Дата документу 20.05.2020 Справа № 554/4367/19
Провадження № 1кс/554/6866/2020
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 травня 2020 року cлідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Полтаві клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні-прокурором першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях, підслідним слідчим ДБР, прокуратури Сумської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР за № 62019170000000123 від 19.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокурором у кримінальному провадженні-прокурором першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях, підслідним слідчим ДБР, прокуратури Сумської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР за № 62019170000000123 від 19.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У клопотанні порушується питання про необхідність надання тимчасового доступу до документів, в тому числі у електронному вигляді, які міститься у розділі «Робота комісії регіонального рівня» підсистеми «Аналітична система» ІТС «Податковий блок» щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », (код НОМЕР_1 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », (код НОМЕР_2 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », (код НОМЕР_3 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », (код НОМЕР_4 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », (код НОМЕР_5 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », (код НОМЕР_6 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », (код НОМЕР_7 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », (код НОМЕР_8 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », (код НОМЕР_9 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », (код НОМЕР_10 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », (код НОМЕР_11 ), що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 , код ЄДРПОУ НОМЕР_12 , розташованій за адресою: АДРЕСА_1 .
Клопотання обґрунтоване тим, що під час досудового розслідування кримінального провадження отримано інформацію про те, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_13 , зловживаючи службовим становищем, шляхом невжиття передбачених чинним законодавством України заходів в межах наданих повноважень, сприяли незаконній діяльності низки суб`єктів господарювання, діяльність яких фактично спрямована на незаконне формування штучного податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки на загальну суму понад 43 млн. грн., що завдало збитків державному бюджету на вказану суму.
Так, п. 2.2 наказу ДФС України від 28.07.2015 № 543 «Про забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з податку на додану вартість» (далі Наказ) зазначено встановити персональну відповідальність: керівників таперших заступниківкерівників територіальнихорганів ДФС,які відповідаютьза вжиттязаходів зборотьби зправопорушеннями підчас застосуванняподаткового,митного законодавствата законодавстваз питаньсплати єдиноговнеску,на облікув якихперебувають вигодоформуючі("податковіями"),вигодотранспортуючі суб`єкти(транзитери)та зустрічнітранзитні підприємства,за: своєчасністьта повнотувжитих заходівщодо їхвідпрацювання танаправлення відповіднихматеріалів (напрацюваньпрофільних структурнихпідрозділів щодополіпшення якостідоказової базидля проведенняконтрольно-перевірочноїроботи тощо)територіальним органамДФС,де перебуваютьна облікувигодотранспортуючі суб`єкти("транзитери")та вигодонабувачі,які задіяніу ланцюгахруху фіктивногоподаткового кредиту; встановленнямісцезнаходження платниківподатків,задіяних усхемі ухиленнявід оподаткування,опитування їхпосадових осібщодо причетностідо створеннята діяльностісуб`єктівгосподарювання; визначеннята притягненнядо відповідальностіорганізаторів схемухилення відоподаткування; своєчасність та коректність внесення інформації до бази щодо відпрацювання ризикових суб`єктів господарювання.
До того ж, п. 1.3 Рекомендованого порядку взаємодії підрозділів ДФС при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість, який затверджений наказом ДФСУкраїни від28.07.2015№ 543«Про забезпеченнякомплексного контролюподаткових ризиківз податкуна доданувартість» визначає,що комплексневідпрацювання податковихризиків зподатку надодану вартість - сукупність заходів, які здійснюються органами ДФС самостійно або при взаємодії з іншими органами державної влади на центральному та територіальному рівнях та полягають в отриманні, аналізі та використанні (реалізації) податкової інформації з метою унеможливлення отримання платниками податків необґрунтованої податкової вигоди.
Окрім цього, вищевказаний порядок регулює порядок дій посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_14 спрямованих на забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з податку на додану вартість.
До того ж, наказом Міністерства фінансів України № 566від 13.06.2017 «Про затвердження Порядку роботи комісії ІНФОРМАЦІЯ_12 , яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» та постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» регулюється порядок роботи комісій, в тому числі регіональних, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Так, в порушення вищевказаних нормативно-правових актів службові особи ІНФОРМАЦІЯ_13 умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, виконуючи свої службові обов`язки, у тому числі проводячи щоденний аналіз баз даних ДФС України, зокрема ЄРПН (Єдиного реєстру податкових накладних), не вживають відповідних заходів щодо зупинення реєстрації ризикових податкових накладних в яких вбачається підміна придбаних та реалізованих товарно-матеріальних цінностей до реєстрації в ЄРПН від імені суб`єктів господарської діяльності щодо яких існують обґрунтовані підстави вважати, що вони мають ознаки фіктивності, а також не вживають інші заходи встановлені вищевказаними нормативно-правовими актами.
Згідно матеріалів досудового розслідування, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_13 умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, не виконуються безпосередні службові обов`язки, що призводить до формування штучного податкового кредиту з податку на додану вартість суб`єктами господарської діяльності, зокрема:
1. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », (код НОМЕР_1 ), директор якого ОСОБА_5 , (ідентифікаційний код НОМЕР_13 ), юридична адреса: АДРЕСА_2 ;
2. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », (код НОМЕР_2 ), директор якого ОСОБА_5 , (ідентифікаційний код НОМЕР_13 ), юридична адреса: АДРЕСА_3 ;
3. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », (код НОМЕР_3 ), директор якого ОСОБА_6 , (ідентифікаційний код НОМЕР_14 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 ;
4. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », (код НОМЕР_4 ), директор якого ОСОБА_7 , (ідентифікаційний код НОМЕР_15 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 ;
5. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », (код НОМЕР_5 ), директор якого ОСОБА_8 , (ідентифікаційний код НОМЕР_16 ), юридична адреса: АДРЕСА_5 ;
6. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », (код НОМЕР_6 ), директор якого ОСОБА_9 , (ідентифікаційний код НОМЕР_17 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 ;
7. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », (код НОМЕР_7 ), директор якого ОСОБА_9 , (ідентифікаційний код НОМЕР_17 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 ;
8. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », (код НОМЕР_8 ), директор якого ОСОБА_10 , (ідентифікаційний код НОМЕР_18 ), юридична адреса: АДРЕСА_6 ;
9. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », (код НОМЕР_9 ), директор якого ОСОБА_9 , (ідентифікаційний код НОМЕР_17 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 ;
10. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », (код НОМЕР_10 ), директор якого ОСОБА_7 , (ідентифікаційний код НОМЕР_15 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 ;
11. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », (код НОМЕР_11 ), директор якого ОСОБА_11 , (ідентифікаційний код НОМЕР_19 ), юридична адреса: АДРЕСА_4 та іншими, повний перелік яких досудовим розслідуванням на даний час не встановлено, з метою реалізації незаконно сформованого податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки на загальну суму понад 43 млн. грн., що завдає збитків державному бюджету на вказану суму.
Згідно матеріалів досудового розслідування до вказаної протиправної діяльності можуть бути причетні перший заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_12 , перший заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_13 , заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_14 , заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_15 .
Під час досудового розслідування, 28.05.2019 на підставі ухвали слідчого судді Октябрського районного суду міста Полтави від 21.05.2019 проведено обшук у адміністративній будівлі ІНФОРМАЦІЯ_13 за адресою: АДРЕСА_7 , в ході якого вилучено:
У приміщенні кабінету Першого заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_13 виявлено та вилучено наступні речі та документи: в сміттєвій урні копію Наказу №419 від 24.05.2019; копію протоколу проведення апаратної наради за участі керівників структурних підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_13 №11 від 23.05.2019; на робочому столі вилучено папку швидкозшивач із наступними документами: - СМКОР (Постанова КМУ №117) за період з 22.03.2018 по 12.04.2019; перелік ризикових СГ; перелік платників, по яким встановлені ознаки ризиковості; ймовірні схеми ухилення від оподаткування на березень-листопад 2018 року; плани заходів по відпрацюванню вигодоформулюючих ймовірних схем ухилення від оподаткування; постачальники зустрічних транзитерів доведено в межах дії розпорядження ДФС №95-р; плани заходів по відпрацюванню постачальників транзитів-учасників ймовірних схем ухилення від оподаткування; переліки постачальників зустрічних транзитів з контрагентами згідно листа ДФС №64 від 27.11.2018, від 23.01.2019 №2, від 12.02.2019 №5, від 05.03.2019 №10; плани заходів по відпрацюванню видотранспортуючих учасників ймовірних схем ухилення від оподаткування; переліки транзитів з контрагентами згідно листів ДФС №49, 50 від 30.07.2018, №52 від 06.09.2018, №59 від 27.09.2018, №64 від 27.11.2018, №2 від 23.01.2019, №5 від 12.02.2019, №10 від 05.03.2019; плани заходів по відпрацюванню вигодонабувачів ймовірних учасників ймовірних схем ухилення від оподаткування; переліки вигодонабувачів з контрагентами згідно листів ДФС №49, 50 30.07.2018, №52 від 06.09.2018, №59 від 27.09.2018, від 27.11.2018 №64, №2 від 23.01.2019; схеми постачання та використання сумнівного податкового кредиту; узагальнена інформація про стан відпрацювання підприємств задіяних у схемах від оподаткування за грудень 2017 року лютий 2018 року; узагальнення інформації за 2 півріччя 2017; план відпрацювання підприємств задіяних у схемах ухилення від оподаткування доведених листами ДФС за 2 півріччя 2017 року; схеми постачання та використання сумнівного податкового кредиту; узагальнена інформація про стан відпрацювання підприємств та ін.
У службовому кабінеті заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_15 виявлено та вилучено: на робочому столі вилучено інформацію на листі формату А4 «СМКОР»; перелік платників, по яким встановлені ознаки ризиковості та ін.
У службовому кабінеті заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_14 виявлено та вилучено: копію протоколу проведення апаратної наради за участі керівників структурних підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_13 №7 від 27.03.2019; інформаційну довідку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » із номенклатурою товарів та послуг та ін.
У приміщенні кабінету №302 ІНФОРМАЦІЯ_13 , виявлено та вилучено наступні документи: копію Положення про ІНФОРМАЦІЯ_16 , затвердженого 20 вересня 2018 року; протоколи засідань комісій ІНФОРМАЦІЯ_13 за період 2018 2019 років, а саме 117 таких протоколів та службові записки №876/18-28-07-03-13; №901/18-28-07-03-13; №896/18-28-07-03-13; №903/18-28-07-03-13; №912/18-28-07-03-13; №908/18-28-07-03-13; №936/18-28-07-03-13; №933/18-28-07-03-13; №746/18-28-07-03-13; №750/18-28-07-03-13; №744/18-28-07-03-13; №774/18-28-07-03-13; №767/18-28-07-03-13; №764/18-28-07-03-13; №769/18-28-07-03-13; №760/18-28-07-03-13; №753/18-28-07-03-13; №750/18-28-07-03-13; №740/18-28-07-03-13; №726/18-28-07-03-13; №733/18-28-07-03-13; №730/18-28-07-03-13; №737/18-28-07-03-13; №721/18-28-07-03-13; №703/18-28-07-03-13; №707/18-28-07-03-13; №713/18-28-07-03-13; №716/18-28-07-03-13; №698/18-28-07-03-13; №692/18-28-07-03-13; №688/18-28-07-03-13; №685/18-28-07-03-13; №681/18-28-07-03-13; №674/18-28-07-03-13; №679/18-28-07-03-13; №677/18-28-07-03-13; №672/18-28-07-03-13; №668/18-28-07-03-13; №324/18-28-07-03-13; №317/18-28-07-03-13; №313/18-28-07-03-13; №308/18-28-07-03-13; №294/18-28-07-03-13; №291/18-28-07-03-13; №278/18-28-07-03-13; №272/18-28-07-03-13; №261/18-28-07-03-13; №257/18-28-07-03-13; №255/18-28-07-03-13; №242/18-28-07-03-13; №781/18-28-07-03-13; №777/18-28-07-03-13; №792/18-28-07-03-13; №789/18-28-07-03-13; №786/18-28-07-03-13; №798/18-28-07-03-13; №811/18-28-07-03-13; №808/18-28-07-03-13; №802/18-28-07-03-13; №821/18-28-07-03-13; №813/18-28-07-03-13; №827/18-28-07-03-13; №833/18-28-07-03-13; №830/18-28-07-03-13; №835/18-28-07-03-13; №839/18-28-07-03-13; №861/18-28-07-03-13; №858/18-28-07-03-13; №854/18-28-07-03-13; №844/18-28-07-03-13; №835/18-28-07-03-13; №865/18-28-07-03-13; №891/18-28-07-03-13; №889/18-28-07-03-13; №884/18-28-07-03-13; №883/18-28-07-03-13; №881/18-28-07-03-13; №433/18-28-07-03-13; №435/18-28-07-03-13; №401/18-28-07-03-13; №396/18-28-07-03-13; №383/18-28-07-03-13; №357/18-28-07-03-13; №352/18-28-07-03-13; №343/18-28-07-03-13; №337/18-28-07-03-13 та інші документи.
Разом із тим, під час обшуку не виявлялися та не вилучалися документи, у зв`язку із їх відсутністю, що містять інформацію про роботу комісій; можливих зв`язків посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_13 з суб`єктами господарювання щодо яких приймалось рішення на засіданнях комісій, які приймали рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та з іншими суб`єктами господарювання; щодо ризикових підприємств; заходів по відпрацюванню ризикованих підприємств; ймовірних схем ухилення від сплати податків.
Відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті ІНФОРМАЦІЯ_13 в розділі розподіл обов`язків між керівництвом ( ІНФОРМАЦІЯ_17 ) за першим заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_12 закріплено: сектор боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом; оперативне управління; слідче управління фінансових розслідувань; за першим заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_13 закріплено: відділ матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури; управління фінансування, бухгалтерського обліку та звітності; управління аудиту; координація роботи щодо взаємодії філії Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_18 » у Сумській області з ІНФОРМАЦІЯ_13 ; за заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_14 закріплено: управління обслуговування платників; управління податків і зборів з фізичних осіб; координація роботи щодо взаємодії відділу реєстрації користувачів при ІНФОРМАЦІЯ_19 з ІНФОРМАЦІЯ_13 ; за заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_15 закріплено: управління інформаційних технологій; управління податків і зборів з юридичних осіб; управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів; управління погашення боргу, отже посадові обов`язки кожного із перерахованих посадових осіб стосуються питань, які виносяться на розгляд комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Під час досудового слідства допитаний начальник ІНФОРМАЦІЯ_20 ОСОБА_16 , який надав показання, зокрема, що податкові накладні співробітники податкової міліції мають можливість бачити у базах даних вже після їх реєстрації, тобто вже зареєстровану податкову накладну. На ранніх стадіях протидія та реагування на факти формування та використання схемного податкового кредиту полягає у виявленні за допомогою ЄРПН та інших ресурсів. Ймовірні схеми ухилення від оподаткування відтворюються Департаментом моніторингу доходів та облікозвітних систем за участі Департаменту інформаційних технологій, відповідно до рекомендованого порядку.
Наразі найбільш значимою автоматизованою інформаційною системою, що використовуєтьсяконтролюючими органамидляадміністрування податків, є створена у рамках Проекту модернізації податкової служби України та введена в експлуатацію Наказом ІНФОРМАЦІЯ_21 від 24 грудня 2012 року № 1197 інформаційна система «Податковий блок» (далі ІС «Податковий блок»).
ІТС «Податковий блок» має своїми складовими елементами чотири підсистеми-блоки операційної діяльностіконтролюючих органів, а саме:
1. «Реєстрація платниківподатків».
2. «Обробкаподаткової звітностіта платежів».
3. «Облік платежів».
4. «Податковий аудит».
з метою повного, всебічного та неупередженого розслідування кримінального провадження, виникла необхідність у вилученні в ІНФОРМАЦІЯ_22 всю наявну інформацію, яка міститься у розділі «Робота комісії регіонального рівня» підсистеми «Аналітична система» ІТС «Податковий блок» щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »,
(код НОМЕР_1 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », (код НОМЕР_2 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », (код НОМЕР_3 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », (код НОМЕР_4 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », (код НОМЕР_5 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », (код НОМЕР_6 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », (код НОМЕР_7 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », (код НОМЕР_8 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », (код НОМЕР_9 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », (код НОМЕР_10 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », (код НОМЕР_11 ).
Вказана інформація з інформаційної системи ІТС «Податковий Блок» згідно наказу ІНФОРМАЦІЯ_12 від 24.11.2015 №934 «Про затвердження порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах ІНФОРМАЦІЯ_12 » перебуває у власності та розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_12 , код ЄДРПОУ НОМЕР_12 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .
Документи, які містяться в електронному вигляді у системі ІТС «Податковий Блок» зберегли на собі сліди вчинення кримінального правопорушення, містять в собі інформацію про роботу комісій; можливих зв`язків посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_13 з суб`єктами господарювання щодо яких приймалось рішення на засіданнях комісій, які приймали рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та з іншими суб`єктами господарювання; щодо ризикових підприємств; заходів по відпрацюванню ризикованих підприємств; ймовірних схем ухилення від сплати податків; інформацію щодо працівників які входять до складу комісії та іншу інформацію, яка потребує детального огляду та опрацюванню.
Враховуючи, що відомості які містяться у зазначених документах можуть бути використані як докази, а також неможливість іншими способами довести обставини, що мають значення по справі, слідчий звернувся до суду з даним клопотанням.
З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів, зазначених у клопотанні, слідчий суддя вважає можливим розгляд даного клопотання проводити відповідно до ч. 2 ст.163 КПК України без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Слідчий ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, надіслав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, у зв`язку із зайнятістю на роботі, прохав розглядати клопотання за наявними матеріалами та задовольнити клопотання .
Відповідно до ч.4 ст. 107 ЦПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Слідчий суддя, дослідивши надані докази, приходить до наступного висновку.
Згідно п. 5 ч. 2ст.131КПК України заходом забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Частиною 6 цієї норми визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Згідно ч.7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Судом установлено, що у провадженні Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві знаходиться кримінальне провадження внесене до ЄРДР за № 62019170000000123 від 19.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України (а.с. 9).
Інформація , яка міститься в розділі «Робота комісії регіонального рівня» підсистеми «Аналітична система» ІТС «Податковий блок» щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », (код НОМЕР_1 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », (код НОМЕР_2 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », (код НОМЕР_3 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », (код НОМЕР_4 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », (код НОМЕР_5 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », (код НОМЕР_6 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », (код НОМЕР_7 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », (код НОМЕР_8 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », (код НОМЕР_9 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », (код НОМЕР_10 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », (код НОМЕР_11 ), що перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 має суттєве значення для справи , може слугувати як речовий доказ у кримінальному провадженні, оскільки неможливо іншим способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою даних документів.
З огляду на викладене, слідчий суддя дійшов до висновку про наявність в матеріалах кримінального провадження достатніх даних, що дають підстави вважати, що вищевказані документи містять дані, що мають значення для встановлення істини у справі, а також з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а отримання цих відомостей в інший спосіб неможливо, тому клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 132,159-166 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого задовольнити .
Надати дозвіл слідчим Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві ОСОБА_3 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 а також прокурорам у кримінальному провадженні прокурорам першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях, підслідних слідчим Державного бюро розслідувань прокуратури Сумської області ОСОБА_4 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 тимчасовий доступ з можливістю вилучення у ІНФОРМАЦІЯ_22 , код ЄДРПОУ НОМЕР_12 , розташованій за адресою: АДРЕСА_1 документи, в тому числі у електронному вигляді, які міститься у розділі «Робота комісії регіонального рівня» підсистеми «Аналітична система» ІТС «Податковий блок» щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », (код НОМЕР_1 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », (код НОМЕР_2 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », (код НОМЕР_3 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », (код НОМЕР_4 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », (код НОМЕР_5 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », (код НОМЕР_6 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », (код НОМЕР_7 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », (код НОМЕР_8 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », (код НОМЕР_9 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », (код НОМЕР_10 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », (код НОМЕР_11 ).
Строк дії ухвали становить один місяць з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл про проведення обшуку згідно з положеннями кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукування та вилучення зазначених документів.
Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за ст. 382 КК України.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2020 |
Оприлюднено | 07.06.2024 |
Номер документу | 89328620 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Савченко Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні