Постанова
від 19.03.2020 по справі 160/4492/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

19 березня 2020 року м. Дніпросправа № 160/4492/19

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Шальєвої В.А.

суддів: Білак С.В., Олефіренко Н.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу первинної профспілкової організації комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2019 р. (суддя Юхно І.В., повне судове рішення складено 01.11.2019 р.) в справі № 160/4492/19 за позовом первинної профспілкової організації комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 до Нікопольської міської ради, треті особи, які на заявляють самостійних вимог на предмет спору, - відділ освіти і науки Нікопольської міської ради, депутат Нікопольської міської ради VII скликання Рибаков Олександр Михайлович, ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Первинна профспілкова організація комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Нікопольської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення № 57-43/7 Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради в частині виключення з пункту 9 Положення підпункту наступного змісту представники профспілкового комітету (первинної профспілкової організації) 2 особи, вибраних на загальних зборах первинних профспілкових організацій, на яких були присутні не менш 2/3 її членів ; скасування рішення № 57-43/7 Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради у прийнятій редакції.

Позивачем змінено позовні вимоги шляхом подання 02.08.2019 р. позовної заяви про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Нікопольської міської ради 7 скликання № 57- 43/VII від 14.12.2018 року Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради в частині затвердженого Положення (додаток до рішення міської ради від 14.12.2018 № 57-43/VII), в зв`язку з невідповідністю пункту 9 цього Положення проекту цього Положення пп. 5.3.6 п. 5.3, п. 1.1 п. 1 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки (зі змінами у редакції від 19.04.2018 року); загальному положенню (розділ І), пп. 2.1.7. п. 2.1 Колективної угоди між відділом освіти і науки Нікопольської міської ради та Нікопольським міським комітетом Профспілки працівників освіти і науки України на 2017-2020 роки (зі змінами у редакції від 19.03.2019).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2019 р. про відкриття провадження у справі залучено до участі в справі в якості третіх осіб, які на заявляють самостійних вимог на предмет спору, відділ освіти і науки Нікопольської міської ради, депутата Нікопольської міської ради VII скликання Рибакова Олександра Михайловича, ОСОБА_2 .

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2019 р. в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач просить скасувати рішення з підстав неповного з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, неправильного застосування норм матеріального права, порушення норм процесуального права. Апелянт вказує, що судом першої інстанції не враховано положення галузевої та колективної угоди, які є обов`язковими та якими передбачена обов`язкова участь представників профспілок у складі конкурсних комісій для проведення конкурсу на посаду керівника закладу середньої освіти.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.

Учасники справи до судового засідання не з`явились, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином.

Позивачем та відповідачем подано клопотання про розгляд справи без участі представників сторін.

Зважаючи на викладене, суд визнав за можливе відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить до висновку, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що первинна профспілкова організація комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №24 (ідентифікаційний код 35004260) зареєстрована в якості юридичної особи 20.07.2004 року виконавчим комітетом Нікопольської міської ради Дніпропетровської області, є організаційною ланкою Всеукраїнської профспілки працівників освіти і науки України, зареєстрованої Міністерством юстиції України 02.03.2000 року, свідоцтво №1344.

У жовтні 2018 року голови первинних профспілкових організацій комунальних закладів загальної середньої освіти м. Нікополя звернулись до виконавчого комітету Нікопольської міської ради з вимогою про включення до складу конкурсної комісії при проведенні конкурсного відбору на посаду керівників закладів освіти м. Нікополя, голови Нікопольського міського комітету Профспілки працівників освіти і науки України.

Листом від 22.10.2018 року №3021 виконавчим комітетом Нікопольської міської ради повідомлено, що відділом освіти і науки Нікопольської міської ради винесено на розгляд сесії міської ради проект рішення Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради , в якому до складу конкурсної комісії від представників трудового колективу включено голову Нікопольського міськкому Профспілки працівників освіти і науки України.

Звернення позивача до суду обумовлене тим, що на засіданні ради 14.12.2018 року після обговорення проекту рішення депутати міської ради внесли пропозицію про виключення з пункту 9 проекту Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради, який містить перелік осіб, які входять до персонального складу конкурсної комісії, представників профспілкового комітету. Пропозицію було прийнято більшістю голосів.

За пропозицією голови комісії з питань законності, правопорядку, мобілізаційної роботи, регуляторної політики, регламенту міської ради та етики депутатської діяльності, яка була прийнята депутатами Нікопольської міської ради за результатами голосування, до абзацу 3 пункту 9 Положення було внесено доповнення:

- для проведення конкурсного відбору відділ освіти і науки Нікопольської міської ради затверджує персональний склад конкурсної комісії, до складу якої входять представники трудового колективу закладу загальної середньої освіти, в якому обирається керівник: 2 особи, обрані на загальних зборах трудового колективу, на яких присутні не менш двох третин працівників, одна з яких може бути представником профспілкового комітету, обрана на зборах профспілкової організації.

Депутатами Нікопольської міської ради підтримано пропозицію голови комісії з питань законності, правопорядку, мобілізаційної роботи, регуляторної політики, регламенту міської ради та етики депутатської діяльності щодо внесення змін у вищевикладеній редакції до абзацу 3 пункту 9 Положення та прийнято рішення від 14.12.2018 року №57-43/7 Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради з викладенням абзацу 3 пункту 9 Положення наступного змісту: для проведення конкурсного відбору відділ освіти і науки Нікопольської міської ради затверджує персональний склад конкурсної комісії, до складу якої входять представники трудового колективу закладу загальної середньої освіти, в якому обирається керівник: 2 особи, обрані на загальних зборах трудового колективу, на яких присутні не менш двох третин працівників, одна з яких може бути представником профспілкового комітету, обрана на зборах профспілкової організації .

Також судом першої інстанції встановлено, що проект рішення міської ради Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради разом з супроводжувальною запискою підготовлений відділом освіти і науки Нікопольської міської ради та попередньо розглядався постійними комісіями міської ради та, на вимогу статті 35 Регламенту міської ради, був розглянутий на спільному засіданні депутатських комісій.

На сорок третьому засіданні Нікопольської міської ради, депутатами, шляхом волевиявлення більшості, було внесено наступні зміни до пункту 9: виключено підпункт представники профспілкового комітету (первинної профспілкової організації). 2 особи, обрані на загальних зборах первинної профспілкової організації, на яких присутні не менш двох третин її членів ; доповнено абзац №3 представники трудового колективу закладу загальної середньої освіти, в якому обирається керівник. 2 особи, обрані на загальних зборах трудового колективу, на яких присутні не менш двох третин працівників словами одна з яких може бути представником профспілкового комітету, обрана на зборах первинної профспілкової організації .

За вказану редакцію рішення проголосувало 25 депутатів, 8 не голосували, проти проголосували 0 депутатів, утримались 4 депутати, тобто рішення Нікопольської міської ради № 57-43/VІІ від 14.12.2018 року Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради є таким, що підтримано більшістю депутатів.

Судом першої інстанції не встановлено порушення процедури внесення змін до абзацу 3 пункту 9 Положення, тому суд першої інстанції дійшов до висновку, що приймаючи рішення № 57-43/VІІ від 14.12.2018 року Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради в частині внесення змін до абзацу 3 пункту 9 Положення, депутати Нікопольської міської ради діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.

Також суд першої інстанції, проаналізувавши приписи Закону України Про загальну середню освіту , Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 року №291, дійшов висновку, що законодавцем визначено перелік осіб, які повинні входити до складу комісії для призначення на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, а саме відповідно до ст. 26 Закону України Про загальну середню освіту такими особами є представники засновника (засновників); представники трудового колективу; представники громадського об`єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти; представники громадського об`єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Оскільки норми Закону України Про загальну середню освіту та положення Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 року №291, не містять обов`язкової вказівки на включення до переліку осіб, які повинні входити до складу комісії для призначення на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, представників профспілкової організації, а пункт 5.3 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки (у редакції від 19.04.2018 року) щодо участі представників профспілки в конкурсній комісії має рекомендаційний характер, оскільки цією угодою Міністерство освіти і науки України лише рекомендує, а не зобов`язує органи управління освітою включати до конкурсної комісії представників профспілкового комітету, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач під час прийняття рішення від 14.12.2018 року №57-43/VІІ Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради в частині викладення абзацу 3 пункту 9 Положення у редакції, що розглядається у цій справі, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством України, відповідно, відсутні підстави для задоволенні позову.

Суд визнає такий висновок обґрунтованим, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що рішенням Нікопольської міської ради VII скликання від 14.12.2018 р. № 57-43/VII Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради затверджене Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради (далі - Положення).

Зокрема, пунктом 9 Положення визначено, що для проведення конкурсного відбору відділ освіти і науки Нікопольської міської ради затверджує персональний склад конкурсної комісії, до складу якої входять:

представники засновника (начальник відділу освіти і науки Нікопольської міської ради - голова комісії, голова постійної комісії міської ради з питань освіти, культури, фізкультури, спорту, туризму та у справах молоді (за згодою);

представники трудового колективу закладу загальної середньої освіти, в якому обирається керівник. 2 особи, обрані на загальних зборах трудового колективу, на яких присутні не менш двох третин працівників, одна з яких може бути представником профспілкового комітету, обрана на зборах первинної профспілкової організації;

представники об`єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти, в якому обирається керівник. 2 особи, обрані на загальношкільних батьківських зборах, на яких присутні представники кожного класу закладу освіти;

представники громадського об`єднання керівників закладів загальної середньої освіти. 2 особи, обрані на зборах громадських організацій, на яких присутні не менш 2/3 її членів.

Також судом встановлено, що у проекту Положення передбачалось, що до складу конкурсної комісії входять представники профспілкового комітету (первинної профспілкової організації). 2 особи, обрані на загальних зборах первинної профспілкової організації, на яких присутні не менш 2/3 її членів.

Проект рішення міської ради Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради разом з супроводжувальною запискою підготовлений відділом освіти і науки Нікопольської міської ради та попередньо розглядався постійними комісіями міської ради, а також на спільному засіданні депутатських комісій.

Саме на засіданні Нікопольської міської ради внесено наступні зміни до пункту 9:

- виключено підпункт представники профспілкового комітету (первинної профспілкової організації). 2 особи, обрані на загальних зборах первинної профспілкової організації, на яких присутні не менш двох третин її членів ;

- доповнено абзац №3 представники трудового колективу закладу загальної середньої освіти, в якому обирається керівник. 2 особи, обрані на загальних зборах трудового колективу, на яких присутні не менш двох третин працівників словами одна з яких може бути представником профспілкового комітету, обрана на зборах первинної профспілкової організації .

За вказану редакцію рішення проголосувало 25 депутатів, 8 не голосували, проти проголосували 0 депутатів, утримались 4 депутати, тобто рішення Нікопольської міської ради № 57-43/VІІ від 14.12.2018 року Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради є таким, що підтримано більшістю депутатів.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє вільному розвитку людської особистості, формує цінності правового демократичного суспільства в Україні визначає Закон України Про загальну середню освіту від 13.05.1999 р. № 651-XIV (далі - Закон № 651-XIV), відповідно до статті 35 якого управління системою загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, іншими центральними органами виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади, зазначені у частині другій статті 9 цього Закону, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, обласними, Київською та Севастопольською міською, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, а також органами місцевого самоврядування.

Як встановлено статтею 26 Закону № 651-XIV, трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України Про освіту , цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу (частина 2 статті 26).

Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об`єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об`єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об`єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти (частина 3 статті 26).

Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки (частина 4 статті 26).

Частиною 3 статті 37 Закону № 651-XIV встановлено, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у галузі загальної середньої освіти в межах їх компетенції:

забезпечують реалізацію державної політики у сфері загальної середньої освіти на відповідній території;

виконують функції засновника закладів загальної середньої освіти на відповідній території;

створюють умови для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти;

забезпечують доступність будівель, споруд і приміщень закладів освіти згідно з державними будівельними нормами і стандартами;

здійснюють контроль щодо проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладів освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування;

створюють умови для розвитку закладів освіти усіх форм власності;

у разі ліквідації в установленому законодавством порядку комунального закладу загальної середньої освіти вживають заходів щодо влаштування учнів (вихованців) до інших закладів загальної середньої освіти;

організовують нормативне, програмне, матеріальне, науково-методичне забезпечення, перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників;

забезпечують педагогічних працівників підручниками, посібниками, методичною літературою;

сприяють проведенню інноваційної діяльності в системі загальної середньої освіти;

забезпечують соціальний захист педагогічних працівників, спеціалістів, які беруть участь в освітньому процесі, учнів (вихованців);

забезпечують створення та функціонування інклюзивно-ресурсних центрів;

здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, Конституції Автономної Республіки Крим, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту" та положень про них.

Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 р. № 291.

За змістом пункту 5 Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти для проведення конкурсу засновник затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України Про загальну середню освіту .

Механізм формування конкурсної комісії визначається у положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

Загальна чисельність членів конкурсної комісії становить від 4 до 16 осіб.

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Таким чином, виходячи з того, що законодавцем у частині 3 статті 26 Закону № 651-XIV визначено перелік осіб, які мають входити до складу конкурсної комісії для призначення на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, та такими особами є представники засновника (засновників); представники трудового колективу; представники громадського об`єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти; представники громадського об`єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці, є обґрунтованим висновок суду першої інстанції, що відсутня у законодавстві імперативна норма про обов`язкове включення до переліку осіб, які повинні входити до складу конкурсної комісії для призначення на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, представників профспілкової організації.

Апелянтом в обґрунтування своєї правової позиції як в суді першої інстанції, так й в ході апеляційного перегляду справи зазначено про порушення відповідачем вимог Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки (у редакції від 19.04.2018 р.) (далі - Галузева угода).

Так, пункт 5.3 Галузевої угоди має наступну редакцію: Міністерство освіти і науки України рекомендує органам управління освітою, керівникам закладів та установ освіти і науки …. 5.3.6. Забезпечити призначення керівників комунальних закладів загальної середньої освіти за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника, профспілкового комітету, громадського об`єднання батьків учнів (вихованців) та громадського об`єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого засновником на підставі Типового положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України. Не допускати припинення безстрокового трудового договору з керівниками комунальних закладів освіти, зокрема у зв`язку зі зміною засновника. .

Відтак, пункт 5.3 Галузевої угоди має рекомендаційний характер щодо включення до конкурсної комісії представників профспілкового комітету.

Також є цілком обґрунтованим посилання суду першої інстанції про врахування відповідачем під час прийняття рішення № 57-43/VІІ від 14.12.2018 р. положень Галузевої угоди, зважаючи на те абзацу 3 пункту 9 Положення містить положення про можливість залучення представника профспілкового комітету до участі у проведенні конкурсного відбору у випадку обрання його на зборах трудового колективу.

Апелянт також зазначає про неврахування судом першої інстанції приписів Закону України Про колективні договори і угоди в контексті обов`язковості умов колективного договору.

Дійсно, відповідно до статті 5 Закону України Про колективні договори і угоди умови колективних договорів і угод, укладених відповідно до чинного законодавства, є обов`язковими для підприємств, на які вони поширюються, та сторін, які їх уклали.

Між відділом освіти і науки Нікопольської міської ради та Нікопольським міським комітетом профспілки працівників освіти і науки України укладено колективну угоду на 2017-2020 роки, відповідно до підпункту 2.1.7 пункту 2.1 якої відділ освіти і науки в особі начальника зобов`язується забезпечити призначення керівників комунальних закладів загальної середньої освіти міста за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на 2 роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого засновником (Нікопольською міською радою) на підставі Типового положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

Тобто, колективна угода містить положення про забезпечення призначення керівників закладів загальної середньої освіти міста за результатами конкурсного відбору на підставі рішення конкурсної комісії, яка формується відповідно до Положення про конкурсу затвердженого саме на підставі Типового положення, та не містить вимог про обов`язкове включення до складу конкурсної комісії представників профспілкової організації.

Зазначення апелянтом про встановлення Галузевою угодою та колективною угодою обов`язковості забезпечення залучення представників профспілок до складу конкурсної комісії є некоректним та спростовується текстами цих угод.

Посилання апелянта на невідповідність проекту рішення тексту прийнятого рішення про затвердження Положення про конкурс є безпідставними.

Частинами 1 та 2 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Відповідно до частини 4 статті 47 цього Закону постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Регламент Нікопольської міської ради VII скликання затверджений рішенням міської ради від 27.11.2015 р. №1-1/VІІ, відповідно до статті 32 якого всі проекти рішень міської ради в обов`язковому порядку попередньо розглядаються всіма постійними комісіями міськради, а також можуть попередньо розглядатися депутатськими групами і фракціями колегіально згідно з Положенням Про постійні комісії Нікопольської міської ради . Розробник проекту рішення (крім депутатів) забезпечує надання до апарату міської ради необхідної кількості проектів рішень (відповідно до переліку постійних комісій) разом з супроводжувальними записками.

В цьому випадку відповідачем із дотримання приведених приписів проект рішення міської ради Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Нікопольської міської ради попередньо розглядався постійними комісіями міської ради та на спільному засіданні депутатських комісій.

Жодним законом або нормативно-правовим актом, які регулюють діяльність органів місцевого самоврядування, не встановлено, що рішення органу місцевого самоврядування повинні прийматися у тій редакції, яку мав проект такого рішення.

При цьому депутати ради, постійні комісії ради мають повноваження на внесення змін та доповнень до проектів рішень.

При цьому судом враховується, що апелянтом в апеляційній скарзі чітко зазначено про відсутність порушень процедури з боку відповідача під час прийняття оспореного рішення.

Враховуючи приведені обставини, суд погоджує висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для скасування оскарженого рішення відповідача.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу первинної профспілкової організації комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2019 р. в справі № 160/4492/19 залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2019 р. в справі № 160/4492/19 за позовом первинної профспілкової організації комунального закладу Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 до Нікопольської міської ради, треті особи, які на заявляють самостійних вимог на предмет спору, - відділ освіти і науки Нікопольської міської ради, депутат Нікопольської міської ради VII скликання Рибаков Олександр Михайлович , ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування рішення залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття 19.03.2020 р. та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 19.03.2020 р.

Суддя-доповідач В.А. Шальєва

суддя С.В. Білак

суддя Н.А. Олефіренко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88330556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/4492/19

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 19.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 07.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні