ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у задоволенні клопотання
27 листопада 2019 рокум. Ужгород№ 260/1193/18
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.
при секретарі Поп Н.В.
за участю:
заявника: Товариство з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" , представник - Олійник Р.Б.
відповідача Головного управління ДФС у Закарпатській області ,представник - Петрова О.М.
Головного управління ДПС у Закарпатській області , представник - Крупа-Газуда М.В.
Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області , представник - Тягур І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" до Державної податкової інспекції у Тячівському районі, Головного управління ДФС у Закарпатській області, Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області про стягнення пені,-
В С Т А Н О В И В:
Представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження, якою просить:
1. Замінити боржників за виконавчими листами №260/1193/18 /2019, виданими Закарпатським окружним адміністративним судом 18 жовтня 2019 року по адміністративній справі №260/1193/18, а саме боржника - Головного управління ДФС в Закарпатській області та Державну податкову інспекцію в Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на їх правонаступника - Головне управління ДПС у Закарпатській області (88000. Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, буд.52 (код в ЄДРПОУ: 43143065).
В обґрунтування заяви посилається на те, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1, зокрема, Головне управління ДПС у Закарпатській області та постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2, у тому числі, Головне управління ДФС у Закарпатській області реорганізовується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Закарпатській області.
Наказом Головного управління ДПС в Закарпатській області від 03 вересня 2019 року № 10 Головне управління ДПС у Закарпатській області розпочало виконання функцій і повноважень Головного управління ДФС у Закарпатській області, що припиняє свою діяльність.Таким чином, зазначає, що на даний час належною стороною згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є Головне управління ДПС у Закарпатській області як правонаступник Головного управління ДФС у Закарпатській області.
26 листопада на адресу суду надійшли додаткові пояснення заявника, відповідно до яких зазначає, що ДПІ в Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області та Головне управління ДФС у Закарпатській області відповідають ознакам вибулої сторони виконавчого провадження.
Таким чином, враховуючи вищевказане, а також те, що рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10.04.2019 р. та постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 вересня 2019 року по справі №260/1193/18 не виконані, а реорганізація боржників - ДПІ в Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області та Головного управління ДФС у Закарпатській області унеможливлює їх виконання, вважають, що заява TOB Фаворит-М про заміну боржника за виконавчими листами №260/1193/18/2019 підлягає задоволенню.
В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" , підтримав вказану заяву про заміну сторони виконавчого провадження по даній справі та просив суд її задовольнити.
Представник Головного управління ДФС у Закарпатській області в судовому засіданні заперечив щодо задоволення вказаної заяви.
Представник Головного управління ДПС у Закарпатській області в судовому засіданні також заперечив щодо заміни сторони виконавчого провадження по даній справі та надав суду письмові заперечення, де вказав, що згідно із даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань станом 22.11.2019 року Головне управління ДФС у Закарпатській області перебуває в стані припинення, у зв`язку з чим призначено комісію з припинення цього органу. Головне управління ДФС у Закарпатській області, як орган, який здійснює адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків, відповідно до п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19 Податкового кодексу України, продовжує здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби .
Оскільки станом на день розгляду заяви в Єдиному "державному реєстрі юридичних відсутні відомості щодо припинення Головного управління ДФС у Закарпатській області, тому Головне управління ДПС у Закарпатській області на даний час не є правонаступником останнього. Просить відмовити у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження по даній справі .
Представник Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області, вирішення даного питання залишив на розсуд суду.
Заслухавши представників сторін, розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження по справі, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М задоволено повністю, а саме визнано протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області в частині неподання органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М пеню у розмірі 117 010,38 грн. (сто сімнадцять тисяч десять гривень 38 коп.) гривень
та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М судові витрати, а саме: витрати за надану професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 (десять тисяч) гривень згідно платіжного доручення №123 від 26.03.2019 року та судовий збір в сумі 1762,00 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривень згідно платіжного доручення № 45 від 08.11.2018 року .
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2019 року апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишено без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року у справі № 260/1193/18 без змін та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М судові витрати, а саме: витрати за надану професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 (десять тисяч) гривень.
18 жовтня 2019 року Закарпатським окружним адміністративним судом по даній справі (№260/1193/18) було видано виконавчі листи згідно резолютивних частин судових рішень.
Згідно із ч. 1 ст. 379 КАС України , у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 4 ст. 379 КАС України передбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку , орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Таким чином, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Судом встановлено, що відповідачами у даній адміністративній справі є, Головне управління ДФС в Закарпатській області та Державна податкова інспекція в Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області
Постановою Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби від 28.03.2018 року №296 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби, зокрема, Державну податкову інспекцію у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області реорганізовано шляхом приєднання, як структурного підрозділу, до Головного управління ДФС у Закарпатській області.
Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19.06.2019 року №537 (далі - Постанова №537) утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
Також, зазначеною Постановою №537 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДФС у Закарпатській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Закарпатській області.
При цьому, пунктом 3 Постанови №537 установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Згідно із даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань станом 22.11.2019 року Головне управління ДФС у Закарпатській області перебуває в стані припинення, у зв`язку з чим призначено комісію з припинення цього органу.
Згідно ч.4 ст. 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади територіальні органи центрального органу виконавчої влади набувають статусу юридичної особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про їх державну реєстрацію як юридичної особи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади припиняються як юридичні особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про державну реєстрацію їх припинення.
Отже, до моменту внесення запису до ЄДРПОУ саме про припинення Головного управління ДФС в Закарпатській області останнє діє і не може бути замінено на правонаступника - Головне управління ДПС у Закарпатській області (88000. Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, буд.52 (код в ЄДРПОУ: 43143065).
З огляду на те, що станом на день розгляду заяви в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні відомості щодо припинення Головного управління ДФС у Закарпатській області, і хоча відповідно до вищевказаних нормативних актів Головне управління ДПС у Закарпатській області на даний є правонаступником останнього, однак, тільки після внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Головного управління ДФС у Закарпатській області, Головне управління ДПС у Закарпатській області буде вважатися вибувшою стороною виконавчого провадження.
Оскільки станом на 22.11.2019 року Головне управління ДФС у Закарпатській області не припинено, то відсутні і підстави для заміни боржника.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про відсутність обґрунтованих підстав для заміни сторони виконавчого провадження, у зв`язку з чим заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" є не обґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" до Державної податкової інспекції у Тячівському районі, Головного управління ДФС у Закарпатській області, Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області про стягнення пені- відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя З.Б.Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2019 |
Оприлюднено | 29.11.2019 |
Номер документу | 85921066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні