ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
УХВАЛА
"30" березня 2020 р. Справа № 924/108/13-г
м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді колегії суддів: Заярнюк І.В. - головуючий, Музики М.В.. Субботіної Л.О., розглянувши матеріали скарги на дії органу ДВС у справі
за позовом публічного акціонерного товариства "Укрсиббанк", м. Харків
до: 1. фізичної особи-підприємця Швед Валентини Анатоліївни, м. Хмельницький
2. приватного підприємства "Альпи", м. Хмельницький
3. товариства з обмеженою відповідальністю "Ельбрус", м. Хмельницький
про солідарне стягнення заборгованості за кредитним договором № 11181124000 від
10.07.2007 року в сумі 1761358,37 доларів США (що еквівалентно 14078537,45 грн.), з яких -
1135838,48 доларів США (що еквівалентно 9078756,97 грн.) кредитної заборгованості,
625519,89 доларів США (що еквівалентно 4999780,48 грн.) заборгованості по процентам, а
також 8076,37 грн., з яких - 3441,86 грн. пені за прострочення сплати кредиту та 4634,51 грн.
пені за прострочення сплати процентів
представники сторін та органу ДВС: не з`явились
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину ухвали.
в с т а н о в и в:
встановив: рішенням господарського суду Хмельницької області від 03.07.2013 р. у справі №924/108/13-г стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Ельбрус" на користь публічного акціонерного товариства "УкрСиббанк" 1135838,48 доларів США, що еквівалентно 9078756,97 грн. кредитної заборгованості, 625519,89 доларів США, що еквівалентно 4999780,48 грн. заборгованості по процентам, 3441,86 грн. пені за прострочення сплати кредиту та 4634,51 грн. пені за прострочення сплати процентів, 68820 грн. витрат по оплаті судового збору. Обов`язок товариства з обмеженою відповідальністю "Ельбрус" є солідарним (інші солідарні боржники - приватне підприємство "Альпи", фізична особа-підприємець Швед Валентина Анатоліївна).
На виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 03.07.2013 року у справі №924/108/13-г видано судовий наказ від 15.07.2013 року.
16.03.2020 р. на адресу суду надійшла скарга акціонерного товариства УкрСиббанк на дії органу ДВС про: визнання неправомірною бездіяльність Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України у зв`язку з недотриманням вимог Закону України Про виконавче провадження та Інструкції з організації примусового виконання рішень щодо вчинення виконавчих дій, а саме: не вчинення виконавчих дій щодо відновлення виконавчого провадження; зобов`язання Відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України провести виконавчі дії щодо виконання рішення суду по справі №924/108/13-г; витребування у Відділу примусового виконання рішень Департаменту ДВС Міністерства юстиції України матеріали виконавчого провадження №41375165).
Ухвалою суду від 20.03.2020р. відкрито провадження по розгляду скарги акціонерного товариства УкрСиббанк на неправомірну бездіяльність Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України від 16.03.2020р.) у справі № 924/108/13 г. Призначено скаргу акціонерного товариства УкрСиббанк на неправомірну бездіяльність Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України до розгляду в судовому засіданні на 30.03.20 на 17:00 год.
Представники сторін у судове засідання не з`явились.
Від представника Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України надійшло на адресу суду клопотання про відкладення розгляду скарги на період дії карантину з метою забезпечення можливості надати копії матеріалів виконавчого провадження та правової позиції по справі.
Судом враховується, що, постановою Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" від 11 березня 2020 р. № 211, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. з 12 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. на усій території України встановлено карантин, який продовжено до 24.04.2020р. включно.
За змістом ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Відповідно до ст. 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України. Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України. Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації. У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності. До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину. Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Згідно з положеннями ст. 32 цього ж Закону, обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб. Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.
Враховуючи вказану постанову Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" від 11 березня 2020 р. № 211, листом Голови ради суддів України від 16.03.2020 № 9рс-186/20 рекомендовано, на період з 16.03.2020 по 03.04.2020, встановити особливий режим роботи судів України.
18 березня 2020 року прийнято розпорядження в.о. голови господарського суду області (зі змістом якого можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Господарського суду Хмельницької області: https://km.arbitr.gov.ua/sud5025/pres-centr/general/911910/), яким, зокрема, обмежено на період з 18 березня по 3 квітня 2020 року вхід до приміщення Господарського суду Хмельницької області відвідувачам суду (учасникам судових проваджень, особам, які не є учасниками судових проваджень та ін.), крім тих, які мають намір подати документи через канцелярію суду. Особи, чиї справи призначені у період з 18 березня по 3 квітня 2020 року, і які мають намір бути присутніми у судових засіданнях, подають до канцелярії суду відповідне клопотання про перенесення розгляду цих справ на після карантинний період.
Також суд враховує, що ч. 1 ст. 3 ГПК України передбачено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Ст. 9 Конституції України передбачено, що чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Відповідно до положень ч.1 ст. 5 ГПК України здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних та юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" визначено, що суди застосовують при розгляді справ як джерело права Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини.
Ч. 4 ст. 11 ГПК України визначено, що Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 (надалі Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.
У рішенні Європейського Суду з прав людини "Савенков проти України" від 02.05.2013 "Папазов проти України" від 15.03.2012 зазначено, що розумність тривалості провадження повинна визначатися з огляду на обставини справи та з урахуванням таких критеріїв: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади, а також ступінь важливості предмета спору для заявника.
Аналізуючи практику Європейського суду з прав людини, можна дійти висновку, що критерії оцінки розумності строку розгляду справи має формувати суд, який розглядає справу. Саме суддя має визначати тривалість вирішення спору, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо.
Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.
Завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави (ст. 2 ГПК України).
Зважаючи на те, що станом на день проведення даного судового засідання стягувач (позивач/заявник), боржник (відповідач) та представник Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України явки своїх уповноважених представників не забезпечили, що учасники справи не надали витребовувані судом докази, що в свою чергу позбавляє суд можливості вчинити усі процесуальні дії, визначені ч. 1 ст. 342 ГПК України, у зв`язку з поширенням на території України коронавірусу COVID-19 та введенням Урядом України протиепідемічних заходів, з метою запобігання розповсюдженню особливо небезпечного вірусного захворювання розгляд справи необхідно відкласти до закінчення дії карантину.
Керуючись статтями 234, 235 ГПК України, суд
у х в а л и в:
Розгляд скарги відкласти до 15 год. 00 хв. "28" квітня 2020 року.
Зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції Українии надати суду:
- матеріали виконавчого провадження по виконанню наказу Господарського суду Хмельницької області у справі № 924/108/13- г від 15.07.2013 року (у належно засвідчених копіях у справу);
- письмові пояснення стосовно поданої до суду скарги акціонерного товариства УкрСиббанк на неправомірну бездіяльність Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України від 16.03.2020р.) у справі № 924/108/13 г з нормативно - документальним обґрунтуванням та підтвердженням.
Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Хмельницької області за адресою: м.Хмельницький, Майдан Незалежності, 1.
Довести до відома учасників справи про можливість отримувати інформацію по справі на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за вебадресою https://km.arbitr.gov.ua/sud5025 / та на вебсторінці Єдиного державного реєстру судових рішень за вебадресою http://reyestr.court.gov.ua/
Ухвала набирає законної сили 30.03.2020 р. та оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено та підписано суддями 01.04.2020.
Головуючий суддя І.В. Заярнюк
Суддя М.В. Музика
Суддя Л.О. Субботіна
Віддрук. 10 прим.:
1 - до справи;
2, 3 - позивачу (79026, м. Львів, вул. У. Самчука, 26/1; 04070, м.Київ, вул. Андріївська, 2/12),
4 - відповідачу 1 (м. Хмельницький, вул. Гонти, 13);
5, 6 - відповідачу 2 (м. Хмельницький, вул. Заболотного, 78; 29000, м. Хмельницький, вул. Подільська, 73 А);
7, 8 - відповідачу 3 (м. Хмельницький, вул. Заболотного, 78; 29000, м. Хмельницький, пров. Купріна, 3),
9, 10 - ВПВР Департаменту ДВС МЮУ (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13; м. Київ, вул. Січових Стрільців, 73). Всім рек.
з пов. про вруч.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2020 |
Оприлюднено | 03.04.2020 |
Номер документу | 88534524 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Заярнюк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні