Ухвала
від 16.10.2019 по справі 851/22/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

16 жовтня 2019 р.Справа № 851/22/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Спаскіна О.А.,

Суддів: Любчич Л.В. , Присяжнюк О.В. ,

за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду клопотання Харківської міської ради про призначення оціночно-будівельної експертизи в адміністративній справі № 851/22/19

за позовом Харківської міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ.ІН"

про примусове відчуження об`єктів нерухомого майна з мотивів суспільної необхідності,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Другого апеляційного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Харківської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "РІЕЛТ.ІН" про примусове відчуження об`єктів нерухомого майна з мотивів суспільної необхідності.

15.10.2019 року до суду надійшло клопотання представника Харківської міської ради про призначення у справі судової оціночно-будівельної експертизи.

В судове засідання суду апеляційної інстанції сторони не прибули, про дату, час і місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.

Представник позивача надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі, в якому, крім того, підтримав клопотання про призначення у справі судової оціночно-будівельної експертизи в повному обсязі.

Представник відповідача також надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, в якому не заперечував проти задоволення клопотання позивача та просив його задовольнити, а провадження по справі зупинити.

У відповідності до ст. 311 КАС України, колегія суддів вважає за можливе розглянути клопотання у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Згідно з ч. 4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи клопотання, вважає що останнє підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Правові, організаційні і фінансові основи судово-експертної діяльності з метою забезпечення правосуддя України незалежною, кваліфікованою і об`єктивною експертизою, орієнтованою на максимальне використання досягнень науки і техніки визначає Закон України "Про судову експертизу".

Відповідно до приписів ст. 1 Закону України "Про судову експертизу", судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об`єктів. явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

З матеріалів справи вбачається, що предметом позову в даній справі є нежитлова будівля: літ. Н-2 загальною площею 179,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Харків, просп. Гагаріна, 182 що належить Товариству з обмеженою відповідальністю РІЕЛТ.ІН (ідентифікаційний код юридичної особи 38158059) на праві приватної власності, який відповідно до рішення Харківської міської ради № 1034/18 від 21.02.2018 Про викуп земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних/юридичних осіб для суспільних потреб підлягає викупу з мотивів суспільної необхідності.

Вартість (викупна ціна) житлового будинку (домоволодіння), що підлягає викупу для суспільних потреб визначено на підставі незалежної оцінки, проведеної ПП АС-ТЕРРА (сертифікат суб`єкта оціночної діяльності № 629/15 від 07.08.2015 року) згідно Звіту про оцінку для визначення оціночної вартості (викупної ціни) з метою викупу об`єкту нерухомого майна для суспільних потреб (м. Харків, просп. Гагаріна, 182, власник Товариство з обмеженою відповідальністю РІЕЛТ.ІН ) від 14.12.2018 року складає 6 890 100 грн. 00 коп..

У відповідності до ст. 13 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні проведено рецензування зазначеного звіту.

Згідно рецензії на Звіт про оцінку об`єкту нерухомого майна наданого Всеукраїнською асоціацією Фахівців оцінки від 14.12.2018 р., Звіт у цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна.

Додатково Київським науково-дослідним інститутом судових експерти Міністерства юстиції України проведено експертизу Звіту про оцінку.

За результатами проведення експертних оціночно-будівельних досліджень вказаних звітів Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз Міністерства юстиції України надано відповідний висновок № 2787/19-43 від 13.02.2019 року, відповідно до якого вищезазначений звіт, за ознаками, встановленими п. 67 Національного стандарту № 1 класифікується як звіт, який в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна і має незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки.

Проте, представником відповідача до суду надано Звіт від 10.06.2018р. про незалежну оцінку вартості нерухомого майна - нежитлова будівля: літ. Н-2 загальною площею 179,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Харків, просп. Гагаріна, 182, виконане суб`єктом оціночної діяльності - Харківська товарна біржа, відповідно до якого викупна ціна зазначеного об`єкту складає 14 066 000 грн. 00 коп.

При цьому, відповідач, неодноразово вказував на неправильне визначення позивачем викупної ціни, зокрема, на момент звернення з позовом до суду, відповідач своїм листом від 31.01.2019 р. (вх. № 1892/0/3-19), повідомляв, що не заперечує щодо викупу для суспільних потреб, але вважає, що визначена вартість (викупна ціна), яка вказана в звіті з оцінки нерухомого майна від 02.11.2018 є заниженою в рази від ринкової вартості комерційної нерухомості в даному районі міста. У відзиві на позовну заяву відповідачем було зазначено, що вищезазначений висновок складений з порушенням вимог закону, є необ`єктивним та таким, що ґрунтується на припущеннях, а тому не може прийматися судом до уваги при визначенні викупної ціни нерухомого майна.

Отже викупна ціна, зазначена у наданому відповідачем звіті про оцінку вартості нерухомого майна істотно відрізняється від тієї, яка зазначена у звіті, наданому Харківською міською радою.

Враховуючи вищевикладене, існує об`єктивна необхідність у проведені судової оціночно-будівельної експертизи.

Як зазначено в Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Дульський проті України" (Заява № 61679/00) від 01.06.2006, експертиза, призначена судом, є одним із засобів встановлення або оцінки фактичних обставин справи і тому складає невід`ємну частину судової процедури.

У відповідності п. 5.2. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 р. № 53/5 (далі - Інструкція), основними завданнями оціночно-будівельної експертизи є: визначення різних видів вартості поліпшень земельних ділянок (будівель та їх частин, споруд, передавальних пристроїв тощо): визначення відповідності виконаної оцінки нерухомого майна /поліпшень земельної ділянки) вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам.

Згідно зі ст.7 Закону України Про судову експертизу судово-експертну діяльність у кримінальному провадженні здійснюють державні спеціалізовані установи, а в інших випадках - також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених цим Законом. До державних спеціалізованих установ належать, зокрема, науково-дослідні установи судових експертиз Міністерства юстиції України.

Відповідно до п. 1.6. Інструкції експертизи та дослідження проводяться експертними установами за зонами регіонального обслуговування згідно з Переліком регіональних зон обслуговування науково-дослідними установами судових експертиз Міністерства юстиції України, наведеним у додатку 1 до цієї Інструкції, відповідно до якого науково-дослідною установою, що обслуговує Харківську область є Харківський науково-дослідний інститут судових експертиз імені заслуженого професора М.С. Бокаріуса.

Таким чином, враховуючи наявні розбіжності в розмірі викупної ціни, колегія суддів дійшла висновку, що для з`ясування обставин, що мають значення для розгляду справи, та розв`язання питань, які потребують спеціальних знань постала необхідність в проведені судової оціночно-будівельної експертизи.

Про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи (ч. 1 ст. 103 КАС України).

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи до одержання її результатів .

Керуючись ст.ст. 243, 250 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

У Х В А Л И В:

Призначити у справі № 851/22/19 за позовом Харківської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю РІЕЛТ.ІН (ідентифікаційний код юридичної особи 38158059) про примусове відчуження об`єктів нерухомого майна з мотивів суспільної необхідності оціночно-будівельну експертизу, проведення якої доручити Харківському науково-дослідному інституту судових експертиз імені заслуженого професора М.С. Бокаріуса.

На вирішення експертизи поставити питання: яка викупна вартість (ціна) об`єкта нерухомого майна - об`єкт нежитлової нерухомості (нежитлова будівля літ. Н-2 ) за адресою: м. Харків, просп. Гагаріна, 182, що належить на праві власності Товариству з обмеженої відповідальністю РІЕЛТ.ІН (ідентифікаційний код юридичної особи 38158059) на підставі договору купівлі-продажу, від 14.06.2012 р.№1215, посвідченого приватним нотаріусом ХМНО Юдіна О.С.?

Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю РІЕЛТ.ІН (ідентифікаційний код юридичної особи 38158059) як власника об`єкта нерухомості, щодо якого необхідно провести судово-експертні дослідження, забезпечити доступ до цього об`єкта дослідження для проведення експертизи, з одночасним попередженням про наслідки ухилення від участі в експертизі.

Попередити експертів про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків.

Витрати з проведення судової експертизи покласти на Харківську міську раду.

Зупинити провадження у справі №851/22/19 на час проведення експертизи.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Спаскін О.А. Судді Любчич Л.В. Присяжнюк О.В.

Повний текст ухвали складений 21.10.2019 р.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2019
Оприлюднено23.10.2019
Номер документу85054745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —851/22/19

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 28.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 28.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 20.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні