Рішення
від 06.11.2019 по справі 640/6719/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 листопада 2019 року № 640/6719/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., суддів Літвінової А.В., Шулежка В.П., при секретарі судового засідання Садохової В.С., розглянувши в загальному позовному провадженні адміністративну справу

за позовомНародного депутата України ОСОБА_1 доКабінету Міністрів України треті особи про 1. Комісія з питань вищого корпусу державної служби, 2. ОСОБА_2 , 3. Міністерство фінансів України, 4. ОСОБА_3 , 5. Голова Державної митної служби України Нефєдов Максим Євгенович визнання протиправним та скасування розпорядження від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби", за участю представників:

відповідача - Пулинець А.С.,

третьої особи 1 - Цехмейстер Л.В.,

третьої особи 3 - Іщенко Р.А.,

третьої особи 4 - ОСОБА_4 ,

На підставі частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 06 листопада 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся Народний депутат України Антонищак Андрій Федорович (далі - позивач) з позовом до Кабінету Міністрів України (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування розпорядження від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Кабінетом Міністрів України оскаржуване розпорядження було прийнято з порушенням вимог норм ст. 19 Конституції України, ст. 22, 23, 41, 87 ЗУ Про державну службу , ст. 40, 42, 235 Кодексу законів про працю України.

Зокрема, позивач зазначає, що рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 11 грудня 2018 року по справі №826/2538/18 позов ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України та Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 р. №35-р Про звільнення ОСОБА_2 з посади Голови Державної фіскальної служби України , поновлення на роботі та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу задоволено повністю.

Втім, незважаючи на те, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України Державну фіскальну службу України від 18 грудня 2018 року № 1200 не ліквідовано, а передбачено її реорганізацію, а також те, що посада керівника Державної фіскальної служби України не є вакантною, Кабінетом Міністрів України 20.03.2019 року прийнято розпорядження № 162-р Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби .

На думку позивача, до вирішення питання про переведення Голови Державної фіскальної служби України на посаду Голови Державної митної служби України, вказана посада не є вакантною, відповідно, відсутні законні підстави для оголошення конкурсу на зайняття вказаної посади.

Таким чином, наявні очевидні ознаки протиправності розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 162-р Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби, а тому останнє підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.04.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі в порядку загального позовного провадження та призначено справу до розгляду в підготовче засідання на 16 травня 2019 року.

Одночасно вказаною ухвалою до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача залучено Комісію з питань вищого корпусу державної служби та запропоновано подати до суду письмові пояснення з приводу заявлених позовних вимог.

16.05.2019 року представником Комісії з питань вищого корпусу державної служби подано до суду письмові пояснення, відповідно до яких з посиланням на норми Закону України Про державну служби , які регулюють права та обов`язки останньої, зазначає, що розпорядження від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби" прийняте відповідно до чинного законодавства, а позовна заява позивача є безпідставною.

20.05.2019 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому він просив в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Відзив обґрунтовано тим, що особа вважається такою, що поновлена на посаді керівника центрального органу виконавчої влади, в тому числі за рішенням суду, виключно після прийняття відповідного рішення Кабінетом Міністрів України.

Беручи до уваги, що станом на 20.03.2019 року щодо ОСОБА_2 не приймалося відповідного розпорядження, останній не може вважатися таким, що займає посаду Голови ДФС, а тому посада Голови Державної митної служби України вважалася вакантною.

Також відповідач звертав увагу, що жодним Законом України не передбачено заборони оголошувати конкурс на вакантні посади державної служби в центральному органі виконавчої влади до вирішення питання про переведення державних службовців з інших центральних органів виконавчої влади.

Відтак, на думку відповідача, при прийнятті оскаржуваного розпорядження Уряд діяв в межах компетенції та у відповідності до Конституції України, Закону Україні Про Кабінет Міністрів України , Закону України Про державну службу та інших актів законодавства України.

Поряд з цим, відповідач також зазначав, що оскаржуване розпорядження жодним чином не порушує будь-яких прав та законних інтересів позивача, що, відповідно до чинного законодавства України та практики Верховного Суду позбавляє права народного депутата України ОСОБА_1 звертатися до адміністративного суду з оскарженням вказаного розпорядження.

Ухвалою суду від 21.06.2019 року об`єднано в одне провадження адміністративну справу № 640/6719/19 з адміністративною справою №640/6873/19 та присвоєно об`єднаним справам загальний № 640/6719/19 за позовом ОСОБА_6 до Кабінету міністрів України, Комісії з питань вищого корпусу державної служби про: скасування всіх результатів конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби, проведеного па підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.03.2019 №162-р., оформлені рішеннями Комісії з питань вищого корпусу державної служби; скасування всіх результатів конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної податкової служби, проведеного на підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.03.2019 №163-р., оформлені рішеннями Комісії з питань вищого корпусу державної служби; зобов`язання Кабінет Міністрів оголосити про повторне проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби із визначенням умов проведення конкурсу; зобов`язання Кабінет Міністрів оголосити про повторне проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної податкової служби із визначенням умов проведення конкурсу.

Під час розгляду даної справи до участі в якості третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено: ОСОБА_2 , Міністерство фінансів України, ОСОБА_3 та Голову Державної митної служби України ОСОБА_7 .

Ухвалою суду від 19 вересня 2019 року задоволено клопотання представника ОСОБА_6 та залишено без розгляду його позовну заяву.

Представник третьої особи 4 ( ОСОБА_3 ) у наданих письмових поясненнях просив у задоволенні позову відмовити, з підстав того, що предмет позову жодним чином не стосується прав та законних інтересів позивача, оскільки останній не був учасником конкурсу на зайняття посади Голови Державної митної служби та будь-яким іншим чином не пов`язаний з останнім.

Представники третіх осіб 3,5 (Міністерство фінансів України, та Голови Державної митної служби України Нефєдова Максима Євгеновича) у судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечували та просити відмовити в його задоволенні.

Представником третьої особи ( ОСОБА_2 ) письмових пояснень щодо змісту позовних вимог подано не було.

При цьому, 19 вересня 2019 року ухвалою суду відмовлено у задоволенні заяви представника ОСОБА_2 про залучення в якості третьої особи, що заявляє самостійні вимоги на предмет спору у адміністративній справі № 640/6719/19.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

20 березня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято Розпорядження № 162-р Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби , яким відповідно до частини другої статті 23 Закону України "Про державну службу" оголошено конкурс на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби з визначенням умов проведення конкурсу згідно з додатком.

Вважаючи дане розпорядження таким, що прийнято передчасно, та таким, що є протиправним та підлягає скасування, народний депутат України Антонищак Андрія Федоровича на звернення до суду з даним позовом.

Згідно з ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях, регулюються Законом України Про державну службу № 889-VIII від 10.12.2015року.

Відповідно до вказаного Закону цей Закон регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Так, відповідно до ст. 22 Закону України Про державну службу з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 року № 246 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 р. № 648) (далі - Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби).

Конкурс проводиться:

1) на зайняття вакантної посади державної служби;

2) на посаду на період заміщення тимчасово відсутнього державного службовця, за яким зберігається посада державної служби;

3) на посади державної служби, що займають особи, припинення державної служби яких має відбутися відповідно до пункту 7 частини першої статті 83 цього Закону;

4) на посади державної служби категорії "А", що займають особи, у яких спливає строк призначення.

У випадках, передбачених пунктами 3 і 4 цієї частини, конкурс може бути оголошено не раніше ніж за два місяці до настання відповідної події.

У разі наявності декількох посад державної служби категорій "Б" і "В" у державному органі з однаковими посадовими обов`язками та вимогами до професійних компетентностей, визначеними в умовах проведення конкурсу, може проводитись один конкурс.

Проведення конкурсу здійснюється з урахуванням рівня професійних компетентностей, особистих якостей і досягнень кандидатів на зайняття посади.

Особливості проведення конкурсу державних службовців на посади в органах судової влади визначаються законом.

Порядок проведення конкурсу визначає, зокрема:

1) умови проведення конкурсу;

2) вимоги щодо оприлюднення інформації про посади державної служби та оголошення про проведення конкурсу;

3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії;

4) порядок прийняття та розгляду інформації для участі в конкурсі;

5) етапи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби та порядок їх проведення;

6) методи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби.

На посади державної служби, пов`язані з питаннями державної таємниці, мобілізаційної підготовки, оборони та національної безпеки, може проводитися закритий конкурс.

Перелік посад, зазначених в абзаці першому цієї частини, та особливості проведення конкурсу на ці посади визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку проведення конкурсу.

У разі реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації державного органу переведення державного службовця на рівнозначну або нижчу (за його згодою) посаду в державному органі, якому передаються повноваження та функції такого органу, за рішенням суб`єкта призначення може здійснюватися без обов`язкового проведення конкурсу.

Під час передачі або делегування повноважень і функцій від державного органу до органу місцевого самоврядування переведення державного службовця на посаду служби в органах місцевого самоврядування здійснюється без обов`язкового проведення конкурсу в разі відповідності його професійної компетентності кваліфікаційним вимогам до відповідної посади та за умови вступу на службу вперше за результатами конкурсу.

Питання про оприлюднення інформації про проведення конкурсу

Оголошення разом з інформацією про проведення конкурсу оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби відповідно до цього Закону і Порядку проведення конкурсу, а також може оприлюднюватися на веб-сайті державного органу, у якому оголошено конкурс (за наявності), та інших веб-сайтах.

Рішення про оголошення конкурсу на зайняття посади державної служби категорії "А" приймає суб`єкт призначення, на посади державної служби категорій "Б" і "В" - керівник державної служби відповідно до цього Закону.

Суб`єкт призначення або керівник державної служби забезпечує оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).

В оприлюдненому оголошенні про проведення конкурсу зазначаються:

1) найменування і місцезнаходження державного органу;

2) назва посади;

3) посадові обов`язки;

4) умови оплати праці;

5) вимоги до професійної компетентності кандидата на посаду;

6) інформація щодо строковості чи безстроковості призначення на посаду;

6 1) істотні умови контракту про проходження державної служби (у разі укладення);

7) вичерпний перелік інформації, необхідної для участі в конкурсі, та строк її подання;

8) дата і місце проведення конкурсу;

9) прізвище, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу.

Строк подання інформації для участі в конкурсі не може становити менше 7 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення конкурсу. Результати конкурсу оприлюднюються не пізніше 45 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення такого конкурсу.

Поряд з цим, суд зазначає, що відповідно до п. 10 Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Держмитслужбу очолює Голова, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за пропозицією Комісії з питань вищого корпусу державної служби.

Комісія з питань вищого корпусу державної служби вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо кандидатури для призначення на посаду Голови Держмитслужби за результатами конкурсу відповідно до законодавства про державну службу.

При цьому, згідно з ч. 1 ст. 49 Закону України Про Кабінет Міністрів України Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов`язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.

Аналіз вказаних вище норм чинного законодавства свідчить про те, що в даному випадку, призначення на посаду Голови Державної митної служби покладається на Кабінет Міністрів України, шляхом прийняття розпорядження про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України Про державну службу конкурс на зайняття посади державної служби категорії "А" проводить Комісія.

Частиною четвертою вказаної статті передбачено, що засідання конкурсної комісії є повноважним, якщо на ньому присутні не менше половини її членів.

Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від присутніх на засіданні.

Згідно х ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну службу рішенням Комісії або конкурсної комісії визначаються кандидатури на зайняття посад державної служби, які набрали найбільшу загальну кількість балів за результатами складання загального рейтингу кандидатів (не більше п`яти осіб на одну посаду), для вибору суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця конкурсу.

Результатами конкурсу є визначення суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу.

Відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України Про державну службу рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами комісії, не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після його проведення і зберігається в державному органі, в якому проводився конкурс, протягом трьох років.

У той же час, п. 59 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби встановлено, що з метою визначення переможця (переможців) конкурсу проводиться співбесіда з кожним кандидатом, визначеним Комісією або конкурсною комісіє, зокрема, на зайняття посад категорії "А" та посад категорії "Б", які здійснюють повноваження керівників державної служби в державних органах, - суб`єктом призначення.

Після проведення співбесіди суб`єкт призначення або керівник державної служби приймає рішення про визначення переможця (переможців) конкурсу або про його (їх) відсутність. Зазначене рішення оформлюється шляхом видання наказу (розпорядження) або протокольного рішення

Спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом протягом одного робочого дня після отримання інформації про рішення суб`єкта призначення або керівника державної служби повідомляє про таке рішення кандидатам, з якими проводилася співбесіда, у порядку, передбаченому абзацом восьмим пункту 17 цього Порядку.

Відповідно до п. 59 1 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС оприлюднюється інформація про: переможця (переможців) конкурсу; відсутність переможця конкурсу; відсутність визначених Комісією або конкурсною комісією кандидатур.

Оприлюднення зазначеної інформації здійснюється: спеціальним структурним підрозділом НАДС - для посад державної служби категорії "А".

Оприлюднення здійснюється протягом одного робочого дня після:

отримання рішення суб`єкта призначення або керівника державної служби про визначення переможця (переможців) конкурсу або про його (їх) відсутність;

завершення оформлення протоколу засідання Комісії про відсутність визначених кандидатур;

отримання протоколу засідання конкурсної комісії про відсутність визначених кандидатур.

Кандидат, якого не визначено переможцем конкурсу, має право оскаржити рішення Комісії або конкурсної комісії до суду з підстав порушення умов або порядку проведення конкурсу, що могло істотно вплинути на його результати. Оскарження рішення Комісії або конкурсної комісії не зупиняє призначення переможця конкурсу на відповідну посаду державної служби ( ч. 6 ст. 28 Закону).

Матеріалами справи встановлено, що 20.03.2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято Розпорядження № 162-р Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби .

Суд зазначає, що дане оголошення відповідачем було розміщено з дотриманням вимог Закону України Про державну службу та Положення проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 р. № 246 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 р. № 648).

Так, згідно додатку до розпорядження від 20.03.2019 року № 162-р, документи для прийняття участі в конкурсі на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби приймаються до 16 години 05 квітня 2019 року.

Місце, час та дата проведення конкурсу - м. Київ, вул. Прорізна, 15, 10 година, 16 квітня 2019 року.

Згідно наданого під час розгляду даної справи копії Протоколу № 6 засідання Комісії з питань вищого корпусу державної служби (16-23 квітня 2019 року) встановлено, що за результатами проведення тестування до розв`язання першого ситуаційного завдання допущено кандидатів на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби:

ОСОБА_8 ,

ОСОБА_9 ,

ОСОБА_7 ,

ОСОБА_10 ,

ОСОБА_11 ,

ОСОБА_12 .

До другого ситуаційного завдання допущено кандидатів на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби було допущено:

ОСОБА_8 ,

ОСОБА_9 ,

ОСОБА_7 ,

ОСОБА_10 .

До співбесіди на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби було допущено:

ОСОБА_8 ,

ОСОБА_9 ,

ОСОБА_7

16 квітня 2019 року вирішено продовжити засідання Комісії з питання вищого корпусу державної служби 23 квітня 2019 року.

Також відповідно до вказаного Протоколу, 23.04.2019 року на виконання ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.04.2019 року № 640/6674/19 зупинено вчинення дій щодо проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби".

Як вбачається з сайту Національного агентства України з питань державної служби ( https://nads.gov.ua/storage/app/sites/5/Komisia%20A/protokol-8-vid-25062019.pdf ) протоколом № 8 засідання Комісії з питань вищого корпусу державної служби від 25.06.2019 року було відновлено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби" та переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби визначено ОСОБА_7 .

В подальшому, судом під час розгляду даної справи та з сайту Урядового порталу єдиного веб-порталу органів виконавчої влади ( https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-priznachennya-nefodova-m-ye-golovoyu-derzhavnoyi-mitnoyi-sluzhbi-ukrayini ) встановлено, що 05 липня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 512-р Про призначення ОСОБА_7 Головою Державної митної служби України , яким ОСОБА_7 призначено Головою Державної митної служби України з 15 липня 2019 р. строком на п`ять років з оплатою праці відповідно до законодавства, встановивши випробування строком на один місяць.

Беручи до уваги викладене вище, суд при вирішенні даної справи, виходить з наступного.

Матеріалами справи встановлено, що позивач є народним депутатом України, а також головою підкомітету з питань правового забезпечення діяльності митних органів Комітету Верховної ради України з питання податкової та митної політики, якого було обрано громадянами України та який зобов`язаний дбати про благо України і добробут Українського народу, захищати інтереси виборців та держави.

А тому, суд погоджується з доводами позивача, що захист порушених правоохоронюваних інтересів громадян може бути здійснено через суд, зокрема, шляхом визнання протиправним та нечинним розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби".

У той же час, суд звертає увагу, що станом на час вирішення даної справи конкурс на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби завершено, конкурсною комісією у протоколі № 8 від 25.06.2019 року визначено його переможця, а суб`єктом призначення видано розпорядження Про призначення ОСОБА_7 . Головою Державної митної служби України .

Поряд з цим, суд зазначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Тобто, зміст вказаної норми, свідчить про те, що задоволенню підлягають лише вимоги, які відновлюють права та охоронювані законом інтереси позивача.

Таким чином, з огляду на викладене, визнання протиправним та скасування розпорядження від 20 березня 2019 року № 162-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби", у спірних правовідносинах не буде мати на меті поновлення прав та охоронюваних законом інтересів, оскільки останнє, є актом одноразового застосування, яке вичерпало свою дію фактом його виконання (проведення конкурсу, визначення переможця та призначення такої особи на відповідну посаду), а відтак не буде мати на меті відновлення прав та інтересів позивача через неналежно обраний спосіб судового захисту.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

У той же час, позивачем інших вимог у даній справі не заявлялося.

При цьому, суд зазначає, що належним способом захисту в даному випадку є оскарження рішення конкурсної комісії щодо визначення ОСОБА_7 переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної митної служби та розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 року № 512-р, яким вказану особу було призначено на посаду Голови Державної митної служби.

За таких обставин, суд приходить до переконання про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог народного депутата України ОСОБА_1 через неналежно обраний позивачем спосіб захисту.

Згідно з ч. 5 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. В даному випадку позивач в силу норм Закону України Про судовий збір від сплати судового збору не звільнений та відомості щодо понесених відповідачем судових витрат відсутні, а тому судові витрати за рахунок позивача на користь відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Народного депутата України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Головуючий суддя І.М. Погрібніченко

Судді: А.В. Літвінова

В.П. Шулежко

Повний текст рішення виготовлено та підписано 04.12.2019 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.11.2019
Оприлюднено09.12.2019
Номер документу86155640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6719/19

Рішення від 06.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 17.10.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 23.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 12.09.2019

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Бездітко В. М.

Ухвала від 12.09.2019

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Бездітко В. М.

Ухвала від 04.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні