Справа № 2а-242/08 р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
4 листопада 2008 р.
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області
в складі: головуючого - судді Гутича П.Ф.
секретаря Соловей Л.П.
з участю позивача ОСОБА_1
відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Богородчани справу за позовом ОСОБА_3 до Головного державного санітарного лікаря району про визнання протиправною постанови від 6 серпня 2008 року, -
встановив:
ОСОБА_3 п.3вернулася в суд з позовом до Головного санітарного лікаря Богородчанського району про визнання протиправною постанови від 6 серпня 2008 року, якою її визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-11 КУпАП, і накладено штраф в розмірі 200 гривень.
В судовому засіданні ОСОБА_3 позов підтримала та пояснила, що даною постановою на неї накладено штраф за невиконання постанови головного санітарного лікаря району про стягнення з заступника головного лікаря Богородчанської ЦРЛ ОСОБА_4 штрафу. Вважає, що адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-11 КУпАП вона не вчиняла. Працює на посаді головного бухгалтера Богородчанської ЦРЛ.
Постанова *про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_5 ні з державної виконавчої служби, ні від РайСЕС до неї на виконання не поступала. Примусове виконання постанови про накладення штрафу відноситься до компетенції ДВС. Правопорушення, передбачене с г. 18 8-11 КУпАП, вона не вчиняла, так як санітарні правила не порушувала. Крім того, справа розглядалася у її відсутності. Копію постанови до цього часу не одержала, хоча на початку вересня дізналася про накладення на неї штрафу. Просила поновити строк для оскарження постанови та задовольнити позов.
Відповідач позов не визнав та пояснив, що адміністративне стягнення накладене на ОСОБА_3 у встановленому законом порядку. 18 липня 2008 року ОСОБА_6, як головному бухгалтеру Богородчанської ЦРЛ, ним направлено припис-заяву № 840/06-11 про стягнення з заступника головного лікаря ОСОБА_4 102 гр. штрафу, що накладений постановою від 3.07.2008 року. ОСОБА_3 припис головного державного санітарного лікаря не виконала. Тому 6 серпня 2008 року помічником головного санітарного відносно ОСОБА_3 було складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-11 КУпАП, який вона підписати відмовилася. Протокол складено на підставі ст. 46, 47 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення". Про час розгляду справи ОСОБА_3 була повідомлена. Цього ж числа він прийняв постанову про притягнення ОСОБА_6 до адміністративної відповідальності за ст. 188-11 КУпАП і накладено штраф в розмірі 200 гривень. Копія постанови направлена ОСОБА_3 на адресу Богородчанської ЦРЛ, тобто по місцю праці, і їй вручена 12.08.2008 р.
ОСОБА_3 також пропустила 10-ти денний строк для оскарження постанови в суд без поважних на те причин. Вважає позов безпідставним. Просив в позові відмовити.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
В судовому засіданні встановлено, що 18 липня 2008 року головним державним лікарем району на ім"я головного бухгалтера Богородчанської ЦРЛ ОСОБА_3 направлена припис-заява № 840/06-11 про примусове стягнення з заступника головного лікаря Богородчанської ЦРЛ ОСОБА_4 штрафу в розмірі 102 гривні, який накладений постановою від 3.09.2008 р.
Оскільки штраф не було стягнуто, 6.08.2008 року помічником головного санітарного лікаря ОСОБА_7 було складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства і відносно головного бухгалтера Богородчанської ЦРЛ було складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-11 КУпАП ( за невиконання припису-заяви про стягнення штрафу з ОСОБА_4).
Цього ж числа постановою головного санітарного лікаря району ОСОБА_3 П визнана винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-11 КУпАП та накладено штраф в розмірі 200 гривень.
Суд приходить до висновку, що дана
Постанова незаконна та підлягає скасуванню на таких підставах.
Стаття 188-11 КУпАП передбачає відповідальність за невиконання постанов, розпоряджень, приписів, висновків посадових осіб державної санітарно-епіДеміологічної служби щодо усунення порушень санітарного законодавства.
ОСОБА_3 таких порушень не вчиняла.
Зі змісту ст. 41 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" випливає, що особи, які здійснюють державний санітарно- підеміологічний нагляд, вправі застосувати передбачені законом заходи для притягнення порушника санітарного законодавства.
Невиконання ОСОБА_3 постанови про стягнення штрафу з ОСОБА_4 не є порушення санітарного законодавства. Питання примусового виконання постанов про стягнення штрафу врегульовані Кодексом України про адміністративні правопорушення за Законом України "Про виконавче провадження".
Відповідно до ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушником штрафу у 15-денний строк,
Постанова про накладення штрафу подається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання або роботи порушника.
Відповідальність посадових осіб за невиконання законних вимог державного виконавця передбачена ст. 88 Закону України "Про виконавче провадження".
Отже, направивши на адресу ОСОБА_3
припис-заяву про примусове виконання постанови про накладення штрафу на ОСОБА_4, головний державний лікар порушив вимоги ст. 308 КУпАП .
Суд вважає, що ОСОБА_3 слід поновити строк оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення, так як вона пропустила його з поважних на те причин.
Протокол про адміністративне правопорушення відосно ОСОБА_3 складено помічником головного санітарного лікаря ОСОБА_7 Вона ж засвідчила факт відмови ОСОБА_3 від підпису і дачі пояснень. Адміністративна справа розглядалася у відсутності ОСОБА_3 Копію постанови під розписку не вручено. Рекомендований лист з постановою не вручений особисто ОСОБА_3, про що свідчить повідомлення в якому зазначено "за довіреністю".
Суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_3 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 181-11 КУпАП. Тому постанову головного державного санітарного лікаря району слід скасувати, а провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно неї слід закрити на підставі п.1 ст. 247 КУпАП.
На підставі ст. ст. 247 п.1, 289, 293 п.3, 307, 308 Кодексу України "Про адміністративні правопорушення", керуючись ст. ст. 159, 163 КАС України, суд, -
постановив:
Поновити ОСОБА_3 строк оскарження постанови до суду.
Позов задовольнити. Постанову головного державного санітарного лікаря Богородчанського району № 158 від 6 серпня 2008 року про накладення адміністративного штрафу на ОСОБА_3 визнати протиправною і її скасувати.
Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-11 КУпАП відносно ОСОБА_3 закрити за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду до Львівського апеляційного адміністративного суду подається протягом 10 днів з дня складання її в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подана у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Богородчанський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2008 |
Оприлюднено | 14.05.2010 |
Номер документу | 8999459 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області
Гутич П.Ф.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Бердянський міськрайонний суд Запорізької області
Крамаренко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні