Справа № 2«А»-149-2010 року
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 березня 2010 року Уманський міськрайонний суд
Черкаської області
в складі: головуючої-судді ОСОБА_1
при секретарі Шаповал Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Умань справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного Фонду України в м. Умані Черкаської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни», -
В С Т А Н О В И В:
Позивачка звернулася до суду позовом до відповідача про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни», посилаючись на те, що вона народилася 1937 році і тому, відповідно до Закону України "Про соціальний захист дітей війни", є дитиною війни.
Вказує, що згідно ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”, який набрав чинності з 01.01.2006 р., їй з 2008 року повинна виплачуватись щомісячна соціальна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Однак, така допомога у 2008-2009 роках їй не виплачувалась.
9 липня 2007 року, рішенням Конституційного Суду України, № 6, були визнані такими, що не відповідають Конституції України окремі положення Закону України „Про державний бюджет на 2007 рік”, зокрема, в частині призупинення щомісячної доплати до пенсії дітям війни, але відповідач проігнорував дане рішення і продовжує виплачувати дану надбавку в попередніх розмірах, тому вважає, що відповідач порушив її права і зобов’язаний провести перерахунок їй пенсії за віком, як дитині війни, у розмірі 30 % від прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність.
В судовому засіданні позивачка позов підтримала, просила задоволити та зобов’язати відповідача здійснити нарахування та виплату їй пенсії за період з 22 травня 2008 року по даний час у розмірі 30 % від прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність.
Представник відповідача позов не визнав, вказавши, що відповідно до ст.ст. 99, 100 КАС України, позивачка пропустила річний строк для звернення до адміністративного суду про стягнення сум з 2008 року, оскільки позовна заява подана в лютому 2010 року. Позивачці в 2008-2009 роках виплачувались виділені для цього державою кошти, що підтвердила і сама позивачка та підтверджується матеріалами справи, підстав для збільшення розміру виплати не має, оскільки управління ПФУ в м. Умані, не може самостійно вирішувати питання, щодо збільшення розміру пенсії позивачці, оскільки Законом України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що фінансування виплат за цим Законом проводиться із Державного бюджету України (ст.7), а не із бюджету Пенсійного Фонду України, тому будь-яких порушень закону з боку відповідача не вбачається і, крім того, в ст. 6 цього Закону не вказано яким саме органом та за рахунок яких коштів і джерел та в якому процедурному порядку здійснюється обчислення зазначених позивачкою виплат, законодавчими органами України не прийнято жодного нормативного акту, на виконання вимог Закону України „Про соціальний захист дітей війни”.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав:
Позивачка ОСОБА_2 згідно пенсійного посвідчення № 122451 від 28 вересня 1992 року отримує пенсію за віком і має статус "Дитина війни", тобто має право на виплати, передбачені Законом України "Про соціальний захист дітей війни", згідно зі статтею 6 якого їй повинна виплачуватись щомісячна пенсія з підвищенням на 30 % мінімальної пенсії за віком.
Позивачці такі доплати до пенсії не проводились, а проводились у межах виділених асигнувань і складали з 01.01.2008 року 47 гривень, з 01.04.2008 року 48 гривень 10 копійок, з 01.07.2008 року 48 гривень 20 копійок, з 01.10.2008 року 49 гривень 80 копійок, що підтверджується матеріалами справи і про що не заперечує сама позивачка.
Відповідно до ст.8 Конституції України, Конституція має найвищу юридичну силу і закони та нормативні акти приймаються на основі Конституції України та повинні відповідати їй.
Згідно ч.2 ст.95 Конституції України, виключно Законом України "Про Державний бюджет України" визначаються будь-які видатки на загальносуспільні потреби, розмір і цілі спрямування цих видатків.
Законами України про Державний бюджет на 2006-2007 роки видатки держави на фінансування виплат в розмірах, визначених в Законі України "Про соціальний захист дітей війни" не передбачено, хоч Рішенням Конституційного Суду України від 9.07.2007 р. № 6-рп/2007 положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", якими обмежувались зазначені вище виплати, визнано такими, що не відповідають Конституції України, однак на думку суду це не тягне за собою автоматичне здійснення таких виплат, оскільки в бюджеті немає відповідного фінансування, а Рішення Конституційного Суду України зворотної сили не має.
Відповідно до ч.2 ст.4 Бюджетного Кодексу України при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовуються лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, цього Кодексу та Закону України "Про Державний бюджет України".
Відповідач не має повноважень на самостійне визначення розміру грошових доплат до пенсії "Дітям війни", та відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов'язаний діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Змін до Закону України "Про державний бюджет на 2007 рік" в частині видатків на загальносуспільні потреби, що передбачені Законом України "Про соціальний захист дітей війни», не внесено, а на 2008 рік таке фінансування було обмеженим.
В 2008 році, згідно Закону України „Про державний бюджет України на 2008 рік” та внесення змін до деяких законодавчих актів України та Постанови КМ України „Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян”, від 28.05.2008 року, № 530, яка була прийнята на виконання Прикінцевих положень Закону України „Про соціальний захист дітей війни”, дітям війни виплачується підвищення до пенсії у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.
Пенсійний Фонд України діє на підставі Положення про Пенсійний Фонд України, затвердженого постановою КМУ від 24.10.2007 р., № 1261 і відповідно до п.15 цього Положення здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені його територіальні управління, Пенсійний Фонд України забезпечує ефективне використання коштів, що перебувають в його управлінні, а реалізація нормативних приписів і пенсійних програм здійснюється шляхом фінансування пенсійних виплат за рахунок чітко визначених прибутковою частиною бюджету Пенсійного Фонду джерел відповідно до конкретних напрямків витратної частини бюджету Пенсійного Фонду України, який щорічно затверджується КМУ, і що п.9 Положення про Пенсійний Фонд України вказує на вичерпний перелік напрямів використання коштів Пенсійного Фонду України, які використовуються винятково за призначенням і вилученню не підлягають.
Крім того, позивачкою пропущено встановлений ст.99 КАС України річний строк звернення до суду, щодо вимог про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги за 2008 рік, як дитині війни і питання про його поновлення позивачка не ставить.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
На думку суду позивачкою не доведені ті обставини на яких ґрунтується її позов, відповідачем доказана правомірність своїх дій, а тому підстав для задоволення позову немає.
На підставі викладеного, позовні вимоги безпідставні, необґрунтовані, задоволенню не підлягають.
Відповідно до Законів України "Про соціальний захист дітей війни", „Про державний бюджет України на 2008-2009 роки”, керуючись ст.ст. 71, 72, 99, 100, 159-163 КАС України, суд , -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову ОСОБА_2 до Управління Пенсійного Фонду України в м. Умані Черкаської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни» - відмовити.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду може бути подана сторонами протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а апеляційна скарга на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуюча-підпис
З оригіналом згідно:
суддя Бурлака В.І.
секретар
Суд | Уманський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2010 |
Оприлюднено | 02.04.2010 |
Номер документу | 8621256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Першотравневий районний суд Донецької області
Бутенко Анатолій Петрович
Адміністративне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Бурлака Валентина Іванівна
Адміністративне
Заводський районний суд м.Дніпродзержинська
Дячков Сергій Васильович
Адміністративне
Ямпільський районний суд Сумської області
Воловик Валентина Іванівна
Адміністративне
Замостянський районний суд м.Вінниці
Луценко Людмила Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні