Справа № 219/11335/19
Провадження № 2/219/587/2020
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09.06.2020 м. Бахмут Донецької області
Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі:
головуючого судді Шевченко Л.В.,
за участі секретаря судового засідання Брагіної М.В.,
відповідачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 С ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Бахмут в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Публічного акціонерного товариства Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго до ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Світлодарська міська рада, КП Веста , про стягнення заборгованості за комунальні послуги, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ПАТ Центренерго в особі ВП Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго звернувся до суду з позовом до ОСОБА_4 та ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за комунальні послуги за період з 01.11.2017 року по 01.03.2019 року в розмірі 8 145,78 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що відповідачі є наймачами квартири АДРЕСА_1 , та споживачами комунальних послуг. ПАТ Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірської ТЕС є постачальником комунальних послуг у вигляді централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання, водовідведення для всіх споживачів м. Світлодарськ Донецької області. Зобов`язання щодо постачання комунальних послуг з боку позивача виконуються належним чином. Щомісяця позивач виконував по будинку, в якому розташована квартира відповідачів, повний комплекс послуг. Претензій щодо якості або кількості послуг відповідачами не пред`являлися, тому бухгалтерія Вуглегірської ТЕС виконувала нарахування розміру оплати комунальних послуг та направляла боржникам квітанції з розрахунками, однак вони зобов`язань по оплаті не виконували. В порушення закону відповідачі платежі за надані комунальні послуги не здійснюють, у зв`язку із чим заборгованість утворилась за період з 01.11.2017 року по 01.03.2019 року, яка складає 8 703,71 грн. На суму боргу за вказаний період позивачем були нараховані 3% річних в сумі 129,23 грн. та індекс інфляції в сумі 428,70 грн. Загальна сума боргу складає 8 703,71 грн. Оскільки даний спір не може бути вирішено добровільно, позивач був змушений звернутися з вказаним позовом до суду.
Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 07.11.2019 відкрито спрощене позовне провадження по справі та призначено судове засідання для розгляду справи по суті.
03.12.2019 на адресу суду надійшов відзив відповідачів, в якому вони зазначають, що вони категорично не згодні з позовними вимогами, оскільки позивач умисно приховує від суду ту обставину, що позивач у вказаний період надавав якісні послуги відповідачам. І Світлодарська міська рада і КП "Веста" і заявник - Вуглегірська ТЕС обізнані про те, що постачання центрального опалення, холодної і гарячої води в будинок АДРЕСА_2 - це відносні поняття. Так, з 2012 року боржники неодноразово зверталися до всіх вищеперелічених осіб з проханням вирішити питання щодо належного постачання у будинок АДРЕСА_2 назви АДРЕСА_2 центрального опалення, гарячої і холодної води. Так, згідно Актів обстеження житлового приміщення від 27.12.2018 та від 04.01.2019 квартири АДРЕСА_1 назви АДРЕСА_2 при температурі в грудні 2018 року зовнішнього повітря 0 градусів Цельсія, температурні показники в квартирі становили 11 градусів Цельсія. Згідно Акту від 17.01.2019 р при температурі зовнішнього повітря -10 градусів Цельсія, температурні показники в квартирі становили 11 градусів Цельсія. Зазначають, що в позовній заяві відсутній детальний розрахунок суми боргу (з урахуванням того, що при порушенні температурних режимів, постачальник зобов`язаний здійснити перерахунок), а також штрафних санкцій, що ставить під сумнів обгрунтованість розміру заборгованості. В квартирі із-за відсутності опалення - вогкысть і цвіль, ремонт марно робити, додали фотографії з квартири. Надані Акти обстеження житлового приміщення у 2017, 2018, 2019 роках, на думку відповідачів, стверджують про те, що тепла в квартирі немає.
Позивач звертався до Світлодарської міської ради, КП "Веста" про те, що система опалення у будинку АДРЕСА_2 назви АДРЕСА_2 неналежного технічного стану, теплова енергія дійсно до квартири відповідачів не доходить, а враховуючи, що квартира неприватизована, відповідачі не мають платити за ті послуги, які їм не надаються.?
Відповідно до договору від 06.11.2006 року, на який посилається позивач, у п. 1 чітко встановлено, що виконавець зобов`язується надавати споживачеві вчасно та відповідної якості послуги з централізованого опалення, постачання холодної води і водовідведення. Відповідно до п.16 Договору від 06.11.2006 р утримання внутрішньо будинкових мереж в належному технічному стані, здійснення їх технічного обслуговування та ремонту, ліквідація аварійних ситуацій покладається на балансоутримувача (власника будинку), тобто КП "ВЕСТА". У п. 5 Договору від 06.11.2006 року передбачені тарифи на послуги, які взагалі відрізняються від даних у розрахунку. Позивач не надав ліцензію на надання дозволу на виробництво та транспортування теплової енергії. Враховуючи наведене, приймаючи до уваги, що відповідачі не отримували послуги з постачання теплової енергії і гарячого водопостачання (в квартирі наявність бойлера), просять у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 06.12.2019 вирішено дану справу розглядати в порядку загального позовного провадження та призначено у справі підготовче судове засідання; до участі у справі залучено Світлодарську міську раду та КП Веста у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.
Ухвалою суду від 29.01.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті, відповідачу був наданий строк для подання відзиву на позовну заяву.
Представник позивача Телегіна О.В. в підготовчому засіданні 29.01.2020 року наполягала на задоволенні позовних вимог.
У відповіді на відзив директор теплової електростанції ПАТ Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго Тарутін С.Г. повідомив, що претензії щодо якості та кількості послуг боржниками заявлялися лише в період з 27.12.2018 по 31.01.2019 року та згідно актів був здійснений перерахунок за централізоване опалення на суму 1230,54 грн. Крім того зазначив, що підприємство забезпечує безперебійний відпуск теплової енергії пот тепловим мережам до межі балансового розмежування. До теплових мереж, які знаходяться поза межами балансового розмежування їх підприємство не має ніякого відношення.
До судового засідання 09.06.2020 року представник позивача не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Світлодарської міської ради, в судове засідання не з`явився, надав через канцелярію суду заяву про розгляд справи без його участі, рішення просив ухвалити на розсуд суду.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - КП Веста , в судове засідання не з`явився, надав через канцелярію суду заяву про розгляд справи без його участі, рішення просив ухвалити на розсуд суду.
Відповідачі ОСОБА_4 та ОСОБА_1 у підготовчому засіданні 29.01.2020 року заперечували щодо позовних вимог в частині стягнення вартості послуг з опалення, проти стягнення вартості послуг за воду не заперечували. Вказували, що позивачі не надають якісні послуги з теплопостачання, в їх квартирі холодно.
В судовому засіданні 09.06.2020 року відповідачі визнали позовні вимоги в частині оплати вартості послуг з водопостачання та водовідведення в сумі 1216,03 грн.
Суд, розглянувши цивільну справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши матеріали справи та докази в їх сукупності, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково з огляду на наступне.
Згідно ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Судом встановлено, що особовий рахунок № НОМЕР_1 по оплаті централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання, водовідведення відкритий на ім`я квартиронаймача ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 .
Відповідно до п.1 договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення від 06.11.2006 між споживачем ОСОБА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_3 , та позивачем, виконавець (позивач) зобов`язується своєчасно надавати споживачеві (відповідачу) відповідної якості послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, а споживач (відповідач) зобов`язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки та на умовах, що передбачені договором (арк.с. 6-8).
Відповідно до розрахунку заборгованості за особовим рахунком № НОМЕР_1 , відповідачі мають заборгованість перед позивачем за комунальні послуги за період з 01.11.2017 року по 01.03.2019 року в розмірі 8 145,78 грн. (арк.с.9).
Крім того, відповідно до ст. 625 ЦК України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом. Позивачем відповідно до цієї норми закону були нараховані наступні суми: інфляційні нарахування в розмірі 428,70 грн., 3% річних в розмірі 129,23 грн.
Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 19.06.2019 року відмовлено у видачі судового наказу про солідарне стягнення з ОСОБА_1 та ОСОБА_4 на користь Публічного акціонерного товариства Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго заборгованості за комунальні послуги (арк.с.5).
Відповідно до вищевказаного договору позивачем квартиронаймачеві ОСОБА_1 відкрито особовий рахунок НОМЕР_1 , у якому вказується корисна площа, на яку нараховуються послуги - 64,20 кв.м. Заборгованість за 2017 рік становить 423,75 грн., за 2018 рік - 6899,97 грн.. За даними позивача всього сальдо боргу на 01.01.2019 року становить 7323,72 грн.
Однак, у нарахуваннях за 2018 рік виявлено помилку у нарахуванні загальної суми за квітень 5,94+4,45=10,39, а не 174,27 грн. як слідує з особового рахунку. Тому, з урахуванням боргу за холодну воду 783,83 грн., гарячу воду 504,04 грн., водовідведення - 413,84 грн., опалювання - 6103,13 грн. і сплаченої суми 600 грн. заборгованість станом на 01.01.2019 року становить 7159,84 грн., тобто різниця в сумі 163,88 грн. В січні та лютому 2019 року нараховано 2043,84 грн., здійснено перерахунок за грудень 2018 та січень 2019 року всього на суму 1221,78 грн. За даними позивача (з урахуванням перерахунку) станом на 01.03.2019 року заборгованість за надані послуги становить 7981,90 грн. (арк.с.10,11 зворотній бік).
Згідно з актом обстеження житлового приміщення квартири АДРЕСА_1 від 27.12.2018, в результаті перевірки було встановлено, що температура в квартирі становить 14,3 оС (температура зовнішнього повітря становить 0 оС) (а.с.46).
Згідно з актом обстеження житлового приміщення квартири АДРЕСА_1 від 04.01.2019, в результаті перевірки було встановлено, що температура в квартирі становить 11,7 оС (температура зовнішнього повітря становить 0 оС) (а.с.46).
Згідно з актом обстеження житлового приміщення квартири АДРЕСА_1 від 17.01.2019, в результаті перевірки було встановлено, що температура в квартирі становить 15 оС (температура зовнішнього повітря становить -10 оС) (а.с.47).
Згідно з актом обстеження житлового приміщення квартири АДРЕСА_1 від 28.01.2019, в результаті перевірки було встановлено, що температура в квартирі становить 16 оС (температура зовнішнього повітря становить -4 оС) (а.с.47).
Також до актів долучено фотографії стану квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 (а.с51).
Відповідно до акту-претензії №15 про неналежне надання або ненадання послуг, скаредного 27.12.2018 року виконавцем - начальником ВЖКП Пронтарською А.С. та споживачем ОСОБА_4 згідно з яким споживач ОСОБА_4 висловлює претензії виконавцю щодо якості надання послуг централізованого опалення за відхилення якісних показників. У зв`язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг, а саме зробити перерахунок розміру плати за неналежно надані або ненадані послуги та сплати неустойки. Згідно з актом батареї в залі, дитячій, спальні холодні. Робітники КП Веста були відсутні.
Листом заступника директора теплової електростанції загальних питань ПАТ Центренерго Вуглегірська ТЕС ОСОБА_5 за № 23/670 від 08.02.2019 року ОСОБА_4 повідомлено про те, що згідно вимог Правила надання послуг централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджених КМУ № 630 від 21.07.05, температура повітря у її квартирі не відповідає діючим нормам. Середня температура повітря згідно попередніх актів становить +13,2 ? . Крім того, віповідача було повідомлено про те, що буде виконано перерахунок оплати за централізоване опалення (а.с.49).
Проблема неналежного постачання послуг з централізованого опалення міському голові ОСОБА_6 була відома з 2012 року. Як вбачається з матеріалів справи (а.с.50 на звороті), згідно з актом обстеження житлового приміщення квартири АДРЕСА_1 від 21.01.2013, в результаті перевіркибуло встановлено, що температура в квартирі становить 17 ? . Відповідно до листа № 23-560 від 25.01.13 заступник директора ПАТ Центренерго Вуглегірська ТЕС звертався до міського голови м.Світлодарська Бахмутського району Донецької області ОСОБА_6 з вимогою посприяти усуненню зауважень щодо незадовільної роботи системи опалення - неналежний технічний стан централізованого опалення, у тому разі і лежаків, які пролягають на останньому поверсі по житловим кімнатам споживача ОСОБА_1 як обумовлено проектом. Цим же листом було повідомлено, що ВСПО Вуглегірської ТЕС згідно Постанови КМУ за № 630 від 21.07.05 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення виконує перерахунок оплати за централізоване опалення споживачу ОСОБА_1 та несе збитки внаслідок причини невиконання обов`язкових робіт КП Веста , обумовлених обслуговуванням внутрішньо будинкових мереж будинку (а.с.50).
Листом позивача № 23/849 від 19.02.2019 року КП Веста повідомлено про встановлення невідповідності проектним вимогам внутрішньо-будинкової комунікації мережі централізованого опалення у нежитловому вбудованому приміщенні в АДРЕСА_2 , що знаходиться у комунальній власності та перебуває на балансі КП Веста (арк.с.67). Суд приходить висновку, що даний лист не має ніякого відношення до справи, оскільки в ньому ставиться питання про приведення у відповідність проектним нормам мережі централізованого опалення у нежитловому приміщенні, а не в квартирі відповідачів.
Спору щодо розміру тарифів та нарахувань за поставлені послуги між позивачем та відповідачем не виникало.
Згідно зі ст. 68 ЖК України, наймач (власник) зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату та плату за комунальні послуги.
Спірні правовідносини регулюються Законом України Про житлово-комунальні послуги, Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 та виникли у зв`язку з неналежим, на думку відповідачів, постачанням тепла в їх квартиру.
Відповідно до ст. 162 ЖК України плата за комунальні послуги береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами. Строки внесення квартирної плати і плати за комунальні послуги визначаються угодою сторін. Наймач зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату і плату за комунальні послуги.
Згідно з вимогами п.п. 18,20 Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 рку № 630, відповідач зобов`язаний оплачувати послуги не пізніше 20 числа місяця, який настає за розрахунковим. Плата за надані послуги вноситься споживачем відповідно до показань засобів обліку води і теплової енергії або затверджених нормативів (норм) споживання на підставі платіжного документа.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
Споживачі здійснюють оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживачі не звільняються від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору (ч. 1ст. 9 Закону України Про житлово-комунальні послуги ).
Згідно ч. 1 ст. 10 Закону України Про житлово-комунальні послуги ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Згідно ст.20 Закону України Про житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки встановлені законом.
Відповідно до ст.32 Про житлово-комунальні послуги плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/ тарифів та показань засобів обліку або нормами, затвердженими в установлено порядку.
Відповідно до п.23 та п.30 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених ПКМ України віл 21 липня 2005 року № 630 (надалі Правил) за несвоєчасну оплату послуг споживач сплачує пеню в установлених законом та договором розмірах. Споживач зобов`язаний оплачувати послуги в установлені договором строки, у разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню у встановлених законом та договором розмірі, виконувати інші обов`язки відповідно до законодавства.
За умовами ст.526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Цивільного Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог- відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ч.1ст.509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Виходячи з положень ст.ст. 524, 533-535, 625 ЦК України, грошовим зобов`язанням є таке правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана сплатити гроші на користь другої сторони (кредитора), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Отже, виходячи з юридичної природи правовідносин сторін, як грошових зобов`язань, на них поширюється дія частини другої ст.625 ЦК України, як спеціальний вид цивільно-правової відповідальності за прострочення виконання зобов`язання.
Відповідно до вказаної правової норми боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Закріплена в пункті 10 частини третьої ст.20 Закону України Про житлово-комунальні послуги правова норма щодо відповідальності боржника за несвоєчасне здійснення оплати за житлово-комунальні послуги у вигляді пені не виключає застосування правових норм, установлених у частині другій ст.625 ЦК України. Інфляційне нарахування на суму боргу за порушення боржником грошового зобов`язання, в національній валюті та трьох відсотків річних від простроченої суми полягає у відшкодуванні матеріальних витрат кредитора від знецінення грошових коштів у наслідок інфляційних процесів та отримання компенсації (плати) від боржника за неправомірне користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові, тому ці кошти нараховуються незалежно від сплати ним неустойки (пені) за невиконання або неналежне виконання зобов`язання.
Згідно п. 33 Правил у разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв`язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.
У повідомленні зазначається прізвище, ім`я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов`язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов`язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім`я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
Пунктом 35, 36, 37, 38 Правил визначено, що представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов`язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з`явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об`єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об`єднання споживачів. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця згідно з додатком № 2 до Правил. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Відповідно до п.39 Правил (чинними на час спірних правовідносин) акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3). Виконавець зобов`язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв`язуються у суді. Споживач має право на досудове розв`язання спору шляхом задоволення пред`явленої претензії.
Втім, відповідачами суду не надано належних та допустимих доказів ненадання послуг з теплопостачання в січні - березні, жовтні-листопаді 2018 року, листопаді та грудні 2017 року. Як не надано доказів оформлення належним чином актів-претензій щодо проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії.
Наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що позивач Публічне акціонерне товариство Центренерго в особі Відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго надавало відповідачам житлово-комунальні послуги. За таких обставин при вирішенні справи суд виходить з обсягу прав і обов`язків сторін відповідно до чинного законодавства, яке регулює взаємовідносини осіб, що надають послуги із споживачами цих послуг.
Доказів оплати вартості наданих позивачем житлово-комунальних послуг відповідачі не надали.
За таких обставин, суд вважає, що з вини відповідача порушено виконання зобов`язань з оплати комунальних послуг, оскільки плата здійснювалася в неповному обсязі. Внаслідок чого за період з 01.11.2017 року по 01.03.2019 року утворилася заборгованість у розмірі 7981,90 грн., у тому числі за водопостачання та водовідведення - 1216,03 грн., за теплопостачання - 6765,87грн., яка підлягає стягненню з відповідачів.
На підставі того, що у нарахуваннях за 2018 рік виявлено помилку у підрахунку загальної суми за квітень 5,94+4,45=10,39, а не 174,27 грн. як слідує з особового рахунку, то інфляційні втрати становлять 417,61 грн., 3 відсотки річних - 125,76 грн., які також підлягають солідарному стягненню з відповідачів.
Позивачем під час подання до суду позовної заяви були сплачені витрати по сплаті судового збору у сумі 1728,90 грн.
У відповідності з ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Слід стягнути з відповідача на користь позивача судовий збір в сумі 1693,46 грн. (8525,27*1728,90/8703,71), тобто по 846,73 грн. з кожного (а.с.1-2).
Керуючись ст.ст. 4, 5, 6, 12, 81, 141, 258-259, 263-265, 273 Цивільного процесуального кодексу України, Законом України Про житлово-комунальні послуги від 24 червня 2004 року з наступними змінами, суд
У Х В А Л И В:
Позовні вимоги Публічного акціонерного товариства Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго до ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Світлодарська міська рада, КП Веста , про стягнення заборгованості за комунальні послуги - задовольнити частково в сумі 7981,90 грн., у тому числі за водопостачання та водовідведення у розмірі 1216,03 грн. за період з 01.11.2017 по 01.03.2019; за теплопостачання - 6765,87 грн., індекс інфляції в сумі 417,61грн. за період з 01.11.2017 по 01.03.2019, 3% річних в сумі 125,76 грн. за період з 01.11.2017 по 01.03.2019.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути солідарно з ОСОБА_4 та ОСОБА_1 на користь Публічного акціонерного товариства Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго (розрахунковий рахунок НОМЕР_2 в АТ Ощадбанк м. Києва, МФО 300465, ЄДРПОУ 22927045) заборгованість за комунальні послуги за період з 01.11.2017 по 01.03.2019 в сумі 7981,90 грн. , індекс інфляції за період з 01.11.2017 по 01.03 .2019 в сумі 417,61грн., 3% річних за період з 01.11.2017 по 01.03.2019 в сумі 125,76 грн.
Стягнути з ОСОБА_4 та ОСОБА_1 на користь Публічного акціонерного товариства Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго (розрахунковий рахунок НОМЕР_2 в АТ Ощадбанк м. Києва, МФО 300465, ЄДРПОУ 22927045 ) судовий збір по 846,73 грн. 00 коп. з кожного.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до вимог п. 3 розділу ХІІ Прикінцеві положення ЦПК України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, строк, визначений ст.354 цього Кодексу, на подання апеляційної скарги, продовжується на строк дії такого карантину.
Рішення ухвалено в судовому засіданні 09 червня 2020 року. Вступну та резолютивну частини рішення оголошено 09 червня 2020 року. Повний текст рішення складено та підписано суддею 16 червня 2020 року.
Сторони по справі:
Позивач: Публічне акціонерне товариство Центренерго в особі відокремленого підрозділу Вуглегірська ТЕС ПАТ Центренерго , розрахунковий рахунок НОМЕР_2 в АТ Ощадбанк м. Києва, МФО 300465, ЄДРПОУ 22927045, адреса знаходження: Донецька область, Бахмутський район, м. Світлодарськ;
Відповідач: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , адреса реєстрації: АДРЕСА_3 ;
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_4 , адреса реєстрації: АДРЕСА_3 ;
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Світлодарська міська рада, ЄДРПОУ 26319615, адреса знаходження: Донецька область, Бахмутський район, м.Світлодарськ, проспект Миру, 5;
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: КП Веста , ЄДРПОУ 33225303, адреса знаходження: Донецька область, Бахмутський район, м.Світлодарськ, вул.Енергетиків, 90.
Суддя Л.В. Шевченко
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2020 |
Оприлюднено | 18.06.2020 |
Номер документу | 89856332 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Шевченко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні