ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у задоволенні клопотання
13 квітня 2020 рокум. Ужгород№ 260/1193/18
Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Плеханова З.Б., розглянувши заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області про встановлення способу і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду виданого 18 жовтня 2019 року по справі №260/1193/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" до Державної податкової інспекції у Тячівському районі, Головного управління ДФС у Закарпатській області, Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області про стягнення пені,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області, Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області про стягнення пені.
Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року набуло законної сили 19 серпня 2019 року згідно постанови Восьмого апеляційного адмінсуду.
27 лютого 2020 року Головне управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із заявою про встановлення способу і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду виданого 18 жовтня 2019 року по справі №260/1193/18, якою просить :
1 Прийняти дане клопотання до розгляду;
2.Встановити спосіб і порядок виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 18.10.2019 року по справі № 260/1193/18, шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М судових витрат, а саме: витрат за надання професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 грн. згідно платіжного доручення № 123 від 26.03.2019 року; судового збору в сумі 1762,00 згідно платіжного доручення № 45 від 08.11.2018.
3. Розгляд клопотання проводити за участі представника Головного управління Казначейства.
Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020р., Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 11 березня 2020р. №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 (з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України №239 від 25.03.2020р.), якою у період з 12 березня до 24 квітня 2020р. на усій території України установлено карантин, та заборонено: відвідування закладів освіти її здобувачами; проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).
Відповідно до Наказу Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 березня 2020 року "Про тимчасові заходи попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19" з 17 березня 2020 р. на період дії карантинних заходів: суддям рекомендовано з 17 березня 2020р. на період карантинних заходів:
- зупинити розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участі учасників судового процесу та припинити їх пропуск до залів судових засідань;
- здійснювати розгляд справ за відсутності учасників судового процесу у випадках, передбачених нормами КАС України ( письмове провадження, спрощене провадження без виклику осіб, спрощене та позовне провадження у справах, у яких явка представників не визнана обов`язковою), або за умови надання учасниками заяв про розгляд справи за їх відсутності.
-У випадку неподання такої заяви - відкладати судові засідання на дату після завершення карантинних заходів.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020року №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації", з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров`я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України, на всій території України установлено режим надзвичайної ситуації до 24 квітня 2020року.
11.03.2020р. Рада суддів України у відповідному зверненні звернулася до громадян, котрі є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін, а також утриматися від відвідин суду, якщо у громадян є ознаки будь-якого вірусного захворювання.
Також, 17.03.2020р. на засіданні Ради суддів України рекомендовано судам продовжувати здійснювати правосуддя, незважаючи на епідемію коронавірусу і карантин, однак, по можливості, здійснювати судовий розгляд справи в порядку письмового провадження без участі сторін.
На підставі вищенаведених обставин та рекомендацій, а також з врахуванням заяв учасників судового розгляду про відкладення судового засідання, судом ухвалою від 17.03.2020 року було відкладено судовий розгляд заяви на 13 квітня 2020 року.
В судове засідання 13.04.2020 року представник Головного управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області не зявився, про дату час та місце судового розгляду повідомлено належним чином, якому на його офіційну електронну адресу була направлена ухвала від 17.03.2020 року, яка була ними отримана , що стверджується електронним підвердженням.
13 квітня 2020 року від представника Головного управління ДФС у Закарпатській області до суду надійшло клопотання про відкладення судового засідання у звязку із карантинними заходами.
За результатами розгляду вищевказаного клопотання, суд не вбачає законодавчо передбачених підстав доля його задоволення оскільки, Указом Президента України від 13.03.2020р. №87/2020 Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби НОМЕР_1 -19 , спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020р. №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 (з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України №239 від 25.03.2020р.), та Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020року №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації" не зупинено (призупинено) функціонування органів державної влади, в тому числі судів, які наразі працюють, але з дотриманням норм, попереджаючих розповсюдження інфекції.
Крім того, свої заперечення які зареєстровані в суді 11.03.2020 року Головне управління ДФС у Закарпатській області надіслало як суду так і заявнику.
Від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М", 13 квітня 2020 року до суду надійшло клопотання про розгляд заяви без участі сторони.
Відповідно до ст. 4 КАС України , письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 378 ч.2 КАС України , заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи, не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, з огляду на достатність в матеріалах справи письмових доказів для правильного вирішення заяви про встановлення способу і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду виданого 18 жовтня 2019 року по справі №260/1193/18, розгляд здійснюється в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області про встановлення способу і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду виданого 18 жовтня 2019 року по справі №260/1193/18, дослідивши необхідні для розгляду заяви матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступного висновку .
Судом встановлено судом, що Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М задоволено повністю, а саме визнано протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області в частині неподання органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М пеню у розмірі 117 010,38 грн. (сто сімнадцять тисяч десять гривень 38 коп.) гривень та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М судові витрати, а саме: витрати за надану професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 (десять тисяч) гривень згідно платіжного доручення №123 від 26.03.2019 року та судовий збір в сумі 1762,00 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривень згідно платіжного доручення № 45 від 08.11.2018 року .
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2019 року апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишено без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року у справі № 260/1193/18 без змін та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М судові витрати, а саме: витрати за надану професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 (десять тисяч) гривень.
18 жовтня 2019 року Закарпатським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 260/1193/18/2019 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової, інспекції у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фаворит-М судових витрат, а саме: витрат за надану професійну правничу допомогу в сумі 10000,00 грн. згідно платіжного доручення № 123 від 26.03.2019 року; судового збору в сумі 1762,00 грн. згідно платіжного доручення № 45 від 08.11.2018.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2019 року № 260/1193/18 замінено боржника за виконавчим листом № 260/1193/18/2019, виданим Закарпатським окружним адміністративним судом 18 жовтня 2019 року по адміністративній справі № 260/1193/18, а саме - Державну податкову інспекцію у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Закарпатській області.
З метою виконання вищезазначеного рішення суду, 02 січня 2020 року до Головного управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області (далі - Головне управління Казначейства) представником стягувача подано документи, визначені пунктом 6 Порядку № 845.
Як вбачається з клопотання ГУ ДКСУ у Закарпатській області просить встановити спосіб і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 18.10.2019 року по справі по справі № 260/1193/18, шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області на користь TOB Фаворит-М судових витрат за надання професійної правничої допомоги в умі 10000,00 грн. згідно платіжного доручення №123 від 26.03.2019 року, судового збору в умі 1762,00 грн. згідно платіжного доручення №45 від 08.11.2018 року
Судом встановлено, згідно з Витягом з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 13.04.2020 року , Головне управління ДФС у Закарпатській області має код 39393632 і запис про припинення даної юридичної особи не внесено.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Зміна способу або порядку виконання полягає у заміні одного заходу примусового виконання судового рішення іншим.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження рішення про сгягнення коштів з державних органів, державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, прийнятих судами, а також іншими державними органами, які відповідно до закону мають права приймати такі рішення, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного бюджету та місцевих бюджетів або бюджетних установ, який затверджений постановою КМУ від 03.08.11 р. № 845.
Частиною 2 ст. 5 Порядку закріплено, що при примусовому виконанні судових рішень органи Казначейства мають право звертатися до суду із заявою про зміну способу та порядку виконання такого рішення.
При цьому, розглядаючи заяву про зміну способу виконання рішення, суд не має права змінювати зміст рішення або його суть.
Вказана правова позиція викладена Верховним Судом, зокрема, у постанові від 16.05.2018 року у справі №556/2609/14-а - зміна способу і порядку виконання судового рішення можлива лише тоді, коли зміст та суть даного рішення залишатимуться незмінними (п.34 рішення)."
Заявленим клопотанням про зміну способу та порядку виконання виконавчого листа шляхом стягнення судового збору та витрат на правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області, ГУ ДКСУ у Закарпатській області фактично просить замінити боржника по справі, переносячи майнову відповідальність на іншу юридичну особу.
Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19.06.2019 року №537 (далі - Постанова №537) утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
Також, зазначеною Постановою №537 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДФС у Закарпатській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Закарпатській області.
При цьому, пунктом 3 Постанови №537 установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Відповідно до частини першої ст.104 Цивільного кодексу України , юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до частини другої ст.104 Цивільного кодексу України , юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до частин 3, 4 ст.105 Цивільного кодексу України , учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. До комісії з припинення оридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Згідно із частинами 1-3 ст.107 Цивільного кодексу України, кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов`язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов`язання, або забезпечення виконання зобов`язання, крім випадків, передбачених законом.
Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.
Отже, з аналізу наведених норм вбачається, що Головне управління ДФС у Закарпатській області продовжує здійснювати свої повноваження до державної реєстрації про його припинення.
Враховуючи вищенаведене, клопотання про встановлення способу і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 18.10.2016 року по справі по справі № 260/1193/18, шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області на користь TOB Фаворит- М судових витрат за надання професійної правничої допомоги в сумі 10000,00 грн. згідно платіжного доручення №123 від 26.03.2019 року, судового збору в сумі 1762,00 грн. згідно платіжного доручення №45 від 08.11.2018 року є необгрунтованим та не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Головного управління Державної казначейської служби України у Закарпатській області про встановлення способу і порядку виконання виконавчого листа Закарпатського окружного адміністративного суду виданого 18 жовтня 2019 року по справі №260/1193/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаворит-М" до Державної податкової інспекції у Тячівському районі, Головного управління ДФС у Закарпатській області, Управління Державної казначейської служби України у Тячівському районі Закарпатської області про стягнення пені - відмовити.
Ухвала можу бути оскаржена до Восьмого апеляційного адмінсуду через Закарпатський окружний адмінсуд протягом пятнадцяти днів з дня виготовлення повного тексту.
Суддя З.Б.Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2020 |
Оприлюднено | 15.04.2020 |
Номер документу | 88767976 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні