Ухвала
від 02.12.2019 по справі 320/692/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про призначення судової експертизи

02 грудня 2019 року м. Київ справа № 320/692/19

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - суддя Журавель В.О.,

при секретарі судового засідання - Каштан О.В.,

за участю:

прокурора - Галась О.М.,

представника відповідача - Кононенка В.А.,

третіх осіб 1, 2, 4 - не прибули,

представника третьої особи - Обслуговуючий кооператив "Житлово-Будівельний кооператив "Паритет"- Вергун В.В.,

розглянувши у підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом Першого заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області до Української міської ради Обухівського району Київської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Державне підприємство "Київське лісове господарство", Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства, Обслуговуючий кооператив "Житлово-Будівельний кооператив "Паритет", Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробниче підприємство "Термо", про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

11 лютого 2019 р. до Київського окружного адміністративного суду звернувся Перший заступник керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області (далі - позивач) з позовом до Української міської ради Обухівського району Київської області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державне підприємство "Київське лісове господарство" (далі - третя особа-1), Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства (далі - третя особа-2), про визнання протиправним та скасування рішення 48 сесії 7 скликання Української міської ради № 364/0/7-18/48-7 від 8 листопада 2018 р. "Про затвердження містобудівної документації - "Детального плану території на частину вул. Приозерна в м. Українка, Обухівського району, Київської області , орієнтовною площею 1,500 га, обмежену зеленими насадженнями та малоповерховою забудовою".

У подальшому судом залучено до справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Обслуговуючий кооператив "Житлово-Будівельний кооператив "Паритет" (далі - третя особа-3), та Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробниче підприємство "Термо" (далі - третя особа-4).

17 травня 2019 р. до суду від представника відповідача надійшло клопотання про призначення судової будівельно-технічної експертизи. Це клопотання обґрунтовано тим, що однією із суттєвих обставин, яка підлягає доказуванню у справі, є відповідність Детального плану території на частину вул. Приозерна в м. Українка Обухівського району Київської області , орієнтовною площею 1,500 га, обмежену зеленими насадженнями та малоповерховою забудовою, Генеральному плану міста Українка Обухівського району Київської області. З огляду на те, що у справі є письмові докази, які суперечать один одному, оскільки цю територію визначено і як територію існуючої малоповерхової та садибної житлової забудови і територія лісових насаджень, та одночасно як територію громадських центрів та об`єктів культурно-побутового обслуговування. Представник відповідача зазначає, що для з`ясування того, яке функціональне призначення відповідно до Генерального плану м. Українка має територія, щодо якої було розроблений детальний план, рішення Української міської ради про затвердження якого оскаржується у цій справі, необхідні спеціальні знання в галузі архітектури та містобудування, є потреба відповідно до ст. 102 КАС України призначити судово-будівельну експертизу.

У клопотанні представник відповідача просить суд призначити судову будівельно-технічну експертизу і на вирішення експерта винести наступне питання:

1) Яке функціональне призначення відповідно до Генерального плану м. Українка має територія, щодо якої було розроблено Детальний план території на частину вул. Приозерна в м. Українка, Обухівського району, Київської області , орієнтовною площею 1,500 га, обмежену зеленими насадженнями та малоповерховою забудовою, затверджений рішенням 48 сесії 7 скликання Української міської ради від 8 листопада 2018 р..

Проведення судової будівельно-технічної експертизи відповідач просить доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 6).

2 грудня 2019 р. представник відповідача у підготовчому засіданні підтримав заявлене клопотання про призначення судової будівельно-технічної експертизи.

Прокурор просила відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача про призначення судової будівельно-технічної експертизи. Зазначає, що відповідно до Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, яка затверджена наказом Міністерства юстиції України від 8 жовтня 1998 року № 53/5, зазначене у клопотанні питання відсутнє в переліку питань для призначення судової будівельно-технічної експертизи.

Представник третьої особи-3 просив суд задовольнити клопотання представника відповідача про призначення судової будівельно-технічної експертизи.

Дослідивши подане клопотання з урахуванням наявних матеріалів справи, суд вважає, що клопотання представника відповідача про призначення судової будівельно-технічної експертизи з урахуванням наведених у ньому мотивів та підстав підлягає задоволенню.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Частинами 4, 5 ст. 102 КАС України визначено, що питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Частиною 3 ст. 103 КАС України визначено, що ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об`єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).

В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків (ч. 5 ст. 103 КАС України).

Суд вважає подане клопотання представника відповідача про призначення судової будівельно-технічної експертизи обґрунтованим, оскільки для всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи необхідні спеціальні знання в галузі архітектури та містобудування, а жодним учасником справи не надано висновок експерта з цього самого питання. Щодо заперечень прокурора, то суд бере до уваги, що наведений у методичних рекомендаціях перелік запитань, які можуть бути поставлені на вирішення експерта, є рекомендаційним і не виключає інших формулювань таких запитань.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

У зв`язку з неможливістю та недоцільністю подальшого розгляду адміністративної справи до проведення експертизи, суд вважає за необхідне зупинити провадження в адміністративній справі № 320/692/19 до одержання її результатів.

Керуючись статтями 102, 103, 236, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Клопотання представника Української міської ради Обухівського району Київської області про призначення судової будівельно-технічної експертизи задовольнити.

2. Призначити в адміністративній справі № 320/692/19 судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз (адреса: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 6).

3. Попередити експерта про кримінальну відповідальність за статтями 384 і 385 Кримінального кодексу України.

4. На вирішення експерта поставити наступне запитання:

- Яке функціональне призначення відповідно до Генерального плану м. Українка має територія, щодо якої було розроблено Детальний план території на частину вул. Приозерна в м. Українка, Обухівського району, Київської області , орієнтовною площею 1,500 га, обмежену зеленими насадженнями та малоповерховою забудовою, затверджений рішенням 48 сесії 7 скликання Української міської ради від 8 листопада 2018 р.

5. Цю ухвалу та всі матеріали адміністративної справи № 320/692/19 направити для виконання до Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (адреса: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 6).

6. Зобов`язати учасників справи надати експертам за їхніми вимогами (клопотаннями) необхідні для проведення експертизи документи.

7. Витрати, що пов`язані з проведенням експертизи, покласти на відповідача по справі - Українську міську раду Обухівського району Київської області.

Зобов`язати відповідача - Українську міську раду Обухівського району Київської області - після отримання рахунку від експертної установи надати до суду докази оплати експертизи (платіжне доручення або виписку з банку по банківському рахунку тощо).

8. Зобов`язати Київський науково-дослідний інститут судових експертиз експертний висновок разом з усіма матеріалами справи представити Київському окружному адміністративному суду.

Якщо під час проведення судової експертизи будуть встановлені обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, з приводу яких експерту не були поставлені питання, надати можливість експертам у висновку викласти свої міркування і доводи щодо таких обставин.

9. Провадження в адміністративній справі № 320/6928/19 за позовом Першого заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області до Української міської ради Обухівського району Київської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Державне підприємство "Київське лісове господарство", Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства, Обслуговуючий кооператив "Житлово-Будівельний кооператив "Паритет", Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробниче підприємство "Термо", про визнання протиправним та скасування рішення, зупинити до отримання висновку експерта.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Журавель В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2019
Оприлюднено03.12.2019
Номер документу86023276
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/692/19

Рішення від 29.09.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Постанова від 22.02.2019

Адмінправопорушення

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Іваненко О. В.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні