Рішення
від 19.12.2019 по справі 640/303/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 грудня 2019 року № 640/303/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕРАНТ до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Обставини справи:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося з позовом Товариство з обмеженою відповідальністю ЕРАНТ (далі по тексту - позивач, ТОВ ЕРАНТ ) до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач, ДФС України) в якому просило (з урахуванням уточнення позовних вимог):

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або відмову в такій реєстрації (далі по тексту - оскаржувані рішення):

- № 1006925/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №168 на суму коригування 300 000 грн.;

- № 1006930/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №169 на суму коригування 1 350 000 грн.;

- 1006927/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №170 на суму коригування 1 500 000 грн.;

- № 1006928/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №171 на суму коригування 2 000 000 грн.;

- № 1006931/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №172 на суму коригування 500 000 грн.;

- № 1006926/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №173 на суму коригування 650 000 грн.;

- № 1006929/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №174 на суму коригування 500 000 грн.

2. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №168 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 139 від 26.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 300 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №169 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 138 від 25.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 350 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №170 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 136 від 20.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 500 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №171 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 133 від 13.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 2 000 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №172 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 132 від 12.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №173 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 131 від 11.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 650 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №174 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 130 від 09.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання.

3. Стягнути судові витрати з відповідача.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.03.2018 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Державною фіскальною службою України в порушення норм чинного законодавства прийнято оскаржувані рішення, якими відмовлено позивачу у реєстрації розрахунків коригувань до податкових накладних.

Відповідно до ч. ч. 5,6 ст. 162 КАС України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Станом на момент прийняття рішення у справі, відповідач не скористався своїм правом, передбаченим статтею 162 КАС України, та не подав до суду відзив на позовну заяву, а тому суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, дійшов наступних висновків.

Обставини, встановлені судом:

Між ТОВ ЕРАНТ (Виконавець) та ТОВ КЛОВ (Замовник) укладено Договір на транспортно-експедиційне обслуговування від 01.11.2014 року (а.с.85-86).

Згідно умов п. 1.1 вказаного договору Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання зі здійснення транспортно-експедиційного обслуговування вантажу.

11.09.2017 року між ТОВ ЕРАНТ та ТОВ КЛОВ укладено Додаткову угоду до Договору на транспортно-експедиційне обслуговування від 01.11.2014 року, якою визначено перевезення 30 000 тон (+/ - 5%) кукурудзи (а.с.91).

Згідно умов зазначеної додаткової угоди попередньо загальну вартість послуг становить 7 308 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 1 218 000 грн.

На виконання вказаної Додаткової угоди від 11.09.2017 року, ТОВ КЛОВ , у період з 05.10.2017 року по 26.10.2017 року, здійснило попередню оплату в розмірі 7 200 000 грн.

Зазначене підтверджується платіжними дорученнями №52 від 05.10.2017 року, №1018 від 09.10.2017 року, №4202 від 11.10.2017 року, №1035 від 12.10.2017 року, №1044 від 13.10.2017 року, №1127 від 20.10.2017 року, №1272 від 25.10.2017 року та №1395 від 26.10.2017 року (а.с.92-99).

У зв`язку із зарахуванням вказаних грошових коштів на банківський рахунок позивача та на виконання приписів пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ ЕРАНТ було складено податкові накладні.

Вказані податкові накладні були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними квитанціями про їх реєстрацію.

29.11.2017 на адресу позивача надійшов лист № 291117/2 ТОВ КЛОВ , в якому останній просив повернути невикористані кошти, у зв`язку з неможливістю надати останньому кукурудзи у кількості 30 000 тон на станції відвантаження Ланівці Львівської залізниці (а.с.100).

На виконання вказаної вимоги, ТОВ ЕРАНТ було здійснено повернення попередньо сплачених за постачання товару грошових коштів шляхом їх перерахування на банківський рахунок ТОВ КЛОВ , у зв`язку з ненаданням транспортно-експедиційних послуг.

Повернення позивачем вказаних грошових коштів на рахунок ТОВ КЛОВ підтверджується платіжним дорученням № 457 від 29.11.2017 року в сумі 7 000 000,00 грн. (а.с.101).

У зв`язку із вище викладеним та виконання вимог п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України, ТОВ ЕРАНТ було складено та надіслано для реєстрації в ЄРПН:

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №168 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 139 від 26.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 300 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №169 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 138 від 25.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 350 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №170 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 136 від 20.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 500 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №171 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 133 від 13.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 2 000 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №172 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 132 від 12.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №173 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 131 від 11.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 650 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №174 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 130 від 09.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання.

Однак, згідно отриманих від податкового органу квитанцій, зупинено реєстрацію розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних. Підставою для зупинення реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників стали виявлені контролюючим органом помилки, а саме: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначним п. 6 Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК відповідно до п. в пп.201.16.1, п. 201.16 ст.201 ПК, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом №4 цього наказу.

27.11.2018 року ТОВ ЕРАНТ було направлено на адресу ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

Між тим, 29.11.2018 року Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення:

- № 1006925/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №168 на суму коригування 300 000 грн.;

- № 1006930/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №169 на суму коригування 1 350 000 грн.;

- 1006927/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №170 на суму коригування 1 500 000 грн.;

- № 1006928/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №171 на суму коригування 2 000 000 грн.;

- № 1006931/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №172 на суму коригування 500 000 грн.;

- № 1006926/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №173 на суму коригування 650 000 грн.;

- № 1006929/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №174 на суму коригування 500 000 грн.

Оскаржувані рішення вмотивовані неподанням позивачем копій документів та первинних документів щодо постачання/придбання товарів /послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Позивач, вважаючи вищевказані оскаржувані рішення протиправними, звернувся до суду із позовом за захистом своїх порушених прав та законних інтересів .

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України та Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі по тексту - ПК України).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Так, відповідно до п. 192.1 ст. ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Аналогічно процедура реєстрації податкових накладних та коригувань до їх показників внормована Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі по тексту - Порядок № 1246).

Згідно із п. 5 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

У свою чергу, п. 9 цього Порядку визначено, що за операціями з постачання послуг нерезидентом податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються зареєстрованим на території України отримувачем (покупцем) - платником податку таких послуг.

Розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) до податкової накладної, складеної на отримувача (покупця) - платника податку, підлягає реєстрації:

постачальником (продавцем), якщо передбачається збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь такого постачальника (продавця) або коригування кількісних і вартісних показників у підсумку не змінює суми такої компенсації;

отримувачем (покупцем), якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь їх постачальника (продавця), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю).

За приписами п. 74.2 ст. 74 ПК України (у редакції чинній до 1 січня 2018 року), в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (що був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/0621 та втратив чинність з 25.05.2018).

Зокрема, відповідно до пп. 3 п. 6 Критеріїв (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), моніторинг розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що РК відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 3 цього пункту, - реєстрація такої НП/РК зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

За змістом п. 2 Вичерпного переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у ньому, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Даний затверджений Вичерпний перелік містить окремі переліки документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, лише для першого і другого підпунктів пункту 6 Критеріїв. Водночас перелік документів для критерію, зазначеного у підпункті 3 пункту 6 Критеріїв, таким Вичерпним переліком взагалі не визначений.

Відповідно до п. 2 Порядку №1246, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 2001.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до змісту наявних у матеріалах справи копій роздруківок електронних квитанцій, суд встановив, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність розрахунків коригування позивача критеріям, визначених пп. 3 п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

Дослідивши та проаналізувавши наявні у справі матеріали, судом не встановлено, а відповідачем документально не доведено, наявність підстав, передбачених пп. 3 п. 6 Критеріїв для зупинення реєстрації в Реєстрі розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних ТОВ ЕРАНТ .

У контексті із наведеним вище обставинами, суд звертає увагу на те, що дослідивши квитанціях, контролюючий орган пропонуючи платнику (позивачу) надати пояснення та/або копії документів за встановленим Вичерпним переліком, не конкретизував абзац та пункт Вичерпного переліку, у світлі того, що для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв жодного переліку документів не визначено.

Таким чином, суд доходить висновку, що в порушення вимог пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, податковим органом не вказано ані відповідного достовірного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, що мав надати платник відповідно до Вичерпного переліку, встановленого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

Відповідно до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Положеннями п. 18 - 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (що набрала чинності з 22.03.2018), зокрема визначено наступне. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

У зв`язку з наведеним, суд при вирішенні даної справи виходить із того, що наявними у справі матеріалами підтверджуються обставини виникнення у ТОВ ЕРАНТ підстав для складання розрахунків коригування кількісних і вартісних показників податкових накладних, відповідно до норм податкового законодавства.

Таким чином, суд доходить висновку, що оскаржувані рішення Комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або відмову в такій реєстрації № 1006925/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №168 на суму коригування 300 000 грн.; № 1006930/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №169 на суму коригування 1 350 000 грн.; № 1006927/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №170 на суму коригування 1 500 000 грн.; № 1006928/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №171 на суму коригування 2 000 000 грн.; № 1006931/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №172 на суму коригування 500 000 грн.; № 1006926/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №173 на суму коригування 650 000 грн.; № 1006929/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №174 на суму коригування 500 000 грн. є протиправними, а тому підлягають скасуванню.

Враховуючи те, що в ході розгляду даної справи судом встановлено, що права та інтереси позивача були порушенні в результаті прийняття Комісією Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або відмову в такій реєстрації оскаржуваних рішень, то суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем вимог в частині зобов`язання ДФС України здійснити реєстрацію розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, з огляду на наступне.

За змістом ч. 3 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Положеннями п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (п. 20 Порядку №1246).

Отже, в даному випадку, належним способом захисту прав позивача є наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог позивача, шляхом зобов`язання ДФС України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №168 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 139 від 26.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 300 000 грн.; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №169 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 138 від 25.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 350 000 грн.,; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №170 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 136 від 20.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 500 000 грн.; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №171 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 133 від 13.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 2 000 000 грн.; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №172 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 132 від 12.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн.; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №173 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 131 від 11.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 650 000 грн.; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №174 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 130 від 09.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., датою їх отримання , що, водночас, не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, а є способом відновлення порушеного права позивача.

Враховуючи зазначене, суд дотримується позиції, яка викладена в рішенні Європейського суду з прав людини, у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої Суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумними сумнівом .

Відповідно до пункту 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Згідно пункту 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Суд зазначає, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини зазначив, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються, а в рішенні від 27.09.2010 по справі Гірвісаарі проти Фінляндії - що ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті.

Аналіз наведених правових положень та вищезазначених обставин справи дає суду підстави для висновку, що в даному випадку, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частинами 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на задоволення позовних вимог, та згідно з вимогами статті 139 КАС України, судові витрати підлягають стягненню на користь позивача з відповідача, який є суб`єктом владних повноважень.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 255 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕРАНТ до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або відмову в такій реєстрації:

- № 1006925/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №168 на суму коригування 300 000 грн.;

- № 1006930/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №169 на суму коригування 1 350 000 грн.;

- 1006927/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №170 на суму коригування 1 500 000 грн.;

- № 1006928/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №171 на суму коригування 2 000 000 грн.;

- № 1006931/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №172 на суму коригування 500 000 грн.;

- № 1006926/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №173 на суму коригування 650 000 грн.;

- № 1006929/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №174 на суму коригування 500 000 грн.

3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №168 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 139 від 26.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 300 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №169 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 138 від 25.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 350 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №170 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 136 від 20.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 500 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №171 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 133 від 13.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 2 000 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №172 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 132 від 12.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №173 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 131 від 11.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 650 000 грн., днем його фактичного подання;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №174 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 130 від 09.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЕРАНТ (01015, місто Київ, вул. Московська, буд. 46/2, група приміщень 211, код ЄДРПОУ 39296516) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДР 39292197) судовий збір в сумі 24 668,00 грн. (двадцять чотири тисячі шістсот шістдесят вісім гривень).

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону №2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.І. Келеберда

Дата ухвалення рішення19.12.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86497326
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —640/303/19

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 21.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні