Ухвала
від 18.05.2020 по справі 160/5093/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

18 травня 2020 року Справа № 160/5093/20

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Лозицька І.О., перевіривши позовну заяву ОСОБА_1 до Комунального підприємства Теплоенерго Дніпровської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

12.05.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Комунального підприємства Теплоенерго Дніпровської міської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Комунального підприємства Теплоенерго Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 32688148) щодо надання відповіді на запит на доступ до публічної інформації ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) від 03.02.2020 року з порушенням вимог національного законодавства у сфері доступу до публічної інформації;

- зобов`язати Комунальне підприємство Теплоенерго Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 32688148) повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) від 03.02.2020 року та надати відповідну інформацію.

Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, підсудна Дніпропетровському окружному адміністративному суду та підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), у відповідності до положень п. 1 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

З матеріалів адміністративного позову порушень строків, передбачених статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України, не вбачається.

Разом з позовом позивач надав суду клопотання про звільнення від сплати судового збору на підставі ч. 1 ст. 133 КАС України, п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 8 Закону України Про судовий збір .

В обґрунтування клопотання позивач зазначив, що він є студентом закладу вищої освіти денної форми навчання, тому єдиним джерелом його доходу, що має систематичний характер, є підвищені стипендіальні виплати. За поясненням позивача, розмір судового збору за подання ним до адміністративного суду позовної заяви перевищує 5 відсотків розміру його річного доходу за попередній рік. Крім того, позивач зазначив, що він є дитиною з багатодітної родини.

На підтвердження розміру власних доходів за 2019 рік та вказаних тверджень позивач надав суду відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених та утриманих податків за 2019 рік як відповідь на запит у електронному вигляді від 29.01.2020 року (№ F1401802), копію студентського квитка НОМЕР_2 , що дійсний до 30.06.2020 року, копію довідки про навчання ОСОБА_1 на денній формі навчання у закладі вищої освіти від 17.02.2020 року № 1790, копію довідки № 1049/01-15 від 26.02.2020 року, виданою Центральним управлінням соціального захисту населення, про те, позивач є дитиною з багатодітної родини.

З цього приводу суд зазначає, що за приписами ст. 8 Закону України Про судовий збір , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст. 133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Вирішуючи питання щодо можливості звільнити позивача від сплати судового збору за подання даного адміністративного позову, суд, з урахуванням правових позицій, викладених у постанові Пленуму Вищого адміністративного Суду України від 23.01.2015 року № 2 Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VІ Про судовий збір , а також у постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України від 05.02.2016 року № 2 виходить із того, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.

Так, позивачем на підтвердження свого майнового стану та неможливості сплати судового збору за подання адміністративного позову надані відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених та утриманих податків за 2019 рік як відповідь на запит у електронному вигляді від 29.01.2020 року (№ F1401802), копію студентського квитка НОМЕР_2 , що дійсний до 30.06.2020 року, копію довідки про навчання ОСОБА_1 на денній формі навчання у закладі вищої освіти від 17.02.2020 року № 1790, копію довідки № 1049/01-15 від 26.02.2020 року, виданою Центральним управлінням соціального захисту населення, про те, позивач є дитиною з багатодітної родини.

Враховуючи викладене вище, суд доходить висновку, що вищенаведені обставини позбавляють позивача можливості сплатити судовий збір за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру у спосіб, визначений Законом України "Про судовий збір" та є достатніми доказами на підтвердження скрутного матеріального становища позивача, а, відповідно, і достатніми підставами для звільнення його від сплати судового збору, з урахуванням вимог ст. 8 Закону України Про судовий збір та ст. 133 КАС країни.

Тому, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору за подання до адміністративного суду позовної заяви немайнового характеру на підставі ч. 1 ст. 133 КАС України, п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 8 Закону України Про судовий збір .

Підстав для повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження у справі немає.

Керуючись ст. 8 Закону України Про судовий збір , ст. ст. 133, 171, 260, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору - задовольнити.

Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання до адміністративного суду позовної заяви немайнового характеру на підставі ч. 1 ст. 133 КАС України, п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 8 Закону України Про судовий збір .

Відкрити провадження в адміністративній справі № 160/5093/20.

Призначити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

Здійснювати розгляд адміністративної справи одноособово суддею Лозицькою І.О.

Відповідачу протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали надати до суду:

- відзив на позов та докази в обґрунтування відзиву, в тому числі, належним чином завірену копію запиту ОСОБА_1 на доступ до публічної інформації від 03.02.2020 року;

- копію відзиву із доданими до нього документами надіслати позивачу та надати суду докази його надіслання, згідно з вимогами статей 162, 261 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Вищевказані строки визначати, з урахуванням вимог Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30.03.2019 року № 540-IX.

Інформацію щодо адміністративної справи учасники справи можуть отримати на офіційному порталі судової влади України у мережі Інтернет (веб-адреса сторінки: http://adm.dp.court.gov.ua/sud0470/gromadyanam/csz/).

Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи.

Ухвала суду набирає законної сили у відповідності до вимог ст. 256 КАС України та оскарженню не підлягає.

Суддя І.О. Лозицька

Дата ухвалення рішення18.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89264431
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/5093/20

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 23.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 10.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Рішення від 22.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні