Постанова
від 18.12.2019 по справі 260/306/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/9856/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Гуляка В.В., Коваля Р.Й.,

за участі секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року (головуючого судді Плеханова З.Б., ухвалене у відкритому судовому засіданні о 09 год. 34 хв. в м. Ужгород повний текст рішення складено 09.08.2019) у справі № 260/306/19 за позовом Тересвянського дошкільного навчального закладу Ясла-садка №3 Тячівського району до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області третя особа без самостійних вимог Управління освіти Тячівської районної держаної адміністрації про скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Тересвянський ДНЗ Ясла-садок №3 Тячівського району 11.03.2019 звернувся в суд з позовом до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області третя особа без самостійних вимог Управління освіти Тячівської районної держаної адміністрації в якому відповідно до клопотання про уточнення позовних вимог просить скасувати пункти 3, 4 рішення Тересвянської селищної ради від 27 січня 2019 року №901.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення вісімнадцятої сесії Тересвянської селищної ради Закарпатської області VII скликання від 27 січня 2019 року № 900 Про стан відвідуваності та навантаження в дитячих групах ЗДО Веселка та ЗДО №3 . Визнано протиправним та скасовано п.п. 3-4 рішення вісімнадцятої сесії Тересвянської селищної ради Закарпатської області VII скликання від 27 січня 2019 року № 901 Про внесення змін до Статуту ЗДО № 3 .

Не погодившись з прийнятим рішенням Тересвянська селищна рада Тячівського району Закарпатської області оскаржила його в апеляційному порядку просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову, апеляційну скаргу мотивовано тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права.

До апеляційного суду подано відзив представника позивача на апеляційну скаргу, в якому викладено заперечення щодо змісту і вимог апеляційної скарги.

Управління освіти Тячівської районної держаної адміністрації направило до апеляційного суду заяву про слухання справи без участі його представника.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання апеляційного суду не з`явилися, хоча належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи, що відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

В порядку статті 230 КАС України секретарем судового засідання забезпечено ведення протоколу судового засідання.

Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Тересвянський ДНЗ №3 Ясла-садок Тячівського району Закарпатської області, зареєстрований за адресою 90564, Закарпатська область, Тячівський район, смт. Тересва, вул. Терешкової, буд.17, код ЄДРПОУ 26395125 є комунальною установою, засновником є Тересвянська селищна рада, а органом управління- Управління освіти Тячівської райдержадміністрації (аркуші справи 16-21).

Згідно Статуту Тересвянського ДНЗ №3 Ясла-садок: - власником даного закладу є селищна громада селища Тересва; - головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку (пункт 1.6.); - групи комплектуються за одновіковими, різновіковими ознаками. Наповнюваність груп дітьми становить: для дітей віком від одного до трьох років- 1 ясельна група; від трьох до п`яти років - 3 дошкільні групи; з короткотривалим перебуванням - 4 дошкільні групи (пункт 2.5); - зарахування дитини до дошкільного навчального закладу здійснюється при пред`явленні, в тому числі, заяви батьків або осіб, що їх замінюють, копії свідоцтва про народження дитини, медичної довідки (пункт 2.6.); - за дитиною зберігається місце у дошкільному заклад у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, що їх замінюють, а також у літній період (75 днів); - учасниками навчально-виховного процесу дошкільного навчального закладу є: діти дошкільного віку, педагогічні працівники, музичні працівники, медичні працівники, помічники вихователів, батьки (пункт 7.1); - права дитини у сфері дошкільної освіти: серед іншого, безпечні та нешкідливі для здоров`я умови утримання, розвитку, виховання і навчання (пункт 7.2); - безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його завідуючий, який призначається і звільняється з посади управлінням освіти із визначеними у Статуті повноваженнями (пункт 8.2.) (аркуші справи 94-112).

27.08.2018 батьки учнів, які навчаються у Тересвянській ЗОШ І-ІІІ ступенів звернулись із колективним зверненням до депутатів Тересвянської селищної ради Закарпатської області з проханням про повторне засідання сесії, у зв`язку з тим, що рішення попередньої сесії селищної Ради не вирішило питання про розміщення учнів перших і третіх класів (аркуші справи 131-134)

09 жовтня 2018 року рішенням шістнадцятої сесії сьомого скликання №886, створено тимчасову комісію з моніторингу відвідуваності, повноти та навантаження в дитячих групах ЗДО Веселка та ЗДО №3 (аркуш справи 33).

На виконання рішення сесії Тересвянської селищної ради № 886 від 09 жовтня 2018 року, робочою групою із числа депутатів селищної ради, було проведено в різні дні, на протязі трьох місяців, 7 комісійних перевірок стану відвідування дітьми комунальних закладів дитячої освіти в селищі Тересва- ЗДО Веселка та ЗДО № 3, на підставі наявного в закладах списку обліку дітей. Перевірки здійснювалися членами робочої групи в такі дні: 11 жовтня 2018 року, 24 жовтня 2018 року, 26 жовтня 2018 року, 15 листопада 2018 року, 19 листопада 2018 року, 26 листопада 2018 року, 05 грудня 2018 року, про що відповідно щоденно були складені Акти відвідування дитячого садочка по результатах перевірки ЗДО Веселка та ЗДО № 3 і підписані присутніми на перевірці членами робочої групи - представника ЗДО, в присутності якого здійснювалася перевірка (аркуші справи 34-42).

Окрім того, за поданими до бухгалтерії селищної ради табелями в кінці кожного місяця, про відвідування дітьми освітньої установи, керівництвом ЗДО № 3 відображено стан відвідування установи дітьми (аркуші справи 41-52).

На розгляд сесії селищної ради, керівником робочої групи, головою бюджетної комісії селищної ради Дьолог В.П. було внесено пропозиції щодо скорочення кількості дитячих груп в ЗДО № 3 із чотирьох до трьох, в зв`язку з відсутністю відповідного навантаження, з метою припинення додаткових фінансових доплат окремим працівникам установи та необхідністю економії коштів місцевого бюджету.

Згідно Звіту про діяльність Тересвянського дошкільного навчального закладу № 3 за 2018 рік кількість дітей на кінець звітного періоду складає 103 особи., в тому числі 4 групи (аркуші справи 9-10)

Судом встановлено, що мережа груп Тересвянському ДНЗ №3 складається з чотирьох груп та налічує 103 дитини. Всі групи є різновіковими. А саме: 1) Ясельна - молодша група розміщується в ігровій кімнаті 38,8 м/2, спальні(ігровій)- 25.5 м/2, спискова чисельність- 27 дітей; 2) Старша №1- розміщується в ігровій кімнаті-25,5 м/2,навчальній кімнаті- 40,8 м/2, спальні-39,5 м/2. спискова чисельність - 25 дітей; 3) Старша №2- розміщується в ігровій кімнаті- 24.5 м/2,навчальній (ігровій)-39,8 М/2, спальні - 25,9 м/2 ,спискова чисельність - 22 дітей; 4) Середня група розміщується в ігровій кімнаті -26,6 м/2, навчальній кімнаті- 40,1 м/2, спальні -26 м/2. спискова чисельність - 29 дітей, що підтверджується мережею груп та списком дітей, які відвідують ДНЗ №3 (аркуші справи 158-168).

Рішенням вісімнадцятої сесії Тересвянської селищної ради Закарпатської області VII скликання від 27 січня 2019 року № 900 Про стан відвідуваності та навантаження в дитячих групах ЗДО Веселка та ЗДО №3 , було вирішено з метою економії бюджетних коштів зменшити кількість груп в ЗДО №3 до трьох; керівнику ЗДО №3 до 05 лютого 2019 року забезпечити оптимізацію до 3-х дитячих груп, в зв`язку з відсутністю наповнюваності та відповідного навантаження та забезпечити приведення штатного розпису персоналу ЗДО № 3 у відповідності до даного рішення (аркуш справи 13).

Рішенням № 901 від 27 січня 2019 року Тересвянської селищної ради Закарпатської області VII скликання Про внесення змін до Статуту ЗДО № 3 вирішено кількість груп в ЗДО № 3, з чотирьох зменшити до трьох груп, - пункт 2.5 Статуту ЗДО № 3, згідно вимог частини 9, пункту 2, ст. 14 Закону України Про дошкільну освіту викласти в слідуючій редакції: Наповнюваність груп у Тересвянському ЗДО №3 становить: - для дітей віком від одного до трьох років - до 25 осіб, - для дітей віком від трьох до шести (семи) років - до 3О осіб, - різновікові - до 25 осіб. При необхідності, залежно від демографічної ситуації, Засновником даного навчального закладу - Тересвянською селищною радою, в подальшому може змінюватись кількість дітей у групах у відповідності з вимогами вказаного Закону (частини 9, пункту 2, статті 14 Закону України Про дошкільну освіту ). Затверджено нову редакцію Статуту Тересвянського закладу дошкільної освіти ясла-садка № 3, з відповідними змінами, які регламентуються Законом України Про освіту , та Законом України Про дошкільну освіту , що розміщений в селищі Тересва по вулиці Марамороська № 29, Тячівського району Закарпатської області та зареєструвати його у відповідності чинного законодавства. Директору Тересвянського закладу дошкільної освіти ясла-садка № 3 ОСОБА_1 , привести всю необхідну документацію у відповідність до даного рішення, про що письмово проінформувати Засновника в термін до 5 лютого 2019 року (аркуші справи 11-12).

Держаудитслужбою в Закарпатської області проведено ревізію селищного бюджету та фінансово-господарської діяльності Тересвянської селищної ради за період з 01.01.2014 по 30.09.2018, внаслідок чого складено Акт за №13-07-08/9 від 21.12.2018 (аркуші справи 178-209).

Не погодившись із рішенням органу місцевого самоврядування позивач звернувся з даним позовом до суду.

Даючи правову оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, колегія суддів суду апеляційної інстанції при прийнятті цієї постанови виходить з такого.

Частина 2 статті 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Частиною 1 статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно із статтею 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 22.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР в редакції чинні на час виникнення спірних правовідносин), місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та Законів України.

Статтею 24 Закону №280/97-ВР передбачено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими Законами, які не повинні суперечити положенням цього ж Закону.

Відповідно до статті 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до статті 25 Закону №280/97-ВР, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Частиною першою статті 46 Закону №280/97-ВР передбачено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради (частина четверта статті 46 Закону №280/97-ВР).

Згідно із частиною десятою статті 46 Закону № 280/97 рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до частин 1-2 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно частини 10 статті 59 Закону №280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Так, підставами для визнання акту органу місцевого самоврядування недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Відповідно до частини 11 статті 59 Закону №280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

А тому колегія суддів вважає, що проект рішень, які впливають на права і обов`язки позивача повинні були бути опублікованими та обговореними відповідно до законодавства про доступ до публічної інформації, оскільки стосуються територіальної громади селища Тересва. Все комунальне майно, яке знаходиться на балансі та утриманні Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, є майном жителів селища і у разі прийняття рішень щодо управління об`єкту комунальної власності територіальної громади повинно оприлюднюватися та обговорюватися зі співвласниками даного майна, - тобто жителями селища Тересва.

Публічною інформацією, відповідно до статті 1 Закону України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VI в редакції чинні на час виникнення спірних правовідносин), є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків встановлених законом.

Відповідно до підпункту 1 частини першої статті 5 Закону № 2939-VI, доступ до інформації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, на інформаційних стендах, будь-яким іншим способом.

Статтею 12 Закону № 2939-VI визначено перелік суб`єктів у сфері доступу до публічної інформації, а саме такими суб`єктами є запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього закону.

Згідно статті 13 Закону № 2939-VI, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання. Частиною 4 даної статті визначено, що усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.

Стаття 14 Закону № 2939-VI встановлює, що розпорядники інформації зобов`язані надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації.

Відповідно до статті 15 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати серед іншого, проекти рішень, що підлягають обговоренню. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Таким чином, не пізніш як за 20 днів мають оприлюднюватися не лише ті проекти рішень розпорядника, що підлягають обговоренню, а всі нормативно-правові акти та акти індивідуальної дії органів місцевого самоврядування, якщо інше не передбачено законом.

Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Колегія суддів погоджується із позицією суду першої інстанції, що проекти рішень які стосуються позивача, включення цих питань у порядок денний засідання сесії, не були оприлюднено на сайті, в засобах масової інформації, а налаштування офіційного веб-сайту входить до обов`язків відповідача, а тому технічні проблеми, запуск офіційного сайту тільки у березні 2019 року не можуть бути підставою для спростування підстав позову, оскільки учасники навчально-виховного процесу дошкільного навчального закладу, як і позивач, а також інші мешканці селища Тересва були позбавлені на доступ до вищевказаної інформації.

Доводи відповідача щодо оприлюднення проектів рішень на дошці оголошень, яка розміщена в адмінбудівлі Тересвянської селищної ради та додані фото є неналежним доказом, оскільки не вказують про момент розміщення відповідних актів.

Відповідно до статті 14 Закону України Про дошкільну освіту групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками. Наповнюваність груп у закладах дошкільної освіти становить: для дітей віком до одного року - до 10 осіб; для дітей віком від одного до трьох років - до 15 осіб; для дітей віком від трьох до шести (семи) років - до 20 осіб; різновікові - до 15 осіб; з короткотривалим і цілодобовим перебуванням дітей - до 10 осіб; в оздоровчий період - до 15 осіб; в інклюзивних групах - не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами.

Засновник (засновники) може встановлювати меншу наповнюваність груп у закладі дошкільної освіти.

У закладах дошкільної освіти, розташованих у селах, селищах, кількість дітей у групах визначається засновником (засновниками) залежно від демографічної ситуації.

Отже, з аналізу вищенаведеного у закладі дошкільної освіти засновником, тобто відповідачем може встановлюватися кількість дітей у групах з врахуванням демографічної ситуації, однак тільки в межах визначених статтею 14 Закону щодо наповнюваності груп, що відповідачем не дотримано у оскаржуваних рішеннях та у апеляційній скарзі.

Крім того, відповідач не надав суду належних та допустимих доказів, які стали підставою для винесення оскаржуваних рішень, щодо демографічної ситуації та щодо відвідуваності дитячого садочка, адже Акти складені за участю тільки представників відповідача щодо відвідування дитячого садочка по результатах перевірки ЗДО Веселка та ЗДО № 3 як підстави для скорочення кількості груп та збільшення кількості дітей законодавством не передбачені.

Також відповідно до окремої ухвали Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року у справі № 260/306/19 під час дослідження доказів керівник ДНЗ ясла садок №3 ОСОБА_1 при огляді табелів обліку відвідуваності дітей за період жовтень-грудень 2018 року наданих відповідачем зазначила, що на частині цих документів міститься навпроти її прізвища не її особистий підпис, а підроблений, що встановлено судом про можливу наявність ознак злочині за статтею 358 Кримінального кодексу України та направлено окрему ухвалу в Тячівську місцеву прокуратуру.

Відповідач також не довів одну із підстав скорочення груп, про що зазначено у оскаржуваному рішенні, а саме з метою економії бюджетних коштів , оскільки Акт ревізії селищного бюджету та фінансово-господарської діяльності Тересвянської селищної ради за період з 01.01.2014 року по 30.09.2018 року інформації такої не містить.

В результаті скорочення груп та наповнюваності груп змінюється режим та умови перебування дітей у дошкільному навчальному закладі, який знаходиться у відповідній будівлі, а оскільки перенаповнення дітей понад норму порушує санітарні норми, тому у зв`язку з цим відповідачем при винесенні оскаржуваних рішень не враховано та не перевірено вказаного скорочення груп вимогам Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 № 234 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 року за № 563/28693, який (далі - Регламент) визначає санітарно-епідеміологічні вимоги до дошкільних навчальних закладів усіх форм власності (створених у тому числі в житлових та нежитлових приміщеннях), виконання яких дозволяє створити нешкідливі умови розвитку, виховання, навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров`я дітей.

Засновник (власник) та керівник дошкільного навчального закладу є відповідальними за дотримання вимог цього Регламенту.

З метою створення умов для впровадження інклюзивної форми освіти будинки та споруди дошкільних навчальних закладів або будинки та споруди, у яких вони розміщені, повинні відповідати положенням ДБН В.2.2-13-2003 Будинки і споруди. Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди ; ДБН В.2.2-3-97 Будинки і споруди. Будинки та споруди навчальних закладів ; ДБН В.2.2-17:2006 Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення .

Щодо доводів апелянта що відповідно до клопотання про уточнення позовних вимог позивач просить скасувати тільки пункти 3, 4 рішення Тересвянської селищної ради від 27 січня 2019 року №901, а не просить розглядати рішення №900 такі спростовуються наступним.

Згідно частини 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки рішення Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області №900 та №901 є взаємопов`язаними та впливають на порушені права Тересвянського дошкільного навчального закладу Ясла-садка №3 Тячівського району та мешканців селища Тересва, тому суд першої інстанції правильно на думку апеляційного суду вийшов за межі позовних вимог та з метою ефективного захисту інтересів та прав позивача визнав протиправними та скасував рішення відповідача, на які посилається позивач.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, в адміністративному процесі, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень тягар доказування правомірності своїх рішень, дій чи бездіяльності покладається на відповідача - суб`єкта владних повноважень, який повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, що можуть бути використані як докази у справі, що в даній справі не дотримано відповідачем.

Колегія суддів дійшла висновку, що адміністративний позов Тересвянського дошкільного навчального закладу Ясла-садка №3 Тячівського району до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області задоволено правомірно, судом першої інстанції судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Перевіряючи всі доводи апелянта, колегія суддів також приймає до уваги правову позицію Європейського суду з прав людини в рішенні у справі Гарсія Руїз проти Іспанії (рішення від 21 січня 1999 року) в якому зазначено, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди викладати підстави для своїх рішень, це не можна розуміти як вимогу давати докладну відповідь на кожний аргумент. Інші зазначені відповідачем в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до статті 139 КАС України понесені судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги належить покласти на апелянта.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області - залишити без задоволення.

Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року у справі № 260/306/19 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н.В. Ільчишин

Судді В.В. Гуляк

Р.Й. Коваль

Повний текст постанови складено 24.12.2019

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2019
Оприлюднено25.12.2019
Номер документу86591169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/306/19

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 31.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні