Рішення
від 23.07.2019 по справі 580/1658/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2019 року справа № 580/1658/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Руденко А.В.,

за участю:

секретаря - Сачинської В.С.,

представника позивача - Полякової О.В (за посадою),

представника відповідача - Пугач Л.М. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Черкаський проект до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Черкаський проект» з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області, в якій просить визнати протиправною та скасувати постанову №113170 від 07.05.2019 про застосування адміністративно-господарського штрафу.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що 15 березня 2019 року об 11 год. 05 хв. посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області на 121 км автодороги Бориспіль - Запоріжжя Черкаської області проведено перевірку транспортного засобу марки КАМАЗ, днз НОМЕР_1 , що належить ТОВ Черкаський проект . За наслідками перевірки встановлено надання послуг з перевезення вантажу транспортним засобом повною масою понад 3,5 т, без оформлення документів, перелік яких передбачено ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: відсутній протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу. Постановою відповідача від 07.05.2019 №113170 за надання послуг з перевезення вантажу без оформлення документів, на позивача накладено штраф в сумі 1700,00 грн.

Позивач не погоджується з висновками акта перевірки та зазначає, що обов`язок ведення реєстраційних листків режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарт, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, непред`явлення яких до перевірки тягне застосування адміністративно-господарських санкцій, покладний на водіїв, які здійснюють міжнародні перевезення. Враховуючи здійснення водієм транспортного засобу, що належить позивачу, внутрішнього автомобільного перевезення, а не міжнародного, обов`язок ведення та пред`явлення протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу був відсутній.

27 червня 2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення адміністративного позову та зазначає, що оскільки вантажні автомобілі ТОВ Черкаський проект мають повну масу більше ніж 3,5 тонни, про що свідчать свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, то вони повинні обладнуватись діючим та повіреним тахографом. На момент перевірки водії не надали державним інспекторам протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, які підпадають під категорію інших документів, передбачених законодавством, чим порушили вимоги ст. 48 Закону Про автомобільний транспорт , відповідальність за що передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 вказаного Закону.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду Руденко А.В. від 10.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі; судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 10 год. 00 хв. 23 липня 2019 року.

В судовому засіданні 23 липня 2019 року представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив задовольнити позов в повному обсязі.

В судовому засіданні 23 липня 2019 року представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкаський проект» зареєстроване як юридична особа 23 лютого 2010 року, код ЄДРПОУ 36995025.

Судом встановлено, що на підставі направлення на рейдову перевірку №004438 від 11.03.2019, 15 березня 2019 року об 11 год. 05 хв. посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області на 121 км автодороги Бориспіль - Запоріжжя Черкаської області проведено перевірку транспортного засобу марки КАМАЗ, днз НОМЕР_1 , що належить ТОВ Черкаський проект , під керуванням водія ОСОБА_1 .

За результатами перевірки складено Акт №135577 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 15.03.2019, в якому встановлено: надання послуг з перевезення вантажу транспортним засобом повною масою понад 3,5 т, без оформлення документів, перелік яких передбачено ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: відсутній протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.

07 травня 2019 року начальником управління Укртрансбезпеки у Черкаській області Завгородським В.І. винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №113170, згідно якої за порушення вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» постановлено стягнути з ТОВ «Черкаський проект» адміністративно-господарський штраф в сумі 1700,00 грн.

Не погоджуючись з вказаною постановою відповідача, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного

Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, регулювалася Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 (далі - Порядок №1567).

Відповідно до п. 3 Порядку №1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління. При цьому згідно п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 №592 «Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті» правонаступником майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті, що ліквідується, є Державна служба з безпеки на транспорті.

Пунктом 4 Порядку №1567 визначено, що державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Згідно з п. 13 Порядку №1567 графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується наказом Укртрансінспекції або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.

Щотижневий графік складається з урахуванням проведення рейдових перевірок не частіше ніж один раз на квартал.

Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту (п.14 Порядку №1567).

Згідно з абз. 2 п. 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки суб`єкта господарювання перевіряється наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

З аналізу вказаної норми вбачається, що у відповідача наявні повноваження щодо перевірки відповідно до вимог статей 39 і 48 Закону України Про автомобільний транспорт документів та додержання водієм режиму праці та відпочинку.

Щодо порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, суд зазначає.

Статтею 48 Закону України від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-III) передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Отже, перелік документів згідно ст. 48 Закону № 2344-III не є вичерпним.

Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Водночас, стаття 53 Закону № 2344-III визначає порядок організації міжнародних перевезень пасажирів і вантажів.

Відповідно до частини 8 статті 53 Закону № 2344-III водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.

Згідно з абз. 11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Таким чином, обов`язок ведення реєстраційних листків режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарт, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, та відповідальність за недотримання вказаних вимог, покладений на водіїв, які здійснюють міжнародні автомобільні перевезення.

Відповідно до п. 1.2. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту і зв`язку України від 07.06.2010 N 340 (далі - Положення), це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.

Відповідно до п. 6.1 Положення автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни (п. 6.2 Положення).

Пункт 6.3 Положення визначає, що водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3).

Згідно з п. 1.2 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі - Інструкція №385), ця Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.

Відповідно до п.1.4 Інструкції №385:

- контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;

- тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР.

Відповідно до п. 3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.

Згідно з п. 3.5 Інструкції №385 перевізники: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.

Судом встановлено, що відповідно до подорожнього листа №000901 від 15.03.2019, товарно-транспортної накладної №669 від 15.03.2019, 15 березня 2019 року автомобіль КАМАЗ, днз НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_1 , здійснював перевезення вантажу бетону В-25 (325, С20/25) П-4 в кількості 5,000 м3 на загальну суму з ПДВ 9300,00 грн, з м. Черкаси в с. Чутівка Полтавської області; відстань 187 км.

Тобто, в даному випадку вантажні перевезення здійснювались в межах України і є внутрішніми.

Перевезення вантажу здійснювалось відповідно до договору надання послуг перевезення №20/19 від 04.02.2019, укладеним між ТОВ Черкаський проект (Перевізник) та ТОВ Завод Буддеталь (Замовник), за яким Перевізник зобов`язується надати транспортні засоби для перевезення вантажів Замовника власними транспортними засобами (бетоновозами), а Замовник зобов`язується прийняти й оплатити згідно встановлених Перевізником цін та в обумовлені строки надані послуги.

Докази здійснення автомобілем позивача міжнародного автомобільного перевезення відповідачем суду не надані.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, судові витрати позивача по сплаті судового збору підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області (м. Черкаси, вул. Хрещатик, 223, 18001) №113170 від 7 травня 2019 року про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю Черкаський проект (м. Черкаси, бул. Шевченка, 266/1, к. 215, 18002, код ЄДРПОУ 36995025) адміністративно-господарського штрафу у сумі 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (м. Київ, просп. Перемоги, 14, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Черкаський проект (м. Черкаси, бул. Шевченка, 266/1, к. 215, 18002, код ЄДРПОУ 36995025) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) гривню.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлений 07 серпня 2019 року.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено11.08.2019
Номер документу83546251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/1658/19

Постанова від 07.09.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 24.07.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 25.06.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 24.06.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 16.06.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Постанова від 13.05.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Постанова від 13.05.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Постанова від 13.05.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Постанова від 13.05.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 30.04.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні