ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/7385/19
УХВАЛА
26 грудня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів: головуючого - судді Бараненка І.І., суддів: Бабенка К.А., Чаку Є.В., за участю секретаря Такаджі Л.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Фактор Нафтогаз про призначення судово-економічної експертизи у справі за адміністративним позовом ТОВ Фактор Нафтогаз до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Фактор Нафтогаз (далі - Позивач, ТОВ Фактор Нафтогаз ) подано клопотання про призначення судово-економічної експертизи, на розгляд якої поставлені наступні питання:
- Чи підтверджуються документально та нормативно обґрунтованість висновків ГУ ДФС у м. Києві, викладених в акті від 18.01.2019 № 15/2615-14-02-02/36134497 про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Фактор Нафтогаз податкового законодавства за період з 01.10.2016 по 30.09.2018 щодо заниження ТОВ Фактор Нафтогаз податку на додану вартість на загальну суму 3 283 836,00 грн. за період жовтень 2016 - лютий 2018?
- Чи підтверджуються документально та нормативно обгрунтованість висновків ГУ ДФС у м. Києві, викладених в акті від 18.01.2019 № 15/2615-14-02-02/36134497 про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Фактор Нафтогаз податкового законодавства за період з 01.10.2016 по 30.09.2018 щодо обов`язку ТОВ Фактор Нафтогаз коригувати суму податкового кредиту за наслідками господарських операцій із ТОВ Компанія Нафто-Зеларт у зв`язку із ліквідацією банкрута - ТОВ Компанія Нафто-Зеларт ?
Позивач своє клопотання обґрунтовує необхідністю визначення відповідності чинному законодавству відображення в податковому обліку ТОВ Фактор Нафтогаз податкових зобов`язань та податкового кредиту з ПДВ за господарськими операціями, які були предметом аналізу під час проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Фактор Нафтогаз податкового законодавства за період з 01.10.2016 по 30.09.2018.
У запереченнях Відповідач просить в задоволенні клопотання про призначення судово-економічної експертизи відмовити і зазначає, що вказане клопотання може штучно затягнути розгляд справи, оскільки в суді першої інстанції у Позивача не виникало питання про необхідність проведення такої експертизи. Відповідно до ст. 104 КАС України учасник справи має право подати до суду висновок експерта, складений на його замовлення. З дати ухвалення рішення судом першої інстанції і до дня відкриття апеляційного провадження минуло майже сім місяців, однак Позивач не скористався правом звернутися до експерта для надання висновку, а клопотання про проведення експертизи заявив лише під час розгляду справи в апеляційному суді.
Крім цього Відповідач зазначає про те, що у клопотанні Позивач не обґрунтував, яких саме спеціальних знань бракує суду для прийняття рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні клопотання Позивача про призначення судово-економічної експертизи, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 101 КАС України предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань.
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:
1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;
2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Згідно з положеннями ч. 3-5 ст. 102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом. Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.
Отже, процесуальним законом чітко визначено правові підстави та умови для призначення судової експертизи.
Перевіряючи наявність підстав для призначення судової експертизи у даній справі, колегією суддів встановлено, що предметом даного спору є оскарження податкового повідомлення-рішення, яким ТОВ Фактор Нафтогаз нараховані грошові зобов`язання з ПДВ.
Відповідно до ч. 1 ст. 108 КАС України передбачено, що висновок експерта для суду не має заздалегідь встановленої сили і оцінюється судом разом із іншими доказами за правилами, встановленими ст. 90 цього Кодексу.
Згідно з ч. 4 ст. 308 КАС України докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.
Відповідно до ст. 104 КАС України учасник справи має право подати до суду висновок експерта, складений на його замовлення.
З дати ухвалення рішення судом першої інстанції і до дня відкриття апеляційного провадження минуло майже сім місяців, однак Позивач не скористався правом звернутися до експерта для надання висновку, а клопотання про проведення експертизи заявив лише під час розгляду справи в апеляційному суді. В суді першої інстанції Позивачем таке клопотання не подавалось Також клопотання, подане до апеляційного суду, не містить будь-яких обґрунтувань щодо неможливості його заявити під час розгляду справи в суді першої інстанції.
Таким чином, заявником не доведено доцільності призначення вказаної судової експертизи та наявності виключних правових підстав для її проведення.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що клопотання є необґрунтованим, а необхідність в проведенні вказаної експертизи відсутня, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття законного та обґрунтованого рішення, підстав вважати, що вивчення наданих учасниками справи доказів потребує інших, ніж право, знань, немає.
Керуючись ст. ст. 241-243, 248, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Фактор Нафтогаз про призначення судово-економічної експертизи відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Головуючий - суддя І.І. Бараненко
суддя К.А. Бабенко
суддя Є.В. Чаку
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2019 |
Оприлюднено | 02.01.2020 |
Номер документу | 86709194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бараненко Ігор Іванович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бараненко Ігор Іванович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бараненко Ігор Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні