П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
28 січня 2020 р.м.ОдесаСправа № 540/2493/19 Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого - судді : Бойка А.В.,
суддів: Федусика А.Г.,
Шевчук О.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі заяву ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області про скасування окремих пунктів рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
В листопаді 2019 року ОСОБА_1 звернулася до Херсонського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області про скасування пунктів 3, 4, 5 рішення 35 сесії 7 скликання Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області №366 від 28 серпня 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо формування земельної ділянки комунальної власності, для подальшої передачі в оренду шляхом проведення земельних торгів (аукціону) , зобов`язання відповідача прийняти рішення про передачу ОСОБА_1 в оренду земельної ділянки, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, площею 6,6700 га, розташованої в контурі №46, ділянка №6, із земель колишнього сільськогосподарського підприємства Зернове (не витребувані паї) Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області на умовах, визначених пунктом 2 рішення сільської ради №366 від 28 серпня 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо формування земельної ділянки комунальної власності, для подальшої передачі в оренду шляхом проведення земельних торгів (аукціону) .
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу.
Разом із апеляційною скаргою ОСОБА_1 подала заяву про забезпечення позову шляхом заборони Лиманецькій сільській раді Бериславського району Херсонської області та будь-якій іншій організації або фізичній особі-підприємцю проводити земельні торги з передачі в оренду та будь-які реєстраційні дії щодо земельної ділянки площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, розміщеної на території Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області до набрання чинності рішенням суду у даній справі.
В обґрунтування поданої заяви ОСОБА_1 посилається на те, що оскаржуване рішення Лиманецької сільської ради має очевидні ознаки протиправності, що, у відповідності до п.2 ч.2 ст.150 КАС України, є підставою для вжиття заходів забезпечення позову. Крім того, позивач зазначила, що в січні 2020 року заплановано проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу прав оренди на земельну ділянку площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, розміщеної на території Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області. У разі задоволення апеляційної скарги та прийняття судового рішення про скасування пунктів 3, 4, 5 рішення 35 сесії 7 скликання Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області №366 від 28 серпня 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо формування земельної ділянки комунальної власності, для подальшої передачі в оренду шляхом проведення земельних торгів (аукціону) реалізація земельної ділянки з торгів буде неможливою. В свою чергу, продаж права оренди на торгах унеможливить в подальшому виконання рішення суду, так як земельна ділянка вже буде передана в оренду.
Заяву розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи на підставі ч.1 ст.154 КАС України.
Розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача колегія суддів не вбачає підстав для її задоволення.
Відповідно до ч.1 ст.150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Суд у порядку забезпечення адміністративного позову, на підставі ст. 151 КАС України, може відповідною ухвалою як зупинити дію оскаржуваного індивідуально чи нормативно-правового акта, так і заборонити вчиняти певні дії.
При цьому, при розгляді клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову суд повинен дати оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з врахуванням: розумності, обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників процесу; наявності зв`язку між конкретним видом, що застосовується для забезпечення позову і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий вид забезпечення позову забезпечити фактичне виконання рішення суду у разі його задоволення; імовірності виникнення утруднень для виконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; наявності зв`язку із вжиттям заходів запобігти порушенню прав та інтересів інших осіб, в тому числі, й осіб, які не приймають участь у розгляді справи.
Види забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими вимогами. Співмірність, зокрема, полягає в тому, щоб засіб забезпечення відповідав предмету позову за вартістю.
Отже, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача проти несумлінних дій, рішень суб`єкта владних повноважень, що гарантує реальне виконання позитивно прийнятого рішення.
Інститут забезпечення позову є елементом права на судовий захист і спрямований на те, щоб не допустити незворотності певних наслідків відповідних дій щодо відновлення порушеного права.
Законодавець необхідність вжиття заходів забезпечення позову в адміністративній справі пов`язує з наявністю таких ризиків: по-перше, істотне ускладнення чи унеможливлення виконання рішення у разі невжиття таких заходів, по-друге, істотне ускладнення чи унеможливлення ефективного захисту прав позивача у разі невжиття таких заходів, по-третє, очевидність ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень та відповідне порушення прав, свобод або інтересів.
Обґрунтовуючи вимоги поданої заяви ОСОБА_1 посилається на те, що в січні 2020 року заплановано проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу прав оренди на земельну ділянку площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, розміщеної на території Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області. Продаж права оренди на торгах унеможливить в подальшому виконання рішення суду у разі задоволення поданого нею позову, так як земельна ділянка вже буде передана в оренду.
В підтвердження своїх доводів ОСОБА_1 надає копію оголошення, розміщеного на сайті ТБ Аграрна біржа , згідно якого 16.01.2020 року о 11:00 год. за адресою: Херсонська обл., м.Херсон, вул. Богородецька, 17 (колишня Червонофлотська), 4-й поверх (торговий зал ТБ Аграрна біржа ) заплановано земельні торги у формі аукціону з продажу прав оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності (лот №1 - право оренди на земельну ділянку площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої на території Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області, контур №46, ділянка №6).
Колегія суддів не приймає до уваги такі посилання заявника, оскільки згідно відомостей, які розміщені на офіційному сайті ТБ Аграрна біржа торги у формі аукціону з продажу прав оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, скасовано на підставі ухвали суду від 15.01.2020 року по справі №647/70/20.
За результатами пошуку вказаного судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень колегія суддів встановила, що ухвалою Бериславсьекого районного суду Херсонської області від 15.01.2020 року по справі №647/70/20 (провадження №2-з/647/1/2020) забезпечено позов ОСОБА_1 у даній справі шляхом заборони Лиманецькій сільській раді Бериславського району Херсонської області та будь-якій іншій організації або фізичній особі-підприємцю проводити земельні торги з передачі в оренду та будь-які реєстраційні дії щодо земельної ділянки площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, розміщеної на території Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області до набрання чинності рішенням суду по справі №647/70/20.
З вказаного слідує висновок про необґрунтованість посилань заявника на проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу прав оренди на земельну ділянку площею 6,6700 га, кадастровий номер 6520682400:04:001:0303, що, у випадку задоволення позову, може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду.
Клопотання про забезпечення позову не містить посилання на мотиви, за якими позивач вважає, що захист прав, свобод та інтересів буде неможливим без вжиття відповідних заходів і для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також не вказано в чому полягає значимість таких зусиль і наскільки значні витрати будуть позивачем при цьому понесені.
Щодо посилань ОСОБА_1 на наявність очевидних ознак протиправності пунктів 3, 4, 5 рішення 35 сесії 7 скликання Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області №366 від 28 серпня 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо формування земельної ділянки комунальної власності, для подальшої передачі в оренду шляхом проведення земельних торгів (аукціону) , то колегія суддів зазначає, що беззаперечних доказів вказаній обставині заявником не надано, а тому це може бути виявлено судом тільки на підставі з`ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості та достовірності доказів у їх сукупності.
При вирішенні поданої заяви колегія суддів, також, враховує, що аналогічне клопотання ОСОБА_1 про забезпечення позову у даній справі розглянуто Херсонським окружним адміністративним судом та постановлено ухвалу від 13.01.2020 року про відмову в його задоволенні у зв`язку з необґрунтованістю поданої заяви.
За наведених обставин, колегія суддів доходить висновку, що зазначені позивачем обґрунтування заяви про забезпечення позову не свідчать про існування обставин, визначених ч.2 ст.150 КАС України, як підстав для забезпечення позову, а отже заява ОСОБА_1 про забезпечення позову не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.150-154, 321, 325, 328, 329 КАС України, суд апеляційної інстанції
У Х В А Л И В :
Відмовити в задоволенні заяви ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Лиманецької сільської ради Бериславського району Херсонської області про скасування окремих пунктів рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з дати її підписання та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів.
Суддя-доповідач: А.В. Бойко
Суддя: А.Г. Федусик
Суддя: О.А. Шевчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2020 |
Оприлюднено | 29.01.2020 |
Номер документу | 87202018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бойко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні