Ухвала
від 11.02.2020 по справі 420/1072/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1072/20

УХВАЛА

11 лютого 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., вивчивши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третьої особи Державного підприємства Ворохтянське лісове господарство , про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду, через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему, з позовною заявою звернувся ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третьої особи Державного підприємства Ворохтянське лісове господарство , про:

визнання протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо розгляду заяви від 12.08.2019 року, стосовно відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовним розміром до 2 гектарів, що розташована за межами с.Яблуниця, Яблуницької сільської ради Яремчанської міської ради;

зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області повторно розглянути заяву від 12.08.2019 року, про надання безоплатно у власність земельної ділянки загальною (орієнтовною) площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території біля села Яблуниця, Яремчанської міської ради, Івано-Франківської області та надати відповідний дозвіл на розробку проекту землеустрою або відмовити у наданні дозволу, виключно з підстав визначених частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши позовну заяву, суд дійшов висновку, що вона підлягає залишенню без руху з наступних підстав.

Згідно з ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Позивачем вищезгадані вимоги виконані не були.

Зокрема, у порушення п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України, ОСОБА_1 , у позовній заяві не чітко зазначено зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно ч. 1 ст.5 КАС України, який має бути сформульований максимально чітко і зрозуміло.

Зокрема, у тексті позовної заяви ОСОБА_1 зазначає, що Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою було оформлено листом (№788/1-1014/0/20-19 від 17.09.2019 року), а у прохальній частині позивач просить визнати протиправною бездіяльність щодо розгляду заяви від 12.08.2019 року. Тобто, фактично, позивачем оскаржується бездіяльність відповідача, що полягає у неприйнятті вмотивованого рішення суб`єкта владних повноважень, акту індивідуальної дії - наказу, за результатами розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою.

Суд звертає увагу, що зміст позовних вимог впливає на з`ясування наявності підстав або перешкод для відкриття провадження у справі.

Крім того, у тексті позовної заяви позивач посилається на розробку проекту землеустрою за мовчазною згодою та пошуки сертифікованого суб`єкта господарської діяльності, який би погодився розробити вказаний проект.

Проте, суд зазначає, що позивач звернувся до суду оскаржуючи бездіяльність відповідача щодо не прийняття наказу про надання дозволу чи відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що є лише першим етапом відповідної процедури отримання земельної ділянки у власність. Навіть отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність. Відтак, відкриття тендеру, телефонні листування з фізичними особами-підприємцями, ускладнення узгодження розробленого проекту землеустрою та залякування інженерів-землевпорядників - не є предметом даного адміністративного позову, не стосуються викладених обставин позовної заяви, та можуть слугувати самостійними підставами звернення до суду у встановленому законом порядку.

У порушення п.5 ч.5 статті 160 КАС України, позивач виклав обставини, якими обґрунтовує позовні вимоги та не зазначив доказів, що підтверджують викладені обставини.

Згідно з ч.4 ст.161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Згідно з ч.4 ст.79 КАС України якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

Позивачем не було надано достатньо доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Зокрема, у тексті позовної заяви ОСОБА_1 зазначає, що Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою було оформлено листом №788/1-1014/0/20-19 від 17.09.2019 року, проте копії даного листа до матеріалів позовної заяви - не надано.

ОСОБА_1 , до матеріалів позовної заяви було надано копію відповіді Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області №853/0-981/0/20-19 від 21.08.2019 року Про розгляд клопотання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою на ім`я ОСОБА_2 , яка не є стороною даної справи.

Крім того, згідно ст.49 КАС України треті особи поділяються на два види: треті особи, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору та треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача.

Позивач зазначає у якості третьої особи Державне підприємство Ворохтянське лісове господарство , однак не зазначає з якими вимогами виступає вказана юридична особа. Також позивач не наводить жодного обґрунтування того, яким чином рішення суду може вплинути на права і обов`язки вказаної юридичної особи.

На підставі зазначеного, у відповідності до ст.49 КАС України позивачу необхідно зазначити з якими вимогами виступає третя особа Державне підприємство Ворохтянське лісове господарство , із обґрунтуванням того, яким чином рішення суду може вплинути на права і обов`язки саме вказаної юридичної особи, надавши відповідні пояснення.

Суд звертає увагу, що позивачем до матеріалів позовної заяви було надано копію адвокатського запиту Марченко Наталії Валеріївни, яка діяла в інтересах ОСОБА_3 (представника позивача за довіреністю), щодо підтвердження права власності чи користування ДП Ворохнянський лісгосп земельною ділянкою розташованою між земельними ділянками з кадастровими номерами 2611093001:16:001:0045, 2611093001:16:004:0451, 2611093001:16:002:0048 та 2611093001:16:001:0050, проте, як вбачається з тексту позовної заяви, позивач ОСОБА_1 має намір отримати земельну ділянку, яка розташована поруч з земельними ділянками з кадастровими номерами 2611093001:16:004:0104, 261109001:16:001:0003 та ділянкою 2611093000:06:001:0006.

Згідно з ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону України Про судовий збір №3674-VІ від 08.07.2001 року (далі - Закон України Про судовий збір ).

Частиною 3 статті 161 КАС України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановленому розмірі і порядку або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

У свою чергу, правові засади справляння судового збору, платники, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України Про судовий збір №3674-VІ від 08.07.2001 року (далі - Закон України Про судовий збір ).

Згідно ч.1 ст.2 Закону України Про судовий збір , платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством (ч.1 ст. 3 Закону).

Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, встановлюється ставка судового збору - 0,4 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлюється ставка - 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Приписами Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік № 294-IX від 14.11.2019 року, встановлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року - 2102,00 гривень.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

За подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

ОСОБА_1 заявлено дві позовні вимоги не майнового характеру (одну основну та одну похідну позовну вимогу), а тому, позивачеві належить надати до суду докази сплати судового збору на суму 840,80 гривень.

До позовної заяви ОСОБА_1 , було надано квитанцію про сплату судового збору №91584 від 08 лютого 2020 року Судовий збір, за позовом ОСОБА_3 , тобто представника позивача.

Доказів сплати судового збору ОСОБА_1 , у розмірі 840,80 гривень суду - не надано.

Відповідно до ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Вищезазначені недоліки позовної заяви необхідно усунути шляхом надання до суду належним чином оформленого позову, відповідно до вимог статей 160, 161 КАС України, його копій та копій документів відповідно до кількості учасників справи (у разі направлення засобами поштового зв`язку), наданням відповідних по справі зазначених судом, доказів сплати судового збору у розмірі 840,80 гривень (оригінал).

Суд звертає увагу позивача, що згідно статті 18 КАС України, у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система.

Позовні та інші заяви, скарги та інші визначені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, у порядку їх надходження підлягають обов`язковій реєстрації в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі у день надходження документів.

Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система відповідно до закону забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу на їх офіційні електронні адреси, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в порядку, визначеному цим Кодексом та Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах , в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб , що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Крім того, основним інструментом доступу користувачів до ЄСІТС є Електронний кабінет ( офіційна електронна адреса ), що відкривається на сторінці офіційного веб-порталу судової влади України. Через Електронний кабінет користувачі мають змогу скористатись всіма сервісами ЄСІТС. Зокрема, використовуючи сервіс Електронний суд, дізнатись інформацію щодо місця, дати, часу розгляду судових справ та результати розгляду справ, користуватись Єдиним державним реєстром судових рішень, інше.

Тобто, враховуючи вищевикладене, датою отримання позивачем ухвали про залишення позовної заяви без руху є дата відправлення вищевказаної ухвали Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою до Єдиного державного реєстру судових рішень та відповідно - електронного кабінету користувача ЄСІТС.

Суд вважає за доцільне також зазначити, що у разі своєчасного виконання ухвали суду та направлення необхідних документів засобами поштового зв`язку, позивачу, з метою попередження повернення судом позовної заяви позивачеві з підстав невиконання вимог ухвали суду про залишення адміністративного позову без руху, необхідно завчасно повідомити суд відповідними засобами зв`язку (телефон, факс, електрона пошта, тощо) про надіслання матеріалів до суду, оскільки згідно з п.1 та п.2 розділу ІІ Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 28 листопада 2013 року №958, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28.01.2014 року за №173/24950, нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв`язку (без урахування вихідних днів об`єктів поштового зв`язку): 1) місцевої - Д+2, пріоритетної - Д+1; 2) у межах області та між обласними центрами України (у тому числі для міст Києва, Сімферополя, Севастополя) - Д+3, пріоритетної - Д+2; 3) між районними центрами різних областей України (у тому числі для міст обласного підпорядкування) - Д+4, пріоритетної - Д+3; 4) між іншими населеними пунктами різних областей України - Д+5, пріоритетної - Д+4, де Д - день подання поштового відправлення до пересилання в об`єкті поштового зв`язку або опускання простого листа чи поштової картки до поштової скриньки до початку останнього виймання; 1, 2, 3, 4, 5 - кількість днів, протягом яких пересилається поштове відправлення. При пересиланні рекомендованої письмової кореспонденції зазначені в пункті 1 цього розділу нормативні строки пересилання збільшуються на один день.

Керуючись ст.ст.2, 18, 79, 94, 132, 133, 160, 161, 169, 171, 243, 248 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (76014, м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова 34-А, код ЄДРПОУ 39767437), третьої особи Державного підприємства Ворохтянське лісове господарство (78595, м. Яремче, смтп. Ворохта, вул. Данила Галицького 118, код ЄДРПОУ 20562421), про визнання протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо розгляду заяви від 12.08.2019 року, стосовно відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовним розміром до 2 гектарів, що розташована за межами с.Яблуниця, Яблуницької сільської ради Яремчанської міської ради; зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області повторно розглянути заяву від 12.08.2019 року, про надання безоплатно у власність земельної ділянки загальною (орієнтовною) площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території біля села Яблуниця, Яремчанської міської ради, Івано-Франківської області та надати відповідний дозвіл на розробку проекту землеустрою або відмовити у наданні дозволу, виключно з підстав визначених частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України - залишити без руху.

Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви п`ять днів з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачем. В іншому випадку позов буде повернутий позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею в порядку ст. 256 КАС України та відповідно до ст.294 КАС України оскарженню не підлягає.

Суддя Балан Я.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено12.02.2020
Номер документу87503175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1072/20

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 06.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Рішення від 17.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні