Рішення
від 21.08.2007 по справі 3/387
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

3/387

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.486-65-72

 

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

№ 3/387                                                                                                         21.08.07

За позовом           Дочірнього підприємства «Будівельно-Інвестиційна Група 1»

До                     Управління державного архітектурно-будівельного контролю

                      Київської міської державної адміністрації

Про                       про зобов'язання вчинити певні дії                  

Суддя Сівакова В.В.

Представники:

від позивача            Гальченко В.Я. –по дов. № б/н від 20.08.2007    

від відповідача            Остапенко М.Н. –по дов. № 070-1 від 19.01.2007     

У засіданні брали участь

СУТЬ СПОРУ:

         

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Дочірнього підприємства «Будівельно-Інвестиційна Група 1»про зобов'язання Управління державного архітектурно-будівельного контролю Київської міської державної адміністрації видати Дочірньому підприємству «Будівельно-Інвестиційна Група 1»дозвіл на виконання будівельних робіт з нового будівництва житлового будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення та підземним паркінгом на перетині вул. Березняківської та просп. Павла Тичини у Дніпровському районі м. Києва, розташованого на земельній ділянці площею 0,58 га.

Відповідач письмовий відзив на позов не подав. Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що згідно з частиною 15 статті 24 Закону України «Про планування і забудову територій», у разі, якщо фізична або юридична особа не розпочала будівельні роботи протягом двох років від дня отримання дозволу на будівництво об'єкта містобудування, цей дозвіл втрачає чинність. Також відповідач посилається на те, що відповідно до частини 15 статті 24 Закону України «Про планування і забудову територій», поновлення дозволу відбувається в такому ж порядку, як і його надання, а отже, позивачем має бути поновлено дозвіл на будівництво об'єкта містобудування.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Рішенням Київської міської ради від 24.06.2004 № 339-8/1549 «Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею»Дочірньому підприємству «Будівельно-Інвестиційна Група 1»передано в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,58 га для будівництва багатоповерхового житлового будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення та підземним паркінгом на перетині вул.  Березняківської і просп. Павла Тичини у Дніпровському районі міста Києва.

На підставі вказаного рішення, 28 жовтня 2004 року між Київською міською радою та  Дочірнім підприємством «Будівельно-Інвестиційна Група 1»було укладено договір оренди зазначеної земельної ділянки строком на 5 років, який 02.11.2004 був зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за № 66-6-00200.

Відповідно до статті 24 Закону України «Про планування та забудову територій», фізичні та юридичні особи, які мають намір здійснити будівництво об'єктів містобудування на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи користування, зобов'язані отримати від  виконавчих органів відповідних рад,  Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, у разі делегування  їм  таких повноважень відповідними радами,  дозвіл на будівництво об'єкта містобудування.

Фізичні та юридичні особи, заінтересовані в здійсненні будівництва об'єктів  містобудування, подають письмову заяву про надання дозволу на будівництво до виконавчого  органу  відповідної ради або Київської чи Севастопольської  міської  державної адміністрації.

Згідно з частиною четвертою статті 24 Закону України «Про планування та забудову територій», у разі прийняття сільською, селищною чи міською радою рішення про надання земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об'єкта містобудування, зазначене рішення одночасно є дозволом на будівництво цього об'єкта.

Підпунктом 3.1.1 Правил забудови м. Києва, затвердженим рішенням Київради від 27.01.2005 № 11/2587 передбачено, що дозволом на проектування та будівництво об'єктів містобудування є:

- рішення Київської міської ради про надання земельної ділянки в постійне користування, передачу її у власність або в оренду для будівництва;

- розпорядження Київської міської державної адміністрації у разі наявності у забудовника документів, що відповідно до статті 126 Земельного кодексу України посвідчують право на земельну ділянку, право власності або користування об'єктом нерухомого майна.

Частиною п'ятою статті 24 Закону України «Про планування та забудову територій»встановлено, що дозвіл на будівництво дає право замовникам на отримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання дозволу на виконання будівельних робіт у порядку, визначеному цим Законом.

З матеріалів справи вбачається, що листом від 27.07.2007 позивач звернувся до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Київської міської адміністрації щодо одержання дозволу на виконання будівельних робіт з нового будівництва житлового будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення та підземним паркінгом на перетині вул. Березняківської та просп. Павла Тичини у Дніпровському районі м. Києва.

Відповідач листом № 070-3376/07 від 01.08.2007 повідомив, що відмовляє видати Дочірньому підприємству «Будівельно-Інвестиційна Група 1»дозвіл на виконання будівельних робіт, мотивуючи це тим, що частиною п'ятнадцятою статті 24 Закону України «Про планування і забудову територій»передбачено, що у разі, якщо фізична або юридична особа не розпочала будівельні роботи протягом двох років від дня отримання дозволу на будівництво об'єкта містобудування, цей дозвіл втрачає чинність.

Суд вважає відмову відповідача видати Дочірньому підприємству «Будівельно-Інвестиційна Група 1»дозвіл на виконання будівельних робіт з нового будівництва житлового будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення та підземним паркінгом на перетині вул. Березняківської та просп. Павла Тичини у Дніпровському районі м. Києва такою, що не відповідає чинному законодавству України з таких підстав.

Законом України «Про місцеве самоврядування»та Земельним кодексом України, які визначають повноваження рад щодо надання земельних ділянок для містобудівних потреб, не встановлено обмеження щодо строку дії рішень ради про надання земельних ділянок для таких потреб.

Крім того, підставами, з яких рішення вважаються такими, що втратили чинність, є випадки, коли таке рішення приймає сама рада або це визнається судом. До того ж, стаття 12 Земельного кодексу встановлює виключні повноваження міських, сільських та селищних рад щодо розпорядження земельними ділянками та надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності.

Отже, встановлення строку оренди земельної ділянки є виключною компетенцією ради, що знайшло відображення в договорі оренди. Обмеження в будь-який способів прав землекористувачів, передбачених статтею 95 Земельного кодексу України та статтею 25 Закону України «Про оренду землі», в тому числі, зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження; споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі та споруди не допускається.

Частина п'ятнадцята статті 24 Закону України «Про планування та забудову територій» визначає, у разі, якщо фізична або юридична особа не розпочала будівельні роботи протягом двох років від дня отримання дозволу на будівництво об'єкта містобудування, цей дозвіл втрачає чинність. Поновлення дозволу відбувається в такому ж порядку, як і його надання.

Правилами забудови м. Києва, затвердженими рішенням Київради від 27.01.2005 № 11/2587, цей порядок поновлення деталізується, зокрема абзацом 3 пп. 3.1.3 п. 3.1 передбачається, що поновлення дозволу відбувається за розпорядженням Київської міської державної адміністрації.

Отже, з наведеного вбачається, що обмеження строку дії дозволу на будівництво розповсюджується лише на випадки, коли дозвіл на будівництво надається розпорядженням Київської міської державної адміністрації.

Враховуючи те, що 24 червня 2004 року Київська міська рада своїм рішенням за № 339-8/1549 вирішила затвердити проект відведення земельної ділянки позивачу для будівництва житлового будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення та підземним паркінгом на перетині вул. Березняківської та просп. Павла Тичини у Дніпровському районі м. Києва та передати позивачу у короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,58 га для будівництва житлового будинку за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, у позивача виникло право забудови зазначеної земельної ділянки відповідно до чинного законодавства України.

Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог чинного законодавства України було здійснено усі необхідні дії щодо підготовки проекту будівництва, зокрема від уповноважених органів отримано архітектурно-планувальне завдання, додаток до архітектурно-планувального завдання, проектну документацію на будівництво погоджено відповідними органами, отримано висновок комплексної державної експертизи тощо.

Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та підпорядкованим Київському міському голові, а з питань виконання функцій державної виконавчої влади і Держбуду України та діє на підставі Положення, затвердженого рішенням від 10.07.2003, «Про затвердження Положень про головні управління, управлення та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)».

Згідно зі статтею 24 Закону України «Про планування та забудову територій»дозвіл на будівництво об'єкта містобудування не дає права на початок виконання будівельних робіт без одержання відповідного дозволу місцевої інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.  

Отже, відмова в наданні дозволу на виконання будівельних робіт перешкоджає реалізації права позивача на забудову території.

Виходячи з викладеного, рішення Київської міської ради від 24.06.2004      № 339-8/1549 є дозволом на будівництво об'єкта містобудування. В цьому дозволі Київська міська рада визначила строк на протязі якого позивач має здійснити будівництво житлового будинку –на протязі 5 років.

Таким чином, згідно з рішенням Київської міської ради дія дозволу на будівництво об'єкта містобудування становить 5 років.

Враховуючи те, що на сьогодні дія дозволу на будівництво об'єкта містобудування не закінчилася, відмова відповідача є незаконною.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надали.  

З огляду на вищевикладене позовні вимоги Дочірнього підприємства «Будівельно-Інвестиційна Група 1»обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.

Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись  ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-

В И Р І Ш И В:

1.          Позов задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Київської міської державної адміністрації (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 25793645) видати Дочірньому підприємству  «Будівельно-Інвестиційна Група 1»(01033, Україна, м. Київ, вул. Микільсько-Ботанічна, буд. 7/9, код ЄДРПОУ 32768224) дозвіл на виконання будівельних робіт з нового будівництва житлового будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення та підземним паркінгом на перетині вул. Березняківської та просп. Павла Тичини у Дніпровському районі м. Києва, розташованого на земельній ділянці площею 0,58 га.

3. Стягнути з Управління державного архітектурно-будівельного контролю Київської міської державної адміністрації (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 25793645) на користь Дочірнього підприємства  «Будівельно-Інвестиційна Група 1»(01033, Україна, м. Київ, вул. Микільсько-Ботанічна, буд. 7/9, код ЄДРПОУ 32768224) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційне-технічне забезпечення судового процесу.

СуддяВ.В. Сівакова

Дата підписання рішення 22.08.2007

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу899390
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/387

Ухвала від 05.03.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Постанова від 10.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Губенко H.M.

Ухвала від 04.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Губенко H.M.

Постанова від 07.04.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 27.03.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 05.02.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 15.01.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 26.12.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 10.11.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пономаренко Є.Ю.

Ухвала від 17.09.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні