Постанова
від 21.10.2020 по справі 640/303/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/303/19 Суддя (судді) першої інстанції: Келеберда В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Сорочка Є.О.,

Чаку Є.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві (правонаступник Головного управління ДФС у місті Києві) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕРАНТ" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії , -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕРАНТ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 грудня 2019 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, Головне управління ДПС у м. Києві (правонаступник Головного управління ДФС у місті Києві) звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.

21 вересня на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив від позивача, в якому він просить залишити без задоволення апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві (правонаступник Головного управління ДФС у місті Києві), а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 грудня 2019 року - без змін.

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно з ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що між ТОВ ЕРАНТ (виконавець) та ТОВ КЛОВ (замовник) укладено договір на транспортно-експедиційне обслуговування від 01.11.2014 року (а.с.85-86).

Згідно з умовами п. 1.1 вказаного договору замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання зі здійснення транспортно-експедиційного обслуговування вантажу.

11.09.2017 року між ТОВ ЕРАНТ та ТОВ КЛОВ укладено додаткову угоду до договору на транспортно-експедиційне обслуговування від 01.11.2014 року, якою визначено перевезення 30 000 тон (+/ - 5%) кукурудзи (а.с.91).

Згідно з умовами зазначеної додаткової угоди попередня загальна вартість послуг становить 7308 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 1 218 000 грн.

На виконання вказаної додаткової угоди від 11.09.2017 року ТОВ КЛОВ , у період з 05.10.2017 року по 26.10.2017 року, здійснило попередню оплату в розмірі 7 200 000 грн.

Зазначене підтверджується платіжними дорученнями №52 від 05.10.2017 року, №1018 від 09.10.2017 року, №4202 від 11.10.2017 року, №1035 від 12.10.2017 року, №1044 від 13.10.2017 року, №1127 від 20.10.2017 року, №1272 від 25.10.2017 року та №1395 від 26.10.2017 року (а.с.92-99).

У зв`язку із зарахуванням вказаних грошових коштів на банківський рахунок позивача та на виконання приписів пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ ЕРАНТ було складено податкові накладні.

Вказані податкові накладні були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними квитанціями про їх реєстрацію.

29.11.2017 року на адресу позивача надійшов лист № 291117/2 ТОВ КЛОВ , в якому останній просив повернути невикористані кошти, у зв`язку з неможливістю надати останньому кукурудзи у кількості 30 000 тон на станції відвантаження Ланівці Львівської залізниці (а.с.100).

На виконання вказаної вимоги, ТОВ ЕРАНТ було здійснено повернення попередньо сплачених за постачання товару грошових коштів шляхом їх перерахування на банківський рахунок ТОВ КЛОВ у зв`язку з ненаданням транспортно-експедиційних послуг.

Повернення позивачем вказаних грошових коштів на рахунок ТОВ КЛОВ підтверджується платіжним дорученням № 457 від 29.11.2017 року в сумі 7 000 000,00 грн. (а.с.101).

У зв`язку із вище викладеним та на виконання вимог п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України, ТОВ ЕРАНТ було складено та надіслано для реєстрації в ЄРПН: - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №168 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 139 від 26.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 300 000 грн., днем його фактичного подання; - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №169 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 138 від 25.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 350 000 грн., днем його фактичного подання; - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №170 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 136 від 20.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 1 500 000 грн., днем його фактичного подання; - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №171 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 133 від 13.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 2 000 000 грн., днем його фактичного подання; - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №172 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 132 від 12.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання; - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №173 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 131 від 11.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 650 000 грн., днем його фактичного подання; - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №174 від 29.11.2017 року до податкової накладної № 130 від 09.10.2017 року ТОВ ЕРАНТ , на суму коригування 500 000 грн., днем його фактичного подання.

Однак, згідно з отриманими від податкового органу квитанцій, зупинено реєстрацію розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних. Підставою для зупинення реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників стали виявлені контролюючим органом помилки, а саме: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначним п. 6 Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК відповідно до п. в пп.201.16.1, п. 201.16 ст.201 ПК України.

27.11.2018 року ТОВ ЕРАНТ було направлено на адресу ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

Між тим, 29.11.2018 року Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення: - № 1006925/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №168 на суму коригування 300000 грн.; № 1006930/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №169 на суму коригування 1 350000 грн.; № 1006927/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №170 на суму коригування 1 500000 грн.; № 1006928/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №171 на суму коригування 2 000000 грн.; № 1006931/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №172 на суму коригування 500000 грн.; № 1006926/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №173 на суму коригування 650000 грн.; № 1006929/39296516 від 29.11.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 29.11.2017 року №174 на суму коригування 500000 грн.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 201.1. ст. 201. Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), подання податкової накладної та/або розрахунку коригування ДФС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 7 Порядку №1246 після надходження податкової накладної в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п. 201.16 статі 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до п. 10 Порядку № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п. 13 Порядку № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених в.о. Голови Державної фіскальної служби України 05 листопада 2018 року, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, яка не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Проте, відповідачем не зазначено, яким саме Критеріям ризиковості платника податку, визначеним у їх пп. 1.6 п. 1, відповідає Позивач, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних.

Згідно з п. 21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Рішеннями Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29.11.2018 року № 1006925/39296516, № 1006930/3929651, № 1006927/39296516, № 1006928/39296516, № 1006931/39296516, № 1006926/39296516, № 1006929/39296516 відмовлено в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Проте, позивачем відповідачу направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в яких надано пояснення стосовно підтвердження реальності здійснення операцій та додано завірені належним чином копії первинних документів.

Тобто, позивачем виконано вимоги відповідача щодо надання йому копій відповідних документів.

У зв`язку з наведеним, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувані позивачем рішення відповідача є протиправними і підлягають скасуванню.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві (правонаступник Головного управління ДФС у місті Києві) залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 грудня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Сорочко Є.О.

Чаку Є.В.

Дата ухвалення рішення21.10.2020
Оприлюднено22.10.2020
Номер документу92332852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/303/19

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 21.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні