ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2019 року Справа № 0440/5637/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кальника В.В.,
за участі:
секретаря судового засідання Туренко К.М.,
представників сторін Зубик Н.В., Шелест Г.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за квітень - червень 2018 року в сумі 1796051,38 грн та за зустрічним позовом Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
25 липня 2018 року Головне управління Пенсійного Фонду України в Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, в якому просить суд:
- стягнути з Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за квітень-червень 2018 року в сумі 1796051 грн 38 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій не виконує зобов`язання п. 6.7 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року № 64/8663, в якому зазначено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в результаті чого утворився борг по Списку № 1 в сумі 1786971,49 грн та по Списку № 2 в сумі 9079,89 грн за квітень - червень 2018 року.
31 липня 2018 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було відкрито спрощене позовне провадження без виклику (повідомлення) сторін.
29 серпня 2018 року від Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій надійшло клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 03.09.2018 року відкрито провадження та призначене судове засідання на 02.10.2018 року. Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслано учасникам справи, відповідачу повторно запропоновано у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали подати суду відзив на позовну заяву.
27.09.2018 року Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій подав зустрічний позов, в якому він просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо включення до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в частині пенсій, на пільгових умовах за Списком №1, з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 ; ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 ; ОСОБА_16 ; ОСОБА_17 ; ОСОБА_18 ; ОСОБА_19 ; ОСОБА_20 ; ОСОБА_21 ; ОСОБА_22 ; ОСОБА_23 ; ОСОБА_24 ; ОСОБА_25 ; ОСОБА_26 ; ОСОБА_27 ; ОСОБА_28 ; ОСОБА_29 ; ОСОБА_30 ; ОСОБА_31 ; ОСОБА_32 ; ОСОБА_33 ; ОСОБА_34 ; ОСОБА_35 ; ОСОБА_36 ; ОСОБА_37 ; ОСОБА_38 ; ОСОБА_39 ; ОСОБА_40 ; ОСОБА_41 ; ОСОБА_42 ; ОСОБА_43 ; ОСОБА_44 ; ОСОБА_45 ; ОСОБА_46 ; ОСОБА_47 ; ОСОБА_48 ; ОСОБА_49 ; ОСОБА_50 ; ОСОБА_51 ; ОСОБА_52 ; ОСОБА_53 ; ОСОБА_54 ; ОСОБА_55 ; ОСОБА_56 ; ОСОБА_57 ; ОСОБА_58 та призначених на пільгових умовах за Списком №2 з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_59 ; ОСОБА_60 ; ОСОБА_61 ;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області виключити з розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій витрати на виплату і доставку пільгових пенсій в частині пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком №1, з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_62 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 : ОСОБА_13 ; ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 ; ОСОБА_16 ; ОСОБА_17 ; ОСОБА_18 ; ОСОБА_19 ; ОСОБА_20 ; ОСОБА_21 ; ОСОБА_22 ; ОСОБА_23 ; ОСОБА_24 ; ОСОБА_25 ; ОСОБА_26 ; ОСОБА_27 ; ОСОБА_28 ; ОСОБА_29 ; ОСОБА_30 ; ОСОБА_31 ; ОСОБА_32 ; ОСОБА_33 ; ОСОБА_34 ; ОСОБА_35 ; ОСОБА_36 ; ОСОБА_37 ; ОСОБА_38 ; ОСОБА_39 ; ОСОБА_40 ; ОСОБА_41 ; ОСОБА_42 ; ОСОБА_43 ; ОСОБА_44 ; ОСОБА_45 ; ОСОБА_46 ; ОСОБА_47 ; ОСОБА_48 ; ОСОБА_49 ; ОСОБА_50 ; ОСОБА_51 ; ОСОБА_52 ; ОСОБА_53 ; ОСОБА_54 ; ОСОБА_55 ; ОСОБА_56 ; ОСОБА_57 ; ОСОБА_58 та призначених на пільгових умовах за Списком №2 з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_59 ; ОСОБА_60 ; ОСОБА_61 ;
- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо завищення сум відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за Списком №1, включених до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_63 ; ОСОБА_64 ; ОСОБА_65 ; ОСОБА_66 ; ОСОБА_67 ; ОСОБА_68 ; ОСОБА_69 ; ОСОБА_70 ; ОСОБА_71 ; ОСОБА_72 ; ОСОБА_73 ; ОСОБА_74 ; ОСОБА_75 ; ОСОБА_76 ; ОСОБА_77 ; ОСОБА_78 ; ОСОБА_79 ; ОСОБА_80 ; ОСОБА_81 ; ОСОБА_82 ; ОСОБА_83 ; ОСОБА_84 ; ОСОБА_85 ; ОСОБА_86 ; ОСОБА_87 ; ОСОБА_88 ; ОСОБА_89 ; ОСОБА_90 ; ОСОБА_91 ; ОСОБА_92 ; ОСОБА_93 ; ОСОБА_94 ; ОСОБА_95 ; ОСОБА_55 ; ОСОБА_96 ; ОСОБА_97 ; ОСОБА_98 ; ОСОБА_99 ; ОСОБА_100; ОСОБА_102 ; ОСОБА_103 ; ОСОБА_104 ; ОСОБА_105 ; ОСОБА_106 ; ОСОБА_107 ; ОСОБА_108 ; ОСОБА_109 ; ОСОБА_110 ; ОСОБА_111 ; ОСОБА_112 ; ОСОБА_113 ; ОСОБА_114 ; ОСОБА_115 ; ОСОБА_116 ; ОСОБА_117 ; ОСОБА_118 ; ОСОБА_119 ; ОСОБА_120 ; ОСОБА_121 ; ОСОБА_122 ; ОСОБА_123 ; ОСОБА_124 ; ОСОБА_125 ; ОСОБА_126 ; ОСОБА_127 ; ОСОБА_128 ; ОСОБА_129 ; ОСОБА_130 ; ОСОБА_131 ; ОСОБА_132 ; ОСОБА_133 ; ОСОБА_134 ; ОСОБА_135 ; ОСОБА_136 ; ОСОБА_137 ; ОСОБА_138 ; ОСОБА_139 ;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити перерахунок сум відшкодування витрат ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком №1 включених до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_63 ; ОСОБА_64 ; ОСОБА_65 ; ОСОБА_66 ; ОСОБА_67 ; ОСОБА_68 ; ОСОБА_69 ; ОСОБА_70 ; ОСОБА_71 ; ОСОБА_72 ; ОСОБА_73 ; ОСОБА_74 ; ОСОБА_75 ; ОСОБА_76 ; ОСОБА_77 ; ОСОБА_78 ; ОСОБА_79 ; ОСОБА_80 ; ОСОБА_81 ; ОСОБА_82 ; ОСОБА_83 ; ОСОБА_84 ; ОСОБА_85 ; ОСОБА_86 ; ОСОБА_87 ; ОСОБА_88 ; ОСОБА_89 ; ОСОБА_90 ; ОСОБА_91 ; ОСОБА_92 ; ОСОБА_93 ; ОСОБА_94 ; ОСОБА_95 ; ОСОБА_55 ; ОСОБА_96 ; ОСОБА_97 ; ОСОБА_98 ; ОСОБА_99 ; ОСОБА_100; ОСОБА_102 ; ОСОБА_103 ; ОСОБА_104 ; ОСОБА_105 ; ОСОБА_106 ; ОСОБА_107 ; ОСОБА_108 ; ОСОБА_109 ; ОСОБА_110 ; ОСОБА_111 ; ОСОБА_112 ; ОСОБА_113 ; ОСОБА_114 ; ОСОБА_115 ; ОСОБА_116 ; ОСОБА_117 ; ОСОБА_118 ; ОСОБА_119 ; ОСОБА_120 ; ОСОБА_121 ; ОСОБА_122 ; ОСОБА_123 ; ОСОБА_124 ; ОСОБА_140 ; ОСОБА_126 ; ОСОБА_127 ; ОСОБА_141 ; ОСОБА_129 ; ОСОБА_130 ; ОСОБА_131 ; ОСОБА_132 ; ОСОБА_133 ; ОСОБА_134 ; ОСОБА_135 ; ОСОБА_136 ; ОСОБА_137 ; ОСОБА_138 ; ОСОБА_139 .
В обгрунтунтування зустрічного позову зазначено, що відповідачем (позивачем у первісному позові), було прийняте незаконне рішення про включення до розрахунку відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій та надіслано на адресу ДВГРЗ ДСНС України розрахунків відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які були призначені особам, що не працювали на робочих місцях позивача чи робочих місцях загонів, правонаступником яких є позивач та безпідставно покладено на ДВГРЗ ДСНС України обов`язок по відшкодуванню фактичних витрат. Відповідач (позивач у первісному позові) безпідставно включив до розрахунку осіб, які ніколи не працювали в ДВГРЗ ДСНС України.
Ухвалою від 27 листопада 2018 року прийнято зустрічний позов Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії прийнято до спільного розгляду з первісним позовом у справі №0440/5637/18 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій про стягнення заборгованості у розмірі 1796051,38 грн.
Від відповідача (позивача у первісному позові) 16.01.2019 року до суду надійшов відзив на зустрічну позовну заяву, в якому зазначено, що сума загальної заборгованості Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій за квітень - червень 2018 року за Списком №1, 2 складає 1796051 грн. 38 коп., (список № 1 - 1786971,49 грн., список № 2 - 9079,89 грн.), що підтверджується розрахунками. Розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які були призначені особам згідно довідок наданих Державним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном Державної служби України з надзвичайних ситуацій були направлені Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до відповідача за первісним позовом та не оскаржені. Потрібно врахувати той факт, що розрахунки управління Пенсійного фонду України щодо фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є узгодженими з моменту їх підписання відповідачем у первісному позові і обов`язковими для виконання. Розрахунок є актом індивідуальної дії суб`єкта владних повноважень, його відповідач у первісному позові не оскаржив, тому отримані розрахунки є обов`язковими для виконання, тобто підлягають сплаті. Видаючи довідки, уточнюючи факт та характер роботи підприємство бере на себе відповідальність як за їх достовірність так і за обов`язок перед державою, щодо кодування виплати та доставки пільгових пенсій. Стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах. Відповідно до вимог чинного законодавства позивачеві у первісному позові надаються розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п. "а" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", в яких зазначаються: загальний місячний розмір пенсії; сума, що підлягає відшкодуванню; частка плати даного підприємства; місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсії тощо. Відповідач у первісному позові наполягає на тому, що по зобов`язанням, які виникли до 2005 року, він не несе відповідальності. Разом з тим на сьогоднішній день підприємство діє вже понад 13 років, а стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах. Крім того, зазначено, що Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій є правонаступником Криворізького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, Миколаївського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України.
Враховуючи викладене, Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області просило відмовити у задоволенні зустрічного позову та задовольнити первісний позов.
Від позивача (відповідача у первісному позові) 05.02.2019 року до суду надійшли заперечення проти відзиву на зустрічну позовну заяву, в яких зазначено, що Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій за своїм правовим статусом відноситься до гірничорятувальних частин, виплата пенсій працівникам ДВГРЗ ДСНС України здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Відповідач не є правонаступником прав та обов`язків інших раніше діючих загонів та не повинен відшкодовувати витрати на доставку пільгових пенсій щодо осіб, які отримали свій пільговий стаж в підприємствах правонаступником яких є інше підприємство. Також зазначено, що наявність розрахунку органу Пенсійного фонду України щодо фактичних витрат на виплату і доставку пенсій не є безумовною підставою для стягнення відшкодування в сумі, вказаній у розрахунку. Направлені на адресу Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій розрахунки не були погоджені ним і повернуті відповідачу (позивачу за первісним позовом) із запереченнями (лист від 10,05.2018 р. № 01/3-821; лист від 08.06.2018 р. № 01/3-994; лист від 09.07.2018 р. №01/3-1121).
Таким чином, Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій просив задовольнити зустрічну позовну заяву.
Представник Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (позивач у первісному позові та відповідача у зустрічному позові) у судовому засіданні просив первісний позов задовольнити та відмовити у задоволенні зустрічного позову.
Представник Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій (відповідач у первісному позові та позивач у зустрічному позові) у судовому засіданні просив у задоволенні первісного позову відмовити та задовольнити зустрічний позов.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Дніпропетровський воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33974259) зареєстрований як платник страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до пенсійного фонду в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.
При цьому, Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій є правонаступником Криворізького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, Миколаївського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, зареєстровано за адресою: 50002, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Центрально-міський район, вул. Кобилянського, буд. 223а.
Вказаний факт правонаступництва був встановлений і судовим рішенням у справі №804/5096/16 та не підлягає доказуванню при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом відповідно до вимог ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підприємстві відповідача працювали, займалися трудовою діяльністю працівники, які були зайняті на роботах з особливо шкідливими та особливо важкими умовами праці, що дає їм право на отримання пільгових пенсій згідно Закону України Про пенсійне забезпечення .
Відповідно до розрахунків фактичних витрат та виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів б-з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та пункту 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів а статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення (крім працівників, безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) заборгованість відповідача за квітень-червень 2018 року становить: за списком № 1 - 1786971,49 грн; за списком № 2 - 9079,89 грн, які були направлені на адресу відповідача.
За обліковими даними позивача загальна заборгованість Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком №1 та Списком № 2 за квітень-червень 2018 року становить 1796051 грн 38 коп.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (далі - Закон №400/97-ВР) платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону №400/97-ВР визначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
На обов`язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору у таких розмірах: для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону 100 відсотків від об`єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону (абзац третій пункту 1 статті 4 Закону №400/97-ВР).
Положеннями частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року №1058-IV (далі - Закон №1058-IV) визначено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Згідно з пунктом 6.1 частини 6 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16 січня 2004 року за №64/8663 (далі - Інструкція №21-1), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах:
- для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;
- для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у встановлених відсоткових розмірах.
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій (пункт 6.4 Інструкції №21-1).
Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії (пункт 6.5 Інструкції №21-1).
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць (пункт 6.7 Інструкції №21-1).
У разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства (пункт 6.8 Інструкції №21-1).
З матеріалів справи вбачається, що згідно даних розрахунків сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування Державним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном Державної служби України з надзвичайних ситуацій не було покрито суми витрат на виплату та доставку пенсії у розмірі 1796051,38 грн за квітень - червень 2018 року.
Системний аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам відповідно до пунктів "а", "б" - "з" частини першої статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за списком №1 та списком №2, покриваються підприємствами та організаціями. При цьому обов`язок підприємств та організацій з відшкодування цих витрат, понесених Пенсійним фондом після 1 січня 2004 року, не пов`язаний із датою призначення такої пенсії чи часом набуття необхідного для цього пільгового стажу (до чи після набрання чинності Законом №1058-IV).
Разом з тим, Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій (відповідач у первісному позові та позивач у зустрічному позові) не погоджується з діями Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо включення до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в частині пенсій, на пільгових умовах за Списком №1, з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 ; ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 ; ОСОБА_16 ; ОСОБА_17 ; ОСОБА_18 ; ОСОБА_19 ; ОСОБА_20 ; ОСОБА_21 ; ОСОБА_22 ; ОСОБА_23 ; ОСОБА_24 ; ОСОБА_25 ; ОСОБА_26 ; ОСОБА_27 ; ОСОБА_28 ; ОСОБА_29 ; ОСОБА_30 ; ОСОБА_31 ; ОСОБА_32 ; ОСОБА_33 ; ОСОБА_34 ; ОСОБА_35 ; ОСОБА_36 ; ОСОБА_37 ; ОСОБА_38 ; ОСОБА_39 ; ОСОБА_40 ; ОСОБА_41 ; ОСОБА_42 ; ОСОБА_43 ; ОСОБА_44 ; ОСОБА_45 ; ОСОБА_46 ; ОСОБА_47 ; ОСОБА_48 ; ОСОБА_49 ; ОСОБА_50 ; ОСОБА_51 ; ОСОБА_52 ; ОСОБА_53 ; ОСОБА_54 ; ОСОБА_55 ; ОСОБА_56 ; ОСОБА_57 ; ОСОБА_58 та призначених на пільгових умовах за Списком №2 з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_59 ; ОСОБА_60 ; ОСОБА_61 та щодо завищення сум відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за Списком №1, включених до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_63 ; ОСОБА_64 ; ОСОБА_65 ; ОСОБА_66 ; ОСОБА_67 ; ОСОБА_68 ; ОСОБА_69 ; ОСОБА_70 ; ОСОБА_71 ; ОСОБА_72 ; ОСОБА_73 ; ОСОБА_74 ; ОСОБА_75 ; ОСОБА_76 ; ОСОБА_77 ; ОСОБА_78 ; ОСОБА_79 ; ОСОБА_80 ; ОСОБА_81 ; ОСОБА_82 ; ОСОБА_83 ; ОСОБА_84 ; ОСОБА_85 ; ОСОБА_86 ; ОСОБА_87 ; ОСОБА_88 ; ОСОБА_89 ; ОСОБА_90 ; ОСОБА_91 ; ОСОБА_92 ; ОСОБА_93 ; ОСОБА_94 ; ОСОБА_95 ; ОСОБА_55 ; ОСОБА_96 ; ОСОБА_97 ; ОСОБА_98 ; ОСОБА_99 ; ОСОБА_100; ОСОБА_102 ; ОСОБА_103 ; ОСОБА_104 ; ОСОБА_105 ; ОСОБА_106 ; ОСОБА_107 ; ОСОБА_108 ; ОСОБА_109 ; ОСОБА_110 ; ОСОБА_111 ; ОСОБА_112 ; ОСОБА_113 ; ОСОБА_114 ; ОСОБА_115 ; ОСОБА_116 ; ОСОБА_117 ; ОСОБА_118 ; ОСОБА_119 ; ОСОБА_120 ; ОСОБА_121 ; ОСОБА_122 ; ОСОБА_123 ; ОСОБА_124 ; ОСОБА_125 ; ОСОБА_126 ; ОСОБА_127 ; ОСОБА_128 ; ОСОБА_129 ; ОСОБА_130 ; ОСОБА_131 ; ОСОБА_132 ; ОСОБА_133 ; ОСОБА_134 ; ОСОБА_135 ; ОСОБА_136 ; ОСОБА_137 ; ОСОБА_138 ; ОСОБА_139 .
Так, Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій (відповідач у первісному позові та позивач у зустрічному позові) посилається на те, що Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області безпідставно включило до розрахунку наступних осіб, які ніколи не працювали в ДВГРЗ ДСНС України:
ОСОБА_59 - працював у Майстерні Штабу ВГРЧ з 01.05.1989 по 13.06.1990 р.;
ОСОБА_60 - працювала в Майстерні з 01.04.1990 р. по 20.06.2001 р.;
ОСОБА_61 - працював у Сіверському окремому ВГРВ з
04.01.1988 р. по 14.07.1991 р. на посаді бійця-респіраторника, що передбачена Списком №1.
На посадах передбачених Списком №2 не працював жодного дня;
ОСОБА_1 - працював в Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851) з 09.11.1989 р. по 05.05.2000 р.;
ОСОБА_2 - працював у Дзержинському ВГРЗ (код невідомий), Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851) з 15.11.1982 р. по 08.04.1995р.;
ОСОБА_3 - працював з 04.01.1983 року по 09.08.1984 року в Маранецькому воєнізованому гірничорятувальному загоні (код 00190845);
ОСОБА_4 - працював з 22.10.1981 року по 25.07.1986 року в Дзержинському ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий);
ОСОБА_5 - працював в Дзержинському ВГРЗ з 17.09.1990 р. по 28.06.99р. (код ЄДРПОУ невідомий); з 29.06.1999 р. по 20.07.1999 р. в Тернівському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839);
ОСОБА_6 - працював у Кавказькому ВГРЗ з 21.11.1988 р. по 02.02.1990 р.;
ОСОБА_7 - працював в Українському ВГРЗ з 06.12.89 р. по 01.06.1998 р.;
ОСОБА_8 - вийшла на пенсію 06.08.2005 р. до створення ДВГРЗ НС України. В ДВГРЗ ДСНС України почала працювати з 30.12.2005 р. Жодною інструкцією не передбачено перегляд розподілу відшкодування витрат у зв`язку з рахунком працюючому пенсіонеру;
ОСОБА_9 - працювала з 16.10.1992 р. по 14.01.2002 р. в Тернівському ДВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839), Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_10 - працював з 16.04.1981 р. по 16.04.1992 р. в Ленінському ВРГЗ, Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_11 - працювала з 05.08.1999р. по 31.12.2003 р. в Тернівському ВГРЗ (ЄДРПОУ 00190839), Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_12 - працювала з 15.10.1992р. по 20.05.2005 р. в Тернівському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839), Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_13 - працював з 26.08.1985 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 23.02.00 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770);
ОСОБА_14 - працював з 02.12.1987 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 31.01.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ '30165770), з 01.02.04 р. по 16.02.04 р. в Центральному РСВАРЗ;
ОСОБА_15 - працював з 04.12.1992 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ - код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 31.01.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770), з 01.02.04 р. по 12.02.04 р. в Центральному РСВАРЗ;
ОСОБА_16 - працював з 21.06.1979 р. по 30.08.1982 р. в 51 -му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий);
ОСОБА_17 - працював з 21.02.1994 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 31.01.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770), з 01.02.04 р. по 23.02.2004 року в Центральному РСВАРЗ;
ОСОБА_18 - працював з 05.12.88 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 05.12.2003 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770);
ОСОБА_19 - працював з 03.03.94 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по'31.01.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770), з 01.02.2004 року по 16.02.2004 року в Центральному РСВАРЗ;
ОСОБА_20 - працював з 14.06.93 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 10.11.97 р. в 11-му ВГРЗ;
ОСОБА_21 - працював з 01.11.91 р. по 02.05.1994 р. в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 31.01.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770), з 01.02.2004 року по 16.02.2004 року в Центральному РСВАРЗ;
ОСОБА_22 - працював з 15.08.95 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 31.01.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770), з 01.02.2004 року по 16.02.2004 року в Центральному РСВАРЗ;
ОСОБА_23 - працював з 14.12.95 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 16.02.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770);
ОСОБА_24 - працював з 21.11.1988 р. по 31.08.1999 р. в 51-му ВРГЗ (код ЄДРПОУ невідомий) з 01.09.99 р. по 16.02.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770);
ОСОБА_25 - працював з 13.04.1987 р. по 02.05.1994 р. в 51-ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), 03.05.1994 р. по 31.08.1999 року в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), з 01.09.99 р. по 16.02.2004 р. в Олександрійському ВГРЗ (код 165770);
ОСОБА_26 - працював з 15.04.1991 р. по 06.08.1993 р. в 51-му ВГРЗ (код ІРПОУ невідомий);
ОСОБА_27 - працював з 06.05.92 р. по 24.05.2000 р. в Олександрійському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770);
ОСОБА_28 - працював в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий) з 12.10.83 р. по 17.05.94 р. в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий) з 18.05.1994 р. по 03.09.1998 р.;
ОСОБА_29 - працював в 51 ВГРЗ, Олександрійський ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770) з 12.10.89р. по 01.07.03р.;
ОСОБА_30 - працював в 51-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий), в 11-му ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий) з 30.04.94 р. по 25.05.1999 р.;
ОСОБА_31 - працював в 51-му ВГРЗ з 16.06.88 р. по 25.05.1999 р;
ОСОБА_32 - працював в 51-му ВГРЗ з 15.08.1989 року по 25.05.1999 рік;
ОСОБА_33 - працював в 51-му ВГРЗ з 08.01.1990 р. по 21.02.1996 р.;
ОСОБА_34 - працював в 51-му ВГРЗ, 11 ВГРЗ з 24.05.1993 р. по 25.05.1999 р.;
ОСОБА_35 - працював в 51-му ВГРЗ з 05.12.1984 року по 31.08.1998 рік;
ОСОБА_36 - працював з 20.09.1993 року 28.05.2001 в Харківському ВГСЗ (код ЄДРПОУ відсутній), з 29.05.2001 року по 11.11.2002 року та з 03.02.2003 року по 05.09.2004 року в Харківському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 24675493) припинено без визначення правонаступників номер запису: 14801110002000658; з 06.09.2004 по 31.12.2003 року в Східному регіональному СВАЗ, який не був юридичною особою, а існував як філія ДСВАРС (код ЄДРПОУ 26475829) - ліквідований 05.10.2015 р. без визначення правонаступників (номер запису 10741170007004276);
ОСОБА_37 - працював з 20.01.92 р. по 01.09.94 р. в 51-му ВГРЗ;
ОСОБА_38 - працював з 25.08.1998 року по 03.10.2003 року в Маранецькому воєнізованому гірничорятувальному загоні (код ЄДРПОУ 00190845);
ОСОБА_39 - працював з 25.01.1993 року по 16.11.1993 року в Маранецькому воєнізованому гірничорятувальному загоні (код ЄДРПОУ 00190845);
ОСОБА_40 - працював з 22.01.1988 року по 02.12.1991 року Дзержинському ВГРЗ, Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_41 - працював з 15.10.85 р. по 01.08.93 р. в 51 ВГРЗ, Олександрійський ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00165770">00165770);
ОСОБА_42 - працював з 26.05.94 р. по 19.09.96 р. в Тернівський ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839);
ОСОБА_43 - працював в Тернівському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839) з 06.10.1998 р. по 07.08.2000 р.;
ОСОБА_44 - працював в Ленінському ВГРЗ з 12.09.1979 по 04.08.1981;
ОСОБА_45 - працював в Ленінському ВГРЗ, Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851), Тернівському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839) з 04.01.1987 по 01.02.1997 р.;
ОСОБА_46 - працював в Ленінському ВГРЗ, Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851), Тернівському ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190839) з 19.07.1984 по 29.07.1994 р.;
ОСОБА_47 - працював в Ленінський ВГРЗ, Криворізький ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851) з 06.08.1986 по 21.11.97 р.;
ОСОБА_48 - Ленінський ВГРЗ, Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851), Тернівському ВГРЗ з 10.09.86 по 05.03.98 р.;
ОСОБА_49 - працював в з 30.12.1993р по 05.03.2002 р. в 6 ВГРЗ (код ЄДРПОУ 0015947) який функціонує до теперішнього часу;
ОСОБА_50 - працював з 17.10.1996 року по 16.02.1998 року в Тернівському воєнізованому гірничорятувальному загоні;
ОСОБА_51 - працював з 03.05.1993 року по 13.04.1995 року в Криворізькому воєнізованому гірничорятувальному загоні - (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_52 - працював з 22.08.83 р. по 31.08.88 р. в Дзержинському ВГРЗ (код ЄДРПОУ невідомий); з 01.09.88 р. по 25.08.95 р. та з 16.11.95 по 07.10.97 р. в Криворізькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_53 - працювала з 03.05.1993 р. по 22.03.2001 р. в Криворізькому воєнізованому гірничорятувальному загоні - (код ЄДРПОУ 00190851);
ОСОБА_54 - працював в Криворізькому воєнізованому гірничорятувальному загоні (код ЄДРПОУ 00190851) з 21.05.1997 р. по 22.06.2001 р.;
ОСОБА_55 - відсутні відомості щодо місця роботи даної особи в гірничорятувальних формуваннях;
ОСОБА_56 - відсутні відомості щодо місця роботи даної особи в гірничорятувальних формуваннях;
ОСОБА_57 - працював з 20.04.1990 р. по 25.05.1998р. в Марганецькому ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190845);
ОСОБА_58 - працював у Марганецькому гірничорятувальному загоні з лютого 1989 р. по 15.12.2014 р. та має стаж більше 25 років, що є умовою пільгового виходу пенсію за ст. 14 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" і відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону не підлягає відшкодуванню.
При цьому, надаючи оцінку доводам відповідача у первісному позові та позивача у зустрічному позові стосовно відсутності підстав для сплати боржником стягуваних сум у зв`язку із тим, що відповідач у первісному позові та позивач у зустрічному позові не є правонаступником за такими платежами, суд не вважає їх обґрунтованими, з огляду на наступне.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно Харківського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону, Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Миколаївського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій - відносно вищезазначених загонів в графі дані про юридичних осіб-правонаступників: повне найменування та місцезнаходження юридичних осіб-правонаступників, їх ідентифікаційні коди зазначено: Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій , код ЄДРПОУ: 33873405, місцезнаходження: 50002, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, вул. Кобилянського, 223А.
До матеріалів справи також долучений наданий відповідачем наказ Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 224 від 15.05.2013 року щодо припинення шляхом приєднання до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33873405) Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Миколаївського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Вказаним наказом визнано Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайний ситуацій правонаступником всього майна, прав та обов`язків вищезазначених загонів, що припиняють свою діяльність.
Наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 01.07.2009 року № 443 "Про реорганізацію Харківського ВГР(АР)3 шляхом приєднання" встановлено, що Криворізький ВГР(АР)3 (який було перейменовано в Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій згідно з наказом ДСНС України № 215 від 13.05.2013 року) є правонаступником прав і обов`язків Харківського ВГР(АР)3.
Статутом Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби з надзвичайних ситуацій, викладеним у новій редакції 2013 року, визначено, що Загін є правонаступником Криворізького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, Миколаївського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, та підпорядкований ДСНС України.
Статтею 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, право, та обов`язки переходять до правонаступників.
Жодним законодавчим актом не передбачено право правонаступника приймати на свій вибір лише майно, і не приймати права та обов`язки. Тому прийняття, як правонаступника, лише майна ліквідованих загонів, не має під собою правового підґрунтя.
Крім того, доводи Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайний ситуацій про те, що Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій є окремою юридичною особою та не є правонаступником будь-яких загонів, зокрема Криворізького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону МНС України, Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, Олександрійського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, Миколаївського воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС України, на яких працювали особи, що отримують пільгову пенсію спростовуються судовими рішеннями у справі №804/5096/16 за позовом Криворізької місцевої прокуратури №3 в інтересах держави в особі Криворізького центрального об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувальний) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій про стягнення заборгованості з відповідача по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених працівникам гірничорятувального загону відповідно до пункту а частини першої статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , за яким встановлено обов`язок відповідача покривати витрати на виплату та доставку пенсій таким особам, а відтак обставини, встановлені вказаними судовими рішеннями у даній справі №804/5096/16, що набрало законної сили, не підлягають доказуванню при розгляді цієї справи, у якій беруть участь ті самі особи щодо яких встановлені вказані вище обставини у відповідності до вимог ч. 4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи наведене, пенсіонери ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 . ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_51 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , ОСОБА_57 , ОСОБА_58 ОСОБА_59 , ОСОБА_60 , ОСОБА_61 були правомірно включені до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в частині пенсій, на пільгових умовах за Списками №1 та №2 за період з квітня по червень 2018 року.
Стосовно вимоги про визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо завищення сум відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за Списком №1, включених до розрахунку Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій з квітня по червень 2018 року по пенсіонерах: ОСОБА_63 , ОСОБА_64 , ОСОБА_65 , ОСОБА_66 , ОСОБА_67 , ОСОБА_68 , ОСОБА_69 , ОСОБА_70 , ОСОБА_71 , ОСОБА_72 ; ОСОБА_73 , ОСОБА_74 , ОСОБА_75 , ОСОБА_76 , ОСОБА_77 , ОСОБА_78 , ОСОБА_79 , ОСОБА_80 , ОСОБА_81 , ОСОБА_82 , ОСОБА_83 , ОСОБА_84 , ОСОБА_85 , ОСОБА_86 , ОСОБА_87 , ОСОБА_88 , ОСОБА_89 , ОСОБА_90 , ОСОБА_91 , ОСОБА_92 , ОСОБА_93 , ОСОБА_94 , ОСОБА_95 , ОСОБА_55 , ОСОБА_96 , ОСОБА_97 , ОСОБА_98 , ОСОБА_99 , ОСОБА_100, ОСОБА_102 , ОСОБА_103 , ОСОБА_104 , ОСОБА_105 , ОСОБА_106 , ОСОБА_107 , ОСОБА_108 , ОСОБА_109 , ОСОБА_110 , ОСОБА_111 , ОСОБА_112 , ОСОБА_113 , ОСОБА_114 , ОСОБА_115 , ОСОБА_116 , ОСОБА_117 , ОСОБА_118 , ОСОБА_119 , ОСОБА_120 , ОСОБА_121 , ОСОБА_122 , ОСОБА_123 , ОСОБА_124 , ОСОБА_125 , ОСОБА_126 , ОСОБА_127 , ОСОБА_128 , ОСОБА_129 , ОСОБА_130 , ОСОБА_131 , ОСОБА_132 , ОСОБА_133 , ОСОБА_134 , ОСОБА_135 , ОСОБА_136 , ОСОБА_137 , ОСОБА_138 , ОСОБА_139 , суд зазначає наступне.
Так, посилання Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій стосовно неправомірності нарахування розміру відшкодування стосовно вищевказаних пенсіонерів спростовується як довідками щодо пільгового характеру відносно вказаних осіб, так і розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, до яких включено суми відшкодування по особам.
Таким чином, Головним управлінням Пенсійного фонду України фактично здійснені пенсійні виплати по пенсіонерам за період з квітня по червень 2018 року у відповідних розмірах, що підтверджується матеріалами справи, при цьому Державним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном Державної служби України з надзвичайних ситуацій не було спростовано законодавчо визначений обов`язок щодо відшкодування вказаних сум.
Окрім того, слід зазначити, що Державним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном Державної служби України з надзвичайних ситуацій не оскаржувались як рішення органу Пенсійного фонду України про нарахування пільгових пенсій, так і розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пенсій.
Оскільки спір у справі стосується стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених працівникам гірничорятувального загону відповідно до пункту "а", "б-з" частини першої статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (список № 1, №2), суд, приходить до висновку про обов`язок відповідача покривати витрати на виплату та доставку пенсій таким особам.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Надаючи оцінку зібраним доказам та доводам, викладених сторонами, суд вважає, що первісний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню, а у задоволенні зустрічного позову слід відмовити.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Частиною 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за квітень - червень 2018 року в сумі 1796051,38 грн - задовольнити повністю.
Стягнути з Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за квітень-червень 2018 року в сумі 1796051 грн. 38 коп. (один мільйон сімсот девяносто шість тисяч пятдесят одна грн 38 коп.).
У задоволенні позовних вимог Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Судові витрати у справі не стягуються.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений 19.12.2019 року.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2019 |
Оприлюднено | 23.03.2020 |
Номер документу | 88328145 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні