Ухвала
від 06.12.2019 по справі 542/240/17
НОВОСАНЖАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Справа № 542/240/17

Провадження № 2-а/542/29/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2019 року смт Нові Санжари

Новосанжарський районний суд Полтавської області у складі судді Афанасьєвої Ю.О., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області, третя особа: Управління з питань цивільного захисту Полтавської обласної державної адміністрації, про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії ,-

В С Т А Н О В И В :

До Новосанжарського районного суду Полтавської області з Верховного Суду на новий судовий розгляд надійшла адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області, третя особа: Управління з питань цивільного захисту Полтавської обласної державної адміністрації, про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії.

Після надходження справи до суду першої інстанції Новосанжарським районним судом Полтавської області проведено автоматизований розподіл справи між суддями за результатами якого справу передано для розгляду судді Афанасьєвій Ю.О.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до таких висновків.

10.10.2019 року Верховним Судом винесено Постанову, якою касаційну скаргу Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області задоволено частково. Постанову Новосанжарського районного суду Полтавської області від 06 квітня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2017 року скасовано, справу направлено на навий розгляд до суду першої інстанції.

При цьому, 15 грудня 2017 року набув чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів № 2147 від 03.10.2017 року , яким Кодекс адміністративного судочинства України було викладено в новій редакції.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 4 КАС України адміністративним судом є суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.

Відповідно до пп.10 п.1 Розділу VII Перехідні положення КАС України установлено, що зміни до цього Кодексу вводяться в дію з урахуванням таких особливостей: справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, до Новосанжарського районного суду Полтавської області справа №542/240/17 надійшла 19.11.2019 року, отже повинна розглядатися за правилами КАС в редакції чинній з 15.12.2017 року.

Слід відмітити, що розгляд справи №542/240/17, розпочатий Новосанжарським районним судом Полтавської області до набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України, закінчився прийняттям постанови від 06.04.2017 року, яка в подальшому була скасована Верховним Судом, а справа направлена на новий судовий розгляд.

Правила предметної юрисдикції адміністративних судів встановлені статтею 20 КАС України в редакції чинній з 15.12.2017 року.

Частиною 1 статті 20 КАС України встановлено, що

1. Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:

оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;

уточнення списку виборців;

оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;

оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:

примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;

примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;

5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Згідно з ч.2 ст.20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Отже, положеннями частини першої статті 20 КАС України встановлено вичерпний перелік справ, які за своєю предметною юрисдикцією підсудні місцевим загальним судам.

Разом з тим, законодавцем окремо встановлено, що всі адміністративні справи, крім визначених частиною 1 статті 20 КАС України підсудні окружним адміністративним судам.

Предметом позову у даній справі є відмова відповідача Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області від 06.12.2016 року та 13.02.2017 року щодо невстановлення позивачу статусу особи з інвалідністю внаслідок війни та видачі посвідчення особа з інвалідністю внаслідок війни .

Враховуючи суб`єктний склад учасників спірних правовідносин, зміст заявлених позивачем позовних вимог, суд дійшов висновку, що даний спір предметно не підсудний місцевим загальним судам як адміністративним судам, що виключає можливість його вирішення місцевим загальним судом як адміністративним.

За таких обставин, вищезазначена справа, як така, що надійшла до місцевого загального суду після 15 грудня 2017 року, не підсудна Новосанжарському районному суду Полтавської області, а підсудна окружному адміністративному суду як адміністративному суду першої інстанції.

Направляючи справу на новий розгляд, суд касаційної інстанції зазначив, що справу необхідно направити на новий судовий розгляд до суду першої інстанції, а не безпосередньо до Новосанжарського районного суду Полтавської області (а.с.178-186).

Також слід зазначити, що у відповідності до приписів ст. 318 КАС України передбачено скасування судового рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції, визначених ст. 20 КАС України.

Відповідно до статті 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача. У разі невизначеності цим Кодексом територіальної підсудності адміністративної справи така справа розглядається адміністративним судом за вибором позивача.

Отже, беручи до уваги, що зареєстрованим місцем проживання позивача є АДРЕСА_1 Нові Санжари, АДРЕСА_2 , а місцезнаходження відповідача - смт Нові Санжари, вул.Незалежності, 30/1, Полтавської області, слід дійти висновку, що справа №542/240/17 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області, третя особа: Управління з питань цивільного захисту Полтавської обласної державної адміністрації, про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень - Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації, предметно підсудна Полтавському окружному адміністративному суду.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

В той же час, Кодекс адміністративного судочинства України не визначає порядок дій суду першої інстанції у разі подання до суду позову, який предметно не підсудний цьому суду, не визначає можливості повернення такого позову заявнику чи направлення його до суду, до предметної підсудності якого віднесено розгляд справи.

Відповідно до частини шостої статті 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Оскільки належним та компетентним судом у розумінні процесуального закону є суд, який розглядає та вирішує справу за позовною заявою, поданою із дотриманням правил предметної, інстанційної та територіальної підсудності, суд, встановивши, що спір за правилами предметної підсудності встановленої законом належить до юрисдикції іншого суду, дійшов висновку про необхідність направлення справи для розгляду до адміністративного суду до предметної юрисдикції якого належить її розгляд, а саме: до Полтавського окружного адміністративного суду.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 3, 4, 20, 29, 30, 248, 256, 294 КАС України, -

У Х В А Л И В:

Справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новосанжарської районної державної адміністрації Полтавської області, третя особа: Управління з питань цивільного захисту Полтавської обласної державної адміністрації, про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії - направити на розгляд до Полтавського окружного адміністративного суду.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Новосанжарський районний суд Полтавської області протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі даної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Суддя (підпис)

Відповідає оригіналу

Суддя Новосанжарського районного суду

Полтавської області Ю.О.Афанасьєва

СудНовосанжарський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення06.12.2019
Оприлюднено11.12.2019
Номер документу86219999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —542/240/17

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Рішення від 25.02.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Афанасьєва Ю. О.

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Окрема думка від 07.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні