Рішення
від 30.08.2007 по справі 9/270-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/270-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31       http://vn.arbitr.gov.ua


І м е н е м     У к р а ї н и

РІШЕННЯ

30 серпня 2007 р.           Справа 9/270-07

за позовом:Консорціуму "ЄДАПС" (02088, вул. Леніна,64, м. Київ)   

до:Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області (21050,  вул. Київська, 46, м. Вінниця)  

про відміну торгів

Головуючий суддя     Балтак О.О.     

При секретарі судового засідання Одарченко О.Г.

Представники

          позивача :    не з"явився

          відповідача :  Бачинський В.Г. -  представник за довіреністю

ВСТАНОВИВ :

Подано позов до  Навчально - методичного центру  професійно - технічної освіти у Вінницькій області про відміну проведення торгів (тендеру) на закупівлю товарів "студентські та учнівські квитки" замовником яких виступає відповідач.

Позивач вважає, що порушуються його права викладені замовником у тендерній документації, зокрема, в  абзаці 2 пункту 6.1. Тендерної документації зазначено, що Учасник повинен надати детальну калькуляцію вартості товару (визначення розміру витрат у грошовому виразі на одиницю по окремих видах витрат, при цьому окремо виділяється розмір прибутку).

Позивач вважає, що така вимога є незаконною, оскільки вона ґрунтується на положеннях проекту Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" який не набрав чинності. Діючим же законодавством не передбачено можливість вимоги Замовником торгів від Учасників детальної калькуляції, тим більше при відкритих торгах зі зменшенням ціни.

Крім того, відповідно до частини 1 статті 36 Господарського кодексу України комерційною таємницею є відомості, пов'язані з виробництвом, технологією, управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб'єкта господарювання, що не є державною таємницею, розголошення яких може завдати шкоди інтересам суб'єкта господарювання. Склад і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, спосіб їх захисту визначаються суб'єктом господарювання відповідно до закону.

Враховуючи вищезазначене та положення постанови Кабінету міністрів України "Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці" № 611 від 9 серпня 1993 року вимога надання окремо розміру прибутку не підпадає під перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці, а отже є такою, що може призвести до розголошення комерційної таємниці підприємства Учасника торгів.

Також, в абзаці 2 пункту 7.1. Тендерної документації міститься положення про те, що максимальний розмір прибутку, який може закладатись при визначенні ціни тендерної пропозиції, не повинен перевищувати 15% від ціни тендерної пропозиції.

Дана вимога є незаконною і такою, що порушує права потенційних учасників торгів, адже визначення розміру прибутку здійснюється Учасниками на власний розсуд, є комерційною таємницею, та визначається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України.

В пункті 13.2. Тендерної документації Відповідач зазначив, що цінова пропозиція оформляється згідно з Додатком 3 та переліком товарів, запропонованих Замовником в технічному завданні.

При аналізі Технічних вимог на виготовлення студентських (учнівських) квитків Тендерної документації, перелік товарів, на який посилається Відповідач відсутній.

Також Відповідачем не надано технічного опису учнівського квитка, що, в свою чергу порушує вимоги частини 2 статті 21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" де зазначено, що Технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи описі) предмета закупівлі, що вимагаються Замовником, повинні містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик; вимоги щодо технічних характеристик функціонування предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або коли доцільнішим є наведення таких показників; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, робіт чи послуг, що закуповуються з використанням  існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил.

Технічне вимоги на виготовлення студентських (учнівських) квитків Тендерної документації встановлюють, що студентський квиток виготовляється із синтетичного матеріалу (тесліну), покривається полімерною плівкою гарячого ламінування.

Таке положення Тендерної документації Відповідача є незаконним, оскільки зазначення в описі одного виду матеріалу без дозволу використання інших подібних матеріалів з технічними характеристиками, не гіршими за наведений, не дозволяє Позивачу використовувати при виготовленні студентських квитків більш сучасні технології, а тому штучно встановлює переваги для окремих виробників, які володіють технологією виробництва карток з тесліну, перед іншими суб'єктами господарювання. Потенційні Учасники, в свою чергу, при виготовленні студентських та учнівських квитків можуть запропонувати застосовувати більш сучасний та дешевий матеріал ніж теслін.

Тому ця вимога порушує ч. З та ч. 5 ст. 21 Закону України „Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти", які забороняють при проведенні тендерів в тендерній документації зазначати конкретну конструкцію або тип предмета закупівлі, а у разі необхідності в цьому зазначати їх еквівалент, в зв'язку з цим, обмежується конкуренція і встановлюється дискримінація учасників процедури закупівлі.

В пункті 3.7. Додатку 2 Тендерної документації Відповідач вимагає надати в підтвердження відповідності пропозицій потенційних учасників копію наказу Міністерства освіти і науки України, який затверджує організацію Учасника в якості Центрального або Інформаційно-виробничого вузла державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документарного забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС "ОСВІТА").

Дана вимога є такою, що порушує статтю 18 Господарського кодексу України та статті 4, 13, 15, 16 Закону України „Про захист економічної конкуренції", адже не дозволяє іншому, не підпорядкованому Міністерству освіти і науки України господарюючому суб'єкту ввійти на ринок виготовлення студентських та учнівських квитків.

В додатку 5 Тендерної документації Відповідач в порушення абзацу 27 частини 1 статті 21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" не зазначив розрахунку кроку торгів, чим робить неможливим участь у процедурі закупівлі.

Відповідач по справі  проти позову заперечує з підстав, викладених у відзиві, а також мотивуючи наступним:

З метою упорядкування роботи в загальнодержавній автоматизованій системі обліку видачі документів про освіту у Вінницькій області, удосконалення організації роботи по виконанню Постанови Кабінету Міністрів України № 1260/1260-97/ від 12.11.1997р. „Про документи про освіту та вчені звання,, (із змінами та доповненнями), організації дієвого та ефективного контролю за виконанням наказів Міністерства освіти і науки України № 8] 0 від 10. 12.2003р. „ Про затвердження студентського та учнівського квитка державного зразка». № 811 від 10.12. 2003 р., „Про затвердження Положення ІВС „Освіта" та Порядок" замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка та у зв'язку з необхідністю оптимально доцільного спрямування витрат бюджетних коштів, направлених на замовлення та отримання документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка обласним управлінням освіти і науки Вінницької облдержадміністрації було видано наказ №312 від 25.10.2006 року «Про зміну Виконавця замовлення видачі та обліку документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка у Вінницькій області».

Дані дії управління освіти і науки Вінницької ОДА були затверджені Наказом Міністерством освіти і науки України № 13 від 17.01.2007 року «Про створення інформаційного вузла в складі Науково - методичного центру професійно - технічної освіти  у Вінницькій області.

У зв'язку з замовленням документів про освіту студентських та учнівських квитків для навчальних закладів Вінницької області Навчально-методичним центром відповідно до плану закупівель було оголошено проведення відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів  на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Керуючись законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, Законом України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»,  Закону України "Про захист економічної конкуренції"  Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області уклав угоду з Товариством з обмеженою відповідальністю «Європейське консалтингове агентство», власником Інформаційної системи в мережі Інтернет «Портал «Державні закупівлі України» щодо забезпечення розміщення інформації в інформаційній системі в мережі Інтернет.

Навчально-.методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області підпорядкований Міністерству освіти і науки України, управлінню освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, фінансується за кошти державного бюджету.

На виконання постанови Кабінету міністрів України від 05.07.2004р. № 841 ''Про створення і впровадження державної інформаційно-виробничої системи в галузі освіти" та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003р. №811 "Про затвердженім Положення про ІВС "ОСВІТА" та Порядку замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка", з метою забезпечення достовірності, цілісності та безпеки передання інформації про освіту та видані студентські та учнівські квитки, створюються в рамках єдиного виробничого циклу ІВС "ОСВІТА", до якого належать такі етапи: збір замовлень на створення квитків та первинних даних формування замовлень на створення студентських (учнівських) квитків, формування в електронному вигляді зображень карток квитків, що містять персональні дані та відтворення їх на    пластиковому    носії    інформації, передавання пластикових карток квитків замовнику.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.12.2004р. № 939 "Про затвердження Положення про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для  інформаційного  та документарного забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти ("ІВС ОСВІТА")" з метою забезпечення достовірності, цілісності та захисту інформації про освіту виготовлення пластикових карток студентських та учнівських квитків може здійснюватися лише центральним та інформаційно-виробничими вузлами "ІВС ОСВІТА".

Розглянувши матеріали справи та заслухавши представника відповідача, оскільки від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи по суті  за його відсутності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову з огляду на наступне:

Тендерним комітетом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області на підставі Протоколу засідання тендерного комітету від 09.07.2007 р. прийнято рішення про внесення наступних змін до тендерної документації на закупівлю студентських та учнівських квитків (оголошення від 02.07.2007 за №27062107 в інформаційному бюлетені Тендерної палати України № 27 (98) та направлено позивачу по справі консорціуму "ЕДАПС" 10.07.2007 р.

Пункт   12.1    Інструкції   учасникам   торгів   тендерної   документації   вкласти   у

наступній редакції:

12.1.Тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення тендерного забезпечення, яке має бути подане у формі оригіналу батьківської гарантії або у формі договору забезпечення тендерної пропозиції штрафом, який повинен бути підписаний уповноваженого особою і скріплений мокрою печаткою учасника (додаток 6 до тендерної документації) або поруки Консультанта торгів або уповноваженої ним юридичної особи, на суму 9500 грн. (додаток 6 додається);

Додаток 2 до тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для

підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам

замовника" замінити на Додаток 2 (що додається), вважаючи на такі обмеження як:

-постачання предмета закупівлі потребує спеціального дозволу Міністерства освіти і науки України;

- вимоги щодо наявності Учасників процедури закупівлі у Тематичному каталозі учасників процедур закупівель набувають чинності з 01.09.2007 р. не відповідають чинному законодавству.

Пункт   18.3   Інструкції   учасникам   торгів   тендерної   документації   викласти   у

наступній редакції:

18.3. Учасники торгів до моменту розкриття тендерних пропозицій повинні надати Замовнику документи, що підтверджують падання гарантії згідно з пунктом 30.1 .Тендерної документації.

За підроблення документів Учасник торгів несе кримінальну відповідальність згідно статті 358 Кримінального Кодексу України.

Пропозиція Учасника, яка не супроводжується гарантійним листом згідно вимог пункту 30.1. України « Про закупівлю товарів", робіт і послуг за державні кошти» оскільки відповідно до зазначеної вище статті Закону, тендерна пропозиція -- це пропозиція щодо певного предмета закупівлі яка готується та подається Учасником Замовнику відповідно до вимог Тендерної документації.

Таким чином, пропозиція Учасника, який не наддав гарантійного листа не розкривається і повертається такому Учаснику без розгляду та не вноситься до протоколу розкриття тендерних пропозицій.

Пункт 30.1  Інструкції учасникам торгів тендерної документації викладено у наступній редакції:

На Учасника-переможця торгів відповідно до ст.. 527, 528, 629, 903, 904 ЦК України, ст. 12, 26, 29, 34 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт, і послуг за державні кошти» покладаються всі виграти, повязані з укладенням договору у сумі 7 600 (сім тисяч шістсот) гривень. До складу зазначених витрат не включаються витрати, повязані з нотаріальним посвідченням договору.

Зазначена вище сума на підставі ст. 546. 570 ЦК Укрїни сплачується кожним Учасником торгів на рахунок Консультанта торгів у строк, не пізніше, ніж 5 робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення про акцепт всім Учасникам торгів.

Кожний Учасник додає до своєї тендерної пропозиції гарантійний лист, яким гарантує сплату зазначеної вище суми у зазначений вище строк на рахунок інформаційної Системи у разі обрання його переможцем торгів.

Додаток 3  до тендерної документації «Тендерна  форма «ПРОПОЗИЦІЯ» замінити на Додаток 3 (що додається);

Пункт 29.1. Інструкції учасникам торгів тендерної документації викласти у наступній редакції;

29.1. Під час укладення договору від Учасника - переможця торгів внесення забезпечення виконання договору не вимагається;

У розділі «ОГОЛОШЕННЯ ТОРГІВ (ТЕНДЕРУ) п.2.2. викласти у наступній редакції:

2.2. Кількість: 17 592 шт.

Перенести дату подання та розкриття тендерних пропозицій на 20.07.2007 р.

Позивач вказує як на порушення  в тендерній документації на виготовлення студентських та учнівських квитків із синтетичного матеріалу (тесліну), який покривається полімерною плівкою гарячого ламінування. Однак відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  від 10.12.2003 р. № 810 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України  26.12.2003 р. за  № 1243/8564  із змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки від 28.09.2004 р. № 760 студентські та учнівські квитки повинні виготовлятися саме із синтетичного матеріалу (тесліну) покритим полімерною плівкою гарячого ламінування.

Щодо незаконності вимоги до розміру прибутку не більше 15%, то за статистичними даними розмір прибутку стабільно працюючого підприємства становить 7-10%. Відповідачем визначено розмір прибутку в межах 1-15% з метою уникнення надання неякісних послуг відповідно до цін на студентські та учнівські  квитки.

Щодо порушення вимог ч1 ст. 21 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні  кошти», то Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області у додатку 5 тендерної документації зазначив розрахунок кроку торгів -  1900 грн., хоча в примірнику наданому позивачем розрахунок кроку не зазначений.

Крім того слід зазначити, що Консорціум «ЄДАПС» участі в торгах не приймав, тендерних пропозицій від нього не поступило, представника при засіданні тендерного комітету  не було, скарг не поступало.

Засідання тендерного комітету Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області відбулося 20.07. 2007 року о 10.00 год.

Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області була надіслана тендерна  документація шести підприємствам за їх поданням.

На засідання тендерного комітету 20.07.2007 року до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області поступило три тендерні пропозиції від:

-          ЗАТ "Науково - дослідний інститут прикладних інформаційних технологій", вул. Смілянська, 4 м.. Київ, 03151, тел. 044246286 (ідентифікаційний код 30674051);

-          ТОВ "Регіональний центр "Студсервіс", Центр нових інформаційних технологій, вул. Пушкінська. 79/1   м. Харків, 61022 (ідентифікаційний код 31631511);

-          Центр   нових   інформаційних    технологій,    вул.  Кодельницька, 4,   м.  Львів

(ідентифікаційний код 4610137200).

Дата акцепту тендерної пропозиції -  24. 07. 2007 року.

Вичерпний перелік підстав  відміни торгів визначено  статтею 28 Закону України   «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти». Так, торги відміняються у разі, якщо:

 - на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;

 -було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону;

 -замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації;

 -якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників;

 -комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів.

Торги відміняються частково (за лотом), якщо було подано менше трьох тендерних пропозицій до відповідного лота.

          З системного аналізу наведених норм вбачається, що зазначені порушення можуть бути підставою  відміни торгів виключно  до моменту їх проведення. Водночас, позивач до дати проведення торгів не  звертався  до суду з позовною  вимогою про їх відміну.

Таким чином,  вимога про відміну торгів, які вже відбулися, не відповідає встановленому законом способу захисту порушеного права.

Разом з тим, позивач не скористався  правом звернення до суду  з позовом  про  визнання результатів торгів недійсними, та відповідну вимогу не заявив.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

З урахуванням викладеного, оцінивши надані сторонами докази та матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

          Керуючись ст.ст.33, 34, 36, 43, 44, 49, ст.ст.82-84, 115, 116  ГПК України,-

ВИРІШИВ :

 В позові відмовити.

Суддя                                             Балтак О.О.

Повний текст рішення суду оформлено і підписано

відповідно до вимог ст.85 ГПК України  31.08.07

Дата ухвалення рішення30.08.2007
Оприлюднено05.09.2007
Номер документу912704
СудочинствоГосподарське
Сутьвідміну торгів

Судовий реєстр по справі —9/270-07

Постанова від 24.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Ухвала від 06.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Постанова від 27.11.2008

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Веденяпін О.А.

Рішення від 10.09.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 07.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 17.06.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 27.05.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Постанова від 01.04.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Ухвала від 18.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні