.09.2018 №1, укладеного з ТОВ "Козятин-ПАК" на перевезення цукрових буряків; копії актів приймання-здачі робіт (надання послуг) з додатками від 17.12.2018 №7, від 16.10.2018 №3, від 01.11.2018 №4, від 01.11.2018 №5, від 06.11.2018 №6, від 17.12.2018 №7; копії платіжних доручень від 19.10.2018 №1232, від 25.10.2018 №1263, від 31.10.2018 №1269, від 06.11.2018 №1304; копії актів звіряння взаємних розрахунків за період жовтень-листопад 2018 року та грудень 2018 року між ТОВ "Філін Автотранс" та ТОВ "Козятин Пак"; копії товарно-транспортних накладних, зазначених у додатках до актів приймання-здачі робіт (надання послуг); копії договорів та первинних документів з фізичними особами-підприємцями ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 .
Рішеннями комісії Головного управління ДФС у м. Києві від 20.12.2018 №1031030/42285876, від 20.12.2018 №1031031/42285876, від 20.12.2018 №1031032/42285876, від 20.12.2018 №1031033/42285876, від 21.01.2019 №1055578/42285876 відмовлено в реєстрації податкових накладних від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та від 17.12.2018 №1, відповідно.
Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 зазначено ненадання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, а податкової накладної від 17.12.2018 №1 - ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся зі скаргами від 22.12.2018 №22/12-2018, №22/1/12-2018 №22/2/12-2018 №22/3/12-2018 до ДФС України. Рішеннями комісії з питань розгляду скарг від 02.01.2019 №314/42285876/2 №317/42285876/2, №316/42285876/2, №315/42285876/2 скарги залишено без задоволення, а рішення комісії ДФС без змін.
Позивач, вважаючи рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та комісії з розгляду скарг, звернувся з позовом до суду.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).
Відповідно до статті 201 пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117, якою затверджено "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно з пунктом 3 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (підпункт 3).
"Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" також встановлено: в разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4); податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5); у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6); у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Отже, за змістом наведених норм підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Реєстрацію поданих позивачем податкових накладних від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та від 17.12.2018 №1 зупинено (як зазначено в квитанціях) через те, що податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Згідно з листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку" Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:
1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС .
Відповідачем не надано протоколу засідання Комісії, переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, не надано матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку, іншої інформації, доказів, що розглядається Комісією, яка, відповідно до "Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків", обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
На думку суду, за наведеного правого регулювання фіскальний орган зобов`язаний у Квитанції чітко вказати не лише конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а також відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників. Водночас, у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено, за якою саме підставою позивача із указаних в підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників.
Відповідно до "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних": у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13); перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14); письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15); підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21).
Як уже зазначалось судом, позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних для реєстрації. Водночас, згідно з оскаржуваними рішеннями підставами відмови в реєстрації накладних вказано ненадання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.
До пояснення позивачем надавались первинні документи: копії податкових накладних; копія договору від 01.09.2018 №1, укладеного з ТОВ "Козятин-ПАК" на перевезення цукрових буряків; копії актів приймання-здачі робіт (надання послуг) з додатками від 17.12.2018 №7, від 16.10.2018 №3, від 01.11.2018 №4, від 01.11.2018 №5, від 06.11.2018 №6, від 17.12.2018 №7; копії платіжних доручень від 19.10.2018 №1232, від 25.10.2018 №1263, від 31.10.2018 №1269, від 06.11.2018 №1304; копії актів звіряння взаємних розрахунків за період жовтень-листопад 2018 року та грудень 2018 року між ТОВ "Філін Автотранс" та ТОВ "Козятин Пак"; копії товарно-транспортних накладних, зазначених у додатках до актів приймання-здачі робіт (надання послуг); копії договорів та первинних документів з фізичними особами-підприємцями ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 .
Відповідно до договору від 01.09.2018 №1 ТОВ "Козятин Пак" (замовник) та ТОВ "Філін Автотранс" домовились, що перевізник зобов`язується здійснювати перевезення цукрового буряка з полів, надавати для перевезення автомашини в кількості, що визначена пунктом 2.1. договору. У цьому пункті вказано 19 автомобілів із зазначенням державного номера, прізвища та ініціалів водія, марки автомобіля. За умовами договору перевезення повинно здійснюватися на пункт доставки - бурякоприймальний пункт ТОВ "Юзефо-Миколаївський АПК".
На підтвердження здійснення оплати за надані послуги перевізником ТОВ "Філін Автотранс" додано платіжні доручення від 19.10.2018 №1232, від 25.10.2018 №1263, від 31.10.2018 №1269, від 06.11.2018 №1304 та банківські виписки, відповідно до яких ТОВ "Козятин Пак" сплатило на користь ТОВ "Філін Автотранс": 269275,07 грн.; 200000,00 грн.; 398310,70 грн.; 400000,00 грн. за транспортні послуги.
Позивачем надано товарно-транспортні накладні, відповідно до яких перевізником визначено ТОВ "Козятин Пак", замовником та отримувачем - ТОВ "Юзефо-Миколаївський АПК". У накладній зазначено прізвище ім`я по батькові водіїв, державний номер автомобіля, також накладні містять дату складання, номер, найменування вантажу, нетто в кг, підписи водія та вантажотримувача ТОВ "Юзефо-Миколаївський АПК".
Як убачається зі змісту товарно-транспортних накладних, державні номери автомобілів, прізвища водіїв відповідають зазначеній у пункті 2.1 договору від 01.09.2018 №1 інформації.
Позивачем додано договори з фізичними особами-підприємцями та платіжні доручення про оплату цим особам за надані транспортні послуги. Прізвища водіїв співпадають з прізвищами, зазначеними в договорі від 01.09.2018 №1.
Крім того, додано акти актів приймання-здачі робіт (надання послуг) з додатками від 17.12.2018 №7, від 16.10.2018 №3, від 01.11.2018 №4, від 01.11.2018 №5, від 06.11.2018 №6, від 17.12.2018 №7; копії платіжних доручень від 19.10.2018 №1232, від 25.10.2018 №1263, від 31.10.2018 №1269, від 06.11.2018 №1304, які підписані посадовими особами ТОВ "Філін Автотранс" та ТОВ "Козятин Пак". В актах міститься інформації про дату та номер товарно-транспортної накладної, кількість перевезеного вантажу, відстань у кілометрах прізвища ім`я, по батькові водіїв, державні номери автомобілів. Інформації щодо водіїв та номерів відповідає договору від 01.09.2018 №1.
Оскільки в оскаржуваних рішення не вказано, які документи не подано позивачем на підтвердження правомірності формування податкових накладних за наслідками господарських операцій з перевезення буряків, суд вважає необґрунтованими підстави відмови в реєстрації податкових накладних в оскаржуваних рішеннях щодо ненадання платником податку копій документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.
При цьому суд враховує, що розрахункові документи та банківські виписки були подані. Також додавались документи на підтвердження надання послуг з перевезення відповідно до умов договору від 01.09.2018 №1. Щодо зберігання товару (буряку), то за змістом господарських операцій та умов договору зберігання буряка на позивача не покладалось.
На думку суду, подані первинні документи містять необхідні реквізити, зокрема, дату складання, підписи відповідних осіб, зі змісту документів можна зробити висновок про зміст господарської операції (вид послуг, об`єм), визначено ціну послуг, у товарно-транспортних накладних зазначено також особу перевізника, державний номер автомобіля.
Відповідачами відповідно до частини другої статті 77 КАС України не доведено, що зазначені первинні документи не могли бути враховані під час вирішення питання про наявність підстав для реєстрації податкових накладних.
За змістом додатку 2 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто чітко визначені.
У порушення наведених вимог, в оскаржуваних рішеннях від 20.12.2018 №1031030/42285876, від 20.12.2018 №1031031/42285876, від 20.12.2018 №1031032/42285876, від 20.12.2018 №1031033/42285876, від 21.01.2019 №1055578/42285876 не зазначено, які саме розрахункові та первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - не надано.
З огляду на наведене суд доходить висновку про відсутність в оскаржуваних рішеннях чіткої підстави відмови в реєстрації податкових накладних.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних також відсутній чіткий перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зупиняючи реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, контролюючим органом не зазначено чіткої підстави згідно з пунктами 6, 7 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"
З огляду на проаналізоване правове регулювання, встановлені обставини, суд дійшов висновку, що зважаючи на незазначення контролюючим органом конкретного переліку копій документів, необхідних для прийняття ним рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, необґрунтованість підстав неврахування поданих позивачем первинних документів, суд доходить висновку про відсутність підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та від 17.12.2018 №1.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про протиправність рішень комісії Головного управління ДФС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 20.12.2018 №1031030/42285876, від 20.12.2018 №1031031/42285876, від 20.12.2018 №1031032/42285876, від 20.12.2018 №1031033/42285876, від 21.01.2019 №1055578/42285876 щодо відмови в реєстрації податкових накладних від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та від 17.12.2018 №1, відповідно позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування зазначених рішень підлягають задоволенню.
На думку суду, не підлягають задоволенню вимоги про визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань розгляду скарг №314/42285876/2, №317/42285876/2, №316/42285876/2 та №315/42285876/2 від 02.01.2019. Позовна заява не містить обґрунтування протиправності вказаних рішень. Також суд враховує, що оскарження рішень комісії про відмову в реєстрації податкових накладних до комісії вищого рівня є досудовим вирішенням спору, скасування цих рішень не призводить до вирішення спору та захисту інтересів позивача.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної фіскальної службу України зареєструвати податкову накладну від 11.07.2018 №6, то суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами).
Згідно з пунктами 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.
З огляду на зазначені норми та висновок суду про протиправність рішень щодо відмови в реєстрації податкових накладних, підлягають задоволенню вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні від 16.10.2018 №2, від 01.11.2018 №1, від 01.11.2018 №2, від 06.11.2018 №3 та від 17.12.2018 №1 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Відповідно до частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 17.289,00 грн. (платіжні доручення від 25.01.2019 №44 та від 19.02.2019 №45). Оскільки, позов задоволено частково, то на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати в розмірі 9.605,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Головного управління ДФС у м. Києві.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
від 20 грудня 2018 року №1031030/42285876 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 16 жовтня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 20 грудня 2018 року №1031031/42285876 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 01 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 20 грудня 2018 року №1031032/42285876 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 01 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 20 грудня 2018 року №1031033/42285876 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 06 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 21 січня 2019 року №1055578/42285876 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 17 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Філін Автотранс" датою їх подання:
від 16 жовтня 2018 року №2;
від 01 листопада 2018 року №1;
від 01 листопада 2018 року №2;
від 06 листопада 2018 року №3;
від 17 грудня 2018 року №1.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Філін Автотранс" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 9.605,00 грн. (дев`ять тисяч шістсот п`ять гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Філін Автотранс" (ідентифікаційний код 42285876, місцезнаходження: 01054, місто Київ, вулиця Ярославів Вал, будинок 13/2-Б).
Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, місцезнаходження: 04655, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).
Відповідач - Державна фіскальна служба України (ідентифікаційний код 39292197, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83350791 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні