Постанова
від 16.08.2007 по справі 9/126
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/126

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА  

                 

16 серпня 2007 р.                                                             Справа  № 9/126

За позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Ужгород

До відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „ВМП Транс Берегово”, м. Берегово

про стягнення 4937 грн.

                                               

                                                                                          Суддя - Бобрик Г.Й  

Секретар судового засідання –Кокрева А.А.

Представники:

від позивача: Шибаєв А.М. –представник по дов. від 10.01.07 р.

від відповідача:  не з"явився

СУТЬ СПОРУ: Закарпатським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, м. Ужгород заявлено позов до Товариства з обмеженою відповідальністю „ВМП Транс Берегово”, м. Берегово про  стягнення 4937 грн., з них 4865 грн. адміністративно - господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та 72 грн. пені.

           Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, всупереч вимогам ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875 (далі –Закон) не виконав встановлений на 2006 рік норматив створення робочих  місць призначених для працевлаштування інвалідів та не сплатив позивачеві у зв'язку з цим санкцій у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві відповідача за одне нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда, що становить предмет позовних вимог.

          Відповідач адмінпозов не визнав з підстав,  викладених у поданому суду письмовому відзиві на позовну заяву від 21.06.2007 року. Зокрема стверджує,  що в товаристві працювала одна особа - інвалід- Матюх В.І. з 01.04.2006 року по 15.05.2006 року ( копії наказу № 8 від 02.03.2006 року та наказу № 12 від 15.05.2006 року долучені до матеріалів справи).   

      Окрім того відповідач вважає, що позивачем неправильно застосовано норми Закону України " Про  основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", тобто вказаний закон не містить норм, які б встановлювали зобов"язання підприємств самостійно шукати працівників - інвалідів.

           Просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

          Позивач, у поданих суду спростуваннях  на заперечення відповідача від 02.07.2007 року та 14.08.2007 року, зазначив, що відповідач не подав доказів наявності вільного робочого місця для працевлаштування інваліда та не підтвердив факт надання інформації державній службі зайнятості, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, що є прямим обов"язком товариства.

        На вимогу суду (ухвала суду від 04.07.207 року) позивач листом від 14.08.2007 року повідомив, що відділенням Фонду Соціального захисту інвалідів не прийнято від відповідача уточнення до звіту форми  10-ПІ за 2006 рік, стосовно зазначення в рядку 02 цифри 1, оскільки два місяці  роботи інваліді на підприємстві відповідача складає 0,16 середньооблікової кількості,  а не один.

             Вищенаведене підтверджує, що відповідачем не виконано встановлений законодавством норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а тому повинен сплатити позивачеві суму адміністративно - господарських санкцій та пені.

       У судовому засіданні 14.08.20007 року, відповідно до ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України, за погодженням сторін, оголошувалась перерва до 16.08.2007 року до 10 год. Про дату наступного слухання справи сторони повідомлені під розписку.

         Після оголошеної переви представник позивача, присутній у засіданні суду по розгляду справи,  позовні вимоги не змінив, від позову не відмовився.

          Представник відповідача у засідання суду 16.08.2007 року не з"явився, про причини неприбуття суд не повідомив.

             

             За таких обствин справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

                    

          Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд           

          ВСТАНОВИВ:

     Відповідно до п. 1 ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21.03.1991 р., (далі по тексту Закон № 875-ХІІ від 21.03.1991 р.) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

                Відповідачеві за змістом Закону № 875 -ХІІ від 21.03.1991 р. встановлено на 2006 рік норматив створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у кількості 1 робоче місце, оскільки за даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік (форма №10-ПІ) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача становить 17 осіб.

             З матеріалів справи, зокрема, звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, вбачається, що встановлений Законом № 875 норматив працевлаштування інвалідів відповідачем у 2006 році не виконано та підприємством не сплачено самостійно у встановленому порядку санкції за 1 нестворене робоче місце.   

          Відповідно до ст. 20 Закону № 875 підприємства (об'єднання), установи та організації, незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), установі та організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і  не зайняте інвалідом.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, самостійно, в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.  

          Сума адміністративно –господарських санкцій, згідно розрахунку позивача, який долучено до матеріалів справи, складає 4865 грн.

          Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, відповідно до ст. 20 вказаного Закону. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Сума пені заявлена позивачем до стягнення з відповідача, обчислена з урахуванням вимог вказаної статті Закону і становить, згідно розрахунку позивача, складає 72 грн. (4865 х 120% х 8% х 56 : 365).

          Розрахунки сум адміністративно – господарської санкції за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та пені судом перевірені та визнані обґрунтованими.

          За змістом ст.ст. 216, 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

            Оскільки, відповідач не довів, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у кількості, що відповідає встановленому Законом нормативу, відповідальність за недотримання встановленого порядку для працевлаштування інваліда належить покласти на відповідача.

         Заперечення відповідача судом не взяті до уваги, так як спростовуються матеріалами справи та суперечать чинному законодавству.

                Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст.ст. 126, 218 Господарського кодексу України, ст.ст. 11, 70, 71, 86, 94, 121, 128, 136, 150, 158-163, п. 6 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства  України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „ВМП Транс Берегово”, м. Берегово, вул. Лехела, 16, (код ЄДРПОУ 22081795) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Ужгород, пл. Ш. Петефі, 14 (код ЄДРПОУ 13592841) суму 4937 грн., з них 4865 грн. адміністративно - господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та 72 грн. пені.

3. Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.

Суддя                                                                                              Бобрик Г.Й.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20.08.2007 року

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення16.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу880362
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/126

Рішення від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Сокуренко Л. В.

Ухвала від 18.03.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 18.02.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 17.03.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 27.09.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 30.10.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 12.02.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Алексєєв М.В.

Ухвала від 14.09.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

Ухвала від 01.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бєлік Вікторія Геннадіївна

Ухвала від 09.06.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бєлік Вікторія Геннадіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні