Ухвала
від 03.04.2020 по справі 5/31-б-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

03 квітня 2020 року м.Херсон Справа № 5/31-Б-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. розглянувши справу за заявою

Кредитора -1: Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (м. Херсон вул. 28 Армії, 6, код ЄДРПОУ 21295057

Кредитора -2: Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75).

до Боржника: Дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" Партизанський елеватор", смт.Рикове (раніше Партизани) Генічеського району Херсонської області, вул. 50 років Жовтня, 1, код ЄДРПОУ 00956520

про банкрутство

в с т а н о в и в:

Обставини справи викладені в попередніх судових рішеннях.

Ухвалою від 21.12.2007 порушено провадження у справі про банкрутство дочірнього підприємства ДАК "Хліб України" "Партизанський елеватор".

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 07.07.2011 затверджено реєстр вимог кредиторів. Попередніми ухвалами суду задовольнялись клопотання комітету кредиторів про продовження строків процедури розпорядження майном Боржника.

Так, ухвалою від 16.09.2019 продовжено строк процедури розпорядження майном боржника на десять місяців - до 16 липня 2020 року. Провадження у справі триває у процедурі розпорядження майном.

Ухвалою від 19.12.2019р. суд розглянув та задовольнив клопотання Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про заміну учасника у справі - Міністерства аграрної політики та продовольства України на Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2019 року № 829 Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади реорганізовано Міністерство аграрної політики та продовольства шляхом приєднання до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, перейменовано Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (пункт 1, 2 Постанови).

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України Деякі питання управління Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства об`єктами державної власності від 09.10.2019 № 954-р повноваження з управління корпоративними правами держави ДАК "Хліб України" були передані із сфери управління Мінагрополітики до сфери управління Мінекономіки.

Суд зазначає, що 2 жовтня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон № 145-IX " Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 46, ст.302), який набрав чинності 20 жовтня 2019р.

Верховна Рада України постановила визнати таким, що втратив чинність, Закон України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 37, ст. 332 із наступними змінами).

Зазначеним Законом України внесено зміни до законодавчих актів України, зокрема, у ст.96 Кодексу України з процедур банкрутства.

У відповідності до Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 145-IX "Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" установлено, що у справах про банкрутство державних підприємств, у тому числі казенних підприємств, або акціонерних товариств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, не застосовуються судова процедура санації, крім тих, що задіяні у виконанні державного оборонного замовлення, виробництві, розробленні, модернізації, ремонті, обслуговуванні озброєння та військової техніки, та судова процедура ліквідації, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

За наявними у справі доказами, підприємство-боржник не відноситься до переліку підприємств, що задіяні у виконанні державного оборонного замовлення, виробництві, розробленні, модернізації, ремонті, обслуговуванні озброєння та військової техніки, або ж ліквідуються за рішенням власника протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

Зазначені об`єкти права державної власності можуть бути перетворені в акціонерні товариства без права внесення до статутного капіталу майна, визначеного частиною другою статті 4 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна".

Статтею 96 Кодексу України з процедур банкрутства ( Особливості банкрутства державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків) встановлено, що Боржник зобов`язаний надати господарському суду докази, що підтверджують належність боржника до державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків.

Кабінет Міністрів України вживає заходів для запобігання банкрутству державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, визначає оптимальні шляхи відновлення їх платоспроможності та координує дії відповідних органів виконавчої влади.

Органи виконавчої влади приймають рішення щодо:

- доцільності надання державної підтримки неплатоспроможним підприємствам;

- розроблення заходів, спрямованих на забезпечення захисту інтересів держави і вибір оптимальних шляхів реструктуризації та погашення боргових зобов`язань;

- проведення аналізу фінансового стану боржника, його санації та погодження плану санації;

- доцільності виключення відповідних суб`єктів господарювання з переліку підприємств, що є об`єктами права державної власності, які не підлягають приватизації, та застосування до них процедури санації чи ліквідації.

З метою запобігання банкрутству державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, може застосовуватися порука.

Відтак, за наявними у справі, наданими учасниками провадження доказами станом на 03.04.2020р. до підприємства-боржника не може бути застосовано судову процедуру санації або ліквідації.

Згідно ст.4 Кодексу України з процедур банкрутства ( Заходи щодо запобігання банкрутству боржника - юридичної особи та позасудові процедури) засновники (учасники, акціонери) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, центральні органи виконавчої влади, органи Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов`язані своєчасно вживати заходів для запобігання банкрутству боржника.

Засновники (учасники, акціонери) боржника, власники майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, кредитори боржника, інші особи в межах заходів щодо запобігання банкрутству боржника можуть надати боржнику фінансову допомогу в розмірі, достатньому для погашення грошових зобов`язань боржника перед кредиторами, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування і відновлення платоспроможності боржника (санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство).

Статтею 6 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що відповідно до цього Кодексу щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.

Відповідно до ст.49 Кодексу України з процедур банкрутства (Закінчення процедури розпорядження майном) у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.

До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень:

- схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації;

- подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

У разі наявності обставин, що не дають зборам кредиторів можливості у встановлені строки прийняти одне з таких рішень, збори кредиторів можуть прийняти рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом.

У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень:

- ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом;

- ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом;

- постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;

- ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.

Враховуючи, що провадження у справі відкрито (порушено) ухвалою від 21.12.2007р., відбулись зміни у законодавстві, яке має бути наразі застосовано під час розгляду даної справи, суд вважає за необхідно призначити підсумкове засідання у справі.

До суду надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Косенка С.Г. про зобов"язання Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України надати докази вжиття заходів, направлених на відновлення платоспроможності боржника, та пропозиції щодо порядку проведення розрахунків з кредиторами ДП "Партизанский елеватор".

При цьому розпорядник посилається на пункт 1 ст. 6 Конвенції, учасником якої є Україна, яким визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обгрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Європейський суд з прав людини у рішенні у справі "Сюрмелі проти Німеччини" від 08.06.2006р. визнав порушенням пункту 1 статті 6 Конвенції тривалість судового провадження, яке продовжувалося у судах понад 16 років та відсутність ефективних засобів оскарження затяжного характеру триваючого розгляду цивільної справи в національному законодавстві Німеччини.

Керуючись ст.ст.4,6,43, 49 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 120, 232- 235 ГПК України, суд

у х в а л и в:

1. Призначити підсумкове судове засідання у справі на 29 квітня 2020 року на о 11:00 яке відбудеться в залі судових засідань № 211 господарського суду (м. Херсон, вул. Театральна, 18).

2. Зобов"язати Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, боржника, комітет кредиторів до 29.04.2020р. надати суду пропозиції стосовно подальшого провадження у справі на підставі чинного законодавства.

3. Зобов"язати Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України до 29.04.2020р. надати суду докази вжиття заходів, направлених на відновлення платоспроможності боржника, та пропозиції щодо порядку проведення розрахунків з кредиторами ДП "Партизанский елеватор".

4. Копію даної ухвали-повідомлення надіслати усім учасникам справи.

5.Ухвала набрала законної сили 03.04.2020р.та не підлягає оскарженню згідно ст.ст.235, 255 ГПК України.

Суддя Т.Г. Пінтеліна

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення03.04.2020
Оприлюднено06.04.2020
Номер документу88571977
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/31-б-08

Ухвала від 06.07.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Постанова від 15.02.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 26.01.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 13.01.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 22.09.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 07.09.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 01.09.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 02.09.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні